اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

آخرین بازماندگان خودروهای فولکس واگن با پیشرانه بنزینی

توجه در دنیای فولکس واگن در حال حاضر بر روی مدل‌های الکتریکی متمرکز شده است، اما اطلس و برادر کوچکتر آن یعنی اطلس کراس اسپرت هنوز هم از پیشرانه احتراقی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، آنها می‌توانند برای نسل بعدی هم با موتور احتراق باقی بمانند.

احتمالا فولکس واگن مدل‌های اطلس و اطلس کراس اسپرت را برای سال ۲۰۲۶ بازطراحی خواهد کرد. اگر ما در مورد اطلس مدل سال ۲۰۲۶ صحبت می‌کنیم، این امر نشان می‌دهد که در مقطعی از سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

فولکس‌واگن اطلس ۲۰۲۴ در فوریه ۲۰۲۳ رونمایی شد و اخیراً به نمایندگی‌ها رسیده است.

موتور ۳.۶ لیتری V۶ دیگر از بین رفته و با موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با ۲۶۹ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور جایگزین شد. با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، یا چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ را می‌چرخاند. در میان مجموعه رو به رشد خودروهای ID، اطلس سه ردیفه و اطلس کراس اسپرت دو ردیفه هستند.

با این حال، هیچ چیز مشابهی در مورد فضای داخلی وجود ندارد. در حالی که به‌روزرسانی‌های بیرونی برای سال ۲۰۲۴ بسیار کم است، فولکس‌واگن در داخل با نمایشگر ۱۰.۳ اینچی راننده و صفحه نمایش لمسی مرکزی ۱۲.۰ اینچی، تغییر زیادی کرد. شارژر بی‌سیم تلفن همراه، Android Auto و Apple CarPlay، و مجموعه فناوری کمکی راننده IQ.Drive این خودروساز، همه به صورت استاندارد هستند.

اینکه آیا اطلس برای نسل بعدی خود صرفاً با پیشرانه احتراقی باقی می‌ماند یا خیر، باید منتظر ماند و دید. با مجموع آمار فروش هر دو مدل، اطلس دومین خودروی پرفروش در خط تولید فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۲ بود، بنابراین هنوز هم علاقه زیادی به این SUV وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا