اخباراخبار داخلیاسلایدر

آریزو ۵ برقی اولین خودرو برقی ایران

آریزو 5 برقی به عنوان اولین خودرو برقی بازار ایران توسط مدیران خودرو روانه بازار شد. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو الکتریکی Arrizo 5e آشنا می‌شویم.

به گزارش دنده 6 – خبرها حاکی از آن است شرکت مدیران خودرو چری آریزو 5e را به عنوان اولین خودرو تمام برقی خود به بازار عرضه کرد. همچنین نسخه برقی آریزو به عنوان اولین خودرو سواری برقی در ایران نیز شناخته می‌شود که توانسته پلاک ملی را دریافت کند.

قیمت آریزو ۵ برقی

آریزو 5 برقی

شرکت مدیران خودرو اولین سری از آریزو 5 برقی را در قالب سهمیه با قیمت 1 میلیارد و 100 میلیون تومان به نمایندگی‌های خود در سراسر کشور ارسال کرد. این شرکت خودروسازی تا به امروز حدود 200 دستگاه از آریزو 5e را به مونتاژ رسانده و قصد دارد آنها را به زودی روانه بازار کند.

مشخصات فنی آریزو 5e

آریزو 5 برقی

چری آریزو ۵ برقی به یک موتور الکتریکی در محور جلو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس تک سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد. این خودرو ظرف مدت ۱۰ تا ۱۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند.

آریزو 5 برقی

آریزو ۵ الکتریکی به باتری ۵۳.۶ کیلووات ساعتی لیتیومی مجهز شده که با هر بار شارژ کامل قادر است مسافتی برابر با ۴۰۰ کیلومتر را بپیماید. مالکان با برق شهری می‌توانند ظرف مدت ۹ ساعت باتری این خودرو را به شکل کامل شارژ کنند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو ۱۵۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

جزئیات طراحی نسخه الکتریکی آریزو ۵

Arrizo 5e

نسخه الکتریکی آریزو ۵ از لحاظ ظاهری با نسخه بنزینی خود تفاوت زیادی دارد و طراحان فقط با استفاده از جلوپنجره جدید و طرح جدید رینگ‌ها توانستند این دو خودرو را از یکدیگر متمایز کنند. در بخش داخلی نیز همان داشبورد نسل قدیم آریزو ۵ به چشم می‌خورد که البته طراحان با استفاده از ترمز پارک برقی، شیفترهای چرخشی برای تعویض دنده و کلاستر تمام دیجیتالی توانستند کابین این خودرو را کمی به‌روز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا