اسلایدربررسیچینی

آزمایش فنی ام وی ام ایکس 22 در تهران

همانطور که می دانید، شنبه 27 آذر، شرکت مدیران خودرو کراس اوور جدیدی را در پاساژ کوروش تهران به معرض نمایش گذاشت. این خودرو چری تیگو 3 ایکس (Chery Tiggo 3X) نام دارد که در واقع نسخه اسپرت از چری تیگو 3 بوده و در ایران با نامِ ام وی ام ایکس 22 (MVM X22) به فروش می رسد.طبق ادعای چری این خودرو با الهام گرفتن از از ام وی ام ایکس 33 اس پایه ریزی شده است،در واقع هدف از طراحی این خودرو طیف خاصی از جوانان بوده که می خواهند با قیمتی مناسب و به صرفه خودرویی جوان پسند و به روز داشته باشند.چری مدعی است توانسته روح و حس جوانی را به این خودرو بدمد.

اگرچه هنوز این خودرو رسماً رونمایی نشده و قیمت آن تعیین نشده است، اما فرصتی یافتیم تا هر دو مدلِ دستی و اتوماتیک این کراس اوور چینی را در تهران آزمایش کنیم. با ما همراه باشید تا به بررسی این چینی تازه وارد بپردازیم:

طراحی خارجی

ام وی ام ایکس 22 را می توان یک خودروی جوان پسند دانست، خطوط روی درب کاپوت ساده و هماهنگ طراحی شده اند و نمای جلوی ایکس 22 خشن و تهاجمی است. همچنین ارتفاع ایکس 22 از سطح زمین 186 میلی متر رسیده است، یعنی 6 میلی متر بیشتر از رنو ساندرو استپ وی. در نگاه اول سقف خودرو شیشه ای به نظر می رسد، اما اینطور نیست و فقط رنگ سقف مشکی شده است.

می توانید در جدول زیر ابعاد ایکس 22 را با برخی خودروهای بازار مقایسه کنید:

ابعاد (میلی متر) ام وی ام ایکس 22 لیفان ایکس 50 رنو ساندرو استپ وی دانگ فنگ اچ 30 کراس
پژو 2008
رنو کپچر
طول 4200 4100 4024 ۴۳۵۱ 4152 4122
عرض 1760 1722 1753 ۱۷۶۰ 1740 1778
ارتفاع 1570 1540 1584 ۱۵۲۸ 1557 1567
فاصله بین دو محور 2555 2550 2588 2610 2558 2606
فاصله کف خودرو از سطح زمین 186 208 180 ۱۷۵

 

نوارِ افقی فلزی که روی درب صندوق عقب تعبیه شده و از طرفین در چراغ ها نیز امتداد پیدا کرده است، از اِلمان های برجسته در نمای عقب است. این خودرو از رینگ های 16 اینچی آلومینیومی بهره می برد که کمی نسبت به ابعاد خودرو کوچک به نظر می رسند، اما طرح زیبایی دارند. اگرچه از نظر قیمت با خودروهایی همچون رنو کپچر و پژو 2008 اختلاف زیادی دارد اما از نظر سایز و سگمنت خودرویی در رده این خودروهاست.

فضای داخلی

در فضای داخلی، سبک طراحی ایکس 22 شبیه به مدل های جدید ام وی ام بوده و مانیتور لمسی 8 اینچی در قسمت وسط داشبورد خودنمایی می کند. طرحِ داشبورد ساده، خلوت و هماهنگ است که استفاده از طرحِ فیبر کربن و نوار های نارنجی رنگ در قسمت هایی از داشبورد ظاهر آن را از سادگی بیش از حد بیرون آورده است. در صندلی ها و رودری ها نیز از ترکیب نارنجی و مشکی استفاده شده است. مورد دیگری که نظر شما را جلب خواهد کرد، طراحی پشت آمپر است که شبیه به پژو 308 است، یعنی کیلومتر شمار و دورشمار در خلاف جهت یکدیگر می چرخند و این موضوع در ابتدا کمی گیج کننده است. بین کیلومترشمار و دورشمار یک صفحه نمایش TFT وجود دارد که اطلاعاتی همچون ساعت، مصرف سوخت، دمای موتور و میزان سوخت را نمایش می دهد. ایکس 22 از آیینه های جانبی نسبتا بزرگی بهره می برد که باعث شده راننده دید خوبی نسبت به اطراف خودرو داشته باشد.

از نظر فضای سرنشینان در جلو و عقب، ایکس 22 وضعیت مناسبی داشته و از این نظر جای نگرانی نیست، فقط باید در نظر داشته باشید که فضای سرِ ردیف عقب برای افراد بلند قد چندان مناسب نبوده (به خصوص در قسمت وسط) و مماس شدن سر با پوشش سقف دور از انتظار نیست. صندلی های ایکس 22 نه آنچنان خشک و بدفرم هستند و نه آنچنان راحت و ارگونومیک، بلکه می توان آنها را همانندِ کیفیت اجزای کابین، در حدِ قابل قبول ارزیابی کرد.

فضای بار ایکس 22 در حالت عادی 420 لیتر اعلام شده است که 50 لیتر از پژو 405 کمتر است و در مجموع فضای مناسبی را در اختیارتان قرار می دهد. البته امکان خواباندن صندلی های عقب برای افزایش این فضا نیز وجود دارد.

تجهیزات و امکانات

می توانید لیست آپشن های دو مدلِ دستی و اتوماتیک ایکس 22 را در جدول زیر مشاهده کنید:

تجهیزات ام وی ام ایکس 22 اتوماتیک ام وی ام ایکس 22 دستی
مانیتور 8 اینچی لمسی دارد دارد
کروز کنترل دارد دارد
سیستم چند رسانه ای با قابلیت پخش MP3 و پورت USB به همراه 4 بلندگو دارد دارد
بلوتوث دارد دارد
دکمه های کروز کنترل و سیستم صوتی روی فرمان دارد دارد
تریم داخلی دو رنگِ مشکی و نارنجی دارد دارد
سنسور پارک عقب دارد دارد
دوربین دید عقب دارد دارد
قابلیت نمایش محتویات موبایل روی صفحه نمایش 8 اینچی (MirrorLink) دارد دارد
حالت اقتصادی برای کاهش مصرف سوخت (Eco Mode) دارد
کامپیوتر سفری دارد دارد
سانروف برقی دارد دارد
صندلی های چرمی دارد دارد
رینگ آلومینیومی 16 اینچی دارد دارد
تهویه مطبوع الکتریکی دارد دارد
تنظیم برقی آیینه های جانبی دارد دارد
شیشه بالابر برقی برای جلو و عقب دارد دارد
تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت دارد دارد

از نکات قابل توجه این است که لیست آپشن ها برای هر دو مدل دقیقاً یکسان است و مانند برخی خودرو ها شاهد حذف آپشن ها در مدل دستی نسبت به اتوماتیک نیستیم. یکی از امکانات جالب این خودرو، قابلیت اشتراک گذاری صفحه موبایل (MirrorLink) بر روی صفحه نمایش 8 اینچی است که استفاده از برنامه های مسیریابی ماهواره ای، پخش موسیقی از طریق موبایل و نمایش دیگر اپلیکیشن های موبایل روی این صفحه نمایش را امکان پذیر کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که کیفیت سیستم صوتی با 4 بلندگو چندان تعریفی ندارد و نمی توانید خیلی روی آن حساب کنید. همچنین ایکس 22 به سیستم تهویه اتوماتیک نیز مجهز نیست.

تجربه رانندگی

ایکس 22 از یک موتور 4 سیلندرِ 16 سوپاپ بهره می برد که 1.5 لیتر حجم داشته و به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ (DVVT) مجهز است که باعث افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت می شود. این کراس اوور چینی می تواند حداکثر 105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 135 نیوتن متر در دور 2750 تولید کند.

در مدل دستی، قدرت موتور از طریق گیربکس 5 دنده به چرخ های جلو فرستاده می شود. اگرچه عملکرد خودرو با در نظر گرفتن حجم موتور و وزنِ 1215 کیلویی نسبتا قابل قبول است، اما با توجه به اینکه حداکثر گشتاور موتور در دور 2750 تولید می شود، کمی انتظار بیشتری از ایکس 22 داشتیم. تعویض دنده به نرمی و بدون مشکل انجام می شود، اما کلاچ نسبت به خودروهایی همچون پژو 206 و 405 بیش از حد نرم بوده و عادت کردن به آن مستلزم زمان است.

در مدل اتوماتیک، از گیربکس 4 سرعته معمولی استفاده شده است و خبری از گیربکس ضریب پیوسته (CVT) نیست. اگرچه استفاده از گیربکس CVT می توانست به کاهش مصرف سوخت ایکس 22 منجر شود، اما در عوض با کاهشِ لذت رانندگی و شتاب در شروع حرکت نیز همراه میشد. در هر حال، این گیربکس عملکرد رضایت بخشی داشته و خبری از ضربه هنگام تعویض دنده نیست. در مدل اتوماتیک، حالت اقتصادی (Eco Mode) نیز برای کاهش مصرف سوخت وجود دارد که با فعال کردنِ آن، گیربکس تمایل بیشتری به سبک کردن دنده ها داشته و در مجموع عملکرد خودرو به طور محسوسی افت پیدا می کند. در حالت عادی، می توان عملکرد مدل اتوماتیک را در حد قابل قبول توصیف کرد، اما اگر به دنبال رانندگی اسپرت و پرشتاب هستید، شاید مدل اتوماتیک نتواند رضایت شما را جلب کند و بهتر است مدل دستی را انتخاب کنید. البته اوضاع آنقدر هم بد نیست و حالت اسپرت برای افزایش سرعت تعویض دنده ها تعبیه شده است. نکته جالب در مورد این جعبه دنده خودکار این است که همانند خودروهای قدیمی، تعویض دنده به صورتِ دستی با علامت های “L” برای دنده یک و “2” برای دنده دو مشخص شده است و مانند خودروهای امروزی علامت مثبت و منفی برای تعویض دستی وجود ندارد.

یکی از موارد قابل توجه، مصرف سوخت این خودرو است که در سیکل ترکیبی برای نمونه اتوماتیک 6.1 و برای مدلِ دستی 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. با این حساب، می توان حدس زد ایکس 22 در بزرگراه حدود 5 لیتر بنزین بسوزاند که رقم بسیار مناسبی محسوب می شود.

ترمز این خودرو در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی ساده است که با بهره مندی از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، می توان به عملکرد آن اطمینان کرد. سیستم تعلیق ایکس 22 سواری نسبتا نرمی را ارائه می دهد، اما باید در نظر داشته باشید که این خودرو برای رانندگی اسپرت ساخته نشده است و بهتر است هنگام عبور از پیچ های تند، جانب احتیاط را رعایت کنید.

سخن آخر اینکه با در نظر گرفتن طراحی جوان پسند و  خوب ایکس 22 در نمای خارجی و کابین به همراه آپشن های کاربردی آن، اگر قیمتِ آن رقابتی تعیین شود، می تواند خطری جدی برای هم رده هایش در بازار باشد. البته خدمات پس از فروش مناسب شرکت مدیران خودرو نیز از امتیازات این کراس اوور تازه وارد محسوب می شود.

 

جدول مشخصات فنی ام وی ام ایکس 22:

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 22 اتوماتیک ام وی ام ایکس 22 دستی
کد موتور SQRD4G15B
حجم موتور (سی سی) 1497
تعداد سیلندر 4
آرایش سیلندر ها خطی
تعداد سوپاپ 16
مکانیزم سوپاپ سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ (DVVT)
جعبه دنده 4 سرعته خودکار 5 دنده دستی
محور انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه) 105 / 6000
حداکثر گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه) 135 / 2750
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 160 170
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر) 50
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 6.1 5.9
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی ساده
سیستم های ترمز ترمز ضد قفل (ABS) / توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب نیمه مستقل میله پیچشی
وزن خالص (کیلوگرم) 1245 1215
سایز لاستیک 205/55R16
تعداد کیسه هوا 2 2

 

73 دیدگاه

  1. خیلی زشته مخصوصا پشت ماشین و کیلومتر شمار و دریچه هاش.(البته نظر هرکسی محترمه)
    از توی عکس بوی پلاستیکش داره میاد!!

    1. نظر شما محترمه. ولی در طراحی خودرو از هر منظری میشه زیبایی رو حس کرد . جالبه که شما حس نکردین!
      بیشتر دقت بفرمایید بوی سازگار با محیط زیست مواد بکار رفته در قطعات داخل داشبورد این خودرو از بوی قطعات مورد استفاده و زننده خودرو سازهای داخلی به مراتب بهتر است.

  2. با سلام
    واقها پیشرفت چین خیلی زیاد و رو به جلو هست بر عکس ماها که با دنده معکوس داریم عقب می ریم علاوه بر اون نکته جالبیش اینجاس که چین نیاز دقیق ایرانیها رو فهمیده که چه طرح و چه نوع ماشینی می پسندن متاسفانه آشغال سازهای داخلی هنوز نیاز مردم رو نفهمیدن

  3. والا ما که از تو عکس بوی پلاستیک استشمام نکردیم.حالا شاید دوستان قابلیت ویژه ای دارند که از عکس بو استشمام میکنند!!!!!
    راستی یه آیدی جدید هم دوستمون اضافه کردند

  4. سلام
    چرا کمتر راجع به استحکام و ایمنی mvm صحبت میشه تو این مطلب هم دوستان اشاره ای نکردن

  5. آفرین. ماشین قشنگیه و طراحی مدرنی داره. آفرین به مدیران خودرو که نیاز مردمو خوب شناسایی کرده و کیفیت محصولشون از افتضاح به سمت خیلی خوب رو به تغییره. امیدوارم کسانی که متعصبانه از خودرو های چینی بد میگن به این یاور برسن که خودروی خوب رو اگر افغانستان هم بزنه قابل تقدیره و چین به زودی یکی از قطب های قدرتمند خودروسازی مدرن میشه و بجای پرداخت هزینه های نگهداری هنگفت به خودرو های اروپایی با خودرو های کم هزینه ی چینی روبرو خواهیم شد.

  6. وای به روزی که روزنه ای از ورود اروپایی ها و حتی ژاپنی و کره ای ها به شور باز بشه حال و روز افرادیکه با این شبه خودروها خودشون گول زدن دیدنیه من تو این موندم شما کیا هستید که اینهمه تبلیغ واسه این آهن پاره های چینی میکنید چرا در فضای واقعی وجود ندارید و دهن هرکی باز میکنی از چینی ها بخصوص خانواده چری ونماینده اون ام وی ام (مدیران خودرو) بیزار هست و یکبار خریده پشیمان شده اینقدر با مته به خشخلش گذاشتن چرخ صنعت چینی ها را نچرخونید کمی هم حقیقت در نظر بگیرید هیچ خریدار منطقی راضی نیست پول خودش بابت چنین خودروهایی که در مرحله آزمون و خطا در ایران هستند دور بریزه

  7. طراحی بسیار زیبا و چشم نوازی داره…من خودرو رو از نزدیک دیدم، کیفیت داخل بسیار عالیه و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته…فکر میکنم در میان جوونا خیلی طرفدار پیدا کنه…چهره اسپرت و فوق العاده ای دارو و از لحاظ کیفیت کاملا قابل رقابت با رقبا…

  8. ظاهر ماشین انصافا بد نیست . درسته تغییرات جزعی داشته ولی جوون پسند شده. اگر آپشن هایی رو هم که نوشته داشته باشه میتونیم بگیم که مورد استقبال قرار خواهد گرفت. بازم بایددیدکه سیاست قیمت گذاری مدیران خودرو و مدت زمان تحویلش قبل ساله به چه صورتی خواهد بود

  9. با توجه به قیمت گذاری تیگو فایو و آریوز باید قیمتی در حدود شصدو پنج تا هفتاد میلیون داشته باشه

    1. دوست گل من این قیمت ها رو از کجا در آوردی گفتی خدایی
      خوب شد تو قیمت گذار نیستی
      الان X33 صفر داره 60 در مدل دنده ای فروش میره اونوقت این که X22 هست رو تو میگی هفتاد!!!!!!!!!!!!!!!
      این هم رده لیفان X50 قیمت خواهد خورد و تمام بحث هم نکنید سر قیمت با هم

  10. طراحی جسورانه ای داره
    خیلی زیباست
    فکر کنم اگر قیمت مناسبی داشته باشه خیلی پرفروش میشه مخصوصا با توجه به مشخصات فنی که نوشته شده.

    LIKE

  11. دوستان عزیز، براي خرید اتومبیل لطفا اول تست تصادفشو ببینید بعد تصمیم گیری کنید. اول ایمنی بعد حرکت.

  12. ای کاش قبل از لیفان ایکس 50 عرضه میشد 🙁 سرعته ترقی خودروهای چینی باورکردنی نیست و بزودی عرصه برای کره ای ها تنگ میشه

  13. آخه ماشین شاسی بلند فقط 1500 سی سی؟؟؟؟ راهم می تونه بره؟؟؟؟ مگه میشه مگه داریم؟؟؟؟

  14. کیفیت محصولات مدیران خودرو روز به روز داره بهتر می شه، این خودرو خیلی قشنگه.
    قیمتش چنده کسی کی دونه؟

  15. من این ماشینو میبینم یاد دوران جوونی میوفتم و فیلمای فضایی ای که اون موقع ها نشون میدادن
    خیلی خوشکل و جذابه
    هم بیرونش هم داخلش.

  16. واقعا شرکت مدیران خودرو بسرعت در حال پیشرفته- فکر کنم تا دو سه سال آینده هم پای شرکتهای کره برسه- من خودم مدل تیگو 5 نیو رو تست کردم تو شاسی بلندهای چینی واقعا عالی بود منتظرم تا مدل 96 رو اعلام کنن –

  17. تنوع خودروی مدیران خودرو عالیه. همینطور دارن ماشین میارن. کاش خودروسازهای وطنی هم یاد بگیرن.

  18. X22 حس خوب جوانی به معنای واقعی ….
    ارتفاع خوب این ماشین و آپشن های خوب مشتریان بلقوه ای خواهد داشت.

  19. خدایی بگو چقدر پول گرفتی از این تعریف کنی باقیمت غیر منطقی 66 میلیون تومنیش …. یه هاچبکه زشت که فقط قیافه کراس به خودش گرفته با موتور 105 اسبی واقعا با این قیمت خنده داره راستی اون جمله آخرت تیر خلاص بود به مغز ملت ” خدمات پس از فروش مناسب شرکت مدیران خودرو”
    چرا ملت رو گمراه میکنید؟ خوب با کمتر از این قیمت یعنی 64 تومن میشه چانگان cs35 گرفت که یه کراس اور واقعی هستش با موتور و تجهیزات بهتر
    خدا رو همیشه در نظر داشته باشید در نوشته هاتون لطفا

  20. ماشین جالبی به نظر میرسه. من خودم ام وی ام 530 داشتم خیلی راضی بودم الانم اگه شرایطی اینو بدن خیلی خوبه بازم میگیرم

  21. با عرض سلام خسته نباشي خدمت دوستان عزيز
    واقعاً تعدادى از دوستان اظهار نظرهاى عجيبى كردن توى كامنتهاى ديدگاه برام جالب بود يكى از خودرهاى اروپاى وامريكاى صحبت كرده بود كه فكر كنم به خواب شب ش هم نديدباشه يكى از خودرهاى بى كيفيت چينى جالب واقعا ميخوام اين دوست بدونن اگه چين خودرو بى كيفيت ميزن شركت بنز ،بى ام دبليو،سيترون،جنرالز موتور امريكا و غيره با خودرسازهاى چينى چرا قرار داد ميبندن كه براشون خودرهاشون توليد كن پس كيفيت خودرو اگه توى ايران كم مشكل كشور چين نيست مشكل خودروسازان و واردكنندگان خودرو در ايران ما همه خودمون خواستين اين وضعيت خودرو هامون اين باشه خواهشن الكى بحث بى فايده نكنيد تا زمانى كه اين دوشركت ايران خودرو وسايپا خودروسازهاى ما باشن اين روال ادامه داره فقط بايد خودروى بى كيفيت سوار بشيم وانشالله اگه عمرى بود خودرهاى اروپاى هم سواربشيم اگه نبود كه هيچى برامون توى بهشت گذاشتن اونجا سوار ميشيم جهنمم ميگن همه خودرهاى چينى والا بخدا اين حال روز صنعت خودروى ما ايرانى هاى

  22. سلام به همه دوستان
    من تا به حال ماشین چینی نداشتم. منتها چند ماشین چینی مثل جک جی 5 و ام وی ام 315 رو تست کردم. به نظرم ماشین خوبی میومد. این ماشینو فقط عکسشو دیدم و خیلی از نظر طراحی نظرمو جلب کرد و رفتم نمایندگی دیدمش. فقط در مورد دیدگاههای دوستان باید بگم به هر حال هر کسی با توجه به بودجه ای که داره مجبور به انتخابه. قطعا این خودروهارو در حال حاضر نمیشه با خودروهای امریکایی و حتی ژاپنی و کره ای مقایسه کرد اما در نظر بگیرید که چین رشد بسیار سریعی در صنعت داشته. طوری که حتی شروع به ساخت هواپیما کرده و در خطوط هواییش داره استفاده میکنه. حتی در صنعت پزشکی هم در حال رشد هست. به نظر من که فقط تا به حال از محصولات ایرانخودرو استفاده کردم و در طراحی محصولاتشون هیچ جذابیتی ندیدم این خودرو هابسیار جذاب هستند. ضمنا خودروسازی چری از طراحان بنامی استفاده می کنند و طبق چشم انداز این شرکت در سال 2020 باید سهم فروش این شرکت در اسیا از سهم فروش هیوندا بیشتر بشه که به نظر من میشه. مطئن باشید با رویکردی که چین در پیش گرفته به یکی از قطبهای صنایع خودرو سازی تبدیل خواهد شد. در ایران هم اگه خدمات بعد از فروش این محصولات رو بهتر کنن و کمی قیمت واقعی تری رو در نظر بگیرن قطعا موفق تر خواهند شد. به امید روزی که همه ما بتونیم هر ماشینی که از سواری باهاش لذت می بریم و سوار شیم.

  23. درود بر بزرگان..
    والا از نظر این حقیر از 2 جهت میشه این ماشین و انالیز کرد..اول این که با این رنج قیمت چه خودروی داخلی و میشه تهیه کرد؟!.فکر نکنم دیگه لازم به گفتن باشه که اسباب بازیهای که ایران خودرو و سایپا مثل…بیرون میدن و ملت همیشه در صحنه ! هم از اون استقبال میکنند دیگه حتی نزد ملت مطلوم! سوریه و لبنان هم خریدار داشته باشه..پس لاجرن باید یا به همین خودروهای چینی دل بست یا اینکه دست بزاری به خودروهای به روز اروپایی که قیمتش مشخصه..و در اخر اگر هم خیلی همت کنی یک خودرو دست دوم اما با برند خوب بگیری که البته اون هم وارد باشی باید از سلامت خودرو کاملا سر در بیاری که خودش داستانی داره!…پس راهی نیست یا باید همون اشغالهای ایران خودرو و سوار شد یا باید چشمتو ببندی و بریم سراغ این مدل خودرو ها که البته به نظر من که انواع خودروهای داخلی و داشتم سگش می ارزه به سمند و پراید و پرشیا و امثال اینها!!..اما نکته اصلی قیمت باسیاست این مدل خودرو هاست که البته مشخصه با گمرکی که بزرگان و اقایان!.براش در نظر گرفتن متقابلا باید بالا بره که بتونند همون اسباب بازیهای داخلی و به ملت قالب کنند..اما ای کاش کمی این خودرو مناسبت تر بود از نظر ریالی تا (شاید ) مردم هم بتونند استفاده کنند..
    درود بر همه ببخشید طولانی شد

  24. با سلام
    بنده این ماشین رو از نزدیک دیدم، نمیشه بگی 100 درصد همه چیز عالی است ولی من هم تعبیر قابل قبول رو استفاده میکنم. من خودم الان 206 تیپ 5 دارم، مدل 94، کیفیت ماشین نسبت به مدلهای چند سال پیش به شدت افت کرده، صدای موتور خیلی زیاد داخل اتاق شنیده میشه و متاسفانه ایرانخودرو به جای ارتقای کیفیت هر سال نسبت به سال قبل کاهش کیفیت داره. این منطقیه که اگر من شرایط مالیم اجازه بده ماشین اروپایی یا ژاپنی بخرم ولی وقتی انتخابم بین ماشین ایرانی و چینی باشه دیگه فکر میکنم از این زمان به بعد ماشینهای چینی حرفهای بیشتری برای گفتن داشته باشن. احتمالا این ماشین رو میخرم، قبل از ماشین میخواستم دنا بخرم، ولی خوشبختانه قبل از اینکه ثبت نام کنم یکی از دوستانم دنا خرید و من فقط رفتم داخل ماشیت نشستم، کیفیت قطعات داخلی به مراتب ضعیفتر از ماشینهای چینی بود و همینطور مشخص بود در طراحی و مونتاژ قطعات هیچ سلیقه ای به کار نرفته یه طوری که در نگاه اول تو ذوق میزنه. به هر حال متاسفانه بادی بگم تولیدکنندگان داخلی تکیه بر یک سری محصولات قدیمی دارن و تمام سعیشون این هست که با حداقل هزینه خودروهای گرون رو به من و شما تحمیل کنن.
    من هم معتقدم حمایت از تولید داخلی به نفع همه است ولی تا زمانی که خودروسازهای داخلی هیچ هدفی غیر از سود بیشتر نداشته باشند حمایت من و شما هم به جایی نخواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا