اسلایدربررسیچینی

آزمایش و مقایسه لیفان X60 و ام وی ام X33

آزمایش: افشین خالدی- نریمان اصغریان  عکس: احسان شمس نیا – صبا سادات حقی

تب ورود خودروهای چینی به کشور بالا گرفته، عدم وجود تنوع در محصولات داخلی بهانه ای برای ورود خودروهای ارزان قیمت چینی شده. خودروهایی با برندهای جدید که مردم به صورت محدود با آنها آشنایی دارند، بسیاری از افرادی که این خودروها را می خرند خود را فردی ریسک پذیر معرفی می کنند.

اما واقعا این خودروها چقدر ارزش خرید دارند؟ شاسی بلندسازی یک سگمنت سخت در بین سازندگان خودرو است. چینی ها هم با وجود اینکه تجربه زیادی در خودروسازی ندارند به سرعت به سمت شاسی بلند رفته اند و با همان سرعت در حال نفوذ به بازار کشورمان هستند. در این مقاله با  آزمایش دو خودروی ام وی ام X33 و لیفان X60  سعی در شناسایی توانایی های این دو خودروی چینی داریم.

 

X33 VS X60 1+

طراحی

ام وی ام X33 یا همان چری تیگو حدود دو سال است که مهمان ایرانی هاست. با ظاهر آن آشنایی داریم، خودرویی که بی شباهت به ویتارا نیست، نمی توان به این راحتی به آن نمره قبولی داد. پیش از آنکه به طراحی کلی خودرو بپردازید فواصل بین برخی قطعات در ظاهر نظر را به خود جلب می کند. ابتدا تصور می شود با خطای مونتاژ روبرو هستید اما کمی دقت مشخص می شود اشکال از طراحی قطعات است جایی که فضای زیادی بین در عقب و گلگیر به وجود آمده از نمای پهلو ضربه سنگینی به طراحی خودرو زده است.

در ادامه اگر به جلوی خودرو بروید شاهد همین فضا به شیوه ای غیر حرفه ای تر در محل بسته شده درب موتور هستید به نحوی که تصویر می شود خودرو در آن ناحیه ضربه  خورده است . البته با وجود اشکال در طراحی قطعات در حالت کلی هماهنگی فرمی مناسبی بین 3 جهت خودرو می توان دریافت کرد.

img_2310

اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد. به سختی می توان اشکال طراحی قطعاتی در آن پیدا کرد ،به غیر از فضای ایجاد شده بین درب موتور و چراغها که مرتبا به شما این احساس را القا می کند که درب موتور باز است در مابقی قسمتها، قطعات به خوبی ساخته و پرداخته و مونتاژ شده اند. در حالت کلی ظاهر لیفان X60 با طراحی به روز تر که دماغه آن به نوعی به نظر تغییر یافته سانتافه است در قیاس با رقیب خود یعنی ایکس 33 بسیار چشم نواز تر است.

X33 VS X60 X60 (25)

فضای داخلی

با ایکس 33 شروع می کنیم، پس از ورود به کابین این خودرو با انبوهی از قطعات بسیار بی کیفیت پلاستیکی روبرو می شوید که شاید به سختی در خودروهای بسیار ارزان قیمت ایرانی هم نمونه آن را دیده باشید. موقعیت سواری ایکس 33 علیرغم صندلی های کوچک آن وضعیت بدی ندارد اما توقع یک صندلی با کیفیت و ارگونومیک را نداشته باشید. با توجه به ارتفاع آن راننده تسلط خوبی بر روی جاده دارد،آینه ها به اندازه کافی بزرگ هستند و دید عقب راننده هم متناسب است.

صندلی های عقب برای ایجاد فضای بار بیشتر به صورت خوابیده در می آیند ولی با توجه به نوع طراحی به صورت یک دست نخواهد شد و برای حمل اجسام یک تکه بزرگ وضعیت مناسبی ندارد. در دسترس بودن ادوات داخلی با توجه به سادگی کنسول خوب است و راننده می تواند در حین رانندگی به همه چیز دسترسی داشته باشد.

X33 VS X60 X33 (27)

اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد، پس از ورود به خودرو شما به یاد خودروهای ژاپنی خصوصا تویوتا راو4 می اندازد، البته بدون در نظر گرفتن کیفیت. فضای داخلی خودرو نسبت به ایکس 33 بسیار ظریف تر و با کیفیت تر است و مشخص است لیفان قصد داشته حداقل ها را در این خودرو رعایت کند اگر چه به رقبای ژاپنی و کره ای خود نزدیک نمی شود ولی نسبت به هم وطن رقیب خود چند پله بالاتر است و می تواند بازه قیمتی خود را توجیح کند.

رو دری ها با چرم مصنوعی دوخت و تزئین شده اند و جنس داشبورد از مواد نرم و براق است. کیلومتر شماره به صورت دیجیتالی است و با وجود اینکه از نظر زیبایی چندان بد به نظر نمی رسد اما راننده نیاز به دقت بیشتری برای خواندن سرعت دارد، صندلی های عقب لیفان بر خلاف ایکس 33 به صورت کامل با کف فضای بار هم سطح می شوند در نتیجه فضای مناسبی برای جابجایی  وسائل به وجود می آید.

صندلی های عقب لیفان به صورت پله ای به عقب می خوابند در حالیکه در ایکس 33 این قابلیت وجود ندارد، ایکس 33 قابلیت عقب رفتن صندلی را برای داشتن فضای پای بیشتر دارد که البته باز هم نمی تواند به فضای پای لیفان در حالت عادی دست پیدا کند. از دیگر برتری های لیفان در فضای داخلی می توان به سانروف بزرگتر، فضای بار بیشتر، سیستم صوتی بهتر، تسلط بیشتر بر جاده اشاره کرد.

X33 VS X60 X60 (34)

رانندگی

با استارت ایکس 33 و لیفان X60  تفاوتی در حین استارت دو خودرو ملاحظه نشده و  به راحتی استارت می خورند ، با توجه به عایق بندی بهتر X60 نفوذ صدا به داخل این خودرو کمتر از ایکس 33 است. در حرکت نیز این عایق بندی بیشتر به چشم می آید. در حالت درجا اگر بخواهید دور موتور در ایکس 33 بالا ببرید ابتدا کمی احساس خطر به شما دست پیدا می دهد، از آن جهت که عملکرد موتور هارشینگ شدیدی دارد این وضعیت در لیفان بسیار بهتر است.

حین رانندگی فرمان دو خودرو تیز است و حس خاصی را به راننده منتقل نمی کند. در ترمزگیری شدید X60  واکنش بسیار خوبی نشان می دهد و می توان به آن اعتماد کرد چیزی در ایکس 33 هم به صورت خفیف تر وجود دارد. دو خودرو از صدای گیربکس رنج می برند، ایکس 33 صدای زوزه مالکین را آزرده کرده و در لیفان صدای ناهنجاری که برخی اوقات منجر به تعویض گیربکس توسط نمایندگی شده مالک را دچار دردسر کرده است.

با وجود آنکه فاصله بین دو محور لیفان بیشتر از ایکس 33 است اما این لیفان است که به دلیل شاسی بهتر قدرت مانور پذیری خود را به ایکس 33 دیکته می کند، از دلایل دیگر وجود استرس بار در لیفان و سیستم تعلیق با کیفیت تر است. عبور از سرعت گیر ها با لیفان راحت تر است و احساس خطر کمتری به شما دست پیدا می کند. از نظر مصرف سوخت دو خودرو با توجه به قدرت موتور در وضعیت خوبی قرار دارند و هر دو خودرو با توجه به شرایط رانندگی و تعداد سرنشین در سیکل ترکیبی در بین 8 الی 9 لیتر مصرف سوخت دارند.

در بخش امکانات هر دو خودرو به سانروف مجهز هستند و صندلی های دو خودرو نیز از نوع چرم می باشد. تهویه دو خودرو از نوع دستی است. ایکس 33به گرم کن صندلی جلو نیز تجهیز شده است. از نظر امکانات ایمنی دو خودر مجهز به دو ایربگ برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD هستند.

X33 VS X60 X60 (23)

تست تصادف

ام وی ام ایکس 33 توسط موسسه ایمنی استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته که نتیجه بسیار ضعیف دو ستاره را دریافت نموده، در توضیحی که موسسه ایمنی استرالیا در مورد خودرو ارائه کرده به بدنه بسیار ضعیف خودرو اشاره نموده و خاطر نشان کرده ضربات شدیدی  به پا ، دست و سینه آدمک های تست وارد شده است. لازم به ذکر است کمپانی چری حاضر به ارائه خودرو به موسسه ایمنی استرالیا جهت ادامه تست تصادف برای برخورد از پهلو به بهانه فراخوان نشده است، در نتیجه این موسسه فقط برخورد از جلو را مورد آزمایش قرار داده است. اما لیفان فقط توسط موسسه ایمنی چین مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته 4 ستاره را از آن تست برای خود بدست بیاورد اما با توجه به آنکه استاندارد تست در چین با استاندارد تست استرالیا متفاوت است نمی توان در این مورد دو خودرو را با هم مقایسه نمود.

11

موتور، گیربکس، عملکرد

ام وی ام X33  و لیفان X60 از موتورهای 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجمهای 2.0 و 1.8 لیتر بهره می برند. هر دو خودرو از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ بهره مند هستند. قدرت و گشتاور X33 به ترتیب 6 اسب بخار و 14 نیوتن متر بیشتر از لیفان است. با احتساب وزن 1375 کیلوگرمی ام وی ام و 1330 کیلوگرمی لیفان نسبت نیرو به وزن این دو خودرو تقریبا برابر است. لازم به ذکر است که ام وی ام از دریچه گاز سیمی و لیفان از دریچه گاز برقی سود می برد و به همین خاطر با فشردن پدال گاز اندکی تاخیر در لیفان نسبت به ام وی ام احساس میشد. البته این تاخیر در حدی نیست که زیاد آزار دهنده باشد و کم کم به آن عادت می کنید.

از آنجایی که سایز رینگ و لاستیک این دو خودرو دقیقا یکسان می باشد می توان از این عامل در شتاب و کشش فاکتور گرفت و فقط به مقایسه میزان سبکی یا سنگینی ضرایب گیربکس ها پرداخت. پس از بررسی گیربکس دو خودرو و سنجش دور موتور با استفاده از دستگاه و خواندن سرعت دقیق از روی GPS اینطور مشخص شد که دنده های 1 و 2 و 3 و 4 در لیفان سبکتر از ام وی ام هستند ولی دنده 5 لیفان با اختلاف قابل توجهی سنگینتر از ام وی ام بود.

سرعت در دور 3000 در دنده های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 برای لیفان به ترتیب 27 و 45 و 64 و 87 و 98 و برای ام وی ام 24 و 44 و 63 و 84 و 106 بود.  متاسفانه به علت محدودیت زمانی فرصت تست کشش به صورت بغل به بغل میسر نشد ولی با توجه به ضرایب سنگینتر گیربکس ام وی ام و دریچه گاز سیمی و گشتاور بیشتر اینطور احساس میشد که در دورهای پایین در دنده های 1 تا 4 قویتر از لیفان عمل کند ولی با توجه به اختلاف زیاد در ضریب دنده 5 احتمالا برتری کشش در این دنده با لیفان است.

البته لیفان نیز با اینکه در دور 4200 به حداکثر گشتاور خود می رسد ولی در دورهای پایین انعطاف پذیری خوبی دارد و در رانندگی روزمره احساس کمبود کشش زیاد در آن احساس نمی شود که علت این امر علاوه بر تنفس خوب موتور در دورهای پایین (به لطف زمانبندی متغیر) تا حدی به خاطر شاتونهای بسیار بلند این موتور است که در تولید گشتاور مناسب در دور پایین موثر است.

IMG_2353

برای اینکه شتاب دو خودرو بهتر سنجیده شود تست شتاب توسط راننده یکسان انجام شد تا اثر مهارت راننده خنثی شود و تایم گیری با دستگاه مخصوص آغاز شد. اولین تست با X33 شروع شد. بار اول لانچ از حالت سکون با دور 4000 الی 4200 بررسی شد که به علت هرزگردی بیش از حد تایم خوبی به دست نیامد. بار دوم و سوم لانچ با دور موتور حدود 3800 انجام شد و برای اینکه هرز گردی به حداقل برسد به محض رها کردن کلاچ نباید پدال گاز را تخته کنید تا اندکی جلوی هرزگردی گرفته شود ، درست قبل از پایان هرزگردی پدال را تخته کنید و دنده ها را در دور 6000 تعویض کنید در نتیجه بهترین تایم ثبت می شود زیرا بعد از دور 6000 افت گشتاور شدید است و بالاتر بردن دور از 6000 سودی ندارد.

با اینکه درجه بندی ردلاین تا 6500 است ولی ام وی ام در دور حدود 6200 کات آف می کند. هنگام تایم گیری با لیفان مشخص می شود که این خودرو به علت برقی بودن دریچه گاز هنگام حرکت از حالت سکون دچار کپ زیادی می شود (مانند خودرویی که بدون خاموش کردن ESP بخواهد از حالت سکون لانچ کند) و باید مقداری با پدال کلاچ و گاز بازی کنید تا بتوانید این کپ را به حداقل برسانید.

دور موتور را به 4000 رسانده و کلاچ را رها کنید و بلافاصله پس از برطرف شدن کپ سریع پدال گاز را تا انتها فشار دهید و حرکت کنید. چون حداکثر توان لیفان در دور 6000 به دست می آید و در همین دور نیز کات آف می کند باید دنده ها دقیقا قبل از کات آف تعویض شوند تا توان موتور زیاد هدر نرود. البته باید دقت کافی داشته باشید تا موتور کات آف نکند در غیر این صورت تایم خوبی به دست نمی آید.

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 296

با مقایسه تایمهای 0 تا 100 به دست آمده در جدول انتهای مقاله مشخص می شود که از حالت سکون لیفان با وجود کُپی که در ابتدای حرکت داشت 0.4 ثانیه زودتر از ام وی ام به سرعت 100 رسید.

اگر این کُپ در ابتدای حرکت از سکون وجود نداشت لیفان به راحتی می توانست تایمهای زیر 13.0 ثانیه را ثبت کند. با بررسی های انجام شده مشخص می شود این کپ بیشتر از حالت سکون وجود دارد و اگر شتابگیری در حال حرکت از سرعت 10 یا 20 در دنده 1 آغاز شود این کپ خیلی کمتر می شود و لیفان تواناییهای خود را بهتر نشان می دهد. تستها در دمای حدود 25 درجه و ارتفاع 1350 متر از سطح دریا انجام شد.

X33 VS X60 X60 (20)

ارزش

هم اکنون لیفان X60 در بازار در حدود 63 میلیون تومان قیمت دارد و توانست به عنوان خودروی برتر آزمایش امروز خود را معرفی کند اما قیمت  ام وی ام ایکس 33 در حدود 60 میلیون تومان است، متاسفانه با توجه اشکالات عمده و اساسی خودروی ایکس 33 نمی تواند نسبت به قیمت پرداختی خود را توجیه کند، این درحالیست علاوه بر ضعف های طراحی و ساختاری دارای اشکالات کیفی نیز می باشد. به طور مثال با وجود آنکه تنها یک سال از کارکرد ایکس 33 مورد آزمایش می گذشت عایق بندی زیر گلگیر در حال جدا شدن بود که می تواند به پوسیدگی زود رس بدنه بیانجامد، این قضیه به کمپانی مادر یعنی چری باز می گردد که نتوانسته خودرویی با کنترل کیفی قابل قبول عرضه کند. در آزمایشی مشابه که توسط یک نشریه روسی انجام شده بود نیز مشابه این مسئله گزارش شده کنترل این موراد برای یک خودروساز که مدعی جهانی شدن است نباید آنچنان دشوار می بود و جا دارد این کمپانی با شنیدن اشکالات دست به اصلاحات متناسبی در این زمینه بزند. در پایان ضمن تشکر از آقایان مهدی واعظی و فرشاد آتاکشی زاده توجه شما را به جدول امتیازات دو خودرو پس از آزمایش جلب می نمایم.

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 090

لیفان

ام وی ام

نوع موتور

4 سیلندر خطی 16 سوپاپ DOHC

4 سیلندر  خطی 16 سوپاپ DOHC

حجم موتور

1794 سی سی

1971 سی سی

قطر سیلندر

79.0 میلی متر

83.5 میلی متر

کورس پیستون

91.5 ملی متر

90.0 ملی متر

نسبت تراکم

10.0 به یک

10.0 به یک

توان

133 اسب بخار در دور 6000

139 اسب بخار در دور 5750

گشتاور

168 نیوتن متر در دور 4200

182 نیوتن متر در دور 4300

ابعاد تایر

215/65/16

215/65/16

ضرایب گیربکس

دنده 1

اعلام نشده

3.583

دنده 2

————–

1.947

دنده 3

————–

1.379

دنده 4

————–

1.030

دنده 5

————–

0.821

ضریب دیفرانسیل

————–

4.313

وزن خالص

1330 کیلوگرم

1375 کیلوگرم

نسبت نیرو به وزن

100 اسب بخار برای هر تن

101 اسب بخار برای هر تن

شتاب صفر تا صد  (اندازه گیری شده با دستگاه)

13.2 ثانیه

13.6 ثانیه

صدای داخل کابین در حالت ایستاده و دور Idle

35 دسی بل

38 دسی بل

ظرفیت حمل بار

435 لیتر

405 لیتر

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 161

 

جدول امتیازات

ام وی ام X33

لیفان X60

میدان دید

7

8

سطح تجهیزات رفاهی

5

5

سطح ایمنی و تجهیزات

3

5

فضای سرنشینان

6

7

ارگونومی

6

8

نفوذ صدا به کابین

6

8

مصرف سوخت

7

8

واکنش موتور

6

7

گیربکس

6

6

کیفیت رانندگی

6

7

مانور پذیری

6

7

ترمز

6

7

کیفیت ساخت

3

7

گارانتی

5

5

ارزش در برابر مبلغ

3

7

مجموع

81

102

 

836 دیدگاه

  1. باتشکر از از افشین و نریمان عزیز که واقعاً دست مریضا و زحمت زیادی کشیدید ولیکن خدا پدر و مادرتان را بیامورزد که باعث شدید تا خیلی ها مثل من از این سردرگمی رهایی پیدا کنند . بنده خودروپژو پارس خود را فروختم تا یکدستگاه X33 ثبت نام کنم و دوستانی هم پیشنهاد خرید X60 را داده بودن و من هم واقعاً گیج شده و در سر دوراهی بودم که با این مقاله و تحلیل خوب تصمیم خود راگرفتم ولیکن در نظرات بعضی از دوستان مطالعه کردم که خودرو شاسی بلند جیلی را بهتر ازاین ها معرفی کردند اگر مطلبی یا اطلاعات دقیق و کاملتری کسی دارد بدهد ممنون می شوم ) بنده هم همین نظرات را دارم خواهش می کنم اگر کس هم نظری در باره مقایسه خودرو X60 و خودرو شاسی بلند جیلی دارد و اگر زحمتی نیست برای من ایمل کند و نظر دهد متشکر می شوم kazemjafarinader@yahoo.com

    1. دوست عزیز سلام.
      من شش ماهه x60 دارم و بسیار ازش راضی هستم ولی اگه پول بیشتری داشتم حتماٌ جیلی شاسی بلند رو می خریدم . چرا؟ چونکه موتور قویتر با حجم بیشتری داری یعنی 2400 سی سی در مقابل 1800 سی سی لیفان و طبیعتاٌ قدرت بیشتری هم داره و از طرف دیگه گیربکس اتوماتیکه که جیلی داره و یه دنیا می ارزه ولی لیفان نداره .حالا شما به جیبت نگاه نکن اگه پول بیشتری داری برو جیلی بخر اگر هم نداری لیفان بهترین انتخابه.اما با پول جیلی شاسی بلند کره ای تمیز هم می تونی بخری.

  2. شاسی بلند فقط یک کلام ایکس 33

    x33 x33 x33 x33 x33 x33 x33 x33 x33 x33 x33 x33 x33

    امکانات فول مصرف بنزین کم قیمت ارزنده کیفیت عالی های کلاس پر قدرت سریع رخ جذاب

  3. با سلام
    دوستان عزیز باید خدمتتون عرض کنم دسته که ماشین های چینی به قول بعضی دوستان اشغاله و یا فاجعه هستش ولی توی بازار ایران لااقل از خودروهای ایرانی هم از لحاظ امکانات و هم از لحاظ کیفیت کمی بالاتر هستند حالا چرا خریدار لااقل سوار یه خودروی لوکس و زیبا نشه شما در حقیقت توقع دارید با مبلغ 30 یا 40 میلیون تومن سوار ماشین شاسی بلند شیک و ترو تمیز و بدون عیب و نقص مثل لندکروز بشید ولی دوستان اگر قرار بود این خودروها اینجوری باشند که دیگه قیمت 40 تومن نبود در حقیقت چین طوری بازار کشورهای جهان سوم رو انتخاب میکنه که با ذائقه مصرف کننده در اون کشور همخونی داشته بشه
    در هر صورت این تست عالی بود و اطلباعرسانیش هم دیگه جای خودش لااقل خریداران میدونن سوار چی قراره بشن

    1. ای بابا ما پدرمون در اومد تا به اینا حالی کنیم!
      دوست عزیز شاسی بلند 40 50 تومنی که ماشین نیست! یه چهار چرخه بلند متحرکه! دیگه خریدن نداره که!
      خوبه خودتون هم د ارین میگین از این ماشینا انتظار دیگه ای نمیره! خب نخرین!

  4. سقوط قیمت ایکس 60 به زیر قیمت ام وی ام …آخ آخ …برای دارندگان لیفان متاسفم ایکس 33 برابر 63 میلیون و ایکس 60 برابر 62 میلیون توی بازار آزاد ….من دیگه حرفی برای گفتن ندارم !!!!

    این هم لینکش که با دلیل حرف بزنیم

    http://vista.ir/news/16821445/کاهش-قیمت-خودروهای-داخلی-؛-جدول-آخرین-قیمت-خودرو-در-کشور

    1. ارزونترین x60 مدل 91 حدود 54 تومن قیمت داره ولی ارزونترین x33 مدل 91 در شرایط مساوی 44 تومنه .عجب افت قیمتی!!!!!! من دیگه حرفی برا گفتن ندارم.

      1. تو خوبي مدل 91 ،52 تومانه عزيزم كجاي كاري اون كه تو نوشتي حتما تصادفي چيزي هستش

  5. با سلام لطفا بدون تعصب نظر بديد خود مقاله گوياي همه چيز است و كاملا واضحه كه x60 خيلي بهتر از x33 است . آخرين رده بندي كيفيت خودرو در شهريور : x33 بي كيفيت ترين خودروي چيني بعد از mvm 110

    1. کسی که این ماشین (x33) رو نداره حرف نزنه بهتره چون x60 با این حرفا بی اعتبارتر میشه چون این حرفا الکیه وباعث میشه که ما مطمئن بشیم که x60 ماشین الکیه

  6. کرمان موتور نماد شرکت بدقول، حریص و فریبکار. بهترین راه تنبیه این شرکت ها (و البته مدیران خودرو) تحریم محصولات اونهاست. اگه کسی بلده کمپین تحریم رو راه بندازه ما هم هستیم.
    (از گول خوردگان کرمان موتور در خرید x60)

    1. من هم چند روز پیش x60 انصراف دادم جالبه پولم می گن یکماه بعد میدن(28 میلیون تو مان ). نه سود مشارکت میدن و سود انصراف هم 7% در سال ( ماهی 0.58% ) خیلی مسخره است .کسی هم نیست جوابگو باشه؟؟؟؟؟؟؟
      پول بیشتر بدین ماشین بهتر سوار شین . ……….. من که رفتم اسپورتیچ 2015 بگیرم………

      1. خوش به حالت پولش رو داری!
        من موندم این شرکت که تو پیش فروشش این قدر ناصادق و مشتری کش هستن ماشین هاشون چی از آب در بیاد؟ خدا به دادمون برسه!

        1. بازار بي رقابت از اين بهتر نمي شه، خود تويوتا و بنز و رولزرويس هم بيان ايران ، همين وضعه ، بازار انحصاري تعريفش مشخصه،

          بازار انحصاري = سود عرضه كننده ، زيان مصرف كننده

  7. x33 خوش دسته و رانندگی آسونی داره و اگر ساعتها پشت فرمونش بشینی خسته نمیشی چون ارگونومی رو بخوبی رعایت کرده و تسلط کافی به اطراف و جاده و پشت سر برای راننده فراهمه

      1. جالبه همه دوستان لیفان x60رو با x33 مقایسه میکنن x33 محصول 2007 هستش تو دوره خودش ماشین خوبی نسبت به قیمتش بوده در حال حاضر هم از خ از جهات از x60 سرتره از جمله قدرت و شتابش.و ترمز قوی این ماشین و جلو بندی اون .x33 طراحی موتورش مال شرکت avl اتریشه .طراحی شاستیش مال شرکت لوتاس انگلیسه. وسیستم ترمز و abs ,ebdهم مال یه شرکت المانیه.اتاقش هم مشترکن مال چین و یه شرکت ایتالیاییه.در حال حاضر شرکت چری با دو محصول جدید همخوانواده x33 بنام تیگو 3 و تیگو 5 رو به بازار عرضه کرده.که قابل قیاس با x60 نیست.باز تاکید میکنم دوستان x60 سوار درست نیس یه ماشین مدل 2007 رو با ماشینی که دو سال تولید میشه قیاس کنین.شرکت چری خ قدیمتر از لیفانه به خ از کشورهای دنیا ماشین صادر میکنه بزرگترین کارخونش رو هم 1 سال پیش در برزیل ساخته.خوبه یه سری به سایت چری بزنین (با تشکر از دوست عزیزم آقا محمد)
        http://www.chery.cn

  8. با سلام
    الان یک هفته هست ماشین x60 را خریدم و مسافرتی از کرمان به شمال داشتم . چرا دوستان واقعا بی انصافانه حرف میزنند . از تجربیات 3000 کیلومتر رانندگی در همه جور شرایط از کفی تا سر بالایی و .. بگم . شتاب ماشین بسیار عالیه . تو سر بالایی ها اصلا کم نمیاره و خیلی راحت میره ( قابل توجه اون دوستی که گفت از پارکینگ هتل به زور ماشین بالا اومده ) صدای موتور اصلا تو نمیاد . صدای باد هم همینگونه .کولر برای جلو خوب ولی برای عقب یک مقدار کم چون دربچه برای عقب از زیر پا داره . صندلی ها خیلی راحتن و خستگی رانندگی خیلی کم . نور چراغها خیلی زیاده و خیلی کم احتیاج به سو بالا دارید . نور پردازی داخل ماشین در شب لذت رانندگی را دو چندان میکنه . مصرف سوخت با کلر 9 لیتر در 100 کیلومتر بود . خداییش راضی بودم . x33 نداشتم و قصد مقایسه هم نداشتم . فقط تجربه رانندگی با x60 را گفتم .

    1. خواهشا اینجوری نگید.این ماشین کجاش لذت داره؟!بخدا زجرآورترن ماشینی بوده که من داشتم.حتی از پراید هم بدتره

  9. با سلام من واسه خرید اولین ماشین چینی یعنی ام جی 6 ماه تو سایتا میگشتم و بعد کلی تعریف احمق شدم و یک ان جی 550 خریدم که بعد 2 ماه به مشکل خورد و رینگ و پیستون شکست و 12 میلیون نمایندگی فاکتور کرد چون شامل گارانتی نشد چون سرویساشو نمایندگی انجام نداده بودم و دلیل این حرفم اینه که از این طریق نمیشه درباره ماشین قضاوت کرد چون اوناای که دارن واسه اینکه تو سر ماشینشون نخوره میگن ماشین خوبیه مثلا کسه که پراید داره میگه کم خرجه کم مصرفه کسی که دوو ریسر داره میگه شرف داره به پراید و …..بعد 8 ماه مجبور شدم با 10میلیون اختلاف زیر قیمت فقط چون واقعا همیشه خراب بود تو یک بنگاه به اجبار با یک x60 معاوضش کنم که 10 تومان سر گرفتم و از نطر من که قبلاا ویتارا رونیز سانتافه و مورانو داشتم اصلا مثله یک شک بود لیفان و واقعا نمیشه به عنوان یک شاستی بلند نگاش کرد با توجه به قیمتش آدم یک خودرو ویتارا رنگ دار هم بخره بازم سنگین تره ولی شاید از نظر کسی که سمند یا206 یا ال نود سوار شده و اینو خریده واقعا ماشین خوبی باشه.پس مقایسه رو باید به سایتهای افراد متخصص واگذار کرد.از نظر فروش هم من لیفان x60 92 سه ماه 57 برای فوش گذاشتم از ام جی که قبلا داشتم بد مشتری تره و هر مشتری که پیدا میشه میگه داخل سایت باما 54 تومان بدون رنگش هست که واقعا هم بود چرا ام جی که من 74 خریدم داخل سایت هم همه قیمت ها بالای 70 بود من 65 فروختم چون کسی تماس نمیگرفت ولی لیفانی که 58 قیمتشه داخله سایت 54 اینهمه زیاده؟

  10. یه تجربه رو بهتون میگم من ایکس 60 دارم داداشم ایکس 33 .
    هر دو راضی هستیم اما تفاوتهایی بین ما دو تا وجود داره
    1- من هفته ای بیش از 500 کیلومتر با ماشینم راه میرم (هفته ای سه بار مسیر تهران پارس تا شهریار) تا حالا هم 33000 کیلومتر کار کرده ( مدل 92) خداییش تا حالا با هاش مشکلی نداشتم . یک بار باهاش شیراز رفتم یک بار هم تا باکو( آذربایجان) نه گرم میکنه و نه اون جوری که بعضی دوستان میگن تو سربالایی و سرعت کم میاره ( 190 تا باهاش رفتم و هیچ لرزش و مشکلی باهاش نداشتم)
    2- داداشم هم از ماشینش راضیه دو ساله ایکس 33 داره و اونم زیاد باهاش مسافرت رفنه و اونم مدعی که ماشینش حرف نداره و تا به حالا هم به جز سرویس مشکل مهمی نداشته
    ایکس 33 شبیه ویتاراست و ایکس 60 شبیه سانتافه اما هیچکدوم ماشینی در حد و کلاس اونا نیستن
    بیایید عاقلانه به مسله نگاه کنیم دوتا ماشین چینی واسه ماهایی که در حد سانتافه و …پولمون نمیرسه خوبه از سرمون هم زیاده.
    ….. چرا ؟ چون بین ماشینهای ایرانی و این ماشینها فاصله خیلی هست و بینشون هم این ماشینای چینی بازارخودشون رو دارن.

    1. حرفتونو قبول دارم داداش اما مشکل شما اینه که تحت تاثیر حرفهای دیگرون ماشینهای چینی رو دست کم گرفتی و فکر میکنی چون سانتافه و ویتارا قیمتشون خیلی بالاست (که البته کاذب بالاست) پس بهترن ! در حالی که پر از ایرادای عجیبن در ضمن ایکس 3 3 و ایکس 60 شبیه هیچی نیستن

  11. آقای مدیر سایت اگه میخوایی x60 رو تبلیغ کنی نیازی نیست اطلاعات اشتباه بدی.اگر خودرویی خوب باشه هیچ نیازی نداره که قیمتشو بیاره پایین که به قول بچه ها بخواد با x33 رقابت کنه.من دو ساله x33 دارم.از شمال گرفته تا شیراز و مشهد هم باهاش رفتم.خداروشکر تا الان به غیر از هزینه نگهداری هیچگونه خرجی رو دستم نذاشته.چرا ما ایرانیا واقعیتو نمیبینیم و فقط از روی تعصب و سلیقه دوس داریم حرفمونو ثابت کنیم.مطمعنم 95 درصد از کسانی که از لیفان تعریف کردن،یکبار هم پشت فرمونش ننشستن.به نظر من سگش می ارزه به پژو پارسی که الان 45 تومنه یا 207 که 50 تومنه

    1. دوست عزیز سلام
      من لیفان x60 دارم حدود 10ماهه سوارشم x33 نداشتم ولی خیلی سوار شدم.کی گفته x33 بده؟هر ماشینی خوب نگه داری بشه یه عمر براتون کار می کنه اما اینجا این دو ماشین رو مقایسه کردن و در کل به این نتیجه رسیدن طراحی لیفان بهتر از چریه و به قول معروف مهندسی سازه اما اینا دلیل نمشه که x33 ماشین بدی باشه.

      1. آقا مهرداد کجای کاری
        این ایکس33 که میگی طراحیش خوب نیست!مال سال 2007

        جالبه همه دوستان لیفان x60رو با x33 مقایسه میکنن x33 محصول 2007 هستش تو دوره خودش ماشین خوبی نسبت به قیمتش بوده در حال حاضر هم از خیلی جهات از x60 سرتره از جمله قدرت و شتابش.و ترمز قوی این ماشین و جلو بندی اون .x33 طراحی موتورش مال شرکت avl اتریشه .طراحی شاستیش مال شرکت لوتاس انگلیسه. وسیستم ترمز و abs ,ebdهم مال یه شرکت المانیه.اتاقش هم مشترکن مال چین و یه شرکت ایتالیاییه.در حال حاضر شرکت چری با دو محصول جدید همخوانواده x33 بنام تیگو 3 و تیگو 5 رو به بازار عرضه کرده.که قابل قیاس با x60 نیست.باز تاکید میکنم دوستان x60 سوار درست نیست یه ماشین مدل 2007 رو با ماشینی که دو سال تولید میشه قیاس کنین.شرکت چری خیلی قدیمتر از لیفانه به خیلی از کشورهای دنیا ماشین صادر میکنه بزرگترین کارخونش رو هم 1 سال پیش در برزیل ساخته.خوبه یه سری به سایت چری بزنین (با تشکر از دوست عزیزم آقا محمد)

        http://www.chery.cn

  12. آقای مدیر سایت اگه میخوایی x60 رو تبلیغ کنی نیازی نیست اطلاعات اشتباه بدی.اگر خودرویی خوب باشه هیچ نیازی نداره که قیمتشو بیاره پایین که به قول بچه ها بخواد با x33 رقابت کنه.
    یا هر دفعه که مدیر یا آقای نظر سنجی وارد سایت میشن نظراتی که مخالف x60 و موافق x33 نظر منفی میدن یعنی چطور ممکنه من چند کامنت داده باشم و همه ی کامنت هام به یک اندازه نمره ی منفی داشته باشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…

  13. سلام خدمت همه ی عزیزانی که به این سایت مراجعه میکنند

    بدون مقدمه میگم من هر دفعه که وارد سایت میشم میبینم نظراتی که مخالف x60 و موافق x33 نظر منفی میدن نمیدونم این مدیر سایته که این کار رو میکنه یا آقای نظر سنجی یعنی چطور ممکنه من چند کامنت داده باشم و همه ی کامنت هام به یک اندازه نمره ی منفی داشته باشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…

    من دیگه مطمئن شدم که تمام حرف های آقای نظر سنجی الکیه واگر الان نظر من رو ببینه هر روز که چه عرض کنم هرساعت که وارد سایت میشه به کامنت های مخالف X60و موافق x33 نظر منفی میدهند……………………….

    1. سلام و درود،ما هیچ دستکاری ای در نمرات مثبت و منفی کاربران انجام نمیدیم،در واقع حتی اگر هم میخواستیم، امکانش رو نداشتیم، چون WORD PRESS چنین امکانی رو عرضه نکرده.اگر تمام کامنت های شما دقیقا به یک میزان امتیاز منفی دارن، از دو حال خارج نیست.یا مشکلی در سیستم وجود داره که اصولا عجیبه فقط شامل حال شما شده باشه،یا اینکه اتفاقی پیش اومده.

    2. علی آقا بعنوان یه نفر بیطرف که نه x60 و نه 33x دارم این موردی که گفتی کاملا طبیعیه مخصوصا وقتی بحث مقایسه 2ماشین مطرح باشه و بحث بین هواداران به کل کل بکشه که اینجا هم من کامنتها رو خوندم همینطوری شده طرفدارای ایکس60 به طور طبیعی به کامنتهای طرفدارهای ایکس33 منفی میدن و برعکسش هم اتفاق میفته.و چون تمامی نوشته های شما تقریبا یکسان و طرفداری از ایکس33هست کسی که با اولین نظر شما مخالف باشه تا آخرین نظرتون منفی میده .مگر اینکه شما در یک جا از ایکس60 طرفداری کنید و بازهم به همون اندازه منفی بگیرید جای تعجب داره بعدش الان سیستم من یکبار که رای بدم قسمت لایک و دیسلایک غیر فعال میشه و دیگه امکان دوباره رای دادن نیست بعید میدونم کسی بتونه چندین بار رای بده.به هر حال زیاد بهش فکر نکن طبیعت این جور بحثها همینه.خوش و خرم باشی.

  14. من فکر می کنم نویسنده این مطلب دست کم یک لامبورگینی برای تبلیغ لیفان گرفته! دست کم، ممکنه یک فراری کالیفرنیا هم زده باشن تنگش

    خودتون خندتون نمی گیره؟ کدوم کمپانی عاقلی میاد تو بازار فوق انحصاری ایران رشوه می ده که براش تبلیغ کنن

  15. این سایت متعلق به کرمان خودروئه
    چند روز دیگه تست میزارن لامبورگینی یا لیفان و در آخر میگن لیفان بهتره 😐

  16. چری X-33 گرفتار بدنامی چینی ها در بازار خودرو ایران

    رانه نيوز: يكي از خوردوهاي شاسي بلند چيني كه به تازگی در بازار ايران ارائه شده X-33 نخستین شاسی بلند چری است.
    به گزارش رانه نيوز X-33 به عنوان نخستین خودروی SUV شاسی بلند شرکت چری (Chery) از سال 2001 وارد مرحله تحقیق و توسعه شد. در مرحله تحقیق و توسعه این محصول که به مدت سه سال طول کشید از دانش و تجربه موسسات R&D از سه کشور مختلف استفاده شد. این خودرو در نهایت در 22 مارچ سال 2005 تولید و روانه بازار شد. ظهور X-33 نه تنها خط محصولات چری را غنی تر ساخت و جای خالی را در میان محصولات این شرکت پر کرد بلکه به چری کمک کرد تا از بازار رقابت همگن و آشفته خودروهای SUV ارزان قیمت در چین خلاصی یابد.
    در حال حاضر فروش ماهیانه X-33 در بازار داخلی چین بیش از 5000 دستگاه است و مجموع فروش آن در خارج و داخل چین به بیش از 200000دستگاه در طی 5 سال رسیده است.
    اين خودرو مجهز به موتور ACTECO با کارایی بالا و Double hump است. موتور آن در دور موتور 2000 می تواند 90 درصد حداکثر قدرت و گشتاور را به دست آورد.
    حداکثر گشتاور آن 201نیوتن متر در 2500 تا 3000 دور در دقیقه و حداکثر قدرت 136 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه است. X-33 همچنین از گیربکس دستی 5دنده ای استفاده می‌کند و زمان شتاب آن 12.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت است. بارزترین ویژگی آن راحتی و مانورپذیری است علاوه بر این چند کاربردی بودن آن توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند.
    علاوه بر این امکانات منطبق با نیازهای افراد نظیر رودری‌ها، سیستم گرمایش صندلی‌ها، سیستم صوتی، نمایش همزمان میزان بنزین در باک، باربند، صندلی‌های قابل تنظیم و تاشونده،CD Player و جای لیوان صندلی‌های جلو، برای راننده و سرنشینان راحتی و آسایش فراهم می‌کند. ایمنی بالایی دارد، ترمزهای ABSو EBDاز قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمز شدید و ناگهانی جلوگیری كرده و عملکرد، حساسیت و زمان تاثیر ترمزها را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.
    اما X-33 در بازار داخل کشور علیرغم آنکه در بازده قیمتی خودش تنها SUV موجود است نتوانسته به توفیق دست یابد و حتی قیمت رسمی آن از 30 میلیونی به 28 میلیون تومان کاهش یافته و گاه با قیمت های کمتر از آن نیز خرید و فروش می‌شود. ظاهرا خودروهای چینی و حتی خودرو قابل قبولی همچون X-33 همچنان از مشکل عدم اعتماد خریدار ایرانی که ناشی از عرضه محصولات با درجه کیفی پایین بوده دست به گريبان است. شايد از همين رو علیرغم آنکه X-33 میتواند با قیمت رقابتی اش قابل قبول باشد اما نتوانسته جا پای محکمی برای خود در بازار بیابد. خودرویی که طراحی ظاهری آن از خودروهای خوشنامی همچون تویوتا RAV 4 و هوندا CRV برگرفته شده است.

    1. دوست عزيز اينجوري كه شما از x33 تعريف كرديد تويوتا از پرادو نكرده !!! فراموش نكن كه داري در مورد دومين خودروي بي كيفيت چيني موجود در ايران صحبت ميكني . درضمن اگه يك مقدار تحقيق كني متوجه ميشي كه حداكثر گشتاور ايكس 33 182 نيوتون متر در دور موتور 4300 است

      1. سواد=0
        ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      2. سلام
        جالبه همه دوستان لیفان x60رو با x33 مقایسه میکنن x33 محصول 2007 هستش تو دوره خودش ماشین خوبی نسبت به قیمتش بوده در حال حاضر هم از خ از جهات از x60 سرتره از جمله قدرت و شتابش.و ترمز قوی این ماشین و جلو بندی اون .x33 طراحی موتورش مال شرکت avl اتریشه .طراحی شاستیش مال شرکت لوتاس انگلیسه. وسیستم ترمز و abs ,ebdهم مال یه شرکت المانیه.اتاقش هم مشترکن مال چین و یه شرکت ایتالیاییه.در حال حاضر شرکت چری با دو محصول جدید همخوانواده x33 بنام تیگو 3 و تیگو 5 رو به بازار عرضه کرده.که قابل قیاس با x60 نیست.باز تاکید میکنم دوستان x60 سوار درست نیس یه ماشین مدل 2007 رو با ماشینی که دو سال تولید میشه قیاس کنین.شرکت چری خ قدیمتر از لیفانه به خ از کشورهای دنیا ماشین صادر میکنه بزرگترین کارخونش رو هم 1 سال پیش در برزیل ساخته.خوبه یه سری به سایت چری بزنین (با تشکر از دوست عزیزم آقا محمد)
        http://www.chery.cn

  17. با سلام. از نظر کیفیت داخلی x60با x33new تا حدودی با هم برابر هستن ولی از نظر موتوری و اصطحلا ک قطعات هر دو دارای نقایصی هستن که فقط با مراعات و نگهداری دقیق میتوان از بار اضافی هزینه ها در سالهای بعد جلوگیری کرد.

  18. سلام . خودروهای چینی اصولاً سروته از یه کرباسند . خودروهائی بی کیفیت که فقط مدت کوتاهی به صاحبشان وفادارند . در اندک مدتی مالکشان را گرفتار تعمیرگاه میکنند . قابل اعتماد نیستند . بد به فروش میروند . شرکت های وارد کننده هم به ضرب قسطی فروختن موفق هستند .تنها حسنشان قیمت مناسبتر آنها هست . خرید خودروهای کارکرده ژاپنی یا کره ای گزینه بسیار مناسبتری هست .

  19. فقط ماشین های مثل تویوتا و نیسان و سوبارو ودر کل ماشین های ژاپنی با بیشترین فشار هم تا سال ها کمترین خرابی را دارا میباشند ولی ماشین های کره ای و چینی اصلا اینگونه نیستن…

  20. از حدود یه ماهه که گیربکس x60 تغییر کرده شبیه دوو سیلو دنده عقب کنار دنده یک جا میره که باعث کشش بهتر شده حالا از این به بعد میشه x60با موتور 1800 با newx33 دنده ای با موتور2000 ولی با وزن بیشتر را مقایسه کرد…

  21. یاد اون ایامی بخیر که میگفتن اگر قراره ملت سوار ماشینهای مونتاژ داخل بشن فقط و فقط آمریکایی ؟!!!!!!!
    چقدر باید بیچاره باشیم که جونمون رو توی آشغالهای چینی بذاریم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  22. من نه طرفدار x33 هستم نه طرفدار لیفان و نه میخوام بخرمشون . ولی انصافا وقتی به این دوتا ماشین نگاه میکنی ظاهر لیفان خیلی بهتر از x33 هست . هم از لحاظ طراحی خارجی هم از نظر طراحی داخلی . توی مطالب خوندم یه دوستمون نوشته من با x33 دویست تا سرعت رفتم ولی لیفان بیشتر از 180 نتونست بره که بنظر من توی کشوری مثل ایران یه نفر به طور میانگین در زندگیش دو بار سرعت دویست رو توی ماشین تجربه نمیکنه اونم باماشین چینی . مثل اینه که آدم همیشه تنش لباس غواصی بپوشه بگه قراره یه روز برم غواصی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا