اسلایدربررسیچینی

آزمایش و مقایسه لیفان X60 و ام وی ام X33

آزمایش: افشین خالدی- نریمان اصغریان  عکس: احسان شمس نیا – صبا سادات حقی

تب ورود خودروهای چینی به کشور بالا گرفته، عدم وجود تنوع در محصولات داخلی بهانه ای برای ورود خودروهای ارزان قیمت چینی شده. خودروهایی با برندهای جدید که مردم به صورت محدود با آنها آشنایی دارند، بسیاری از افرادی که این خودروها را می خرند خود را فردی ریسک پذیر معرفی می کنند.

اما واقعا این خودروها چقدر ارزش خرید دارند؟ شاسی بلندسازی یک سگمنت سخت در بین سازندگان خودرو است. چینی ها هم با وجود اینکه تجربه زیادی در خودروسازی ندارند به سرعت به سمت شاسی بلند رفته اند و با همان سرعت در حال نفوذ به بازار کشورمان هستند. در این مقاله با  آزمایش دو خودروی ام وی ام X33 و لیفان X60  سعی در شناسایی توانایی های این دو خودروی چینی داریم.

 

X33 VS X60 1+

طراحی

ام وی ام X33 یا همان چری تیگو حدود دو سال است که مهمان ایرانی هاست. با ظاهر آن آشنایی داریم، خودرویی که بی شباهت به ویتارا نیست، نمی توان به این راحتی به آن نمره قبولی داد. پیش از آنکه به طراحی کلی خودرو بپردازید فواصل بین برخی قطعات در ظاهر نظر را به خود جلب می کند. ابتدا تصور می شود با خطای مونتاژ روبرو هستید اما کمی دقت مشخص می شود اشکال از طراحی قطعات است جایی که فضای زیادی بین در عقب و گلگیر به وجود آمده از نمای پهلو ضربه سنگینی به طراحی خودرو زده است.

در ادامه اگر به جلوی خودرو بروید شاهد همین فضا به شیوه ای غیر حرفه ای تر در محل بسته شده درب موتور هستید به نحوی که تصویر می شود خودرو در آن ناحیه ضربه  خورده است . البته با وجود اشکال در طراحی قطعات در حالت کلی هماهنگی فرمی مناسبی بین 3 جهت خودرو می توان دریافت کرد.

img_2310

اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد. به سختی می توان اشکال طراحی قطعاتی در آن پیدا کرد ،به غیر از فضای ایجاد شده بین درب موتور و چراغها که مرتبا به شما این احساس را القا می کند که درب موتور باز است در مابقی قسمتها، قطعات به خوبی ساخته و پرداخته و مونتاژ شده اند. در حالت کلی ظاهر لیفان X60 با طراحی به روز تر که دماغه آن به نوعی به نظر تغییر یافته سانتافه است در قیاس با رقیب خود یعنی ایکس 33 بسیار چشم نواز تر است.

X33 VS X60 X60 (25)

فضای داخلی

با ایکس 33 شروع می کنیم، پس از ورود به کابین این خودرو با انبوهی از قطعات بسیار بی کیفیت پلاستیکی روبرو می شوید که شاید به سختی در خودروهای بسیار ارزان قیمت ایرانی هم نمونه آن را دیده باشید. موقعیت سواری ایکس 33 علیرغم صندلی های کوچک آن وضعیت بدی ندارد اما توقع یک صندلی با کیفیت و ارگونومیک را نداشته باشید. با توجه به ارتفاع آن راننده تسلط خوبی بر روی جاده دارد،آینه ها به اندازه کافی بزرگ هستند و دید عقب راننده هم متناسب است.

صندلی های عقب برای ایجاد فضای بار بیشتر به صورت خوابیده در می آیند ولی با توجه به نوع طراحی به صورت یک دست نخواهد شد و برای حمل اجسام یک تکه بزرگ وضعیت مناسبی ندارد. در دسترس بودن ادوات داخلی با توجه به سادگی کنسول خوب است و راننده می تواند در حین رانندگی به همه چیز دسترسی داشته باشد.

X33 VS X60 X33 (27)

اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد، پس از ورود به خودرو شما به یاد خودروهای ژاپنی خصوصا تویوتا راو4 می اندازد، البته بدون در نظر گرفتن کیفیت. فضای داخلی خودرو نسبت به ایکس 33 بسیار ظریف تر و با کیفیت تر است و مشخص است لیفان قصد داشته حداقل ها را در این خودرو رعایت کند اگر چه به رقبای ژاپنی و کره ای خود نزدیک نمی شود ولی نسبت به هم وطن رقیب خود چند پله بالاتر است و می تواند بازه قیمتی خود را توجیح کند.

رو دری ها با چرم مصنوعی دوخت و تزئین شده اند و جنس داشبورد از مواد نرم و براق است. کیلومتر شماره به صورت دیجیتالی است و با وجود اینکه از نظر زیبایی چندان بد به نظر نمی رسد اما راننده نیاز به دقت بیشتری برای خواندن سرعت دارد، صندلی های عقب لیفان بر خلاف ایکس 33 به صورت کامل با کف فضای بار هم سطح می شوند در نتیجه فضای مناسبی برای جابجایی  وسائل به وجود می آید.

صندلی های عقب لیفان به صورت پله ای به عقب می خوابند در حالیکه در ایکس 33 این قابلیت وجود ندارد، ایکس 33 قابلیت عقب رفتن صندلی را برای داشتن فضای پای بیشتر دارد که البته باز هم نمی تواند به فضای پای لیفان در حالت عادی دست پیدا کند. از دیگر برتری های لیفان در فضای داخلی می توان به سانروف بزرگتر، فضای بار بیشتر، سیستم صوتی بهتر، تسلط بیشتر بر جاده اشاره کرد.

X33 VS X60 X60 (34)

رانندگی

با استارت ایکس 33 و لیفان X60  تفاوتی در حین استارت دو خودرو ملاحظه نشده و  به راحتی استارت می خورند ، با توجه به عایق بندی بهتر X60 نفوذ صدا به داخل این خودرو کمتر از ایکس 33 است. در حرکت نیز این عایق بندی بیشتر به چشم می آید. در حالت درجا اگر بخواهید دور موتور در ایکس 33 بالا ببرید ابتدا کمی احساس خطر به شما دست پیدا می دهد، از آن جهت که عملکرد موتور هارشینگ شدیدی دارد این وضعیت در لیفان بسیار بهتر است.

حین رانندگی فرمان دو خودرو تیز است و حس خاصی را به راننده منتقل نمی کند. در ترمزگیری شدید X60  واکنش بسیار خوبی نشان می دهد و می توان به آن اعتماد کرد چیزی در ایکس 33 هم به صورت خفیف تر وجود دارد. دو خودرو از صدای گیربکس رنج می برند، ایکس 33 صدای زوزه مالکین را آزرده کرده و در لیفان صدای ناهنجاری که برخی اوقات منجر به تعویض گیربکس توسط نمایندگی شده مالک را دچار دردسر کرده است.

با وجود آنکه فاصله بین دو محور لیفان بیشتر از ایکس 33 است اما این لیفان است که به دلیل شاسی بهتر قدرت مانور پذیری خود را به ایکس 33 دیکته می کند، از دلایل دیگر وجود استرس بار در لیفان و سیستم تعلیق با کیفیت تر است. عبور از سرعت گیر ها با لیفان راحت تر است و احساس خطر کمتری به شما دست پیدا می کند. از نظر مصرف سوخت دو خودرو با توجه به قدرت موتور در وضعیت خوبی قرار دارند و هر دو خودرو با توجه به شرایط رانندگی و تعداد سرنشین در سیکل ترکیبی در بین 8 الی 9 لیتر مصرف سوخت دارند.

در بخش امکانات هر دو خودرو به سانروف مجهز هستند و صندلی های دو خودرو نیز از نوع چرم می باشد. تهویه دو خودرو از نوع دستی است. ایکس 33به گرم کن صندلی جلو نیز تجهیز شده است. از نظر امکانات ایمنی دو خودر مجهز به دو ایربگ برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD هستند.

X33 VS X60 X60 (23)

تست تصادف

ام وی ام ایکس 33 توسط موسسه ایمنی استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته که نتیجه بسیار ضعیف دو ستاره را دریافت نموده، در توضیحی که موسسه ایمنی استرالیا در مورد خودرو ارائه کرده به بدنه بسیار ضعیف خودرو اشاره نموده و خاطر نشان کرده ضربات شدیدی  به پا ، دست و سینه آدمک های تست وارد شده است. لازم به ذکر است کمپانی چری حاضر به ارائه خودرو به موسسه ایمنی استرالیا جهت ادامه تست تصادف برای برخورد از پهلو به بهانه فراخوان نشده است، در نتیجه این موسسه فقط برخورد از جلو را مورد آزمایش قرار داده است. اما لیفان فقط توسط موسسه ایمنی چین مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته 4 ستاره را از آن تست برای خود بدست بیاورد اما با توجه به آنکه استاندارد تست در چین با استاندارد تست استرالیا متفاوت است نمی توان در این مورد دو خودرو را با هم مقایسه نمود.

11

موتور، گیربکس، عملکرد

ام وی ام X33  و لیفان X60 از موتورهای 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجمهای 2.0 و 1.8 لیتر بهره می برند. هر دو خودرو از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ بهره مند هستند. قدرت و گشتاور X33 به ترتیب 6 اسب بخار و 14 نیوتن متر بیشتر از لیفان است. با احتساب وزن 1375 کیلوگرمی ام وی ام و 1330 کیلوگرمی لیفان نسبت نیرو به وزن این دو خودرو تقریبا برابر است. لازم به ذکر است که ام وی ام از دریچه گاز سیمی و لیفان از دریچه گاز برقی سود می برد و به همین خاطر با فشردن پدال گاز اندکی تاخیر در لیفان نسبت به ام وی ام احساس میشد. البته این تاخیر در حدی نیست که زیاد آزار دهنده باشد و کم کم به آن عادت می کنید.

از آنجایی که سایز رینگ و لاستیک این دو خودرو دقیقا یکسان می باشد می توان از این عامل در شتاب و کشش فاکتور گرفت و فقط به مقایسه میزان سبکی یا سنگینی ضرایب گیربکس ها پرداخت. پس از بررسی گیربکس دو خودرو و سنجش دور موتور با استفاده از دستگاه و خواندن سرعت دقیق از روی GPS اینطور مشخص شد که دنده های 1 و 2 و 3 و 4 در لیفان سبکتر از ام وی ام هستند ولی دنده 5 لیفان با اختلاف قابل توجهی سنگینتر از ام وی ام بود.

سرعت در دور 3000 در دنده های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 برای لیفان به ترتیب 27 و 45 و 64 و 87 و 98 و برای ام وی ام 24 و 44 و 63 و 84 و 106 بود.  متاسفانه به علت محدودیت زمانی فرصت تست کشش به صورت بغل به بغل میسر نشد ولی با توجه به ضرایب سنگینتر گیربکس ام وی ام و دریچه گاز سیمی و گشتاور بیشتر اینطور احساس میشد که در دورهای پایین در دنده های 1 تا 4 قویتر از لیفان عمل کند ولی با توجه به اختلاف زیاد در ضریب دنده 5 احتمالا برتری کشش در این دنده با لیفان است.

البته لیفان نیز با اینکه در دور 4200 به حداکثر گشتاور خود می رسد ولی در دورهای پایین انعطاف پذیری خوبی دارد و در رانندگی روزمره احساس کمبود کشش زیاد در آن احساس نمی شود که علت این امر علاوه بر تنفس خوب موتور در دورهای پایین (به لطف زمانبندی متغیر) تا حدی به خاطر شاتونهای بسیار بلند این موتور است که در تولید گشتاور مناسب در دور پایین موثر است.

IMG_2353

برای اینکه شتاب دو خودرو بهتر سنجیده شود تست شتاب توسط راننده یکسان انجام شد تا اثر مهارت راننده خنثی شود و تایم گیری با دستگاه مخصوص آغاز شد. اولین تست با X33 شروع شد. بار اول لانچ از حالت سکون با دور 4000 الی 4200 بررسی شد که به علت هرزگردی بیش از حد تایم خوبی به دست نیامد. بار دوم و سوم لانچ با دور موتور حدود 3800 انجام شد و برای اینکه هرز گردی به حداقل برسد به محض رها کردن کلاچ نباید پدال گاز را تخته کنید تا اندکی جلوی هرزگردی گرفته شود ، درست قبل از پایان هرزگردی پدال را تخته کنید و دنده ها را در دور 6000 تعویض کنید در نتیجه بهترین تایم ثبت می شود زیرا بعد از دور 6000 افت گشتاور شدید است و بالاتر بردن دور از 6000 سودی ندارد.

با اینکه درجه بندی ردلاین تا 6500 است ولی ام وی ام در دور حدود 6200 کات آف می کند. هنگام تایم گیری با لیفان مشخص می شود که این خودرو به علت برقی بودن دریچه گاز هنگام حرکت از حالت سکون دچار کپ زیادی می شود (مانند خودرویی که بدون خاموش کردن ESP بخواهد از حالت سکون لانچ کند) و باید مقداری با پدال کلاچ و گاز بازی کنید تا بتوانید این کپ را به حداقل برسانید.

دور موتور را به 4000 رسانده و کلاچ را رها کنید و بلافاصله پس از برطرف شدن کپ سریع پدال گاز را تا انتها فشار دهید و حرکت کنید. چون حداکثر توان لیفان در دور 6000 به دست می آید و در همین دور نیز کات آف می کند باید دنده ها دقیقا قبل از کات آف تعویض شوند تا توان موتور زیاد هدر نرود. البته باید دقت کافی داشته باشید تا موتور کات آف نکند در غیر این صورت تایم خوبی به دست نمی آید.

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 296

با مقایسه تایمهای 0 تا 100 به دست آمده در جدول انتهای مقاله مشخص می شود که از حالت سکون لیفان با وجود کُپی که در ابتدای حرکت داشت 0.4 ثانیه زودتر از ام وی ام به سرعت 100 رسید.

اگر این کُپ در ابتدای حرکت از سکون وجود نداشت لیفان به راحتی می توانست تایمهای زیر 13.0 ثانیه را ثبت کند. با بررسی های انجام شده مشخص می شود این کپ بیشتر از حالت سکون وجود دارد و اگر شتابگیری در حال حرکت از سرعت 10 یا 20 در دنده 1 آغاز شود این کپ خیلی کمتر می شود و لیفان تواناییهای خود را بهتر نشان می دهد. تستها در دمای حدود 25 درجه و ارتفاع 1350 متر از سطح دریا انجام شد.

X33 VS X60 X60 (20)

ارزش

هم اکنون لیفان X60 در بازار در حدود 63 میلیون تومان قیمت دارد و توانست به عنوان خودروی برتر آزمایش امروز خود را معرفی کند اما قیمت  ام وی ام ایکس 33 در حدود 60 میلیون تومان است، متاسفانه با توجه اشکالات عمده و اساسی خودروی ایکس 33 نمی تواند نسبت به قیمت پرداختی خود را توجیه کند، این درحالیست علاوه بر ضعف های طراحی و ساختاری دارای اشکالات کیفی نیز می باشد. به طور مثال با وجود آنکه تنها یک سال از کارکرد ایکس 33 مورد آزمایش می گذشت عایق بندی زیر گلگیر در حال جدا شدن بود که می تواند به پوسیدگی زود رس بدنه بیانجامد، این قضیه به کمپانی مادر یعنی چری باز می گردد که نتوانسته خودرویی با کنترل کیفی قابل قبول عرضه کند. در آزمایشی مشابه که توسط یک نشریه روسی انجام شده بود نیز مشابه این مسئله گزارش شده کنترل این موراد برای یک خودروساز که مدعی جهانی شدن است نباید آنچنان دشوار می بود و جا دارد این کمپانی با شنیدن اشکالات دست به اصلاحات متناسبی در این زمینه بزند. در پایان ضمن تشکر از آقایان مهدی واعظی و فرشاد آتاکشی زاده توجه شما را به جدول امتیازات دو خودرو پس از آزمایش جلب می نمایم.

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 090

لیفان

ام وی ام

نوع موتور

4 سیلندر خطی 16 سوپاپ DOHC

4 سیلندر  خطی 16 سوپاپ DOHC

حجم موتور

1794 سی سی

1971 سی سی

قطر سیلندر

79.0 میلی متر

83.5 میلی متر

کورس پیستون

91.5 ملی متر

90.0 ملی متر

نسبت تراکم

10.0 به یک

10.0 به یک

توان

133 اسب بخار در دور 6000

139 اسب بخار در دور 5750

گشتاور

168 نیوتن متر در دور 4200

182 نیوتن متر در دور 4300

ابعاد تایر

215/65/16

215/65/16

ضرایب گیربکس

دنده 1

اعلام نشده

3.583

دنده 2

————–

1.947

دنده 3

————–

1.379

دنده 4

————–

1.030

دنده 5

————–

0.821

ضریب دیفرانسیل

————–

4.313

وزن خالص

1330 کیلوگرم

1375 کیلوگرم

نسبت نیرو به وزن

100 اسب بخار برای هر تن

101 اسب بخار برای هر تن

شتاب صفر تا صد  (اندازه گیری شده با دستگاه)

13.2 ثانیه

13.6 ثانیه

صدای داخل کابین در حالت ایستاده و دور Idle

35 دسی بل

38 دسی بل

ظرفیت حمل بار

435 لیتر

405 لیتر

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 161

 

جدول امتیازات

ام وی ام X33

لیفان X60

میدان دید

7

8

سطح تجهیزات رفاهی

5

5

سطح ایمنی و تجهیزات

3

5

فضای سرنشینان

6

7

ارگونومی

6

8

نفوذ صدا به کابین

6

8

مصرف سوخت

7

8

واکنش موتور

6

7

گیربکس

6

6

کیفیت رانندگی

6

7

مانور پذیری

6

7

ترمز

6

7

کیفیت ساخت

3

7

گارانتی

5

5

ارزش در برابر مبلغ

3

7

مجموع

81

102

 

836 دیدگاه

  1. با سلام و عرض ادب خدمت همه

    من از مقایسه این دو ماشین خوشم امد زیرا در ایران این مقایسه بسیار پر هزینه است

    در مجموع از دوستان خواهشمندم جانب ادب را رعایت فرمایید

    و تعصب را کنار بگذارید

    اگر به شهرهایی مثل پکن – گوانگ جو و شیان در کشور چین سفر کنید خیلی کم از محصولات خودشان استفاده می کنند

    جالب اینجاست که بیشترین برندی که می بینید ائودی است

     

  2. دوباره سلام

    آیا در مورد حداکثر شیبی که لیفان می تواند با سرعت اولیه صفر بپیماید اطلاعاتی در دسترس هست ؟

    البته حداکثر این رکورد تا آنجا که من می دانم در ماشین های تولید انبوه فقز مربوط به لندروور می باشد که حدود 43 درجه است

    البته نباید این ماشین ها را با لند روور مقایسه کرد ولی این تست ظاهرا کشش موتور و کارکرد گیربکس را در دنده سنگین نمایش می دهد

    در مورد لیفان از کسانی که مدتی است این ماشی را داشته اند سوالی دارم

    آیا لوازم یدکی و خدمات راضی کننده است ؟

    این ماشین در روسیه با اپشن کامل و 4 سال گارانتی یا 80 هزار کیلومتر فروخته می شود

    در مورد کرمان موتور چکونه است ؟

    1. اینا که شاسی بلند نیستند که بخواهی با ماشینهای شاسی بلند مقایسه اش بکنی اونم شاسی بلند تمام عیاری مثل لندروور اینها ماشینهای سواری سدان هستند با قد بلند که همون ویژگی سدان بودنشون را هم از بین بردن.نامتعادلتر,سنگینتر,و پر خرجتر شدن

  3. مقایسه خوبی بود کاش در مورد وضعیت کولر یعنی مقدار سرمایش و اثر اون بر روی موتور هم مقایسه ای میکردید

  4. از مدیریت سایت بابت این مقاله جامع ممنون هستم. من پس از خواندن این مقاله دیگه تحت هیچ شرایطی ماشین چینی نمی خرم. بنظرم با 60 میلیون می توانی مدلهای 5 سال قبل کره ای یا فرانسوی گیر بیاری. من مطئن هستم که دو سال بعد کیفیت ماشینهای دست دوم که خریدی از ماشین چینی نو که می خواستی بخری خیلی بهتر خواهد بود.

    1. كاملا صحيحه
      چون 2 سال بعد از يك كره اي 7 سال كاركردهه مستهلك تر شده. كافيه نگاهي به ام وي ام 110 بندازيد بعد از 5 سال چه بلايي سرش اومده و مثلا با يك ورنا مقايسه كنيد تازه ورنا محصول قديم هيونداست

        1. حالا یه مورد برای شما پیش اومده نمیشه گفت همه ماشینهای دست دوم مشکل دارن.اونوقت هیچکس نمیتونه ماشین دست دومشو بفروشه حتی بعد از یک هفته چون امکان داره اتفاق شما براش پیش بیاد.

  5. سلام دوستان بنده در صدد خريد يك دستگاه ليفان ايكس 60هستم بنا به موقعيت مكاني در خوزستان خواستم ببينم كولر خودرو جواب  ميده يا خير لطفا هر كسي يك فسل تابستان رو گذرونده اطلاع بده

    1. آقا محمد حقیقتش نه تنها فصل تابستون سوارش نشدم اصلا سوارش نشدم فقط یه مقاله در موردش خوندم مورد بدی در باره ش نگفته بود ولی گفته بود پرتاب هوای سیستم تهویه ش کمه و در این زمینه شاید برای خوزستان گرم و گرم هم از نظر هوا و هم مردمش  مناسب نباشد.

  6. خیلی ممنون از مقایسه بسیار با ارزش شما.
    دوستان من قصد خرید خودرو تا سقف 60 تومن دارم میشه راهنماییم کنین؟
    متشکرم

    1. روي گزينه هاي دست دوم هم مي تونيد كار كنيد مثل مزدا3 قديمي كه با يهمقدار خرج اوليه تا چند سال سرپاست 

  7. گزارش به سبک دنده 6 به نام خدا امروز اومدیم لامبورگینی آونتادور و سمند رو با هم مقایسه کنیم.کلاً سمند خیلی ماشین خوبیه ولی نمی دونیم چرا چرخ های لامبورگینی آونتادور اینقدر فاق لاستیکش کمتر از سمنده.نوک آونتادور هم به شدت تیزه و ممکنه بره  توی چشم یه نفر.در ضمن موتورش عقب قرار داره و خیلی هم مصرفش نسبت به سمند بیشتره.مقایسه که کنیم در هنگام تصادف قسمت عقب لامبورگینی به همراه موتور از اتاق جدا میشه که توی سمند از این خبرا نیست.نتیجه اینکه سمند خیلی بهتر از لامبورگینی آونتادور هست.

    امضاء دنده 6

     

  8. من شهریورامسال ی ایکس60گرفتم،گیربکسش صداداردبرام گارانتی کردندقول دادندکه گیربکس جدیدوبهینه شده راتحویل دهند،قطعات داخلی ان بسیاربی کیفیت است،باکوچکترین دستکاری میشکند،ولی نمایندگی تمام انهاراگارانتی کرده وبرام تعویض کرده،ایرادش اینه که نمایندگی زنجان قطعات رانداردوبایدماشین درنمایندگی چندروزی بخوابدتاقطعه ازتهران بیاید اگرکرمان موتوربفکرمشتری مداریست بایدکمربنداش رامحکم بنددوالا یکسال دیگه تبلیغات منفی ام وی ام نصیب انهاخواهدشد

  9. دوستان عزيز خودرو ليفان ايكس ٦٠ به نسبت قيمتش با خودرو هاي موجود در ايران خودرو خوبيه اون دوستاني كه با تعصب نظر ميدن مي خوام بگم خودرو سازاي چين پيشرفت كردن اين ما هستيم با بيش اجز ٣٠سال خودرو سازي عقب مونديم اين هم بخاطر دولتي بودن خودرو سازي است هيچ رقابتي نيست هر اشغالي هم توليد كنن پيش خريد ميشه 

  10. سلام دوستان من 206 وی8 دارم میخوام بفروشم ایکس 60 بخرم به نظر شما کار درستی میکنم یا مگان مدل 89 اتومات بخرم

  11. چه فرقی میگنند هردو چینیند وپول بی زبان ایرانه که از کشور خارج می شه، پس بیاین یه خودرویی خریداری کنین که ارزشش رو داشته باشه، مثل بنز یا بی ام وی  خدایش سورن وپارس از هردوی این خودرویی که قفل میکنند بهتره گول تیبشون را نخورین مثل  من که قفل نموده خودروایکس33

  12. ضمن عرض سلام وتشکر از مقایسه دو خودرو لیفان وام وی ام چری خدمت دوستان عرض کنم که من حدود سه سال است که ام وی ام دارم وبا توجه به شرایط کاریم مرتبا در سفر هستم وبا مبلغ امروز یعنی اسفن ۹۲که این خودرو ۶۳میلیون میباشدحق انتخاب ما در خودرو بسار کم است بنا براین بنده تعصبی نسبت چری ولیفان ندارم ولی شک نکنید امروز یه پژو پارس را ۴۰میلون قیمت میدهند و خودتون قضاوت کنین
    بله اگر شخصی بتونه مبلغ بیشتری هزینه کنه ماشینهای ژاپنی وکره ایی به مراتب بهترند
    فریبرز اهتمام از اصفهان

  13. ضمن عرض سلام وتشکر از مقایسه دو خودرو لیفان وام وی ام چری خدمت دوستان عرض کنم که دوست من حدود سه سال است که ام وی ام دارد وبا توجه به شرایط کاری مرتبا در سفر هست وبا مبلغ امروز یعنی اسفن ۹۲که این خودرو ۶۳میلیون میباشدحق انتخاب ما در خودرو بسار کم است بنا براین بنده تعصبی نسبت چری ولیفان ندارم ولی شک نکنید امروز یه پژو پارس را ۴۰میلون قیمت میدهند و خودتون قضاوت کنین
    بله اگر شخصی بتونه مبلغ بیشتری هزینه کنه ماشینهای ژاپنی وکره ایی به مراتب بهترند
    فریبرز اهتمام از اصفهان

  14. ضمن عرض سلام وتشکر از مقایسه دو خودرو لیفان وام وی ام چری خدمت دوستان عرض کنم که دوست من حدود سه سال است که ام وی ام دارد وبا توجه به شرایط کاری مرتبا در سفر هست وبا مبلغ امروز یعنی اسفن ۹۲که این خودرو ۶۳میلیون میباشدحق انتخاب ما در خودرو بسار کم است بنا براین بنده تعصبی نسبت چری ولیفان ندارم ولی شک نکنید امروز یه پژو پارس را ۴۰میلون قیمت میدهند و خودتون قضاوت کنین
    بله اگر شخصی بتونه مبلغ بیشتری هزینه کنه ماشینهای ژاپنی وکره ایی به مراتب بهترند
    فر
    محمد اهتمام از اصفهان

  15. ضمن عرض سلام وتشکر از مقایسه دو خودرو لیفان وام وی ام چری خدمت دوستان عرض کنم که دوست من حدود سه سال است که ام وی ام دارد وبا توجه به شرایط کاری مرتبا در سفر هست وبا مبلغ امروز یعنی اسفن ۹۲که این خودرو ۶۳میلیون میباشدحق انتخاب ما در خودرو بسار کم است بنا براین بنده تعصبی نسبت چری ولیفان ندارم ولی شک نکنید امروز یه پژو پارس را ۴۰میلون قیمت میدهند و خودتون قضاوت کنین
    بله اگر شخصی بتونه مبلغ بیشتری هزینه کنه ماشینهای ژاپنی وکره ایی به مراتب بهترند
    محمد اهتمام از اصفهان

  16. ضمن عرض سلام وتشکر از مقایسه دو خودرو لیفان وام وی ام چری خدمت دوستان عرض کنم که دوست من حدود سه سال است که ام وی ام دارد وبا توجه به شرایط کاری مرتبا در سفر هست وبا مبلغ امروز یعنی اسفند ۹۲که این خودرو ۶۳میلیون میباشدحق انتخاب ما در خودرو بسار کم است بنا براین بنده تعصبی نسبت چری ولیفان ندارم ولی شک نکنید امروز یه پژو پارس را ۴۰میلون قیمت میدهند و خودتون قضاوت کنین
    بله اگر شخصی بتونه مبلغ بیشتری هزینه کنه ماشینهای ژاپنی وکره ایی به مراتب بهترند
    محمد اهتمام از اصفهان

    1. آقای اهتمام یه جوری میگی امروز پرشیا 40 میلیونه انگاری ایکس60 و یا ایکس33 ماشینهای بهتری از پرشیا هستند.اولا پرشیا 40میلیون نیست و پرشیا ای ال ایکس 40میلیونه که از نظر شتاب و کشش و کیفیت سواری و لذت سواری و راحتی کلی و تعادل و پایداری هیچکدام از این 2تا ماشینی که نام بردی به گرد پاش هم نمیرسند.تنها دلیلی که کسی در توجیه خرید این 2تا ماشین بجای پرشیا میتونه بیاره فقط تازگی داشتن اونم نه زیباتر بودن هست چون این 2تا هیچکدام از پرشیا زیباتر نیستند فقط تازگی دارن.اون آپشنهائی هم که دارند اولا خیلی بی کیفیت هستند و خیلی زود مستهلک میشن برای نمونه تو بارندگی سری قبل یه لیفان 620 دیدم با نایلون درزهای سانروفشو گرفته بود که چیکه نکنه تورو خدا خندودار نیست و یا تحقیر کننده نیست صاحبش از خجالت آب شده بود دوما تمام آپشنهای اینارو با 3میلیون میشه از آپکو بخوای بهترین جنس رو برات نصب کنه از سانروف گرفته تا دی وی دی و دوربین دنده عقب. .حالا اگر یه خانم فقط به ظاهر ماشین توجه کنه و بگه شکل شاسی بلند دارند یه بحثیه ولی تعجب میکنم آقایون چطور گرایش پیدا میکنند به این ماشینهای ضعیف ولی به ظاهر شاسی بلند.

      1. مارال

        آخه پارسو با اینا مقایسه میکنن؟

        ماشینهای چین به آشغالهای ایرانی ارزش داره..بعضی ها دستشون به گوشت نمیرسه میگن پیف پیف.

        من 33داشتم هم 60.جفتشون خوب هستند..بدونه تعصب و اینکه 33یا60دارین نظر بدین.هر کدوم توی بعضی چیزها از همدیگه بهترن..ایکس 33 از نظر شتاب سرعت بهتره.ایکس 60 از نظر ظاهره بدنه..

  17. با سلام واحترام فراوان

    مقایسه فنی انجام شده اگر امکان داره خودرو ام وی ام 530 رو با سایر چینی های بازار خصوصا لیفان 620 وجی 5 مقایسه کنید.

  18. مقایسه درستی نبود ایکس33 رو باید با فرغون مقایسه کرد.. مشخصه که ایکس60  65 میلیونی از همه لحاظ از ایکس33 داغون بهتره… در ضمن مارال جان خیلی بی پولی بهت فشار اورده که اننقدر به ایکس60عقده داری .. به نظر من خیلی زود ایکس60 جای ویتتارا و توسان اتاق قدیم و میگیره.. یاعلی

    1. آقای سورنا اگر یکبار فقط یکبار سوار یه ماشین شاسی بلند واقعی میشدی و مخصوصا به یه جاده شیبدار و لغزنده برخورد میکردی اونوقت هیچوقت یه شبه شاسی بلند که فقط شکلش را برای کسانی که آرزوی ماشین شاسی بلند دارند اینجوری ساختن را برابر با شاسی بلند واقعی مثل ویتارا نمیدونستی.

  19. انصافا کی اجازه ورود خودرو هایی که حتی اجازه تست تصادف محصولشونو  ندادندو به ایران داده!!!

    ما نمیتونیم یه ماشین خارچی مونتاژ کنیم اونوقت ماهواره میسازیم؟

    میسازیم واقعا؟!!!!!

     

  20. ببین عزیز من  این نوع ماشین ها برای اینه که کسای که پول ندارن 180 میلیون به بالا ماشین شاسی بلند بخرن هست  دیگه مسخره کنی نمیدونم این چیه پرادو خوبه خوب کسی پولش میرسه بره بخره  بنده خودم 4سال سانتفه داشتم داخل این ماشینم نشستم فرقش فقط زمانی میفهمی که بالایه140 برید که جاده ایران…. سر پیچم بدکی نی  کلا من که احساس نکردم چینیه .واسه پسرم یکی گرفتم تا 160 کیلو متر واسه تست خوب اومد صداش زیاده خدمات افتضاح اما خود ماشین دقت کنید دوستان نسبت به قیمتش  واقعا جالبه .هرچی هرچیم باشه از ماشین آشغال ایران بهتره مخصوصا پژو پارس سال سمند موفق باشید

  21. من لیفان هم سوار شدم ام وی ام هم سوار شدم. ایکس60 علاوه بر قیافه ی بهترش خیلی با حال تر و راحت تر از ایکس33است.
    امابین این ماشینای چینی جیلی بهتره…

  22. ارش … فکر کردی همه مثه خودتن که کل داراییت 1 میلیارد هم نمیشه?..ویتارا اخه چی هست که داری به من میگی سوارش نشدم؟ محض اطلاعت من ایکس60 رو اردیبهشت 92 به قیمت 76 ملیون اونم نقدی خریدم پس شک نکن اگه بخوام خیلی بیشتر از اینم میتونم واسه خرید هر ماشینی که دلم بخواد هزینه کنم.. اگه ایکس60 خریدم واسه اینه که ماشینه با کلاسی.. هرکسی نیومده با 33 34 یا کمتر بخره مثل سوزوکی یا اسپرتج یا توسان اتاق قدیم.. چون ایکس60 تو ارزون ترین قیمتش 60 61 بوده.نه 33 34 که یه عده راحت بخرن.. واسه همین هم هست که ایکس60 انقدر کمتر از ویتاراس چون  کسی مفت نخریده و دست هرکسی نمیبنی.. نه سوزوکی 33 34 اوایل.. اره عمو ه

  23. ارش تو که ویتارای 6 سال پیش با اون قیافه داغون و قدیمیش واست میشه سمبل شاسی بلند باید بگم.. اینجا جایه خوبی واسه خراب کردن ایکس60 نیس.. برو خونههه..

  24. من به همه شما قول میدم هر دو این ماشینا به قیمتشون میارزه و  x33 از لحاظ موتور و قدرت و شتاب و سرعت خبلب خبلی از لیفان و گراندویتارا سرتره 

  25. سلام و عرض تبریک سال نو 

    تقدير، تقويم انسانهاى عاديست و تغيير، تدبير انسانهاى عالی…زندگیتان پر از تغييرات عالی

    باز هم بحث ها جهت دار و تعصبی شد 

    ببینید دوستان شاید اطلاعاتی که می دید وااقعا بدرد کسی یا کسانی بخورد 

      البته اطلاعات برآمده از تجربیات شخصیتون  از این ماشین 

    من خودم از خریدش صرفنظر کردم 

    زیرا هیچ خصیصه آفرود ندارد 

    البته خیلی از ماشین های شاسی بلند فعلی واقعا برای آفرود ساخته نشده اند مثلا ویتارا در جاهای دیدم گیر کرده که فکر کنم 405 از اونا رد می شده 

    من  این ماشین رو نداشتم اما زیر بندی اونوکه نگاه کردم متوجه دو ضعف شدم 

    یک در پلوس که خیلی کوچک و ضعیفه 

    دوم در قسمت عقب که اتصال چند گانه به زیر یدنه وصل شده که باز هم نسبت به ابعاد ماشین خیلی ضعیف به نظر میاد 

    ولی با توجه به بازار و مبلغی که می پردازی به نسبت قابل قبول میاد 

    ظریفی می گفت ما ایرانی ها رنو 5 می خریم و انتظار لامبورگینی ازش داریم

    امید وارم سایر دوستان به نکات فنی و تجربیاتشون شامل 

    مصرف سوخت – وضع عبور از گل و لای – وضع جلو داشبورد – رنگ و کاندگاری قطعات  – روغن موتور – وضع ترمز گیری  واینگونه موارد اظهار نظر کنند 

     

  26. من لیفان 60 دارم تو سربالایی خیلی کم میاره. خیلی سنگینه. اصلا خوشم نیومد از لیفان. یه چراغ عقبش 450هزارتومنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا