اسلایدربررسیچینی

آزمایش و مقایسه لیفان X60 و ام وی ام X33

آزمایش: افشین خالدی- نریمان اصغریان  عکس: احسان شمس نیا – صبا سادات حقی

تب ورود خودروهای چینی به کشور بالا گرفته، عدم وجود تنوع در محصولات داخلی بهانه ای برای ورود خودروهای ارزان قیمت چینی شده. خودروهایی با برندهای جدید که مردم به صورت محدود با آنها آشنایی دارند، بسیاری از افرادی که این خودروها را می خرند خود را فردی ریسک پذیر معرفی می کنند.

اما واقعا این خودروها چقدر ارزش خرید دارند؟ شاسی بلندسازی یک سگمنت سخت در بین سازندگان خودرو است. چینی ها هم با وجود اینکه تجربه زیادی در خودروسازی ندارند به سرعت به سمت شاسی بلند رفته اند و با همان سرعت در حال نفوذ به بازار کشورمان هستند. در این مقاله با  آزمایش دو خودروی ام وی ام X33 و لیفان X60  سعی در شناسایی توانایی های این دو خودروی چینی داریم.

 

X33 VS X60 1+

طراحی

ام وی ام X33 یا همان چری تیگو حدود دو سال است که مهمان ایرانی هاست. با ظاهر آن آشنایی داریم، خودرویی که بی شباهت به ویتارا نیست، نمی توان به این راحتی به آن نمره قبولی داد. پیش از آنکه به طراحی کلی خودرو بپردازید فواصل بین برخی قطعات در ظاهر نظر را به خود جلب می کند. ابتدا تصور می شود با خطای مونتاژ روبرو هستید اما کمی دقت مشخص می شود اشکال از طراحی قطعات است جایی که فضای زیادی بین در عقب و گلگیر به وجود آمده از نمای پهلو ضربه سنگینی به طراحی خودرو زده است.

در ادامه اگر به جلوی خودرو بروید شاهد همین فضا به شیوه ای غیر حرفه ای تر در محل بسته شده درب موتور هستید به نحوی که تصویر می شود خودرو در آن ناحیه ضربه  خورده است . البته با وجود اشکال در طراحی قطعات در حالت کلی هماهنگی فرمی مناسبی بین 3 جهت خودرو می توان دریافت کرد.

img_2310

اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد. به سختی می توان اشکال طراحی قطعاتی در آن پیدا کرد ،به غیر از فضای ایجاد شده بین درب موتور و چراغها که مرتبا به شما این احساس را القا می کند که درب موتور باز است در مابقی قسمتها، قطعات به خوبی ساخته و پرداخته و مونتاژ شده اند. در حالت کلی ظاهر لیفان X60 با طراحی به روز تر که دماغه آن به نوعی به نظر تغییر یافته سانتافه است در قیاس با رقیب خود یعنی ایکس 33 بسیار چشم نواز تر است.

X33 VS X60 X60 (25)

فضای داخلی

با ایکس 33 شروع می کنیم، پس از ورود به کابین این خودرو با انبوهی از قطعات بسیار بی کیفیت پلاستیکی روبرو می شوید که شاید به سختی در خودروهای بسیار ارزان قیمت ایرانی هم نمونه آن را دیده باشید. موقعیت سواری ایکس 33 علیرغم صندلی های کوچک آن وضعیت بدی ندارد اما توقع یک صندلی با کیفیت و ارگونومیک را نداشته باشید. با توجه به ارتفاع آن راننده تسلط خوبی بر روی جاده دارد،آینه ها به اندازه کافی بزرگ هستند و دید عقب راننده هم متناسب است.

صندلی های عقب برای ایجاد فضای بار بیشتر به صورت خوابیده در می آیند ولی با توجه به نوع طراحی به صورت یک دست نخواهد شد و برای حمل اجسام یک تکه بزرگ وضعیت مناسبی ندارد. در دسترس بودن ادوات داخلی با توجه به سادگی کنسول خوب است و راننده می تواند در حین رانندگی به همه چیز دسترسی داشته باشد.

X33 VS X60 X33 (27)

اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد، پس از ورود به خودرو شما به یاد خودروهای ژاپنی خصوصا تویوتا راو4 می اندازد، البته بدون در نظر گرفتن کیفیت. فضای داخلی خودرو نسبت به ایکس 33 بسیار ظریف تر و با کیفیت تر است و مشخص است لیفان قصد داشته حداقل ها را در این خودرو رعایت کند اگر چه به رقبای ژاپنی و کره ای خود نزدیک نمی شود ولی نسبت به هم وطن رقیب خود چند پله بالاتر است و می تواند بازه قیمتی خود را توجیح کند.

رو دری ها با چرم مصنوعی دوخت و تزئین شده اند و جنس داشبورد از مواد نرم و براق است. کیلومتر شماره به صورت دیجیتالی است و با وجود اینکه از نظر زیبایی چندان بد به نظر نمی رسد اما راننده نیاز به دقت بیشتری برای خواندن سرعت دارد، صندلی های عقب لیفان بر خلاف ایکس 33 به صورت کامل با کف فضای بار هم سطح می شوند در نتیجه فضای مناسبی برای جابجایی  وسائل به وجود می آید.

صندلی های عقب لیفان به صورت پله ای به عقب می خوابند در حالیکه در ایکس 33 این قابلیت وجود ندارد، ایکس 33 قابلیت عقب رفتن صندلی را برای داشتن فضای پای بیشتر دارد که البته باز هم نمی تواند به فضای پای لیفان در حالت عادی دست پیدا کند. از دیگر برتری های لیفان در فضای داخلی می توان به سانروف بزرگتر، فضای بار بیشتر، سیستم صوتی بهتر، تسلط بیشتر بر جاده اشاره کرد.

X33 VS X60 X60 (34)

رانندگی

با استارت ایکس 33 و لیفان X60  تفاوتی در حین استارت دو خودرو ملاحظه نشده و  به راحتی استارت می خورند ، با توجه به عایق بندی بهتر X60 نفوذ صدا به داخل این خودرو کمتر از ایکس 33 است. در حرکت نیز این عایق بندی بیشتر به چشم می آید. در حالت درجا اگر بخواهید دور موتور در ایکس 33 بالا ببرید ابتدا کمی احساس خطر به شما دست پیدا می دهد، از آن جهت که عملکرد موتور هارشینگ شدیدی دارد این وضعیت در لیفان بسیار بهتر است.

حین رانندگی فرمان دو خودرو تیز است و حس خاصی را به راننده منتقل نمی کند. در ترمزگیری شدید X60  واکنش بسیار خوبی نشان می دهد و می توان به آن اعتماد کرد چیزی در ایکس 33 هم به صورت خفیف تر وجود دارد. دو خودرو از صدای گیربکس رنج می برند، ایکس 33 صدای زوزه مالکین را آزرده کرده و در لیفان صدای ناهنجاری که برخی اوقات منجر به تعویض گیربکس توسط نمایندگی شده مالک را دچار دردسر کرده است.

با وجود آنکه فاصله بین دو محور لیفان بیشتر از ایکس 33 است اما این لیفان است که به دلیل شاسی بهتر قدرت مانور پذیری خود را به ایکس 33 دیکته می کند، از دلایل دیگر وجود استرس بار در لیفان و سیستم تعلیق با کیفیت تر است. عبور از سرعت گیر ها با لیفان راحت تر است و احساس خطر کمتری به شما دست پیدا می کند. از نظر مصرف سوخت دو خودرو با توجه به قدرت موتور در وضعیت خوبی قرار دارند و هر دو خودرو با توجه به شرایط رانندگی و تعداد سرنشین در سیکل ترکیبی در بین 8 الی 9 لیتر مصرف سوخت دارند.

در بخش امکانات هر دو خودرو به سانروف مجهز هستند و صندلی های دو خودرو نیز از نوع چرم می باشد. تهویه دو خودرو از نوع دستی است. ایکس 33به گرم کن صندلی جلو نیز تجهیز شده است. از نظر امکانات ایمنی دو خودر مجهز به دو ایربگ برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD هستند.

X33 VS X60 X60 (23)

تست تصادف

ام وی ام ایکس 33 توسط موسسه ایمنی استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته که نتیجه بسیار ضعیف دو ستاره را دریافت نموده، در توضیحی که موسسه ایمنی استرالیا در مورد خودرو ارائه کرده به بدنه بسیار ضعیف خودرو اشاره نموده و خاطر نشان کرده ضربات شدیدی  به پا ، دست و سینه آدمک های تست وارد شده است. لازم به ذکر است کمپانی چری حاضر به ارائه خودرو به موسسه ایمنی استرالیا جهت ادامه تست تصادف برای برخورد از پهلو به بهانه فراخوان نشده است، در نتیجه این موسسه فقط برخورد از جلو را مورد آزمایش قرار داده است. اما لیفان فقط توسط موسسه ایمنی چین مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته 4 ستاره را از آن تست برای خود بدست بیاورد اما با توجه به آنکه استاندارد تست در چین با استاندارد تست استرالیا متفاوت است نمی توان در این مورد دو خودرو را با هم مقایسه نمود.

11

موتور، گیربکس، عملکرد

ام وی ام X33  و لیفان X60 از موتورهای 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجمهای 2.0 و 1.8 لیتر بهره می برند. هر دو خودرو از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ بهره مند هستند. قدرت و گشتاور X33 به ترتیب 6 اسب بخار و 14 نیوتن متر بیشتر از لیفان است. با احتساب وزن 1375 کیلوگرمی ام وی ام و 1330 کیلوگرمی لیفان نسبت نیرو به وزن این دو خودرو تقریبا برابر است. لازم به ذکر است که ام وی ام از دریچه گاز سیمی و لیفان از دریچه گاز برقی سود می برد و به همین خاطر با فشردن پدال گاز اندکی تاخیر در لیفان نسبت به ام وی ام احساس میشد. البته این تاخیر در حدی نیست که زیاد آزار دهنده باشد و کم کم به آن عادت می کنید.

از آنجایی که سایز رینگ و لاستیک این دو خودرو دقیقا یکسان می باشد می توان از این عامل در شتاب و کشش فاکتور گرفت و فقط به مقایسه میزان سبکی یا سنگینی ضرایب گیربکس ها پرداخت. پس از بررسی گیربکس دو خودرو و سنجش دور موتور با استفاده از دستگاه و خواندن سرعت دقیق از روی GPS اینطور مشخص شد که دنده های 1 و 2 و 3 و 4 در لیفان سبکتر از ام وی ام هستند ولی دنده 5 لیفان با اختلاف قابل توجهی سنگینتر از ام وی ام بود.

سرعت در دور 3000 در دنده های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 برای لیفان به ترتیب 27 و 45 و 64 و 87 و 98 و برای ام وی ام 24 و 44 و 63 و 84 و 106 بود.  متاسفانه به علت محدودیت زمانی فرصت تست کشش به صورت بغل به بغل میسر نشد ولی با توجه به ضرایب سنگینتر گیربکس ام وی ام و دریچه گاز سیمی و گشتاور بیشتر اینطور احساس میشد که در دورهای پایین در دنده های 1 تا 4 قویتر از لیفان عمل کند ولی با توجه به اختلاف زیاد در ضریب دنده 5 احتمالا برتری کشش در این دنده با لیفان است.

البته لیفان نیز با اینکه در دور 4200 به حداکثر گشتاور خود می رسد ولی در دورهای پایین انعطاف پذیری خوبی دارد و در رانندگی روزمره احساس کمبود کشش زیاد در آن احساس نمی شود که علت این امر علاوه بر تنفس خوب موتور در دورهای پایین (به لطف زمانبندی متغیر) تا حدی به خاطر شاتونهای بسیار بلند این موتور است که در تولید گشتاور مناسب در دور پایین موثر است.

IMG_2353

برای اینکه شتاب دو خودرو بهتر سنجیده شود تست شتاب توسط راننده یکسان انجام شد تا اثر مهارت راننده خنثی شود و تایم گیری با دستگاه مخصوص آغاز شد. اولین تست با X33 شروع شد. بار اول لانچ از حالت سکون با دور 4000 الی 4200 بررسی شد که به علت هرزگردی بیش از حد تایم خوبی به دست نیامد. بار دوم و سوم لانچ با دور موتور حدود 3800 انجام شد و برای اینکه هرز گردی به حداقل برسد به محض رها کردن کلاچ نباید پدال گاز را تخته کنید تا اندکی جلوی هرزگردی گرفته شود ، درست قبل از پایان هرزگردی پدال را تخته کنید و دنده ها را در دور 6000 تعویض کنید در نتیجه بهترین تایم ثبت می شود زیرا بعد از دور 6000 افت گشتاور شدید است و بالاتر بردن دور از 6000 سودی ندارد.

با اینکه درجه بندی ردلاین تا 6500 است ولی ام وی ام در دور حدود 6200 کات آف می کند. هنگام تایم گیری با لیفان مشخص می شود که این خودرو به علت برقی بودن دریچه گاز هنگام حرکت از حالت سکون دچار کپ زیادی می شود (مانند خودرویی که بدون خاموش کردن ESP بخواهد از حالت سکون لانچ کند) و باید مقداری با پدال کلاچ و گاز بازی کنید تا بتوانید این کپ را به حداقل برسانید.

دور موتور را به 4000 رسانده و کلاچ را رها کنید و بلافاصله پس از برطرف شدن کپ سریع پدال گاز را تا انتها فشار دهید و حرکت کنید. چون حداکثر توان لیفان در دور 6000 به دست می آید و در همین دور نیز کات آف می کند باید دنده ها دقیقا قبل از کات آف تعویض شوند تا توان موتور زیاد هدر نرود. البته باید دقت کافی داشته باشید تا موتور کات آف نکند در غیر این صورت تایم خوبی به دست نمی آید.

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 296

با مقایسه تایمهای 0 تا 100 به دست آمده در جدول انتهای مقاله مشخص می شود که از حالت سکون لیفان با وجود کُپی که در ابتدای حرکت داشت 0.4 ثانیه زودتر از ام وی ام به سرعت 100 رسید.

اگر این کُپ در ابتدای حرکت از سکون وجود نداشت لیفان به راحتی می توانست تایمهای زیر 13.0 ثانیه را ثبت کند. با بررسی های انجام شده مشخص می شود این کپ بیشتر از حالت سکون وجود دارد و اگر شتابگیری در حال حرکت از سرعت 10 یا 20 در دنده 1 آغاز شود این کپ خیلی کمتر می شود و لیفان تواناییهای خود را بهتر نشان می دهد. تستها در دمای حدود 25 درجه و ارتفاع 1350 متر از سطح دریا انجام شد.

X33 VS X60 X60 (20)

ارزش

هم اکنون لیفان X60 در بازار در حدود 63 میلیون تومان قیمت دارد و توانست به عنوان خودروی برتر آزمایش امروز خود را معرفی کند اما قیمت  ام وی ام ایکس 33 در حدود 60 میلیون تومان است، متاسفانه با توجه اشکالات عمده و اساسی خودروی ایکس 33 نمی تواند نسبت به قیمت پرداختی خود را توجیه کند، این درحالیست علاوه بر ضعف های طراحی و ساختاری دارای اشکالات کیفی نیز می باشد. به طور مثال با وجود آنکه تنها یک سال از کارکرد ایکس 33 مورد آزمایش می گذشت عایق بندی زیر گلگیر در حال جدا شدن بود که می تواند به پوسیدگی زود رس بدنه بیانجامد، این قضیه به کمپانی مادر یعنی چری باز می گردد که نتوانسته خودرویی با کنترل کیفی قابل قبول عرضه کند. در آزمایشی مشابه که توسط یک نشریه روسی انجام شده بود نیز مشابه این مسئله گزارش شده کنترل این موراد برای یک خودروساز که مدعی جهانی شدن است نباید آنچنان دشوار می بود و جا دارد این کمپانی با شنیدن اشکالات دست به اصلاحات متناسبی در این زمینه بزند. در پایان ضمن تشکر از آقایان مهدی واعظی و فرشاد آتاکشی زاده توجه شما را به جدول امتیازات دو خودرو پس از آزمایش جلب می نمایم.

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 090

لیفان

ام وی ام

نوع موتور

4 سیلندر خطی 16 سوپاپ DOHC

4 سیلندر  خطی 16 سوپاپ DOHC

حجم موتور

1794 سی سی

1971 سی سی

قطر سیلندر

79.0 میلی متر

83.5 میلی متر

کورس پیستون

91.5 ملی متر

90.0 ملی متر

نسبت تراکم

10.0 به یک

10.0 به یک

توان

133 اسب بخار در دور 6000

139 اسب بخار در دور 5750

گشتاور

168 نیوتن متر در دور 4200

182 نیوتن متر در دور 4300

ابعاد تایر

215/65/16

215/65/16

ضرایب گیربکس

دنده 1

اعلام نشده

3.583

دنده 2

————–

1.947

دنده 3

————–

1.379

دنده 4

————–

1.030

دنده 5

————–

0.821

ضریب دیفرانسیل

————–

4.313

وزن خالص

1330 کیلوگرم

1375 کیلوگرم

نسبت نیرو به وزن

100 اسب بخار برای هر تن

101 اسب بخار برای هر تن

شتاب صفر تا صد  (اندازه گیری شده با دستگاه)

13.2 ثانیه

13.6 ثانیه

صدای داخل کابین در حالت ایستاده و دور Idle

35 دسی بل

38 دسی بل

ظرفیت حمل بار

435 لیتر

405 لیتر

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 161

 

جدول امتیازات

ام وی ام X33

لیفان X60

میدان دید

7

8

سطح تجهیزات رفاهی

5

5

سطح ایمنی و تجهیزات

3

5

فضای سرنشینان

6

7

ارگونومی

6

8

نفوذ صدا به کابین

6

8

مصرف سوخت

7

8

واکنش موتور

6

7

گیربکس

6

6

کیفیت رانندگی

6

7

مانور پذیری

6

7

ترمز

6

7

کیفیت ساخت

3

7

گارانتی

5

5

ارزش در برابر مبلغ

3

7

مجموع

81

102

 

836 دیدگاه

  1. سلاک بر همه گی بابا دعوا نکنید مردم میهوان نتیجه بگیرم من ثبت نام کردم خدایش هرکی داره راهنمایی کنه 

    ممنون09122243218

  2. سلام بر همه گی بابا دعوا نکنید مردم میخوان نتیجه بگیرن من ثبت نام کردم خدایش هرکی داره راهنمایی کنه 

    ممنون09122243218

  3. اقای مختاری .نظر بالایی تون رو بخون دیگه. ببین چی نوشتم . من دارم .تو سربالایی سنگینه. وسایلش فقط تو تهران گیر میاد. یه چراغ عقبش 450 هزار تومنه. کیفیت رنگش بسیار پایینه .از این راهنمایی بهتر

  4. اگزوزش خیلی زیاد صدا میده. توی راه صدای موتور خیلی تو میاد. توی سربالایی صفحه کلاچش داغ میکنه  دود میکنه بوی کاربیت توی کابین میاد. اونایی که میگن خوبه هنوز باهاش سربالایی نرفتن . واقعاآبرو بره. افتضاحه. پراید راحتتر از این سربالایی رو میرفت .خودم تجربه کردم . چون گازش برقیه با تاخیر گاز میخوره . موقع مهم بخاطر تاخیر گاز ممکنه خاموش کنه وسط دور زدن . و …….

  5. 60میلیون بابت این ماشین حیفه . من دارم. فقط ظاهرش گول زنندست. برید 60میلیون رو یه ماشین دیگه بخرید. هر ماشینی از این گاری بهتره . مطمئن باشید

  6. بابا برید بساط جمع کنید این چه نظرایی که بعضیا میدن همش میگین افتن اشغالن مگه فکر میکنید این سمند و 405 و پراید و پرشیا و 206 اشغال نیستن یا فکر میکنید اینا اصلان همه اینا هم چینی هستن قطعاتتشون تازه با کیفیت پایینتر در ضمن قابل توجه تمام افرادی که در مورد این ماشینها بد میگن کارخانه لیفان 40 درصد سهامش مال امریکا هستش و تمام این خودروها موتوراشون طراحی المان و انگلستان هست فقط بدنه چین هست حالا چه با کیفیت چه بی کیفیت هم از این اشغالهای سایپا و ایران خودرو قشنگتر هستن هم گرونتر و خوشرکابتر در ضمن من خودم یه لیفان 620 تلنت دارم الان 1ساله فقط اب و روغن عوض میکنم ماشالا سمند و پژو هم به گردش نمیرسن تو جاده در ضمن برای کسایی که پولدار نیستن خیلی عالیه حداقل بهتر از اشغالهای تولید داخله ممنون از همه

    1.  احسان داداش اکثر اینها که نظر منفی میدن ماشینهای اشغال ایرانخودرو سایپا سوارن یا مشین شاسی بالای 100میلیون و با کیفیت تر .سوارن..

      لوازم ماشینهای ایرانی هندو چینه..ایکس 33و ایکس 60 به قیمتشون ارزش داره.2ساله ایکس 33ارم فقط روغن و فیلتر عوض کردم.لوازمشون ارزونه..این 2سال مشکلی برنخوردم..موتور ایکس33 انگیسی .سیستم ترمز آلمان..توی چین جمع میشه.

      405.206.زانتیا.

      این ماشینهارو هم داشتم.ایکس 33و 60به قیمتشون میرزه..

      بسوزه چشم اونهاییکه توی پرایدو پزو گیر کردنو میان در مورد این ماشینهای چین بد میگن.

      1. از رو نوشتنت که 15سال بیشتر بهت نمیخوره حالا کی این خودروها رو خریدی؟یه دفعه نیای بگی نخیر 17سالمه چون حرفات به 17ساله هم نمیخوره همون 12,13سال که با دوستاشون پژ ماشین باباشونو میزنن والا آدم جا افتاده و کمی با تجربه اینجوری حرف نمیزنه.

  7. مختاری جون عزیزم برو بگیر به حرف هیچ کس هم گوش نده اینا یا راننده نیستن که جون ماشینو میکشن یا تازه میخوان کلاس بزارن که ماشین بیچارو از سربالایی میبرن بالا در ضمن هر ماشین بسته به قدرتی که داره میتونه از سربالایی بره بالا سربالایی که شنی یا ریگی یا سنگ و کلوخی باشه هیچ ماشینی نمیتونه ازش بره بالا مگر اینکه از دور و با سرعت 20 تا بخوایی بری بالا که در این صورت ماشین نابود میشه شیب استاندارد برای ماشینهای عادی 45 درجه پس توقع نداشته باشید شیب 60 درجه بره بالا

  8. مارال جون سانروف یه واشر داره که اون واشر اگر درست جا نره اب بارون میاد داخل یا بر اثر تابش افتاب به مرور زمان جمع میشه و اب بندی سانروف از بین میره پس نه جای خجالت داره نه خندیدن پرشیای شما خندیدن داره که وفتی بارون میاد اب گل از تمام درزه سپرهاش و اون واشرهای لای درهاش میزنه بیرون

  9. وقتی شما ماشین x60 ندارین و سواری سدان دارید نمیتونید متوجه بشید چی میگیم .دودکردن صفحه تو سربالایی معمولی آسفالته یعنی چی. یا وقتی برای کارواش از یه سکوی معمولی میخوای بالا بری تا زیر ماشین رو بشوری  به زور و با فشار بالامیره چی میگی.

  10. احسان کاملا باهات موافقم.. اینایی که یه مشت اراجیف میبافن مثل سها عمرا لیفان ندارن والا من 10 11 ماه ایکس60 دارم 36 هزار تا هم کارکرده هیچ مشکلی هم نداره

  11. واسه چی انقد دروغ میگی اخه ساها؟؟؟؟ هرکی مثل من ایکس60 داره میدونه این حرفات چرته.. جمع کن بزن به چاک

  12. نه نیاز به کلاس گذاشتن داریم نه دیده شدن .توی راه معمولی مشخصه. فقط دارم واقعیتها رو میگم که تجربه کردم. موقع خریدن خودم ازهمه پرسیدم فقط از خوبیش میگفتن . میخوام معایبش رو هم بگم تا همه بدونن . وسایلش بیشتر تو تهران گیر میاد. نمایندگیهای  شهرستانها خیلی ضعیفن .قطعات زیادی ندارن .توی کلانشهر رشت یه چراغش پیدا نمیشد.  منبع اگزوز نداشتن و…………………

  13. من به یه نتیجه رسیدم اونایی که مثل مارال یا سها میان انقدر اراجیف میگن .خودشون ام وی ام سوارن.. .. چطور واسه ما ها بعد 10 11 ماه هیچ ایراده نداره.. در ضمن من مگان هم دارم بیچارم کرده اون  

    1. این همه بی احترامی برای چیه؟ برای مواردی که دیگران هم بیان کردند و حتی خودتون هم معترفید که واشر سانروف یه ماشین چینی بی کیفیته و در مدت کوتاهی قابلیت خودشو از دست میده و این باعث تاسفه هم به جهت بی کیفیت بودن و هم بجای اینکه از شرکت تولید کننده انتقاد کنیم به کسانی که ایرادشو روشن کردن بدو بیراه میگیم.در مورد ایکس 60 هم که همه معتقدند توانائیش در سرابالائیها مناسب نیست و این مورد برای یک شاسی بلند جزء ایرادهای اساسی است. مورد بعدی در مورد ویتاراست که نمیشه با جارو جنجال قابلیتهای بسیار بالاتر ویتارا را نسبت به ایکس60 مخفی کرد و مهمترین اختلافشون جفت دیفرانسیل بودن ویتاراست که  اساسی ترین شاخص برای یک ماشین شاسی بلند است و بی جهت هم نیست که قیمتش 2برابر ایکس60 است.مورد آخر در باره مگان هست,متاسفانه یکی از کارهای نادرست اینه که بجای بیان قابلیتهای یک ماشین به تخریب ماشینهای دیگر رو میاوریم و این نشونه اینه که ماشین مورد نظر ما واقعا هیچ ویژگی بارزی نداره که بخوایم روش مانور بدیم.لطفا مشکلاتی که با مگان برای شما پیش اومده را بگید شاید دیگران تجربه حل اونها را داشته باشند.بهترین دفاع از یه ماشین در وحله اول رعایت احترام دیگران است که نشون دهنده اینه که افراد منطقی این ماشینو انتخاب میکنند و دوم بیان قابلیتهای فنی اون ماشینه.. 

    2. مگه ایکس 33بده؟جفتشونو داشتم.هم ایکس 33هم 60خوبن..ایکس 60از نظر ظاهری زیباتره.ایکس33از نظر سرعت.قدرت وشتاب..

      با تعصب از اینکه ایکس60 داری نظر نده..ماشینت هرمزایا و عیبی داره بگو کسی قصد خرید داره روشن بشه.

      ایکس 33صدای موتور کمی بشتر از ایکس60

      60ظاهرش بهتره.داخلش بزرگتره.جلو داشبورد و درجه بخاریها طراحیش بده.

      ایکس 33 طراحی داشبورد ساده تر و بهتره.

      از نظر قدرت سرعت ایکس33 بهتره.چون 2000 هستش.

      در کل جفتشون به قیمتشون میرزه

  14. x60 تیها با کلاسن .ادب دارن. بی ادبی نمیکنن. مشخصه یا نداری یا هنوز سربالایی نرفتی فقط جاده کفی رفتی . بام سبز لاهیجان صفحه x60دود میکرد. حالا تو بگو کجا رفتی که ماشینت اینجور نبوده

  15. احسان و سورنا .مشخصه از کرمان موتور پول میگیرین که هواشون رو دارین .احسان .تو خودت گفتی 620 داری .پس چرا با یه x60دار کل کل میکنی ومتوجه نمیشی من چی میگم. سورنا تو هم که ماشینت رو 70به بالا خریدی پس ماشینت از 60تومنی ما ها خیلی بهتره چون 10میلیون اضافه تر دادی پس باید بهتر باشه. لطفا با ما 60تومنی ها در نیفت. برو جایزت رو از کرمان موتور بگیر.

  16.   من یه 206تیپ5 دارم میخام در کنارش یه لیفان بگیرم/توش موندم  بگیرم یا  نه

    همه از خوبیاش میگن ولی باز شک دارم

     

    1. لیفان ایکس 60 به نسبت قیمت گزینه قابل تاملی هست

      از نظر قطعات و خدمات پس از فروش بهتر هست که وضعیت رو در شهر محل سکونتتون بررسی کنید

      اگر استفاده آفرود و مسافرت زیاد دارین بهتر هست رو گزینه های دسته دوم بهتر حساب کنین ولی برای استفاده عادی و کاکرد سالانه 10 – 12 هزار کیلومتر نمره قبولی میگیره

      یکی از عیوب مربوط به صفحه کلاچ میشه که معمولا توسط نمایندگی در سرویس اولیه تعویض میشه یا حتی زودتر از سرویس اولیه

      عیب دیگه صدای نسبتا زیاد موتور هست که به داخل کابین میاد و ممکنه برای بعضی از افراد آرامش طلب بیش از حد باشه

      کیفیت رنگ در مجموع عالی نیست در کارواش ها مشاهده شده که قسمتی از رنگ ماشین بلند شده مخصوصا روی سپر ها

      ضرایب دنده گیربکس هم ظاهرا بیشتر سرعتی در نظر گرفته شدن تا قدرتی و بنابراین برای رفت و آمد در جاده های کوهستانی و پر شیب نیاز هست که دور بالا رانندگی کنین و در چنین شرایطی طبیعتا صدای پیشرانه و کیفیت صفحه کلاچ بیشتر نمود پیدا میکنن

      جز این موارد فعلا عیب خاص و فراگیری مشاهده نشده

      1. با سلام خدمت دوستان (لیفانی ها وهم تیگوداران)

        بنا با تجربه شخصی که از رانندگی 18 ماهه با اکس 33 وراننندگی 10 ماهه با لیفان اکس 60 دارم مطالبمو عین واقعیت خدمتتون عرض میکنم.

        من سال نود یک اکس  33 را 29 گرفتم تازمانیکه لاستیکهای فابریکشو با سایز کمی بزرگ ویتارا عوض نکرده بودم بغیر از زانتیا با همه ال 90 وپژو ال اکس وسمند ای 7 مسابقه میدادم واز همه انها جلوتر میرفت واقعا شتاب خوبی داشت  البته پایداری  این تیگو هرگز با زانتیا قابل مقایسه نیست یعنی از نمره 100 فقط 70 را میتون به اکس 33 بدهم.ماشین خوبی بودم  که قیمتش بالارفت من 53 فروختم وبعدان لیفان اکس 60 گرفتم که تفاوت انهارا صادقانه وبدون هیچ طرفداری عرض میکنم که لاقل بنابه تاثیرگذاری درتصمیم خرید کسی مدیون نباشم.

        1-شتاب اکس 33 به لیفان اکس 60 خیلی بهترهست.لیفان درلحظه حرکت اولیه جون میده تا بلند بشه مثل اردی های قدیمی ..ولی اکس  33 اززانتیا هم خوبتر ازجا بلند میشد..

        2–امادر پیمایش سرعت نقاطی را که من بااکس 33 درلحظه قدرت اخر دور موتور 140 میرفتم با لیفان تا 145 رفتم البته اون خیابان  شیب ملایم سربالایی  داشت ولی در سربالایی تند 20 تا کمتر ازاکس  33 میتونه راه برود.مصرف لیفان اکس 60 نسبت به اکس 33 حدودا 20 درصد کم هست.

        3—صدای اکس 60 خیلی کمتر از اکس  33 هست علی الخصوص درکابین..اما اگزوز اکس  33 بادوامتر از اکس 60 هست .تیگو بعد از رانندگی 18 ماهه  کوهستانی هیچ مشگل اگزوز نشون نداد ولی لیفان در 1200 کیلومتر پیمایش سفال کاتولیزر اگزوز شکست وموجب خاموشش شدن وعدم حرکت وی شد که خودمون اگزوزرا وا کرده وسفالها را به دوررریخیتم ولی بعدا هم صداش خیلی بعد شد  که هنوز به تعویض نبرده ام.

        4–پایداری اکس 33 10 برابر از لیفان اکس 60 بهتر هست علی الخصوص در سر پیچ ها وجاده  های  خاکی ..من توصیه میکنم کسانی که موتورسواری نکرده اند با لیفان اکس 60در جاده شنی رانندگی نکنند وگرنه عدم تعادل کاردستشون میدهد..البته ناتنظیم بودن اکس عقب هم ازایراد هردوتوشون هست که درلیفان منجر به ساییدگی یه جفتا لاستیک نو شد که کلیی متضرررر شدیم.

        5–درمحل ما که کوهستانی هست من همیشه بخونه یکی از مشتریان که حیاتش کوچک هست وتوی حیاط نمیشه دور زد همیشه با اکس 33 بادنده عقب با ظرفیت پر مسافر از سربالایی میرفتم که با لیفان بدون مسافر با نهایت تلاش ونیم کلاج کردنم موفق نشدم به خونه انها بروم که این امتحان عالی وتفاوت عادلانه بود.اخه سرعت لیفان دردنده عقب بامقایسه موتر 1800 با تیگو خیلی اضافه هست وازنظر قدرت کم میاره.

        6–چندین بار کم مونده که در سرپیچ کنترلمو ازدست بدهم ودرجاهاییکه با تیگو 190 میرفتم بااین لیفان اکس 60 بیشتر از 150 بهاطر عدم تعادل نتونستم راه برم وگرنه گاز میدادم میرفت فقط تعادل ندارد….

        7–ضریب دنده ها بدون فکر ونسنجیده اقدام شده ..اخه با موتور 1800 همه ش بفکر  سرعت بوده اند اخه قدرت را که 1800 جون میدهد از کی قرض بگیریم؟؟؟؟؟

        8—تیب پلیفان قیافه لیفان خیالی خیلی صدبرابر از تیگو خوشگل هست هرچند که گرمکن صندلی ندارد..اماکن و.رود اب وگردوغبار به داخلش نیست ولی در اکس  33 عادی بود این کاراا

        9–موقع ترمز پشت لیفان لیز میخورد ولی دراکس 33 اصلا همچین نبود..

        10–لیفان از تیگو خیلی نرمتر هست ولی این نرمی بیش از حد هم تو جاده های شنی ادمو میترسونه..

        11–اتاق لیفان صدای جیر وجیرک ندارد ولی درتیگو عادی هست

        12–لوله کشی بنزین درلیفان ونحوه لوله های اگزوز خیلی ایمنتر از تیگو هست

        13–زاپاس لیفان خیلی راحتتر از تیگو موقع پنجر به کار می اد.

        14—-باز تکرار میکنم تعادل ندارد.مثل یک موتور سیکلت هست با فرمون تعادلش حفظ میشود.من قبلا بوش جناقی یا تبق خراب میشد مثل این حالت لیفان تعادل ش ازبین میرفت ولی لیفان بدون نقص تعادل ندارد..15–جناب تیگو اکس 33 بعداز پیمایش 30000 کیلومتر گیربکس وصفحه گلاجشو ازدست داد کهیه میلیون دادم  زیر سبیلی دادم.تادرگارانتی عوضش کردند ولی در لیفان بیشتر از صفحه کلاج میترسم اخه خیلی زود بو میدهد.

        16—درکل لیفان خوشگل ونرمتر وکممصرفتر وتیگو پرقدرت وپایدارتر وپرمصرفتر وبدریختر از لیفان اکس 60 هست ولی هردو چینی هستند.البته اینو بگم جلو بندی اکس 33 واقعا بی نظیر هست  اگه در لیفان هم اینقد بران متوجه امر میشم ومیگم .

        معذرت مخوام که پرحرفی کردم.

        1. سلام با تشکر از مقایسه دقیق و بسیار کامل شما

          تعویض صفحه کلاچ و کم کردن کمبر چرخ های عقب لیفان جزو کارهایی هست که در کیلومترهای اولیه پیمایش توسط نمایندگی انجام می شود

          امیدواریم شما نیز نسبت به این امور اقدام فرمایید

          1. تو سرویس اولیه به نمایندگی درتبریز بردم متاسفانه بدون اینکه کاری بکنند برای شرکت بیچاره کلی فاکتور نوشته بودند وازمن هم 90 برا تعویض روغن گرفتند اخرهم دیدم نه روغن تعویض کرده اند نه دستی به ماشین زده اند…

            خدا به داد کرمان موتور برسد.

            که یه 400 تومان براش فاکتور جور کردند به بهانه های واهی از قبیل باز بست فلان جا و…خیلی های دیگر..خودمم چوندر اکس 33 تجربه تنظیم چرخ عقب را داشتم هنوز موفق به تنظیم ش نشده ام به چندجا هم برا تنظیم برده ام 20 میگیرن همون  آش همون کاسه!!!

            !!

            بنظرم سر این برج بخاطر عدم تعادل مجبورم بفروشم ..

            دریغ  

            هرزیبایی را یک عیب!!

  17. کی از کرمان موتور پول میگیره مرد مومن؟؟؟ شما که ادعای ادب داری تهمت از بی ادبی بدتره دوست من.. به خداوندی خدا من از جایی نه پول گرفتم نه دروغی گفتم..  به خداوندی خدا من 76 تومن ماشینم رو اردیبهشت پارسال خریدم.. به ولاه هم راضی ام هم هیچ مشکلی نداشته 40 هزار تا هم رفتم. امیدوارم هرکی هم که اینجا نظر میده راستشو بگه.. یادش نره خدایی هم شاهده حرفاش هست.. یا علی

    1. سلام آقای سورنا

      اگر 40 هزار تا ماشین راه رفتین حتما بحث لوازم یدکی و خدمات رو تجربه کردین 

      اگر ممکنه تجربیات تون رو ازین مقدار کیلومتری که رفیتن برای بقیه هم یگین 

      بقول حمید مصدق 

      تو اگر برخیزی  من اگر برخیزم 

      همه برمیخیزند 

      تو اگر بنشینی   من اگر بنشینم 

      چه کسی برخیزد

      جوامع مدرن با اشتراک گذاشتن دانسته ها و تجربه هاشون به هم کمک می  کنند  ولی انگار ما یاد نمی گیریم 

      پس بیایید از خود شروع کنیم 

      البته اگر فقط سه ماه کسی در این  وضعیت ماشین نخره همه چی درست میشه اما چه میشه کرد  همه رو نکیشه باهم هماهنگ کرد ولی اینجا هم یک نقطه برای شروع است 

  18. ساها من با نظرت موافقم نماینگیهای شهرستانها ضیفن اما نباید همه چیز سخت کنی واسه خودت هرچی خواستی زنگ بزن  پولش واریز کن واست پست میکنن البته اول باید بپرسی ایا قطعه شامل گارانتی هست یا نه

  19. آقای سورنا واقعا از این 16میلیون پول اضافی که پرداخت کردی هم نمیخوای انتقاد کنی؟ حداقل یکی از دوستان در کامنتهای قبلی به این موضوع اعتراض کرده بود.چه معنی داره وقتی شرکتی میبینه میتونه 78 هم بفروشه قیمت واقعی رو کنار میگذاره و حتی تا 78 میلیون هم میفروشه و وقتی بازار رو مشکل میبینه قیمت را تا 60میلیون میاره پائین.اگر این اتفاق برای من افتاده بود کم کم دیگه تبلیغات براش نمیکردم. بعدش یه ماشین 1250 کیلوئی شاسی بلند با یک موتور 1800سی سی که اگر همون موتور لیفان 1800 باشه که بدلیل ناهماهنگی بین موتور و گیربکس خیلی شتاب و کششش با لیفام 1600 فرقی نمیکنه نمیتونه که معجزه بکنه مخصوصا که بخاطر کاهش مصرف سوخت ضرایب گیربکسشو سبک بگیرند. کسی که در اینجا مطلب مینویسه در 2حالت کارش درسته یکی که خودش تجربه کرده باشه و واقعیتو بنویسه و دیگری که اشاره کنه نوشته اش از روی فلان نشریه است و بعضی چیزها هم که در خیابون با چشم دیده میشه ولی برخی که بدون داشتن یک ماشین و بدون تجربه داشتنش بیان و به گونه ای که داشتن صحبت کنند کار بسیار زشت و نادرستیه.در نسل برتر و مجله ماشین که ایکس 60 را تست کرده اند به شتاب بین 13تا 14ثانیه اشاره کردند و در مورد نامناسب بودن سیستم تعلیقش برای جاده های پر دست انداز اشاره کردن و نوشتن تنها تفاوتش با ماشین سواری بلندتر بودن کف ماشین است.از مقداری گیج بودن گیربکس صحبت کردن و مقداری هم صدای موتور که به داخل اتاق میاد. کامنتهائی که من خوندم مخصوصا این آخریهاش نوشته ای ندیدم که کسی حرف خیلی غیر منطقی زده باشه که شما اینجوری برخورد تند کردی اتفاقا کسانی که ماشین چینی دارند خیلی راحت ماشینهای دیگرو بدون توجه به قیمتها بیخود معرفی کردند.آقای احسان میگه سانروف یه واشز داره که در برابر آفتاب خراب میشه من گالانت مدل 94دیدم که فقط 5سال تو گمرک زیر برف و باران و آفتاب رها شده بود و 350هزار کیلومتر هم کارکرد داشت ولی سانروفش کوچکترین ایرادی پیدا نکرده بود.

  20. تصمیم گرفتم بگیرمش از ام وی ام که بهاره تازه اولشه خدمات بعد فروششم خوب میشه اگه نشه کرمان موتور ضرر میکنه

  21. شاهرخ از راهنمایی و منطقی بودنتون تشکر میکنم. کاش احسان وسورنا هم که خیلی بی ادبی کردن بخودشون بیان. من میگم دارم تجربیات شخصی که برام اتفاق افتاده رو میگم بعد بعضی ها میگن داری دروغ میگی . واقعا از این طرز فکر متاسفم. از شما بسیار ممنونم.

  22. ساها من به کسی بی احترامی نکردم من فقط انتقاد از یه موضوع الکی کردم اخه مگه میشه ماشینی که تو بورسه و هرروز هم به تعداد هواداراش افزوده میشه همچین مشکلی داشته باشه ایا با عقل جور در میاد یا ایا  اگر این ماشین به گفته شما بدرد نخوره مردم میرن میخرن یعنی مردم عقل ندارن اخه یکم بشین فکر کن ببین چی داری میگی شما ماشینت به احتمال زیاد یه مشکل اساسی داره که این بلارو سرت اورده این دلیل نمیشه که ادم بخواد بخاطر یه مشکل کل کارخونه و ماشین و کشور چین به اون عظمترو ببره زیر ذربین شما اگر 207 هم داشتی بازم این حرفهارو میزدی که طرف ماشینش 1 ماه خوابیده تو خونه واسه یه قطعه کمیاب پس باید بره فکر کنم بمیره اره. پس یا ماشینت بفروش یه پراید یا 405 بخر که قطعاتشون تو بقالیها پیدا میشه یا ببرش نمایندگی تعمیر اساسی کن یا اگر وضعت خوبه برو سمت کیا و هیوندا با تشکر

  23. نقل قول از یه بنده خدایی که نخواسته اسمش بیاد

    من یکی از مشتریان شرکت کرمان موتور می باشم که به شدت از بدقولی شرکت مذکور که به قرارداد یک طرفه تنظیمی توسط خودشان هم پایبند نیستند شاکی و ناراحتم. 

    حدود 4 ماه پیش در یکی از نمایندگی های شرکت مدیران خودرو در شیراز برای پیش خرید یکدستگاه لیفان ثبت نام کردم. دوماه و اندی بعد شرایط شرکت، قیمت نامناسب و معطلی چندماهه را مطلوب خود ندیده و برای انصراف مراجعه کردم.

    طبق قرارداد ناعادلانه  و یک طرفه ای که هر مشتری مجبور است یا امضاء کند یا از خیر خرید بگذرد سود دوران مشارکت 7درصد معین شده بود! در برابر تورم 40 تا 50 درصدی رقم 7درصد هم در جای خود جالب بود ولی …

    وقتی برای انصراف مراجعه کردم سود دوران مشارکتم را  تا روز انصراف با همان نرخ جالب 7 درصد محاسبه کردند و گفتند بین 20 تا 30 روز دیگر پولتان را خواهیم داد.

    سئوال اول اینکه وقتی من انصراف دادم و سود مشارکتم تا روز انصراف محاسبه شده و ایام بعد سودی به آن تعلق نمی گیرد بر چه مبنایی باید پول من که حتماً بر اساس ضرورت و نیازم اقدام به انصراف کرده ام باید 20 تا 30 روز در حساب شرکت مذکور بماند؟ در دنیای دیجیتال، اینترنت و ماهواره ای که انصراف من لحظه ای به اطلاع شرکت می رسد چرا نباید فردا یا پسفردای انصراف، پول مشتری به وی پرداخت گردد؟ آیا شرکت کرمان موتور شرکت فقیر و ضعیفی است که باید منتظر بماند تا مشتری دیگری ثبت نام نموده و پول او را گرفته و به من تحویل نماید یا غرض از این کار سودجویی بیشتر است؟

    سئوال دوم اینکه حالا 10 روز از همان قرارداد حداکثر 30 روز پس از انصراف می گذرد و هنوز پول من داده نشده است. چرا شرکت به قرارداد یک طرفه کاملاً به نفع خودش هم پایبند نیست و پول مشتریان خود را پرداخت نمی کند؟

    سوم اینکه سود پول این یک ماهه و خدا داند تا کی که به مشتری پرداخت نشده به جیب چه کسی خواهد رفت؟

    چهارم اینکه آیا شرکت کرمان موتور با این اقدامات غیر قانونی و سودجویی از پول مشتریان خود و عدم تحویل به موقع پول مشتریان حتی بر اساس همان قرارداد یک طرفه و کاملاً بسود شرکت مذکور، فکر اعتبار و آبروی شرکت خود را هم نمی کند؟ آیا نقش تخریبی اینگونه  رفتارها و حق مردم خوری که منجر به بی اعتمادی و بر باد رفتن اعتبار شرکت می گردد به این سود حرام کسب شده از پول مردم می ارزد؟

    در آخر اینکه از مشتریان اینگونه شرکتها میخواهم بیشتر مواظب معامله خود با آنها باشند و مسئولان هم نظارتی بیشتر معمول دارند تا حق و حقوق مردم مورد سودجویی عده ای قرار نگیرد

  24. دوستان این اقای ساها تو تمام سایتا اومده راجع به ایکس60 دروغ گفته که همین مساله صدای همرو بلند کرده.. جالب تو هر قسمت صحبت جاهای دیگه خودش رو نقض میکنه با حرفاش… همیشه ماه پشت ابر نمیمونه.. د

  25. در جواب به شما دوست عزیز باید بگم اون وقتی که من خریدم قیمت همون قدر بوده.. خوشحالم که حداقل واسه  تحویل ماشین 6 ماه معطل نشدم چون نقدی خریدم از کارخانه 3 روز تحویل گرفتم.. بعد ببخشید محض اطلاع باید بگم ایکس60 65 میلیونه الان  اون 60 که شما میگی تحویل 3 4 ماه هست که با احتساب خواب پول و معطلیش واسه شما همون 65 66 در میاد.. با فرق اینکه 3 4 ماه هم معطلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا