اسلایدربررسیچینیکره ای

آزمایش و مقایسه کیا اسپورتیج و ام جی GS

طراحی خارجی

از نظر طراحی خارجی هر دو خودرو شرایط خوبی داشته و هر کدام زیبایی مخصوص به خودش را دارد. سبک کلی طراحی جی اس را می توان اسپرت تر دانست. این خودرو از نمای جلو چهره ای خشن و اخمو داشته و سبک قرار گرفتن چراغ های عقب نیز به جذابیت ظاهری آن می افزاید. در طراحی اسپورتیج، تناسب خاصی از اسپرت بودن و کمی هم لوکس بودن رعایت شده است و در طرح این شاسی بلند کره ای سادگی و هماهنگی خوبی به چشم می خورد. همچنین هر دو خودرو از رینگ 18 اینچی آلومینیومی بهره مند هستند. می توانید در جدول زیر ابعاد این دو خودرو را با هم مقایسه کنید:

ابعاد کیا اسپورتیج ام جی جی اس
طول (میلی متر) 4440 4500
عرض (میلی متر) 1855 1855
ارتفاع (میلی متر) 1635 1675
فاصله بین دو محور (میلی متر) 2640 2650

همانطور که در جدول مشاهده می کنید، عرض دو خودرو برابر است در حالیکه ام جی جی اس 6 سانتی متر از کیا اسپورتیج کشیده تر و 4 سانتی متر از آن مرتفع تر است.

فضای داخلی

طراحی کابین جی اس همانند فضای خارجی آن اسپرت است، در حالیکه در کابین اسپورتیج همان اصول طراحی خارجی آن رعایت شده است و کابین این شاسی بلند کره ای تلفیقی از خصوصیات اسپرت با چاشنی لوکس بودن را ارائه می دهد. فضای کابین جی اس کمی از اسپورتیج بیشتر است و علاوه بر اینکه کابین جی اس برای افراد بلند قد مناسب تر است، شاهد فضای بهتری برای سرنشینان عقب در این خودرو نسبت به اسپورتیج هستیم. با این وجود، تفاوت کمی بین آن ها وجود دارد و کابین اسپورتیج نیز از فضای کافی برخوردار است. پس از قرار گرفتن پشت فرمان اسپورتیج اولین موردی که نظر شما را جلب می کند، طراحی مدرن تر و به روز تر کابین و همچنین کیفیت بهتر مواد بکار رفته در آن نسبت به جی اس است. لازم به ذکر است که صندلی های هر دو خودرو از راحتی نسبتا خوبی برخوردار هستند و در این زمینه تفاوت خاصی بین آن ها وجود ندارد.

تجهیزات و امکانات

می توانید در جدول زیر امکانات و تجهیزات مهم و قابل ذکر این دو خودرو را با هم مقایسه کنید:

تجهیزات و امکانات کیا اسپورتیج ام جی جی اس
سیستم اخطار فشار باد لاستیک ها (TPMS) دارد
تهویه مطبوع خودکار + دریچه سرنشینان عقب دارد دارد
سیستم ورود بدون کلید دارد دارد
استارت دکمه ای دارد دارد
سانروف دارد دارد
سقف پانوراما دارد
چراغ های جلو هالوژن زنون
چراغ های عقب LED LED
شیشه شوی چراغ های جلو دارد
سنسور نور (روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو) دارد دارد
چراغ های روشنایی روز دارد دارد
آیینه وسط الکتروکرومیک دارد دارد
تنظیم برقی صندلی راننده دارد دارد
تنظیم گودی کمر صندلی راننده دارد دارد
دوربین دید عقب دارد دارد
صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچی 6.1 اینچی
سیستم صوتی 6 بلندگو 6 بلندگو + حافظه جانبی
بلوتوث دارد دارد
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان دارد دارد
روکش چرمی صندلی ها دارد دارد
روکش چرمی فرمان و دسته دنده دارد دارد
سیستم کنترل پایداری دارد دارد
سیستم کنترل هرزگردی (TCS) دارد دارد
ترمز دستی برقی دارد
سیستم نگهدارنده خودرو در سربالایی دارد دارد
سیستم کنترل خودرو در سراشیبی دارد دارد
کروز کنترل دارد دارد
سنسور پارک عقب دارد دارد

 

تجربه رانندگی

همانطور که می دانید، ام جی جی اس از یک موتور 2 لیتری مجهز به توربو شارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می برد. در حقیقت می توان این موتور را مزیت رقابتی این خودرو دانست که باعث شده شتاب اعلامی آن به 8.69 ثانیه برسد. در نقطه مقابل، شتاب صفر تا صد کیا اسپورتیج با موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی، رقم 9.8 ثانیه اعلام شده است. اگر چه روی کاغذ شتاب این دو خودرو تفاوت زیادی با هم ندارد، اما در عمل به جهت ارتفاع تهران از سطح دریا، افت شتاب جی اس به جهت پیشرانه توربو کمتر از اسپورتیج با پیشرانه تنفس طبیعی است که همین موضوع در واقعیت اختلاف عملکرد آن ها را افزایش می دهد. حداکثر قدرت جی اس برابر 217 اسب بخار است که در دور 5000 بدست می آید، اما اسپورتیج می تواند حداکثر 168 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید کند. اما تفاوت اصلی در گشتاور این موتور ها است که اسپورتیج 220 نیوتن متر در دور 4000 ایجاد می کند، در حالیکه جی اس 350 نیوتن متر را از دور 2500 تا 4000 در اختیار راننده قرار می دهد.

در جی اس از دور 2500 شاهد شتاب گیری ناگهانی هستیم و در مجموع می توان گفت این خودرو در زمینه شتاب شما را نا امید نخواهد کرد. البته باید در نظر داشته باشید که همین پیشرانه توربو نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد و به مواردی همچون کیفیت بنزین، روغن و فیلتر هوا حساس است. نکته دیگری که در مورد جی اس مطرح است، وجود توربو لگ است به طوریکه کاملا احساس می شود توربو وارد مدار شده است. این موضوع ممکن است برای عده ای خوشایند و برای عده ای دیگر آزار دهنده باشد.

ام جی جی اس از گیربکس 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه بهره می برد، در حالیکه اسپورتیج به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک معمولی مجهز است. احتمالا انتظار دارید گیربکس دوکلاچه جی اس، عملکردی سریع و اسپرت داشته باشد و گیربکس معمولی اسپورتیج، عملکردی عادی را ارائه دهد. اما باید بدانید که در عمل دقیقا برعکس این موضوع صادق است. در جی اس شاهد وقفه بین تعویض دنده ها هستیم که چندان خوشایند نیست و باعث شده است که تعویض دنده کاملا احساس شود. این تاخیر در تعویض دنده برای خودرویی با خصوصیات اسپرت که برای آن شیفترهای پشت فرمان تعبیه شده است، جالب نیست. در نقطه مقابل، شاهد عملکرد دقیق، مناسب و روان گیربکس اسپورتیج هستیم که این مورد از نکات مثبت این شاسی بلند کره ای به حساب می آید. البته لازم به ذکر است که هر دو خودرو تعویض دنده نرمی داشتند و خبری از ضربه زدن هنگام تعویض دنده نبود.

در بحث ترمز، در حالت عادی هر دو خودرو عملکرد قابل اطمینانی دارند، اما ضعف ام جی زمانی مشخص می شود که تحت فشار و ترمز های مکرر قرار می گیرد که در این صورت ترمز با افت نسبتا زیادی همراه است و با دودی که از چرخ ها پس از ترمز های مکرر بلند می شود، ممکن است تصور کنید جی اس دچار آتش سوزی شده است. در این بخش نیز این شاسی بلند چینی بر خلاف آن چه انتظار می رفت عمل کرده است.

در آخر موضوع هندلینگ و کیفیت سواری این دو شاسی بلند مطرح است که در این زمینه جی اس با وجود ماهیت اسپرتی که دارد، سواری نرم تری نسبت به اسپورتیج داشته و ضربه ها را بهتر جذب می کند. این موضوع هم نقطه قوت برای این خودرو محسوب می شود و هم نقطه ضعف: نقطه قوت از این جهت که در شهری مانند تهران سواری نرم در یک خودروی شاسی بلند بسیار لذت بخش است، اما نقطه ضعف موقعی ظاهر می شود که این دو خودرو را در شرایط سخت و پیچ های تند مورد آزمایش قرار می دهید و مشاهده می کنید که در کمال تعجب، کیا اسپورتیج قابلیت های دینامیکی بهتری را ارائه می دهد. در مجموع کیا اسپورتیج سواری خشک تر و قابلیت های دینامیکی بهتری دارد، در حالیکه در مورد جی اس دقیقا بر عکس این صادق است.

مبحث ایمنی

از نظر ایمنی، کیا اسپورتیج توسط موسسات معتبر جهانی مورد تست واقع شده است که می توانید نتایج آن را در زیر مشاهده کنید:

  • موسسه Euro NCAP به کیا اسپورتیج 5 ستاره و 93 در صد در بخش صدمات وارده به سرنشینان داده است:
  • موسسه ANCAP به اسپورتیج 5 ستاره و امتیاز 35.10 از 37 را اهدا کرده است:
  • همچنین این خودرو توسط موسسه IIHS نیز تست شده است که نتایج آن به شرح زیر است:

اما ام جی جی اس توسط هیچکدام از موسسات Euro NCAP، ANCAP و IIHS مورد تست واقع نشده است. ظاهرا تنها موسسه ای که جی اس را تست کرده، موسسه چینی C-NCAP است که همین موسسه کیا اسپورتیج را نیز مورد تست قرار داده است. می توانید نتایج آن ها را در زیر مشاهده کنید:

همانطور که مشاهده می کنید، ام جی جی اس موفق به کسب 5 ستاره و امتیاز کلی 55.9 شده است، در حالیکه کیا اسپورتیج توانسته 5 ستاره و امتیاز کلی 48.6 را بدست آورد (با فرض معتبر بودن نتایج تست موسسه چینی C-NCAP). نکته قابل ذکر این است که ام جی جی اس طبق نسخه 2015 از قوانین موسسه C-NCAP تست شده است، اما کیا اسپورتیج بر اساس نسخه 2009 قوانین این موسسه مورد تست واقع شده است.

 

جمع بندی

یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید، کابین جی اس است که اگر چه کمی از اسپورتیج جادار تر است، اما کیفیت مواد بکار رفته در آن پایین تر است. از نظر تجهیزات و امکانات هر دو تقریبا در یک سطح قرار می گیرند. از نظر عملکرد موتور، برتری با جی اس است، با این وجود پیشرانه های توربو حساسیت های خاصی داشته و نمی توان همانند پیشرانه های تنفس طبیعی با آن ها رفتار کرد. در بحث عملکرد گیربکس، شاهد ناهماهنگی بین ماهیت اسپرت و وقفه تعویض دنده در جی اس هستیم، در حالیکه اسپورتیج در این بخش بهتر ظاهر می شود. افت عملکرد ترمزهای جی اس در ترمز گیری های مکرر نیز از نقاط ضعف این خودرو محسوب می شود. همچنین به طور کلی می توان سواری جی اس را نرم تر و هندلینگ اسپورتیج را بهتر دانست.

در بحث ایمنی، وضعیت کیا اسپورتیج مشخص و اثبات شده است و طبق نتایج تست موسسه C-NCAP، ظاهرا ام جی جی اس نیز از امنیت خوبی برخوردار است. با این وجود ما از مقایسه آن ها در این زمینه خودداری می کنیم و این امر را به شما واگذار می کنیم.

این روزها ام جی جی اس صفر کیلومتر شرکتی قیمتی معادل با 155 میلیون تومان دارد، در حالیکه با همین مبلغ می توانید یک کیا اسپورتیج مدل 2015 کم کارکرد خریداری کنید. در آخر می توان به خدمات پس از فروش و بازار دست دومِ مناسب کیا اسپورتیج اشاره کرد که وضعیت به مراتب بهتری از ام جی جی اس دارد.

جدول مشخصات فنی

مشخصات فنی کیا اسپورتیج ام جی جی اس
حجم دقیق موتور (سی سی) 2360 1955
نوع موتور تنفس طبیعی مجهز به توربو شارژر و سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI)
تعداد سیلندر 4 4
آرایش سیلندر ها خطی خطی
تعداد سوپاپ 16 16
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه) 168 / 6000 217 / 5000
حداکثر گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه) 220 / 4000 350 / از 2500 تا 4000
گیربکس 6 دنده اتوماتیک 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه
قابلیت تیپ ترونیک (تعویض دنده بصورت دستی) دارد دارد
شیفتر های پشت فرمان دارد
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 9.8 8.69
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 183 208
سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک (4WD) چهار چرخ متحرک (4WD)
سیستم فرمان برقی الکتریکی (EPS)
ترمز جلو دیسکی دیسکی
ترمز عقب دیسکی دیسکی
سیستم های ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS) سیستم کنترل ترمز در پیچ ها (CBC)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
سیستم کمکی ترمز سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA)
سیستم روشن و خاموش شدن خودکار موتور جهت بهینه سازی مصرف سوخت دارد
حجم مخزن سوخت (لیتر) 55 55
مصرف سوخت داخل شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 11.2
مصرف سوخت خارج شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 8.4
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 9.2 8.3
استاندارد آلایندگی یورو 5 یورو 5
مشخصات تایر 235/55R18 235/50R18
وزن خالص (کیلوگرم) 1588 1642
تعداد کیسه هوا 6 6

128 دیدگاه

  1. یه بخش رو فراموش کردین.آیا عقل شما اجازه میده اینهمه پول بدین یه ماشین چینی بخرید؟چینی ها نقاط قوت شون قیمت پایینشونه نه اینکه بری اندازه یه ماشین کره ای یا ژاپنی یا ایتالیایی و حتی آلمانی کارکرده پول بدی این جنسای بنجول رو بخری با کیفیت کم. آخرشم بگن چینی سواره.از دید مردم gs و mvm 110 جفتشون چینی هستن با این فرق که چینیهای ارزون به صرفه و عاقلانه ترن.

    1. کسانی که میگویند این ماشین چینی هست تنها بگم درک این افراد از چین اجناس بی کیفیت هست در حالی که درکی کاملا معمولی از انسان های معمولی هست، اگر از این افراد سوال کنی ال نود ساخت کدوم کشور است میگن فرانسه در حالی که در ایران ساخته میشود یا بگی گوشی اپل ساخت کجا هست میگن آمریکا در حالی که در چین ساخته میشود،
      در آخر فرض کنید که این ماشین ساخت افغانستان هست یا جیبوتی، این ماشین قابل مقایسه با اسپورتیج نیست و برایش افت دارد با اسپورتیج رخ به رخ شود، شما پول میدهید همرنگ جماعت باشید نه لذت رانندگی را حس کنید،
      پیشنهاد من فقط رانندگی یک بار با این هیولا هست که میبینید تمام ماشین های همرده خود تا قیمت 250 میلیون را شرمنده سرعت قدرت هندلینگ و… میکند

      1. پاراگراف اول فرمایشاتتون که کلا برای من صدق نمیکرد.دوما من ریکاور اتو گالری هستمو بیشتر از هرکسی به طور تجربی میدونم چه ماشینی چه کیفیتی داره.mg و سنگ یانگ تمامن چینی هستن.با وجود اینکه کیا و هیوندای های داخل ایران کاملا مونتاژ چین و بیسیک هستن(مستند)ولی بازم شرف دارن به برند های چینی.تازه در این قیمت کرولا و asx و تیه نا و نیسان جوک و جولیتا و بیتل هم وجود دارن.

      2. اون دوست عزیزی که می فرمایند جی اس پیشنهاد من فقط رانندگی یک بار با این هیولا هست که میبینید تمام ماشین های همرده خود تا قیمت 250 میلیون را شرمنده سرعت قدرت هندلینگ و… میکند داداش تلیسمان پس چی؟185 تومنه شتابش هفت ثانیس؟در ضمن هیچ وقت هندلینگ ماشین کراس اوور به ماشینای سواری نمی رسه!!درنتیجه همه رقبا تا250م وهمی بیش نیست!!!

    2. مشکل اصلی mg gs قیمت گذاری غیر رقابتی است که با توجه به قیمت 75000 درهمی و تعرفه واردات 40 درصدی در مقایسه با تعرفه 55 درصدی رقباباید حدود 130 ملیون قیمت گذاری میشد

      1. ام جی جی اس تعرفه اش 55 درصده و ام جی 6 چهل درصده..
        برای همین هم جای قیمت هاشون در ایران برعکس شده..

  2. شما با چه اسپورتيجي مقايسه كرديد ؟ الان اكثر اسپورتيج ها زنون داره،كمك ها ضد كوبش شده،حافظه داخلي داره مانيتور ماشين،درضمن نرمي فرمان اسپورتيج در حالت كامفورت فراموش كرديد. درضمن اسپورتيج awd هست نه 4wd.

    1. داداچ اونوقت يه توضيحي ميتوني راجب تفاوت awd و 4wd به ما بدي؟؟!!من هروقت مي خوام شاد بشم ميام كامنتاي امثال شما مهندسين رو اينجا ميخونم!!!

      1. awd دائم چهار چرخ متحرکه و با عث افزایش ثبات و چسبندگی به جاده در سرعت بالا و پیچ ها و شرایط لغزنده میشه ولی مصرف سوخت و استهلاک بالا میره ولی 4wd با زدن دکمه در داخل ماشین فعال میشه وتا حداکثر سرعت 40 یا 50 یا کمی بیشتر فعاله و به درد آفرود میخوره و در سرعت بالا تر غیر فعال میشه و تک دیفرانسیل میشه و در سرعت بالا ثبات و چسبندگی نسبت به awd کمتره ولی استهلاک و مصرف سوخت کمتر میشه

      2. فرق AWD و 4WD اینه که ماشین دارای سیستم AWD دارای یک دیفرانسیل مرکزی هست، شما میتونید بین تمام چرخها متحرک و چرخهای جلو متحرک سوییچ کنید.
        ولی در 4WD ماشین دارای دو دیفراسیل مجزا هست و “بسته به تنظیماتی که کارخانه برای ماشین در نظر گرفته”، میتونید بین 4 چرخ متحرک، محور جلو یا عقب متحرک هم سوییچ کنید.

      3. جعفرخان خنده هات که تموم شد برای رضای خدا قبل از این که کامنت بزاری و خودتو ضایع کنی اندکی جستجو در اینترنت کن تا متوجه بشید 4WD با AWD بسیار تفاوت داره .
        این دومین سایتی بود که گوگل برای عبارت تفاوت های 4wd و awd اورد. اولیش عکس نداشت گفتم شاید درگیر شید سلامتیتون بخطر بیافته.
        http://www.cargeek.ir/%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87/283-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%DA%86%D8%B1%D8%AE-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DA%A9-4wd-%D9%88-awd-%D9%88-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86-%D9%87%D8%A7
        یا حق.

  3. با سلام خدمت دوستان
    مردم عوام فکر میکنن چینیه الان دیگه بیشتر مردم آشنا هستن با برند ام جی و میدونن که این برند انگلیسیه و ۹۲ سال قدمت داره برید تحقیق کنید mg.co.uk
    دفتر ام جی و طراحی در انگلیس هست و ام جی در مسابقات btcc انگلستان که قدمت ۷۰ ساله داره که سه غول تخصصی خودرو اتواکسپرس و اتوکار و وات کار وظیفه ی ارزیابی و مهندسی و کیفی برند هایی که در این مسابقه شرکت میکنن رو داره وجهت اطلاع دوستان میگم که از سال ۲۰۰۵ برند های کره ای هر سال درخواست حضور میدن ولی تو بررسی فنی مردود میشوند…

  4. امجی که چینی نیست ساخت بریتانیای کبیره….خخخخخ
    هیچ عقل سلیمی پول بابت امجی جی اس نمیده من به کررات در همین کجله تصویری “دنده 6” از کیفیت پایین چینی ها علی الخصوص mg gs صحبت کردم باور بفرمایید روزهای اول که برای تبلیغات اینخودور در نمایشگاه اصفهان 3 روز برای رانندگی در اختیار خریدارن گذاشتند از مواد درجه n اوم در این خودوری 164 ملیونی (قیمت در هنگام نمایشگاه سال 94) به حیرت اومدم تمام قطعات پلاستیک بی کیفیت خشک و در واقع با کمال تعجب کیفیت کابین جک s5 بمراتب بهتر از رقیب چینی خودش بود بهر حال استایل طراحی اصالت برند ستاره های “واقعی ایمنی” تست موسسات jdpower و نظر سنجی های رسمی و گفته خریدارن تماما مشخص میکنه که اسپورتیج خودوری زیباتر با کیفیت تر و خرید عاقلانه تریه نسبت به امجی و سایر مشتقات چین

  5. خندم ميگيره بعضي ازين كامنتارو ميخونم يه جور ميگن ماشين كره اي انگار الهه خودروسازيه كره تقصير اونايي كه نميزارن ماشين واقعي سوار بشيم نه اين اسباب بازياي كره اي…

    1. شما کره ای سوار نشو مجبور نیستی که
      ما سوار میشیم
      شما برو هرچی دلت میخواد سوار شو

  6. تست خيلي خوبي بود كاملا وابع بينانه و درست همه چيز رو بازگو كرديد
    منتها يكي دوتا ايراد ريز داشت:
    قدرت موتور اسپرتيج 176 اسبه
    اسپرتيج زنون داره
    سايز مانيتور اسپرتيج رو هم اشتباه درج كرديد
    موفق باشيد

  7. اسپرتیج از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی بهتره. از نظر کیفیت هم امتحانشو پس داده. بازار فروش خوبی هم داره. پس انتخاب بهتریه…

  8. با توجه به استدلالهاي قبلي برخي دوستان خاص!!! كه تو هر مقايسه اي معيار برتري يك خودرو را قدرت موتور و گشتاور ميدونند پس اينجا هم طبق همون معيار اگر حساب كنيم با كمال تاسف كيا اسپورتيج عزيزشان به شدت مغلوب حريفش ميشود!!!

  9. دلخوشی دوستان چینی نمای ام جی باز به 2 تا دفتر و دستک باقیمانده ام جی تو انگلیس بود که الحمدالله اونم تو سال اخیر جمع شد رفت چین!…..همش هم میگن اپل هم تو چین تولید می شه…..خب برادر اپل اولین برند دنیاست امتیازش یا سهامش با چینی ها نیست که گند بزنن توش…..حال و روز شما چینی سواران وطنی زمین فروش ماشین تون دیدنیه….چین رو آباد کردید با پول این مملکت…

    1. بابا کدوم دفتر و دستک.مورییس گاراج جوونیاش کفتر باز بود یه لونه کفتر ساخته بود رو پشتبون خونشون میرفت اونجا مینشست پا پیک نیک هم خودسازی میکرد هم نقاشی .این اخریا هم طوفان اومد سقفشو کند شیرازه لونه از هم پاشید مجبور شد کفتراشو نصف قیمت رد کنه بره .یه چند تا چرتکه و گونیا و دمپایی کهنه داشت اونارو هم داد نمکی های سایک موتور بازیافت کنن برا ماشین سازی

    2. داداش یجوری میگی با پول مملکت چین رو آباد کردید انگار شما همه چیزات وطنیه.
      الان کفش چینیه
      لباس چینیه
      لوازم یدکی چینیه
      موبایل چینیه
      ابزار یراق چینیه
      اگه چیزی رو از قلم انداختم شما اضافه کن

    3. اگر کلمه “MG DESIGN CENTRE” را در اینترنت گوگل کنید و فقط عکس ها این مرکز را که در لانگ بریج انگلستان واقع شده را تماشا کنید و یا فیلم ها مربوط به MG را در یوتوپ یا آپارات نگاه کنید ، همه چیز دستگیرتان میشود .
      دفتر ام جی در بیرمنگام ، سرپرست و مرکز طراحی این برند است و به هیچ وجه تعطیل نشده و نخواهد شد و آنچه جمع شد ، خط مونتاژ MG3 بود :
      http://europe.autonews.com/article/20160923/ANE/160929905/mg-will-stop-uk-production
      اگر سواد خواندن انگلیسی داشته باشید می بینید که نوشته :
      SAIC will continue to design and engineer MG cars in Longbridge. Earlier this year the company announced it would invest 1.2 million pounds to install a fifth engine test facility…

  10. ام جی اگه اینگلیسیه پس سمند هم آمریکایی و تیبا آلمانیه.مالیات که نداره بشینید ببافید!!!!!!

  11. فقط باید بگفت امان از دست این کره ای پرستها ، حداقل صنعتی رو پرستش میکنید ، برندی را انتخاب کنید که تو صنعت خودروسازی انقلابی ایجاد کرده باشه ، برندهای پیشرو نه دنبالرو .
    در ضمن جناب دنده 6 و سپهر عزیز ، ام جی برندی چینی اگه هست ، ولوو و جگوار کجائیند دقیقا ؟ سانگ یانگ کجایی هست .
    اگر یک عده عوام و دلال برند 90 ساله ام جی رو چینی میدونند ، میشه به حساب کم اطلاعی و مغرض بودنشان گذاشت ، اما یک سایت مدعی تخصصی خودرو اینچنین اشتباهی انجام میده ، چه میتوان گفت آنهم پس از آخرین باری که حدود یکسال میگذره و پذیرفتید که اشتباه کردید . راستی گزارش وات کار رو هم بخونید ، یکی از نقاط قوت را هندلینگ بالا جی اس عنوان کرده و عنوان کرده که الحق پورشه در طراحی شاسی دینامیک این خودروماشین سنگ تمام گذاشته .
    تکلیف سان مارتین هم مشخصه ، چیزی که بلد نیست ، خودرو هست

    1. برادر عزیز نریمان متاسفانه به دلیل اطلاعات ناقص و نداشتن “هیچگونه” دانشی در رابطه با خودرو سازی نظری که مرقوم فرمودید تهی از هرگونه ارزشی هست که فکرش رو بکنید.
      نباید واقعیات رو کتمان کرد. اولا MG در حال حاضر یک برند کاملا چینی هستش. برخلاف ولوو که مالکان چینی مدیران میانی رو از چینی ها انتخاب نکرند کلیه مدیران میانی ام جی چینی هستند. این که ام جی سابقه درخشانی “داشته” هیچ دخلی به وضعیت الانش نداره. خیلی از شرکت های سازنده بسیار درخشان و پیشرو به علت ساختن خودروهای مزخرف در حال حاضر وجود خارجی ندارند. مثل “ولوو سوئد!” و ” ام جی انگلستان” ! اگر خودرو مناسبی می ساختند سود ده بودند اگر سوده بودند به فروش نمیرسیدند! پیر شدم حافظه ام یاری نمیکنه ولی حدودی یادمه فورد یا جی ام ( واقعا یادم نمیاد یکی از این شرکت های امریکایی . خودتون جستجو کنید ) ولوو را 6-7 میلیارد دلار خرید و به جیلی با 1-2 میلیارد دلار فروخت! همین رقم خیلی چیزها رو روشن میکنه.
      ام جی یک برند کاملا چینیه. دلتون رو به “طراحی در انگلستان” و این حرفها خوش نکنید. واقعیت تلخ اینه که ام جی “چین” با “این قیمت” حرفی برای گفتن در برابر کره ای ها نداره. بماند که کیفیت تولید ام جی در حد همون سانگ یانگه نه بیشتر. بعلاوه در ایران موضوع بسیار بسیار مهم “قطعات یدکی” “تعمیرات” و نمایندگی رو نباید فراموش کرد.
      اگر قرار ماشین چینی بخریم ( چینی بودن لزوما به معنی بی کیفیت بودن نیست. ام جی ، جیلی و حتی لیفان های جدید این رو ثابت کردند که کیفیت مناسبی دارند ) بهتره به قیمت بخریم.
      دوستان الان خودشون رو پاره میکنند ولی واقعیت اینه که الان خودرو های همرده ژاپنی کیفیت خیلی بیشتری از کره ای ها ندارند ولی بخشی از قیمت خودرو “برند” هست. قطعا برند تویوتا ( کیفیت نه. برند.” بهتر از هیوندای هستش و قطعا بی ام و ( بنده رو عفو کنید به بی ام دبلیو عادت نمیکنم) بهتر از تویوتا هست. اگر تویوتا میره برند لکسوس رو ایجاد میکنه نیسان اینفینیتی رو ایجاد میکنه و هوندا آکورا رو دقیقا به خاطر همین موضوع هستش.
      سرتون رو درد اوردم حمع بندی بکنم رفع زحمت کنم.
      اگر پول دارید اسپورتیج بخرید اگر ندارید ام جی حداقل فعلا نخرید.
      خیلی از دوستان سنشون قد نمیده از نظرشون آلفارومئو یکی از بهترین برندهای خودرو سازی هستش. ولی من زمانی رو یادم میاد که الفا معروف بود به طراحی زیبا و مشخصات فنی “زیر صفر”.
      یا حق و یادمون نره نه همین لباس زیبا…….

      1. ممل جان یا هر کسی که عشق کره هستی ، فکر کنم با نوع نوشتارت که تناقض سن بالا و گفتار تینجری در آن مشهود هست ، علاقه وافر نشون دادن به ماشین های کره ای و زیر سوال بردن برندهای معروف و تاریخ ساز خودرو از ام جی ، ولوو ، آلفا رمئو و غیره ، جز وهم چیز دیگری نیست ، یک مشت اطلاعات من درآوردی و پر از تناقض به نحوی که مثلا بنیان چینی خواندن برند ام جی را مدیران میانی چینی آن میدانید ، به عبارت دیگر مدیران بالارده این کمپانی چینی نیستند و انگلیسی حتما هستند ، چطور یک کمپانی کاملا واگذار شده ، مدیران ارشدش که سیاست گذار و تصمیم گیرنده هستند ، هنوز تغییر نکرده ؟
        پیشنهاد میکنم که یکبار قبل از ارسال پست ، آنرا بخوانید و کاملا مشهود هست که یکسری دلیل واهی سر هم کردید و یک مرتبه انتخاب میشه اسپرتیج …
        اتفاقا پست شما به همه چیز شبیه هست الی یک متن علمی و تخصصی خودرو .
        تلاش کردید و در چنته چیزی نداشتید
        متن عامیانه شما که نوشتید اگه خودروی مناسبی میساختن ، سود ده بودند و اگر سود ده بودند ، ورشکست نمیشدند .
        پس کیا هم که ورشکست شد و فورد فروختش به هیوندایی ، سوده نبوده و آشغال میساخته ، پس چرا محصولش را پیشنهاد میدید ؟
        الحمدالله منتقدان برند ام جی از نظر بار علمی ، بسیار ضعیف هستند و هنوز فرق مالکیت سرمایه گذاری و واگذاری را نمیدانند ، مهمتر اینکه ، مالکیت سرمایه گذاری امری رایج در صنعت خودروسازی هست که چند نمونه را بیان میکنم
        مالکیت سرمایه گذاری ام جی ، سایک ، قبلا بی ام دبلیو
        مالکیت سرمایه گذاری ولوو ، جیلی ، قبلا فورد
        مالکیت سرمایه گذاری جگوار و لند روور، تاتا ، قبلا جگوار لندروور
        مالکیت سرمایه گذاری سانگ یانگ ، ماهیندرا ، قبلا سایک چین مالکیت سرمایه گذاری آلفا ، فیات ، قبلا فین مکانیکا
        مالکیت سرمایه گذاری بنتلی ، فولکس واگن ، قبلا بنتلی
        مالکیت سرمایه گذاری کیا ، هیوندای، قبلا فورد

        1. در مورد شرکت سنگ یانگ اولا ماهیندرا هند تنها 50 درصد از سهم ان را خریده دوما سنگ یانگ تنها یک خط تولید دارد و ان هم در شهر پیونگ یاعگ کره جنوبی این خیلی با کمپانی که تمام سهامش مال چینی هاست و تنها در خود چین محصول تولید می کنند شما اگر به جدید ترین محصول سنگ یانگ یعنی تیوولی که دومین خودروی پر فروش وارداتی کشور بعد از سانتافه شده که اونم یه کره ای می بینی که روی تمام اجزای به کار رفته در این خودرو ارم ساخت کره حک شده در صورتی که روی ام جی شما همواره با مید این چاین روبرو می شوی شما درست می گید ملاک سرمایه گذار مهم نیست ولی ام جی در خود چین به دست کارگر و مهندسان چینی و با سیاست های چینی ساخته می شود نه بریتانیایی اره اگر 20 سال پیش ام جی می خریدی کسی اگر می گفت چینی همه می گفتن عقلشو از دست داده الان قضیه کم کم داره برعکس میشه تنها میشه گفت طراحی ماشین انگلیسی اونم من مطمئن نیستم

          1. تو فکر میکنی کره کجاست ؟ کره هم در حد همون چینه و اصلا در سطح برترین سازندگان جهان در اروپا و آمریکا و ژاپن نیست
            Made in Korea یعنی مهندسی ضعیف با طراحی عوامانه و قیمت پایین و کیفیت نازل در درازمدت..
            شما توهم برتری تکنولوژی و ساخت اجناس کره ای را داری و معلومه اینقدر زندگی نکردی که با اجناس تقلبی کره ای از لوازم خانگی گرفته تا همین خودروهایشان در درازمدت روبرو بشی !
            پسر جان کره اگر کشوری صنعتی شده بود در G8 عضو شده بود…

          2. pony car عزیز
            اطلاعات شما کاملا با توافق نامه مالکیت سرمایه گذاری مابین ماهیندرا و سانگ یانگ متفاوت هست .
            http://www.mahindra.com/news-room/press-release/1294924201
            کل سهام مالکیت سانگ یانگ به مبلغ US$ 463 million انجام شد در سال 2011 و تیوولی اولین محصول ماهیندرا – سانگ یانگ هست.

      2. آقا ممل ، برند MG یک برند بریتانیایی است و این در تمامی سایت های خودرویی دنیا و سایت های مرجع بیان شده است . بر خلاف نظر شما ، این شما هستید که دانش خودرویی قابل ، ندارید و دوستمون نریمان ، فردی شناخته شده برای بسیاری از دوستان است که سواد فنی و خودرویی ایشان برای همه اثبات شده است . اما برند MG یک برند بریتانیایی است برای اینکه دفتر طراحی و مهندسی آن همچنان در انگلستان است و تحت نظر آنجا سرپرستی و نظارت می شود و کارخانه و دفتر فروش و “دیزاین سنتر” آن در بیرمنگام در جای خود است . ثانیا با انتقال سهام و سرمایه گذاری ، هیچ برندی تغییر محل نمی دهد مگر اینکه نامش هم تغییر یابد . نمونه آن ولوو ، جاگوار ، بنتلی ، لوتوس و لامبرگینی و مینی و بوگاتی و لندروور و … است که همگی به مالکیت کشورهای دیگر در آمدند ولی همچنان برند هایی متعلق به کشور مبدا و زاییده شده هستند .
        ثانیا شما در تمامی پایگاههای خودرویی ، خبری و بانک اطلاعات خارجی در سراسر دنیا به وضوح می بینی که همه جا نوشته : برند بریتانیایی با مالکیت چینی و این دو با هم فرق میکنه که فقط ما ایرانی ها هستیم که تفاوت این اصطلاحات متداول دنیای بازرگانی و صنعت را نمی دانیم . برندی که پس از فروش سهام ، Headquarter آن تغییر نکند ، همچنان برندی متعلق به کشور Founder است حتی اگر Parent organizations آن به کشور دیگری واگذار شده باشد . شما میتوانی با سرچ هریک از برند های دنیا ، مالکیت مادی و کشور هر برند را ببینی :
        https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=MG
        اگر نگاه کنی می بینی که برند MG با “هدکوارتر(سرپرستی)” بریتانیایی واقع در بیرمنگام انگلستان ، همچنان تحت سرپرستی کارخانه و دفتر لانگ بریج است ولی سهام آن متعلق به پنجمین خودروساز دنیا یعنی شرکت سایک موتورز است .
        همین سرچ را برای جاگوار و لوتوس و ولوو و لندروور و .. هم انجام بده و نام کشور جلوی “سرپرست” و شرکت مالک را ببین ….! ضمنا برند MG در حال حاضر از نظر کیفیت ساخت ، اگر برتر از رقبای کره ای نباشد ، به هیچ وجه پایین تر نیست ولی از نظر تکنولوژی و مهندسی ، بسیار برتر از کره ای هاست و این را فقط وقتی از خودرو سردر بیاری و ام جی ها را سوار شده باشی میفهمی و نه از روی نظر عوام و دلال های نمایشگاهها و کوچه بازار کشورمون که پر از یه عده ندید بدیده که فکر میکنند ، “کره زمین” هم ساخت “کره” است !!

        1. اگر ام جي را شما بريتانيايي مي دوني چرا روي تمام اجزاي محصولات اين كمپاني ساخت چين حك شده نه uk لابد بخاطر اينكه چين انقدر درصنعت خودرو در بين مردم به عنوان يك قول تكنولوژي خودروسازي شناخته شده كه خود انگليس ترجيح داده صداشو در نياره و با نام ساخت چين محصولاتش بيرون بده اخه اينجوري همه ام جي مي خرند خخخخخخخخخخخخخخ

          1. به هیچ وجه اینطور نیست و تمامی اجزای حساس و نیازمند به تکنولوژی برتر در خودروهای ام جی که با تامین آن از کشور صاحب نام و شرکت برتر جهانی ، ام جی را برتری داده و خودروها را تجهیز می کند ، از ساختی متناسب با نیاز بهره مند است . مانند موتورهایی که ساخت و طراحی GM آمریکاست و سایک با همکاری که با جنرال موتورز دارد ، آنها را تامین می کند و یا گیربکس ها که همگی ساخت برترین سازنده جعبه دنده دنیا یعنی آیسین ژاپن است و یا پخش ها و بلند گوها که از برترین سازندگان ایتالیا و همچنین شرکت معتبر آرکامیس است و یا موارد دیگر که شما یا میدونی و میگی یا نمیدونی و بدان.. به هر حال MG ها در مجموعه های جمع شده از قطعات ، از کره ای ها برتر هستند آقای سان مارتین..

  12. جناب امین کدام موسسه بین المللی امجی تست کرده مثل اینکه فراموش کردید آخرین کارخانه و دفتر امجی در انگلیس حدود 5 ماه پیش با 25 کارمند برچیده شد و تماما به چین انتقال پیدا کرد شما یک قطعه از امجی نام ببر که انگلیسی باشه همه و همه چینی توی درب خودرو برچسب made in china توی ستون ها made in china توی موتور ….توی صندوق عقب …امجی جی اس افتخاری دیگر از کشور دوست و همسایه چین اگه خیلی به سیستم پر هزینه و دارای استهلاک بالای توربو اونم از نوع چینی علاقه دارید نرید 160 تومان بدین امجی شما که داری چینی میخری حداقل جک اس 5 بخر 70 ملیون ارزانتر و با کیفیت بیشتر و طراحی زیباتر اگر هم با اصالت میخوای بخری توسان اسپرتیج و راو فور چینی چینیه هیچ تفاوتی باهم ندارند حتی خود مدیا موتورز هم چنین ادعایی که برخی کاربران دارن نداره

    1. مشکل شما اینه که دروغ پردازی زیاد میکنید ، کارخانه مونتاژ ام جی در بیرمنگام جمع شد و اگر به نوشته های قبلیتان رجوع کنید میبیند که همان زمان هم با لجاجت ، منکر وجود چنین کارخانه ای در انگلیس بودید ، این طبیعی هست که برای کاهش هزینه ، همین کار را کنند ، بالاخره شرکت سائیک که سرمایه گذار عمده هست باید برای رقابت در بازار هزینه های تولید را کاهش دهد . اما دفتر مرکزی و طراحی ام جی تو انگلیس در شهر بیرمنگام با 200 مهندس / طراح و هد کوارتر آن در شهر لندن با 1000 کارمند و مهندس ، میباشد ، این را هم منکر شوید تا بعد خودتان حرف خودتان را نقض کنید .
      شما موسسه یوروانکپ ، استرالیا انکپ رو میشناسید ، ام جی اونجاها مورد ارزیابی ایمنی قرار گرفته ، اون جملاتتون واسه یه عده کم اطلاع خوبه که تو خوانندگان دنده 6 کم پیدا میشه .
      اما مطلب ساخت چین ، اولا اپل هم بیشتر قطعاتش تو چین ساخته میشه و با افتخار هم پشت محصولاتش ، میزنه چین ، حتما معتبرترین کمپانی جهان ، از تو کمتر میفهمه .
      شرکت سائیک چین علاوه بر داشتن سهام مالکیت سرمایه گذاری ام جی ، 40 درصد سهام جنرال موتورز رو هم داره و خودروهای کادیلاک ، شورولت ، بیوک رو تو چین تولید میکنه ، حتما جنرال موتورز هم عقل درست و حسابی نداره !!!!!
      تو هنوز نمیدونی که بسیاری از قطعات مهم ام جی تو کارخانه های انگلیس ، ژاپن و آمریکا ساخته میشه ،
      موتور جی اس ساخت جنرال موتورز
      گیربکس جی اس ساخت بورگ وارنر آمریکا
      گیربکس ام جی 6 ساخت آیسین ژاپن
      موتور ام جی 6 ساخت ام جی انگلیس
      حالا بگذریم از تکنولوژی شاسی دینامیک ، که قطعا از آن اطلاعی ندارید . تکنولوژی موتورینگ خودروهای ام جی باعث شده که ام جی 6 و جی اس ، در جاده ها یکه تازی کننند ، از استهلاک پایین این خودروها نمیشود چشم پوشی کرد .
      پسر خوب الان اکثر برندها تو چین تولید میشوند

      1. عزیزم اپل برند امریکاییه و مالکیتشم برای امریکاس که برای نیروی کار ارزون محصولاتشو تو چین مونتاژ میکنه و نمیزنه made in china بلکه میزنه assembled in china چه ربطی به برند ام جی داره که کل مالکیتش برای چینیاست و در چین تولید میشه!!!!!
        تفاوت اپل با ام جی اینه که مالکیت ام جی دست چینیاست ولی اپل مالکیتش با امریکاست به همین سادگی! پس هی ام جی رو با اپل مقایسه نکنین!

        1. آقا رضا ، از خودت جمله در میکنی ها . مگه مانور دوستان به ساخت چین نیست ، حالا که جواب ندارید ، این چینی با اون چینی فرق فوکوله !!!!
          راستی عالم دهر ، خود ام جی انگلیس میگه که مالکیت سرمایه گذاریش با سایک چین هست ، هنوز نمیدونی که برند که کاملا واگذار بشه ، اسمش چون با محل تولد برند ، آمیخته هست ، قابل جابجایی نیست و باید یه برند نو تاسیس بشه مثل روور که شد رووی یا لوتوس که شد پروتون .
          عجب تانشمندهای معلوم الحالی هستید ها .
          البته مشکل از زبان انگلیسی هست که نمیتونند بین Own و wholly own فرق قائل بشن.

          الان برند ام جی تو تایلند ، استرالیا ، ایران ، آمریکای جنوبی هم تولید میشه ، پس اونجایی هست دیگه .
          http://www.mg.co.uk
          اصولا دات یو کی یعنی united kingdom یعنی بریتانیای کبیر . اینم آدرس کارخانه و دفاتر طراحی ام جی در انگلیس :
          How to contact MG

          MG Motor UK Ltd
          HQ,
          Main Gate, Lowhill Lane,
          Longbridge,
          Birmingham
          B31 2BQ

          Tel: 0845 303 6464
          Fax: 0121 251 2999

          Email: info@mgmotor.co.uk

          اینم تو گوگل :

          https://www.google.com/maps/place/MG+Motor+UK+Ltd/@51.9094384,-1.589598,8z/data=!4m8!1m2!2m1!1sMG+car+england!3m4!1s0x4870959dedf13271:0x7e95f6ac327f1ebe!8m2!3d52.3877704!4d-1.9921183

          خدایا ، این مملکت رو از قحطی و دروغ در امان نگهدار

          1. خدایا مارو از دست این تازه به دوران رسیده های بی سواد حفظ بفرما…آمین
            گل پسر من چیکار به مانور دوستان یا دشمنان دارم فازت چیه!? تا صب بزنین تو سر و کله هم بمن چه!
            من گفتم :
            صاحب برند اپل امریکاست که تو چین مونتاژ میشه صاحب برند ام جی چینه که تو چین مونتاژ میشه این دو تا فرق میکنه گلم مثل هم نیستن!!
            یعنی تفاوت این دو جمله رو بچه ابتدایی هم میفهمه این داداشمون نه!!
            سخت نیست درکش فقط شبا باید شام کم بخوری همین!

          2. شما قبلا به دوران رسیده رضا جون

            من هم آدرس دادم که برند ام جی هم صاحبش خود انگلیسه و نه چین ، چین فقط سرمایه گذاره ، حتی تو مونتاژ ام جی تو چین هم ، بازرسای انگلیسی حضور دارند . همین خط تولیدی که تو تبریز راه اندازی کردند ، بازرسای انگلیسی رو سر خط هستند .

            http://mg.co.uk/about-mg

            British design and engineering

            MG’s site in Birmingham is home to the European Engineering Technical Centre and Design Studio, as well as a manufacturing facility and the Headquarters of MG Motor UK. 
It is at the Headquarters that the UK Sales and Marketing team have re-launched the MG brand here in its home market

            Design Centre

            Led by British designer Tony Williams-Kenny, the UK team is responsible for the interior and exterior design of all MG products across the globe. 

The dedicated 25-strong team works in a new state-of-the-art facility which opened in Birmingham in June 2010. It takes designs from 2D rendering, through virtual reality into full size 3D clay models.

            European Engineering Technical Centre

            Our team of 300 engineers based in the European Engineering Technical Centre is responsible for developing the initial concepts for all new MG vehicles. The department also ensures that each model meets the latest in European legislation and customer requirements. This includes everything from crash testing to refinement, as well as making sure the drive and handling is second to none. 

Under the leadership of David Lindley, the engineers here work on all MG products for Europe, and support product development in China and other world markets. 

In addition, the UK Technical Centre houses cutting-edge engine testing equipment to help develop our cars. In fact, the team is currently heavily involved in the global development of a new power train initiative, with a focus on creating new green technologies.

            شما که خودت رو از مانور ام جی ستیزان مبرا میدونی ، لطفا این متون رو که از سایت اصلی ام جی انگلیس برداشته شده بخون و به متن زیر هم توجه کن :

            Under the leadership of David Lindley, the engineers here work on all MG products for Europe, and support product development in China and other world markets

            قطعا من بیسواد نیستم ، ام جی ستیزها که قطعا ….

  13. یکی از گرفتاری ها در تست این هست که نگارنده تجربه شخصی رو به عنوان واقعیت مینویسه مثلاً خود من اولین بار که بعد از زانتیا پشت آوانته نشستم نتیجه گرفتم که آوانته به لحاظ فرمانپذیری و هندلینگ خیلی پایین هست ولی این مطلب بخاطر عدم تطابق بود و نه واقعیت.بعداً که مدت طولانی تری پشت آوانته نشستم متوجه شدم که تصورم غلط هست
    در بحث فرمانپذیری سر پیچ های ام جی gs کافیست یکبار با این ماشین تو جاده چالوس رانندگی کنین تا متوجه برتری اش تو این زمینه بشین.شاید چون نگارنده عادت نکرده و قلق دستش نیومده همچین نتیجه گیری کرده
    در کل بحث سلیقه و نوع کاربرد ماشین مطرح هست و هر کدوم طرفداران خودشون رو دارن

  14. چرا Gs تست ایمنی موسسات اروپایی را انجام نداده قیمت Gs گرونه اگر ارزانتر شروع میکرد فروش مناسبتری پیدا میکرد گویا درسال ۹۵ ورود اسپورتیج ۱۰ درصد خودروهای وارداتی و Gs کمتر از ۱ درصد بوده قیمت خیلی مهمه چون ماشین خوبیه پایین باشه رقیب سختی برای برندهای دیگر میشه

  15. بهر حال برد کامل با کیا اسپورتیج است چه در ایران و چه در اروپا و چه در آمریکا و استرالیا اکر اسپورتیج خودروی بدی بدد ناوگان پلیس انگلیس و استرالیا ازین خودرو استفاده نمیکردند در کنار کیا اپتیما در گشوری که ادعا میکنید محل اصلی تولید امجی است با این حساب امجی یک برند چینی در کنار سایر چینی ها به رقابت میپردازد

    1. پسر چقدر تو با نمکی!!
      کیا آپتیما و اسپورتیج پلیس که در شهر لندن دیدی مال فیلم “اسکای فال” جیمز بانده خخخخخ
      یا خیلی عشق فیلمی و جای واقعیت و فیلمو قاطی کردی و یا اینقدر نادونی که با یک سرچ عکس ها در اینترنت ، بر اساسش مطلب مینویسی!!
      انگلیسی جماعت این اسباب بازی های کره ای رو ماشین پلیس نمیکنه ..مگه بچه بازیه؟

  16. اسپرتیج جزو ناوگان پلیس انگلیس و استرالیا هست ؟!!!! خدا شفا بده .
    راستی میزان فروش کیا آپتیما تو انگلیس تو رده 135 م هست و ام جی 6 تو رده 34 م ، از این حرفهای عجیب غریب نزن ، عصر اینترنت هست ها .
    http://www.bestsellingcarsblog.com

    طرف اینقدر در عبادت حلبیهای کره ای که تصادفاتشون از اسپرتیج که لکسوس سدان زد بهش ترکید و هر دو سرنشین عزیز از بین رفتن تا الانترا حلبی که با گارد پل تو مشهد با سرعت 80 تا برخورد کرد و ستون وسط تا وسط ماشین جمع شد و راننده مرد و بدتر که دو روز پیش یه گرانجور با 140 تا تو انزلی زد به پل عابر و از وسط نصف شد رانندش مرد و بغلیش تو کماست. حتما جزو گارد ملکه انگلیس هستند . خخخخخ
    طرف ما رو چی فرض کرده ، خودشه .
    ماشین های گارد ملی انگلیس : جگوار ، لندروور
    ماشین های گارد سلطنتی : رولز رویس و بنتلی
    ماشین های پلیس : جگوار اکثرا XF

    1. آقای حمید شما این تصادف ها رو که می گویید از کجا اوردید الان که ام جی تو تست تصادف استرالیا ۴ ستاره گرفته ولی اسپورتیج ۵ ستاره پس نا دانسته حرف نزنید

      1. متاسفانه افرادیکه در مورد امجی چینی زیتفع هستند با وارونه نشان دادن حقایق و صحبت های بی پایه و اساس قصد بازار گرمی برای خودروهایی دارند که در بازار مشتری نداشته و قسمت بالایی دارند مجله خودردی هفته امجی جی اس را مورد بررسی قرار داد این محله تصویری امجی را خودرویی با حس ارزان قیمت و کارکرد ضعیف خواند حال شما این خودرو را همطراز یکی از بهترین suv های جهان قرار دادید
        امجی جی اس در مقابل سایر چینی ها خودروی خوبی است در میان هموطنان خود این واقعیت را نیز در نظر بگیرید

  17. شما باز حرف خودتو میزنی که!
    فکر کنم انقدر دنبال کل کل چینی بودن یا نبودن ام جی با ملتین که اصلا متنو نمیخونین!
    من گفتم برند اپل مالکیتش با امریکاست سرمایه گزاری تصمیم گیری همه چی با خود امریکاست و فقط تو چین مونتاژ میشه
    ولی برند ام جی مالکیتش با سایک چینه یعنی تصمیم گیری با اوناست طراحی و مهندسی و نظارت (خلاصه متن انگلیسی که گذاشتید) با انگلیسه ولی نه مالکیت! (منظر از رهبری یا مدیریت مالکیت نیست) وقتی ساییک همه سهام ام جی رو میخره میشه مالک اون یعنی میتونه تصمیم بگیره کیفیت پایین تر بیاد یا نه تولید ام جی تو انگلیس تموم بشه یا نه این برداشت منه و خود شمام خوب میدونی برداشت اکثریت همینه!
    من نمیگم ام جی برند چینیه چون سهامشو چین خریده همونطور که بعضی از برندای گردن کلفت تر از ام جی رو هند و چین خریدن ولی اینکه میگین مالکیتشون با خودشونرو نه قبول ندارم وقتی من همه سهام یه شرکت ورشکسترو بخرم میشم مالک و از اونجایکه هر فعالیت تجاری برای سود اوریه طبیعیه که از فناوری و علم اون برند استفاده میکنم کلا چین همینجوری داره پیشرفت میکنه ینی شرکتهای صاحب تکنولوژی رو که ورشکسته شدن میخره و اینجوری از فناوریشون استفاده میکنه ولی شما نمیتونی تضمین کنی با این جابجایی ها کیفیت سابق اون برند ثابت میمونه چون تیم طراحی و توسعه محصول تو کشور اصلی مونده ومهندساش رو خطوط تولید نظارت دارن بلکه اون مالک جدیده که حفظ کیفیت یا کم شدن کیفیت ساخت رو تعیین میکنه بدلیل مسائل مالی و سود اوری و …

    مالک ام جی یعنی سایک موتور چین تصمیم میگیره که تولید ام جی در انگلستان متوقف بشه
    عین متن مقاله:

    توقف کامل تولید خودروهای ام‌جی در انگلستان
    در حال حاضر هاچ‌بک 3 تنها محصول شرکت ام‌جی است که همچنان در انگلستان تولید می‌شود؛ اما شرکت بریتانیایی ام‌جی تصمیم گرفته است تولید این مدل را هم در انگلستان متوقف کرده و کلیهٔ خطوط تولید خود را به چین منتقل کند. این تصمیم در اصل توسط مالک چینی ام‌جی یعنی شرکت سایک موتور گرفته‌شده است. انتظار می‌رود با این اقدام، 25 نفر از کارکنان ام‌جی شغل خود را از دست بدهند.

    http://www.pedal.ir/mg/توقف-کامل-تولید-ام‌جی-انگلستان/

    به هر حال من دلایل طرز فکرمو گفتم شمام میتونی طرز فکر خودتو داشته باشی

    1. آقا رضا گل ، حمید خان ، اجازه بدین من یه توضیحی بدم
      هر دو بزرگوار دارید تقریبا درست میگید تنها نقطه اختلاف نظر اینه که آیا مالکیت سرمایه گذاری یعنی مالک کامل و شرکت سایک میتونه هر دخل و تصرفی انجام بده ؟
      جواب نه هست
      شرکت سایک فقط در زمینه سرمایه گذاری حق تصمیم گیری را دارد ، به عبارت دیگر اینکه کجا ساخته شود ، کجا کارخانه تولید بزند ، کدام بازار وارد شود و با چه قیمتی ، ولی اینکه تکنولوژی چه باشد ، طراحی چگونه باشد ، کیفیت چه باشد ، با خود ام جی انگلیس هست ، هر چند که تعریف بودجه از سوی سایک می تواند بر بالا رفتن و یا پایین آمدن کیفیت محصول تاثیرگذار باشد ولی هر چه که تولید شود تحت لیسانس ام جی انگلیس هست

      اما سوال اینجاست که اگر سایک نخواهد بیشتر از این سرمایه گذاری کند مانند بی ام دبلیو چه میشود ؟
      سرمایه گذاری برند به کشور انگلیس واگذار میشود و سرمایه گذار جدید انتخاب میشود .
      همانطور که آقا رضا فرمودند ، ام جی برند چینی نیست ولی سرمایه گذارش چینی هست .

      آقا رضا ، امثال افرادی مثل سان مارتین (کوروش از اصفهان ) با تهاجمی کردن فضا ، باعث جلوگیری از مباحثه منطقی میشود ، اگه بنده هم از کمپانی اپل نام بردم ، مشخصا این مطلب که هر چیزی که در چین تولید میشود پس الزاما بد است ، را زیر سوال بردم و نباید بواسطه کلمه چین ، قابلیت های یک محصول را زیر سوال برد ، چرا که این عمل ناشی از فقر اطلاعاتی و ریشه در ستیزه جویی دارد .
      به هر حال بنده از مباحثت با امثال شما که منطقی و با ادله بحث کردید ، لذت بردم
      موفق باشید

  18. خودروی ام جی جی اس با داشتن موتور توربو GDi و گیربکس دو کلاچه و نیز سیستم پیشرفته استاپ/استارت و همچنین شاسی هوشمند و پخش صوت سه بعدی شرکت آرکامیس و چرم برتر و با کیفت تر صندلی ها و دور فرمان ، از هر نظر نسبت به اسپورتیج برتری های تکنولوژی ، ساخت و کیفی دارد و اصلا قابل مقایسه با خودرویی در رنج کره ای ها نیست و یک سر و گردن از اسپورتیج بالاتر است ضمن اینکه ام جی جی اس بیشتر یک suv است در حالیکه اسپورتیج فقط یک کراس اوور معمولی است .

  19. برید بالا بیاید پایین چینی ها هیچ جایگاهی در جهان ندارند تو خود چین هم جایگاهی ندارند چه برسه به سایر نقاط پس با سفسطه و صغری کبری چیدن برند چینی سایک موتور معتبر نمیشه که نمیشه هیچ موسسه ای اینخودرو تست نکرده در مقابل جک اس 5 اینخودرو نهایتا باید 100 تومان قیمت داشت نه بیشتر کا با گرانفروشی عیادی چینی پرور اینخودرو شوست سختی خورد و به قیمت بالای 160 فروخته شد که مشتری نداشت
    در ضمن شما که ادعایه اینترنت بازی داری ناوگان اپتیما در انگلیس و اسپرتیج و سانتافه در استرالیا بیین در کدوم کشور امجی برند شناخته شده ؟پاسخ :??در هیچ جای دنیا

    1. از مخاطبين محترم سايت خواهش ميكنم به نظرات درصدى هم بعنوان حقيقت نگاه نكنند و برن مستقل مطالعه كنند و از سايت هاى معتبر مثل ويكى پديا اطلاعات بگيرند

    2. اپتیما به عنوان ناوگان پلیس انگلستان؟؟؟؟!!!!!!
      شما دیگه دروغ گویی هاتو در مورد برندهای کره ای به کمال و غایتی دست نیافتنی رسوندی

      1. قصد طرفداری از کسی رو ندارم. و طرفدار خودروی کره ای نیستم
        ولی از وجود خودروهای کیا در ناوگان پلیس انگلستان اطلاع دارم (اسپورتیج و اپتیما)

        1. عزیزم اون عکس های اپتیما و .. پلیس مال فیلم جیمز بانده و اپتیما پلیس لندن یا انگلستان ، وجود خارجی نداره..

    3. سان مارتین متوهم ، اسپرتیج جزو ناوگان پلیس انگلیس و استرالیا هست ؟!!!! خدا شفا بده .
      راستی میزان فروش کیا آپتیما تو انگلیس تو رده 135 م هست و ام جی 6 تو رده 34 م ، از این حرفهای عجیب غریب نزن ، عصر اینترنت هست ها .
      http://www.bestsellingcarsblog.com

      طرف اینقدر در عبادت حلبیهای کره ای که تصادفاتشون از اسپرتیج که لکسوس سدان زد بهش ترکید و هر دو سرنشین عزیز از بین رفتن تا الانترا حلبی که با گارد پل تو مشهد با سرعت 80 تا برخورد کرد و ستون وسط تا وسط ماشین جمع شد و راننده مرد و بدتر که دو روز پیش یه گرانجور با 140 تا تو انزلی زد به پل عابر و از وسط نصف شد رانندش مرد و بغلیش تو کماست. حتما جزو گارد ملکه انگلیس هستند . خخخخخ
      طرف ما رو چی فرض کرده ، خودشه .
      ماشین های گارد ملی انگلیس : جگوار ، لندروور
      ماشین های گارد سلطنتی : رولز رویس و بنتلی
      ماشین های پلیس : جگوار اکثرا XF

  20. آقایی مثل سن مارتین که فقط کیا کیا میکنه لطفا اینقدربه خودت فشارنیار الان اسپورتیج مثل پرایده همه دارند هیچ زیبایی هم نداره اصلا قابل مقایسه با ام جی جی اس نیست ام جی ازنظر موتور با هم رده خودش بایدمقایسه بشه نه با اسپورتج این ماشین واقعا معرکه هست با چینی گفتن شما هم چیزی ازارزش ام جی کم نمیکنه دیگه همه اینقدر سواددارند که بدانند این ماشین ریشه داره و ازکجاست

    1. شما وقتى ميريد سوپر ماركت به جدول حقايق غذايى نگاه ميكنيد كه چقدر كالرى داره و غيره قيمت رو قوطى هم ميبينيد بعد ميبينيد يه قوطى ديگه هم با همين ارزش غذايى و غيره قيمتش بالاتره چون پول برندشو داره ميگيره ولى اين شركت كه تازه تاسيس شده قيمتشو رقابتى تعيين ميكنه ديگه انتخاب با خودتونه كه ريسك كنيد و برنداى جديدو امتحان كنيد و به اعداد و ارقام اعتماد كنيد يا نه ميتونيد همون برندى كه همه ميخرن و خوشحالن رو شما هم بخريد چون همه سوپر ماركتيا ميارن همه هم ميخرن و خوشحالن ولى قيمتش بالاتره تازه حقايق غذاييشم كمتره

  21. حقیقتا سانمارتین سطح دفاع از یک برند و دروغ پردازی و ذوب شدن در کیا و هیوندای رو به سطح جدیدی ارتقا دادند با این استدلالهاشون!!!!!!!!!!
    با لا بریم پایین بیایم چین هیچ جایگاهی در جهان نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خوبی شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    ببخشید که چین الان دومین قدرت اقتصادی جهان است!!!!!!ببخشید که صنعت چین به طور کلی در رتبه بسیار بالاتری نسبت به کره قرار داره!!!!!!!!من از چینیها دفاع نمیکنم و خیلی هم ازشون خوشم نمیاد چون توی کار خیلی صادق نیستند و مثل فرانسویها کار رو به مهندس های ایرانی یاد نمیدن ولی با توجه به اینکه هر روز 12 ساعت از 7 صبح تا 7 شب با مهندسان ارشد چینی در ارتباطم اینو قاطعانه میگم که اگر عمق صنعت چین رو بشناسید متوجه میشید که ساخت خودرو برای چین بچه بازی به حساب میاد و اگر روزی منافع این کشور ایجاب کنه و بازار اجازه بده به راحتی خودروهایی تولید میکنه که کره ایها در مقابلشون اسباب بازی به نظر بیان.جناب سانمارتین شما خیلی راحت با یه کامنت میتونی صحبت های من رو انکار کنی ولی حقیقت عوض نمیشه دوست من.

  22. من به شخصه مسلما اسپورتیج رو ترجیح میدهم ولی این که به مالکیت فعلی mgگیر بدیم و بگیم چینیه و چون چینی هست بی کیفیته دو ایراد داره اول اینکه با این حساب باید مثلا باشگاه منچستر سیتی رو اماراتی حساب کنیم چون مالکش اماراتی است.دوم اینکه کالاهای چینی از نظر کیفی پیشرفت زیادی داشتند و به همین دلیله که رییس جمهور ترامپ از چین میناله چون بازار آمریکا رو هم قبضه کردند.

  23. سلام. من قبلا ام جی 6 نیو داشتم که خیلی هم ازش راضی بودم تو این 1 سالی که دستم بود تا جایی که میشد ازش کار کشیدم جوری که در 1 سال حدود 210 هزارتا با ماشین رفتم بر خلاف ماشین قبلیم که اسپورتیج 2013 بود این ماشین کوچک ترین صدایی نمیداد هنوز قدرت اولیه خودش رو داشت و در حد بود.من تو تهران به مسابقات ماشین باز ها میرفتم و تعریف از خود نباشه رانندگیم بد نیست قشنگ به لانچ کردن با ماشین وارد هستم خلاصه ما با ماشین های شاستی مختلفی مسابقه میزاشتیم و بیشترشون رو میبردیم بعد که طرف میباخت واسه ایم که بگه حالا چه میدونم ماشین یا حرف خودش رو به کرسی بشونه میگفت شرط میبندم این امجی 6 اگه تو یه جاده خاکی و نمیدونم جایی که چاله چوله زیاد داره بری گیر میکنی و اینا خلاصه ما امجی 6 رو فروختیم و یه جی اس خریدیم که نسبت به رقباش به گفته دوستان یک شاسی بلند اس یو وی حساب میشه که واقعا هم درسته. حالا این سایت میگه اگه ترمز گیری شدید و پیوسته انجام بدید از ماشین دود بلند میشه! آخه برادر من این ماشین سیستم خنک کننده دیسک داره وبعد هم بله با هرتو ماشینی ترمز زیاد بگیری دود میکنه و بعضی مواقع باعث آتش سوزی میشه پس این جور نیست که ام جی دود کنه و اسپورتیج دود نکنه خلاصه خواستم هر کسی یه نظری داره ولی واقعا بدی ملت ما اینه که خودشون رو فیلسوف دهر میدونن داداش من اولن اون قدیم بود که ماشین هایرو چینی بد بود بعدم الان ماشین های چینی ارزون قیمت مطمئن باشید که یه سر و گردن از ماشین های ایرانی بالا تر هستند بعدم ام جی چین نیست صد بارسال الان هیوندا رو هم کرمان موتور میاره پس چینه دیگه اه خلاصه منظورم این بود که دهن مردم رو نمیشه بست لپ کلام. شما خودت ماشین رو خریدی حالش رو ببر چرا میخوای یه عده رو قانع کنی کسی هم که بخواد امجی بخره خودش میدونه مردم زیاد حرف میزنن از قدیم گفتن پشت جنس خوب حرف زیاده پس بزارید خواهشا ماشین های امجی همین جوری تک بمونن که ادمتو وقتی تو خیابون دید با انگشت نشون بده چون تکه نزارید مثل این ماشین های کره ای خز بشه یا علی

  24. من به عنوان کسی که جفتشونو داشتم اگه دنبال ماشینی هستین که خوشگل باشه اسپورتیج اما اگه دنبال ماشینی که در طولانی مدت ارضاتون کنه ام جی جی اس . چون به مرور هر چی می گذاره بیشتر عاشقش میشیم .

  25. قصد طرفداری از جناب سانمارتین ندارم اما ایشان درست میگن من بعنوان یک مزشک مملکت بعد از کلی مشقت و دوره های اجباری در شهرهای مختلف و دور افتاده یکدستگاه امجی خریدم از مدل gs این خودرو به ذات خودروی معمولیه و آنچنان که در بوغ و کرنا و های و هوی انداختن نیست ابتدا باورم ننیشد کیفیت پلاستیک روی در و صندلی و داشبورد و دستگیره همچنان که سانمارتین میگفت بی کیفیت باشه اما بمحض اینکه در نمایندگی خودرو تحویل گرفتم حسابی آه از نهادم خارج شد
    واقعا بی کیفیت و گویی بازیافتی بنده 168 ملیون بابت اینخودرو هزینه کردم در 2 ماه ابتدا این مسکلات داشتم عرض بسیار کم دو محور که باعث حرکت گهواره ای میشه و خودرو بسیار تکان داشت
    کیفیت در حد شوخی مواد کابین و سپر و قطعات پلاستیکی بدون روکش موتور
    عملکرد با تاخیر مدار توربو در دورهای 5500 ترمز ضعیف بخصوص در سرازیری بهنگام ترجز متعدد
    کیفیت پلاستیکی و مایوس کننده دستگیره های داخلی که پلاستیک خشک هستند قطعات نایاب بطوریکه برای یک کنسول وسط و پین هاش من 3 ماهه منتظرم از دبی ارسال کنند بهیچ وجه این خودروی 100 درصد چینی به شما پیشنهاد نمیکنم من که ضرر خودم کردم و کسی از من نمیخره شما گول تبلیغات مدیا موتور نخوررید
    حداقل شناسنامه دار بخرید مثل توسان و اسپرتیج راو 4

    1. داداش نمیخام بگم داری خالی میبندی ولی چطور ممکنه قبل اینکه 168 میلیون پول بابت خرید این ماشین بدین قبلش تو نمایندگی یه بار توش ننشستین تا کیفیت پلاستیک بازیافتنی و کیفیت در حد شوخی کابین مانع از خرید اشتباهتون بشه!?

    2. سانمارتین تمام سایت تو رو میشناسه . اگه در طرفداری و ضدیت خودت خواستی حرف بزنی سبک نوشتار و ادبیاتت رو حتما عوض کن . این روش فقط با عوض کردن سبک نوشتار و ادبیاتت ممکن هست

    3. جناب “مزشک” با توجه به غلطهای نوشتاری ودستوری بعید نمیدونم که خود جناب سانمارتین باشید
      و من الله توفیق

      1. !!!100%
        و مخصوصا اينكه تمامي نمايندگي هاي مديا موتورز شوروم دارند و خودرويي كه قصد خريدش رو داريد كاملا جلوي چشمتونه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا