اخبار خارجیاسلایدر

آشنایی با تعدادی از کلکسیونرهای معروف خودرو

به گزارش دنده 6 – پرداختن به خودرو و به صورت خاص ماشین‌های لوکس یا قدیمی یکی از علاقه‌مندی‌های افراد پولدار و همچنین چهره‌های معروف دنیاست. در این گزارش با تعدادی از عاشقان و کلکسیونرهای معروف دنیا آشنا می‌شویم.
جرارد لوپز
این بازرگان اسپانیایی، چندین باشگاه فوتبال را نیز در اختیار دارد و از سال 2009 تا 2015 رئیس تیم F1 لوتوس بوده است. با این حال، جدا از سرمایه‌گذاری‌های مالی ادعا می شود که داری مجموعه‌ای شامل بیش از 100 ماشین است که بیشتر آنها را رانندگی می کند.  پورشه کاررا GT، مرسدس بنز SLR مک لارن و آلفارومئو اسپایدر 8c تنها بخشی از دارایی او را تشکیل می‌دهند و ارزش کل این ماشین‌هابیش از 100 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.
نیک میسون
این چهره‌ی معروف در دنیای موسیقی که از بنیانگذاران گروه پینک‌ فلوید است علاقه وافری به انواع خودرو و به صورت خاص به فراری دارد.
او بخش زیادی از ثروت خود را صرف خرید خودرو کرده است و تخمین زده می‌شود در مجموع حدود 40 ماشین داشته باشد. یک مازراتی 250F 1957، یک جگوار D-Type و یک مک لارن F1 GTR از جمله دارایی‌های نیک میسون است.  اما معروف‌ترین خودروی او یک فراریGTO  مدل  1962 است که بیش از 40 میلیون دلار ارزش دارد.
جی کی
یکی دیگر از نوازندگان و چهره‌های معروف دنیای موسیقی، جی کی است که زمانی، رکورد سریع‌ترین سلبریتی را در برنامه Top Gear داشت. دلیل این عشق سرعت، مطمئناً مرتبط است با بیش از 70 ماشین کم‌یاب در پارکینگ خانه‌ی او.
از جمله خودروهای جی کی فراری‌های F40، F50، استون مارتین DB5 Volante و مرسدس بنز 300SL رودستر است. او نیز مانند نیک میسون یکی از 400 نفری است که برای خرید انزو دعوت‌نامه دریافت کرد. اما خودروی او ممکن است فقط 275 GTB باشد.  او همچنین یک لامبورگینی میورا SV دارد.
دیمیتری لوماکوف
اسمی که در این زمینه شاید برای خیلی‌ها آشنا نباشد اما دارای مجموعه‌ای شامل بیش از 120 ماشین و دوچرخه  است. دیمیتری لوماکوف مدیر موزه خودروهای مسکو و رئیس شرکت Retro Moto است. او هم‌چنین متخصص تعمیر موتورسیکلت‌های کلاسیک است
در میان کلکسیون او یکBMW-303 1933 1939 Mercedes-Benz 320 و یکMoskvitch 407 مدل 1958 وجود دارد.
جای تعجب نیست که لوماکوف چند اتومبیل دارد که قبلاً متعلق به شخصیت‌های تاریخی خاصی بوده است.  مثلاً مرسدس بنز  770K کانورتیبل متعلق به آدولف هیتلر، و یک لیموزین ZIS-110 1949 متعلق به جوزف استالین بوده است.
موکش دهیروبهای آمبانی
وقتی که فردی کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی با دارایی ۴۱٫۶ میلیارد دلار است و  در دسامبر ۲۰۱۸ به نوشته مجله فوربز ثروتمندترین مرد آسیا و نوزدهمین ثروتمند در جهان شده باشد بدون شک بخش از سرمایه خودش را صرف خرید خودرو می‌کند.
موکش دهیروبهای آمبانی دارای بیش از 160 خودروست. از جمله، مرسدس بنز S600 پولمن گارد، رولزرویس فانتوم دراپهد کوپه و میباخ 62.  همه این خودروها در خانه‌ای 60 طبقه هستند که تخمین زده می.شود گران‌ترین اقامتگاه شخصی جهان با هزینه دو میلیارد دلار باشد.
شیخ حمد بن حمدان
وی معروف به «شیخ رنگین کمان» است و از اعضای خاندان حاکم ابوظبی است. شیخ حمد بن حمدان عجیب‌ترین مجموعه خودرو‌های جهان را دارد که بیش از ۲۰۰ وسیله نقلیه عجیب را در خود جای داده است. او از فرشی که روی چرخ حرکت می‌کند تا هامر هفت متری را در مجموعه خود دارد. بن حمدان، یک هاموی غول پیکر، یک MPV آبی-خاکی و ۷ مرسدس ۵۰۰ SEL با رنگ‌های مختلف رنگین کمانی دارد که در یک هرم بزرگ نگهداری می‌شود. مجموعه موتور‌های حسرت‌برانگیز او همچنین شامل چندین مینی کوپر قدیمی و موتورواگن‌های بنز ۱۸۸۵ است.
او صاحب بزرگترین هامر H۱ جهان با راه پله، توالت، سینک و فضای مهمان با دید ۳۶۰ درجه در دو طبقه است که می‌توان با آن رانندگی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا