اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

آغاز عرضه تویوتا کراون اسپرت در ژاپن

۱۶امین نسل کراون!

تویوتا مطمئناً نام‌های گیج‌کننده‌ای را برای خانواده جدید چهار نفره کرون انتخاب کرده است، زیرا سدان فروخته شده در ایالات متحده به عنوان کراس اوور در ژاپن شناخته می‌شود. این کراس اوور جدید Crown Sport که در اینجا به تصویر کشیده شده، امروزه به فروش می‌رسد.

در حالی که ایده Crown، چیزی غیر از یک سدان قدیمی است، ممکن است در ابتدا هتک حرمت به نظر برسد، مبادا فراموش کنیم که ۱۵ نسل قبلی در دسته‌بندی‌های مختلفی از سبک‌های بدنه ارائه شده بودند. استیشن واگن‌ها، کوپه‌ها، ون‌ها و حتی پیکاپ‌ها وجود داشته‌اند، بنابراین هیچ محدودیتی وجود ندارد.

جدیدترین مدل در ابتدا فقط با پیشرانه‌های هیبریدی ارائه می‌شود، اما مدل پلاگین هیبریدی در ماه دسامبر اضافه خواهد شد.


Crown Sport با طول ۱۸۵.۸ اینچ، عرض ۷۴ اینچ و ارتفاع ۶۱.۶، کوتاه‌تر، عریض‌تر و بلندتر از Crown ۲۰۲۴ (۱۹۶.۱ اینچ / ۷۲.۴ اینچ / ۶۰.۶ اینچ) فروخته شده در ایالات متحده است. فاصله بین دو محور ۱۰۹ اینچ است، بنابراین آن را کمی بیش از سه اینچ کوتاه‌تر از مدل معمولی می‌کند.

این خودرو روی رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی قرار می‌گیرد و از سیستم تعلیق مستقل عقب و همچنین فرمان پذیری چرخ‌های عقب که به‌طور خاص برای این کاربرد تنظیم شده است، بهره می‌برد.
Crown Sport پلاگین هیبریدی همچنین از یک بسته باتری لیتیوم یونی بزرگتر برای برد الکتریکی بیشتر بهره می‌برد.

همانطور که انتظار می‌رفت، طراحی فضای داخلی اساساً یکسان است، البته همراه با تغییرات آشکاری که پس از تغییر سبک بدنه از یک سدان به کراس اوور لازم است. این خودرو دارای همان جفت صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی و تمام فناوری های موجود در مدل آمریکای شمالی است.

تویوتا ۵،۹۰۰،۰۰۰ ین (حدود ۳۹،۶۰۰ دلار) برای Crown Sport ۲۰۲۴ قیمت تعیین می‌کند. Crown سدان فوق الذکر در جایگاه بعدی قرار دارد که قرار است در ماه نوامبر در ژاپن به فروش برسد. در حالی که شاسی بلند بزرگتر Crown Estate قبل از پایان سال وارد بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا