فناوری و تکنولوژی

آوار جریمه ۱.۸ میلیارد یورویی بر سر اپل در اتحادیه اروپا

اپل به دلیل آنکه به اسپاتیفای و دیگر سرویس های پخش موسیقی اجازه نداده بود روش های پرداخت جایگزین خارج از اپ استور را اطلاع دهند، در اتحادیه اروپا بیش از ۱.۸ میلیارد یورو جریمه شد.

به گزارش دنده 6  به نقل از رویترز، تصمیم کمیسیون اتحادیه اروپا ریشه در شکایتی دارد که شرکت سوئدی اسپاتیفای در سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل محدودیت گفته شده و همچنین کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور ثبت کرده بود.

مجری رقابت اتحادیه اروپا اعلام کرد محدودیت‌های اپل شرایط تجاری ناعادلانه ایجاد می‌کنند. این یک استدلال جدید در پرونده آنتی تراست به حساب می‌آید. البته قبلاً آژانس آنتی تراست هلند هنگام صدور رأی درباره شکایت اپ های دوست یابی از اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز از همین استدلال استفاده کرده بود.

مجری رقابت اتحادیه اروپا اعلام کرده به عنوان یک عامل بازدارنده و همچنین به این دلیل که بخش قابل توجهی از آسیب ناشی از اقدامات اپل غیرپولی بوده است، مبلغ ۱.۸ میلیارد یورو به جریمه اصلی اضافه کرده است. البته اعلام نشده مبلغ اصلی جریمه چقدر بوده است.

مارگارت وستاگر کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اپل به مدت یک دهه از موقعیت برتر خود برای توزیع اپ های پخش موسیقی در اپ استور سواستفاده کرده است. این شرکت به توسعه دهندگان اجازه نمی‌داد تا سرویس‌های پخش موسیقی جایگزین و ارزان‌تر را خارج از اکو سیستم اپل به مشتریان اطلاع دهند. چنین اقدامی تحت قوانین آنتی تراست اتحادیه اروپا غیرقانونی است.

اپل نیز از تصمیم اتحادیه اروپا انتقاد و اعلام کرده خواستار تجدیدنظر آن می‌شود. این درحالی است که جریمه مذکور معادل یک چهارم جریمه ۸.۲۵ میلیارد دلاری است که رگولاتور اتحادیه اروپا برای گوگل در سه پرونده در دهه قبل تعیین کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا