اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

آکورا در سال ۲۰۲۳ فقط پنج دستگاه NSX فروخت

وقتی یک خودرو از خط تولید خارج می‌شود، به این معنی نیست که هرگز در دسترس نخواهد بود. فروشندگان می‌توانند مدل‌های قدیمی را برای هفته‌ها، ماه‌ها یا گاهی سال‌ها نگه دارند. آکورا آخرین NSX را در نوامبر ۲۰۲۲ ساخت، اما این برند توانست به لطف موجودی باقیمانده در نمایندگی‌ها، پنج عدد از آنها را در سال ۲۰۲۳ بفروشد.

آکورا سه NSX را در ژانویه فروخت و هر کدام را در فوریه و مارس جابه‌جا کرد. اگر یک NSX جدید می‌خواهید، کاملاً بد شانس نیستید. اگر مایل به پرداخت حق بیمه هستید، هنوز تعداد کمی از آنها وجود دارد. فروشنده‌ای در فلوریدا یک نوع S را به قیمت ۳۴۹ هزار دلار می‌فروشد، با اختلافی زیاد نسبت به قیمت پایه اصلی ۱۶۹,۵۰۰ دلاری! نمونه‌هایی در اوهایو و کالیفرنیا نیز موجود است.

نسل دوم NSX برای سال ۲۰۱۷، با یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ توئین توربو و سه موتور الکتریکی با قدرت کل ۵۷۳ اسب بخار به فروش رفت.  تایپ اس برای مدل سال ۲۰۲۲ وارد بازار شد. آکورا تولید را تنها به ۳۵۰ دستگاه محدود کرد که ۳۰۰ دستگاه از آن برای ایالات متحده بود و در ۲۴ ساعت فروخته شد.

به‌روزرسانی‌های پیشرانه، قدرت موتور را به ۶۰۰ اسب بخار رساند، در حالی که گیربکس تعویض‌های سریع‌تری داشت. بسته سفارشی سبک وزن قیمت کل را به ۱۸۲۵۰۰ دلار رساند و ترمزهای کربن سرامیکی، پوشش موتور فیبر کربنی و تزئینات داخلی کربن را اضافه کرد.

شایعاتی در مورد نسل سوم NSX به عنوان یک خودروی الکتریکی وجود دارد. در ماه آگوست، این برند تصاویری از کانسپت Performance Electric Vision را منتشر کرد که نشان‌دهنده آینده این خودرو بود. به نظر می‌رسد بدنه این خودرو از ماشین‌های مسابقه استقامتی الهام گرفته شده باشد.

این شرکت هیچ گونه مشخصاتی از پیشرانه آن را منتشر نکرده، بنابراین باید منتظر ماند و دید تا اطلاعات بیشتری برای تولد دوباره NSX در دسترس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا