اخباراخبار داخلی

ادعای اختراع خودرو آب‌سوز کذب است

شهرام آزادی در رابطه با ادعای امکان حرکت خودرو با آب به جای بنزین، اظهار کرد: تمام این ادعاها و دیگر ادعاهای مشابه بدون هرگونه مبنای علمی و کارشناسی بوده و نوعی عوام‌فریبی برای مقاصد خاص است.

وی با بیان اینکه اگر مبنای علمی برای به حرکت در آوردن خودرو با آب به جای سوخت‌های متعارف همچون بنزین وجود داشت، خودروسازان جهانی باید تاکنون به این فن‌آوری دست می‌یافتند، خاطرنشان کرد: خودروسازان خارجی سالانه میلیاردها دلار با استفاده از برترین متخصصان برای تحقیق و توسعه در صنعت خودرو هزینه می‌کنند ولی با این حال تاکنون هیچ کدام از این مراکز ادعای تولید خودروی آب‌سوز را نداشته‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بنابراین باید از مدعیان تبدیل کردن خودروهای متعارف به خودروی آب‌سوز پرسید چگونه مدعی دست یافتن به چنین فن‌آوری با منابع و امکانات محدود خود شده‌اند، در حالی‌که مراکز میلیارد دلاری خارجی تاکنون چنین ادعایی نداشته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر بالاترین فن‌آوری که صنعت خودروی جهان در زمینه استفاده از سوخت‌های جایگزین به آن دست یافته، فن‌آوری استفاده از هیدروژن در پیل سوختی است. در این فن‌آوری که هنوز تجاری و عام نشده در فعل و انفعالاتی هیدروژن در پیل سوختی به انرژی الکتریکی برای به حرکت درآوردن خودرو تبدیل شده و خروجی سیستم نیز آب است که از اگزوز خارج می‌شود.

آزادی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ظرف 10 تا 20 سال آینده بیشتر خودروهای تولیدی در جهان از سوخت هیدروژن برای حرکت استفاده کنند، تصریح کرد: اما اینکه از آب برای به حرکت درآوردن خودرو استفاده شود از نظر مبانی عقلی و علمی کاملا مردود است.

به گزارش ایسنا، فیلمی که اخیرا در این زمینه در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده ظاهرا مربوط به حضور فردی به نام “ع. ج” مدعی تبدیل خودروهای بنزین‌سوز به آب‌سوز در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه سه سیما با اجرای رضا رشیدپور است.

در این فیلم فرد نامبرده مدعی است با هزینه حدود 600 هزار تومان خودروی بنزین‌سوز را به‌ خودرویی آب‌سوز تبدیل می‌کند. این فرد مدعی شده از 26 کشور جهان دعوتنامه برای ارائه اختراعش دریافت کرده اما به هیچ کدام از این دعوتنامه‌ها پاسخ نداده زیرا می‌خواهد این تکنولوژی در اختیار مردم خودش باشد/ایسنا

چرا نمی توان خودروی آب سوز داشت؟

 

آب از هیدروژنی تشکیل شده است که به طور کامل اکسید شده است. هیدروژن  به خودی خود دارای انرژی بالا و قابل اشتعال می باشد اما انرژی مفید آن در زمانی   که در واکنش شیمیایی نشکیل ملکول آب شرکت کرده است آزاد شده است. آب نمی تواند  بسوزد. طی فرآیند الکترولیز می توان ملکول آب رابه هیدروژن و اکسیژن تجزیه نمود اما این عمل دقیقا به همان اندازه انرژی نیاز دارد  که در زمان واکنش ترکیب اکسیژن و هیدروژن برای تشکیل ملکول آب آزاد شده است. در  واقع بخشی از انرژی در زمان تجزیه ملکول آب و ترکیب مجدد اکسیژن و هیدروژن به صورت  حرارت از دست خواهد رفت. بنابراین آزاد کردن  انرژی شیمیایی از آب به میزانی از انرژی بیش از مقدار آزاد شده از واکنش اکسیژن و  هیدروژن نیاز دارد که منجر به نقض اولین و یا دومین قانون ترمودینامیک می گردد.

در حال حاضر با توجه به قوانین پذیرفته شده فیزیک هیچ راهی برای استخراج انرژی شیمیایی از آب به تنهایی وجود ندارد. آب به خودی خود ترکیب بسیار پایداری می باشد و آن را یکی از عناصر کلاسیک می شمارند که دارای  پیوندهای شیمیایی بسیار قوی می باشد. آنتالپی تشکیل آب منفی است (-68.3 kcal/mol یا -285.8 kJ/mol) که معنی آن  این است که برای شکستن پیوندهای شیمیایی پایدار آن و تجزیه به اکسیژن و هیدروژن به انرژی نیاز داریم و از آنجا که هیچ ترکیب دیگری بین اکسیژن و هیدروژن با آنتلپی کمتر از این مقدار سراغ نداریم از این فرایند امکان استخراج انرژی وجود ندارد.

تقریبا تمامی روشهای پیشنهاد شده در خودروهایی که از آب به عنوان سوخت استفاده می کنند به نوعی از الکترولیز برای جدا کردن آب به هیدروژن و اکسیژن و سپس ترکیب آنها استفاده می کنند. اما از آنجا که انرژی مورد نیاز برای جدا کردن عناصر آب بیشتر از انرژی آزاد شده از ترکیب مجدد آنها خواهد بود از این فرایند نمی توان برای تولید انرژی استفاده نمود.

 

برخی از مدعیان تولید خودروی آب سوز در جهان:

سلول سوخت آبی استنلی مایر

در سال ۱۹۸۰ استنلی مایر ادعا کرد که او قادر به استخراج انرژی از آب شده است اگر چه برای توضیح این پدیده دچار تناقض گویی شد. دادگاهی در اوهایو در سال ۱۹۹۶ او را به جرم تقلب و کلاه برداری گناهکارتشخیص داد.

 

دنیس کلاین

در سال ۲۰۰۲ شرکت فن آوری هیدروژن کاربردی اختراعی به نام “Aquygen” را ثبت کرد.این شرکت ادعا کرد که قادر است یک وسیله نقلیه را تنها با سوخت آبی به حرکت در آورد. بنیانگذار شرکت٬ دنیس کلاین ادعا کرد در حال انجام مذاکرات با تولید کننده های بزرگ خودرو است و دولت آمریکا قصد تولید خودروی هامر را با استفاده از تکنولوژی وی دارد.  در حال حاضر این شرکت دیگر ادعای تامین سوخت خودرو بوسیله ی آب را ندارد و می گوید تنها قادر به افزایش بهره وری سوخت های هیدروژنی می باشد.

 

انرژی جهانی ژنزیس (GWE)

همچنین در سال ۲۰۰۲ شرکت انرژی جهانی ژنزیس اعلام کرد که دستگاهی را آماده ورود به بازار کرده است که قدر به استخراج انرژی از آب با جدا کردن و ترکیب مجدد هیدروژن و اکسیژن می باشد. در سال ۲۰۰۳ این شرکت اعلام کرد که این فناوری را برای به حرکت در آوردن خودرو ارتقا داده است. این شرکت بیش از ۲٬۵ میلیون دلار از سرمایه گذاران دریافت نمود اما هیچگاه دستگاهی را به بازار ارائه نکرد. در سال ۲۰۰۶ پاتریک کلی بنیانگذار شرکت انرژی جهانی ژنزیس در نیوجرسی به پنج سال زندان به دلیل سرقت و کلاه برداری و بازپرداخت $۴۰۰٬۰۰۰ به خسارت دیدگان شد.

 

38 دیدگاه

  1. بررسی کردن راست و دروغ بودنش که کار پیچیده ای نیست.
    تعدادی از اساتید مطرح دانشگاههاي ایران برن قضیه رو روشن کنن.

    1. معمولا اینجور ادعها امکان اثباتش وجود نداره چون موقعی که پای اثباتش میرسه معمولا این مخترعین غیبشون میزنه مثل جمشید آرین که حاضر نشد حتی ماشینشو در حضور مهندسین و خبرنگاران تست کنه

      1. درست میکنم وسایلی که میخاد بگم بخرید قبول میکنید.. دولت که نمیخواد سوخت فسیل رو کنار بذاریم از دود راحت بشیم

      2. برق مستقیم میخواد. نه سه فاز برای اینکه کم نیاد یه باتری دوم به ماشین باید اضافه کرد. واینکه از تولید به مصرف میشه نه اینکه مخزن سوخت بذاریم. این کارو امریکایی ها صد سال پیش کردن.بخاطر خطرش ولش کردن. ولی یه راه بیخطر هست اگه بذارید بگم

  2. اتفاقا همین امروز اون ویدئو رو دیدم و کاملا متعجب شدم و شروع به تحقیق کردم در موردش. کاملا باورنکردنی و مشکوک بود کل ماجرا.. ممنون میشم اگر اطلاعات بیشتری دارید نیز در اختیار قرار بدید.

  3. نميشه گفت دروغه تا كامل بررسي نشه ، با اين دروغ پردازي امروز جامعه و دولتها بيشتر به خبر كذب بودن ميشه شك كرد تا اصل داستان ، اگه قرار بود جوامع مهندسي تو دنيا به اين مهم برسن كه نميشد اختراع ، چرا اختراع برق و تلفن و غيره به فكر دانشمنداي ديگه تو زمان خودش نرسيد اون زمانم همه ميگفتن كذبه نميشه قانون فيزيك و اينا ، خب اگه عقل تو ميرسيد كه ميساختيش ، هيچ فكر كردين اگه درست باشه فاتحه دنيا خونده ميشه ، تازه تو ايران كمي راه فرار هست طرف خودشو تلويزيون رسوند اونم رشيد پورو پول دادن چپ كنه برنامه قطع شه ملت هميشه ساده ملت خواب ، نبايد اين اختراع ثبت بشه ، درمورد قانون فيزيك بايد بگم قانون فيزيك براي ما انسانها قانونه ما الفباي فيزيكو ميدونيم هيچ بايد و قانون ثابتي مطلق نيست همه چي نسبيه . بيشتر فكر كنيد و عميق فكر كنيد

    1. ساختن خودرویی که با الکترولیز آب و ایجاد هیدروژن کار کنه اول از همه احتیاج به باتری هایی با ظرفیت و ولتاژ بالا داره. به علاوه کپسول محکم و ایمن برای نگهداری و در آخر تغییراتی در موتور برای تنظیم نسبت سوخت و اکسیژن. همچین چیزی با ۶۰۰ هزار تومن اصلا امکانپذیر نیست. به جز هزینه دلیل مهم دیگه ای که شرکت های خودروسازی به سوخت هیدروژن تمایل زیادی ندارن انفجارپذیری بسیار زیاد اونه که خطرات زیادی داره.
      از طرفی اگر ویدیوی کامل معرفی طرح این آقا رو ببینید، ادعا میکنه رآکتور خانگی ساخته که فقط شروع الکترولیز آب با برق سه فاز انجام میشه و بعد از اون با قطع جریان برق با گرمای حاصل از سوزوندن مقداری از هیدروژن تولید شده به کارش ادامه میده! این جا باید گفت اولا این قانون پایستگی انرژی رو نقض میکنه (انرژی که از هیچ بوجود نمیاد! واکنش هسته ای هم که اینجا اتفاق نمی افته.) و دوما تجریه اب با گرمای ۴۰ درجه (چیزی که خودشون میگن) حتی با کاتالیزر غیر ممکنه.
      پس صرفا یه ادعاست. اگر غیر از این بود میومد و جلوی دوربین به طور کامل نشون میداد که اون رآکتور بعد از قطع برق به تولید هیدروروژن ادامه میده…
      سرتون رو درد نیارم. در تمام دنیا چنین آدمایی پیدا میشن. یه سرچ که بکنین تو همین خبرگزاری های داخلی کلی اخبار از تولید داروی قطعی ضد ام اس و سرطان توسط دانش آموز دبیرستانی(!) و تولید انرژی هسته تو خونه و این چیزها پیدا میکنین :))

  4. درود بر رنو (دولوزی) که 10 ساله خودرویی تولید کرده که با آب راه میره اما شرکت های پست ژاپنی و کره ای این اختراع از خروس دردیدند و الان درز کرده رنو خودرویی ساخته که با منو اکسید حرکت میکنه یعنی مونواکسید آلوده هوا به آب تبدیل میکنا و ذخیره میکنه که بعدها ازش استفاده کنه این حرکت انسان گونه رنو برای من جای تقدیس داره از همینجا برج ایفل به آغوش میگرم و میگم به زبان فرانس : ژی پغ پوغ پاغی
    اهل دل هاش میدونن من عشقم خروسه و دولوزی

  5. بله کاملا دروغه…کار مافیای خودروست…آقای مهندس جمشید آرین هم بیانیه دادن که کاملا دروغه محضه با دلیل و مدرک…..مدارک این آقا هم ک ادعا کرده همش تقلبیه

  6. دروغ محض
    مدارک ایشون همه تقلبی از آب در اومده
    و وقتی پرسیدن که هیروژن با چه حجم و فشاری استفاده میشه نتونسته جواب بده.
    کاتالیز آب و سوزاندن هیدروژن+اکسیژن کار شاقی نیست
    از دهه هشتاد اختراع شده که تو اینترنت بخونید خودتون هم میتونید اینکار رو بکنید
    مسئله هزینه بسیار زیاد و خطر انفجار این شیوه از عملی کردنش جلوگیری کرده.
    مهندس جمشید آرین هم به این موضوعات اشاره کردند.

  7. پس آقای جاسم زرگانی مخترع سیستم آبسوز چی میگه؟

    اگر هم همچین سیستمی باشه مطمئناً دست های قدرت نخواهند گذاشت درآمد میلیارد دلاری از فروش نفت و بنزین از بین بره.

    1. آقا منم با شما موافقم چون نظیر این اختراع توی این کشور کم نداریم که ایجوری بهش حمله میشه … این آقا هم یکیش اگه کذب بود ما توی این کشور افراد متخصص زیادی داریم که بتونند با ایشون مناظره کنند این همه فلیم چرند و پرند که تلوزیون می زاره یک ساعت هم به این موضوع اختصاص بدن

  8. سلام دوست عزيز
    مخاطب من نويسنده متن فوق است
    شما تلاش زيادي كرديد تا اين مطالب را جمع اوري كنيد ولي بدون اثبات نميتونيد اينقدر رك بگيد ادعاي ايشان دروغ است!
    وقتي شخصي يك نواوري ارائه ميكند يعني بر هيچ كس اين عمل اثبات نشده و الا تاكنون از ان استفاده كرده بودند
    پس لطفا در اوردن و ارائه مطالب بايد بسيار مراقب باشيد تا به شخصي بهتان نزنيد و تلاشهاي ايشان را بجاي قدرداني به هدر نديد.

    1. اقای نویسنده ایشون داخل کشور انگلستان ثبت اختراع کردن یعنی اینگیلیسی ها هم به این حرف پی بردن تازشم اگه دروغ بوده چرا شبکه سه پخش کرد چرا پرس تی وی پخش کرد

  9. موضوع خیلی ساده هست. هر کس با سواده دیپلم فنی یا هرچی میتونه متوجه بشه که موضوع دروغه.
    ما توو دنیای واقعی زندگی میکنیم نه رویا.
    الان یکی برگرده بگه من ماشین زده جاذبه ساختم شما چه جوابی بهش میدید. بعضی چیز ها قانون طبیعت هستن و شما نمیتونین تغییرش بدید. مثل قانون کرانش. مثل قانون ترمودینامیک. آب که به تنهایی نمیسوزه که، هیدروژنه که میسوزه و از اب بدست میاد اینجا. خوب شما باید همونقدر انرژی و بیشتر مصرف کنین تا هیدروژن اب رو ازش جدا کنین. بعد توی موتور کبریت بزنین دو باره همون انرژی رو ازاد کنین تا موتور بجرخه.. خوب موضوع اینه که انرژی اولیه رو از کجا به دست میارین. کارخونه های بزرگ این کار رو خارج از شهر انجام میدن با برق فشار قوی. ولی این اقا این کار رو توی باک خودرو انجام میده اونم با هیدروژنی که فرایند خوده این تغیراته. اصلا قانون ترمو دینامیک و زیر سوال برده ایشون. مثل این میمونه یک موتور رو به یک ژنراتور کوبل کنیم بعد سیمهای ژنراتور رو به موتوره وصل کنیم. موتور رو بچرخونیم و بگیم خوبه دیگه موتور ژنراتور رو بچرخونه بعد ژنراتور هم برق موتور رو تامین کنه.. تا ابد هم به خوبی و خوشی بجرخن. تلفات هم نداریم اصلا. بعدشم یکی نیست بگه خوب اخه این انرژی که میخوای مصرف کنی اب رو تجزیه کنی با مثیبت. خوب چه کاریه همون انرژی رو بده مثتقیم به چرخای ماشین. دیگه.. یا بده به یک موتور الکتریکی. چرا این همه سختی میدی به خودت. که اول ابو تجزیه کنی توی باک. بعد دوباره ترکیبش کنی توی موتور؟
    یه مقدار بهتره تفکر کنیم. این ادمها اصلا نباید اسمشون به سر زبون ها بیافته. چون دقیقا همین رو میخوان. وجود این ادم ها باعث میشه نوابغ سرهورده تر شن. چون اینها دارن از داستانه اهمیت ندادن به نوابغ سواستفاده میکنن برای معروف شدن. نمونش هم قبلا بودن و تازه کم کم بیشتر میشن. اینها هیچ فقی با کسایی که توی اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دست به شکلک در اوردن و مسخره بازی میزنن ندارن. و معروف هم میشن. فقط کافیه به تعداد فالوور هاشون توجه کنین. امثال وحید خزایی و کسای دیگه دورشون گذشت. حالا این مدل های مدرن اشونه.. نوابغ واقعی کم نیستن. اونهارو دریابیم

  10. چقدر بی سواد داریم … دلیل مطرح شدن امثال این اقای دکتر هم همین است
    اونایی هم که یکم سواد دارن و به خودشون جرات میدن نظرشونو بنویسن، این از اب در میاد ، نظراتی که بالای نظرات منن!!!
    بگذریم . اگه دنبال حرف های این اقای دکتر میرفتین ، میفهمیدین که طبق ادعاش ، اب رو کاملا هیدرولیز نمیکنه! و توی حرف هاش از سیکل بسته تولید هیدروژن از اب حرف زده !! اونم هیدروژن بی خطر!
    با 600 تومن ! اگه تولید انبوه بشه البته !!
    هیدروژن میسوزه ، کل انرژی شو از دست میده ، اکسید میشه ، میشه اب ! ادعای این اقای دکتر تولید اتش از خاکستره !
    سوخت هایی مثل هیدروژن ، انچنان تغییر انتروپی شون زیاد نیست ، بخاطر همینه که هیچوقت هیچ کجا توی موتور های احتراق داخلی استفاده نمیشن ، چون بیشتر انرژیشون رو به وسیله گرما ازاد میکنن ، نه افزایش حجم.
    بجای سوزاندن مستقیم هیدروژن ، اونو توی پیل سوختی بکار میگیرن ! اینطوری 99 درصد انرژی واکنش تبدیل به برق میشه !
    نمیدونم دقت کردین یا نه ، اقای دکتر گفتن خروجی اگزوز بخار ابه !!! یعنی چی ؟ دوست داشتم اون لحظه جای اون مجری بودم ازش میپرسیدم اقای دکتر ، شما این اب رو از کندانسور رد کنین وقتی تقطیر شد ، دوباره بریزینش توی همون باک !! اینطوری دیگه نمیخواد همش باک رو با اب پر کنین ! مگه نگفتین با هر نوع ابی کار میکنه ؟
    خب اگه اینکارو بکنین اونوقت یه ماشینی اختراع کردین که یه باک اب ، تا اخر عمرش بستش میشه !!!
    خب اقایونی که اهل فن باشن الان یه سوالی توی ذهنشون بوجود میاد ! قانون پایستگی انرژی این وسط چی میشه ؟! این وسط یه ماشینی درست شد که تا بینهایت کار میکنه !!
    نمیدونم دوستانی که سر از تیونینگ ماشین در میارن اگه بهشون بگین ماشین 100 اسبی اگه بشه 160 اسب ، چه رفتاری پیدا میکنه ؟! پژو 405 رو همه میشناسن ، کمو بیش شتابشو دیدن ، کاری که این اقای دکتر کرد ادعاش مثل این بود که موتور یه هیوندای کوپه رو بذاذی روی 405! ایا این پژو توی گاز خوردن و شتابش تغییری ایجاد شده بود که یه دلیل برای اثبات ادعاش باشه؟!
    و خیلی نکات دیگه که یکم اهل فن باشین و یکم دقت داشته باشین متوجه میشین.
    چرا این اقای دکتر فقط به مصاحبه با شبکه های عربی رفته ؟!
    چرا ماشینش کپسول سی ان جی داره ؟
    و…
    کذب است کذب است کذب است

  11. سلام جناب دکتر و تمام منتقدان

    این که اگر شخصی کاری انجام داده و من و شما ازش سر در نمیارید دلیل بر کم کاری ایشون و کذاب بودنش نیست برین سطح دانش و بینش خودتون رو افزایش بدین . ضمنا چرا ادعای این بنده خدا رو که دعوت به مناظره کرده بود رو اساتید محترم پیرو قوانین ترمو و غیره نپذیرفتن در ثانی این قوانینی که ازش دم میزنید از آسمون هفتم که نیومده دو تا آدم با دانش آون موقع خودشون که از الان شما بیشتر بوده نوشتن و شما همچنان این قوانین رو کردین بت بالای سرتون چسباندین خیلی وقتا در عرصه علم و فناوری کسانی با جسارت تر از من و شما پیدا شدن و ثابت کردن که بعضی از قوانین که قراردادی هستند قابل ارتقا و یا تغییر کلی هستند شما ها همون کسانی هستید که اگر زمان گالیله بودین واسش هیزم جمع میکردین . التماس تفکر

  12. شماها یه ادمای هستید زورشون میاد وقتی میبیند یه عرب خوزستانی بالاتر از شماها

  13. بنظر من میشه ولی به این زودی برام باورش سخته من خودم روی این طرح کار میکردم شدن هست ولی خیلی مشکلات جلوی پا بود یکی این که هیدروژن روی کربن حساسه زود واکنش میده یعنی تجزیه میکنه مثل سیلندر ، سرسیلندر و سوپاپ ها غیره دوم کوبش شدید حتی با نسبت غنی سوم خطر خود انفجاری بودن هیدروژن حتی با کوچکترین حجم اکسیژن خطر انفجار زیاده.
    بهرحال اگه ادعای این مخترع عزیز درست باشه واقعا ایولا داره دمش گرم

  14. با سلام به همه دوستان
    بنظر من تا وقتی آقای علاء الدین نیاد و جزییات اختراعشا نگه نمیشه دربارش نظر دارد اما خوبه یه توضیح کوچیک درباره ثبت اختراع بدم هر کسی میتونه ادعا کنه و بگه من فلان اختراع کردم مثلا من بگم من تونستم توزیر زمین خونه تو زود پز اورانیوم غنی کنم 😉 اما اگه من بخوام رو ادعا استناد کنم و ثبت اختراع کنم اگه بخوام در داخل کشور ثبت کنم نیاز دارم که از پارک های علم فناوری یا مراکز بزرگ دانشگاه یه تاییدیه علمی بگیرم که نشون بده ادعای من درسته و کارکرد علمی داره بعد اختراع ثبت کنم این ثبت اختراع وجه علمی داره اما اگه من تاییده علمی نداشته باشم حتی اگه اختراعم واقعا کارکرد داشته باشه و علمی باشه ولی بازم در مجامع علمی به دید ادعا بهش نگاه میشه حالا اگه من بخواهم این اختراع را در جهان ثبت کنم علاوه بر این تایید عملکرد علمی که باید از ی سری از مراکز بگیرم نباید این اختراع قبلا توسط کسی ثبت شده باشه اگه مکانیزم عملکرد مشابهی داره خب حالا عرف بر اینه اول همه ثبت اختراع با تاییدیه علمی اول میگیرند بعد اختراعشونا رسانه ایی میکنند تا اگه کسی ازشون کپی کرد بتونن با قانون جهانی کپی رایت ازش شکایت کنند حالا اگه کسی اول اختراعشا رسانه ای کرد و بعد خواست بره ثبت با تاییدیه علمی براش بگیره چه داخلی چه بین المللی و هیچ مکانیزم و نحوه عملکرد سیستمش هم نگفت یکم باید رو ادعا بیشتر فکر کرد و بهش اختراع نگفت این نظر شخصی منه

  15. برو بینیم بابا من خودم کارکرد این رو به چشم دیدم اگهالکی بود خبرنگارای شبکه Perestvکرم ندارن بیان اینهمه بکوبن ازش فیلم برداری کنن چرا نمیخواین ملت و ایران پیشرفت کنن

  16. ادمین جان پژو ۴۰۵ با اسنفاده از اب اختراع شد زیاد دروغ نگو در اهواز هست

  17. سلام
    زير دست يكي از بزرگترين اساتيد دانشگاهي كار ميكنم كه جهت داوري اختراعات از ايشون دعوت ميشه. جالبي اين موضوع وقتي كه با عصبانيت به دفتر برميگرده و ميگه يه دزد ديگه كپي كار امروز وقت مارو گرفت.
    بگذريم خيلي ساله كه موضوع سوخت آب رو شنيدم ولي هيچوقت نشنيدم كه عملي بشه و فقط در حد يك نظريه باقي خواهد ماند.

  18. سلام .دنیای اطراف ما پراز چیزای ناشناخته ایی که شاید هیچ گاه به راز و رمزشون پی نبریم .مثلا کی فکر میکرد یه روز انسان پرواز کنه ،زیردریایی بسازه ،اتم رو بشکافه بره فضا ،دوستان یادشون هست که تا قبل از سال 72 یا 73 مردم حتی یه گوشی بیسیم ندیده بودن حالا بچه ها هم موبایل دست میگیرن و امثال اینا که همه شنیده یا دیدیم .دراین مورد خاص هم شاید روزی برسه که این آرزو محقق بشه .متاسفانه این عادت جامعه است که در مواردی که حرفی واسی گفتن نداره عناد بورزن .عدم باور این موضوع به این خاطره که ماتاچشم باز کردیم از نفت و بنزین واسی سوخت استفاده شده .مثلا اگه بگن تا چند ساله آینده دیگه تو ماشین از برف پاک استفاده نمیشه و یه سیستم طرحی شده واسی جاروب کردن ضایعات رو شیشه ماشین کسی باور میکنه ولی هست واقعا ..به امید دستیابی به همه آرزوهای خوب

  19. تحقیق و تفحص در این مورد خوراک محموده صبورچیانه. تا حالا دوتا ثبت اختراع داشته یکی غنی کردن اورانیوم تو دیزی یکی هم در اینده نزدیک پرواز شاتل فضایی با سوخت اب به دیاره هوگو چاوز فقید ( کاراکاس )

  20. فقط و فقط باید کارشناسان در این مورد نظر بدن نه افراد عوام که فرق بنزین و گازوییلو هم نمیدونن. ولی اصلا دور از ذهن نیست

  21. خواهش ميكنم بريد توي يتيوب سرچ كنيد سايت vjc شبكه خبر هم صحت اختراع وگزارش كامل از مخترع انجام شده در ضمن ثبت جهاني شده ودر حال اخذ مجوز قانوني ميباشد كاملا موضوع واقعيه دوستان اولين كسي كه اتهام دروغ به اقاي زرگاني بست شخصي بود كه وابسته به شركت سايپا بود چرا كه اين ترس رو داشتن كه به توليد يا صنعتشون ضربه بزنه
    خواهشن همفكر با مخالفان اين طرح نشيد اينها بخاطر منافعشان ميخواهند به اين اختراع ضربه بزنند

  22. وقتی گفته میشه انرژی مورد نیاز برای تجزیه آب به اکسیژن و هیدروژن بسیار بیشتر از انرژی تولید شده است .دیگه بحثی وجود نداره .
    مثل این می مونه که بخوای با باتری یک موتور الکتریکی را به حرکت دربیاری و برای شارژ مجدد باتری از انرژی همون موتور استفاده کنی بر اساس قانون پایستگی انرژی به دلیل اینکه هیچ دستگاهی بازده صد در صد نداره .درصدهای انرژی تلف شده سرانجام موجب توقف حرکت موتور الکتریکی خواهد شد .
    در مورد سوخت هیدروژنی هم همین اصل با برجاست .البته میشه از این روش دریک موتور هیبریدی برای افزایش راندمان موتور بهره برد.به شکلی که سوخت اصلی موتور بنزین باشد و دستگاه مولد هیدروژن و اکسیژن حاصل از الکترولیز را به مخلوط سوخت اصلی اضافه کند تا موجب افزایش راندمان شود.
    البته یک امکان دومی هم وجود دارد و آن پیدا کردن روشی جز الکترولیز برای شکستن پیوند اکسیژن و هیدروژن است که انرژی مورد نیاز برای آن کمتر از انرژی تولید شده از ترکیب مجدد باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا