اخبار خارجیاسلایدر

ارزان‌ترین سدان‌های سال 2024

با قیمتی بین ۱۷ تا ۲۵ هزار دلار می‌توان سدان‌هایی با مصرف سوخت عالی، تجهیزات مناسب، صندوق بار بزرگ و حتی رانندگی جذاب خرید.

به گزارش دنده 6 – روزگاری ارزان‌ترین خودروهای بازاری مثل آمریکا مدل‌های فقیر و بی‌خاصیت بودند اما در سال ۲۰۲۴ این موضوع اصلاً صدق نمی‌کند زیرا هم‌اکنون با بودجه‌ای بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار می‌توان خودروهایی خرید که مملو از ویژگی‌های هستند که نسبت به قیمتشان شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. این‌ها ارزان‌ترین سدان‌هایی هستند که در سال ۲۰۲۴ می‌توان در آمریکا خرید.

۱۰-مزدا ۳

قیمت: ۲۵,۳۳۵ دلار

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۹۱ اسب بخار
گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر
مصرف سوخت ۷.۳ لیتر ترکیبی

هرچند مزدا ۳ روی کاغذ مشخصات بسیار خوبی دارد اما با یک نگاه به طراحی بیرونی یا کابین این خودرو متوجه خواهید شد که چه چیزی آن را از رقبا متمایز می‌کند. مزدا از لحاظ زیبایی بیرونی یک پله بالاتر از رقبای خود قرار می‌گیرد و هندلینگ جذاب و دو پیشرانهٔ خوب هم با این ظاهر زیبا همخوانی دارند. پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر استاندارد قدرتی فراتر از نیاز یک سدان ارزان‌قیمت دارد اما برای کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند امکان انتخاب نسخهٔ توربوی ۲۵۰ اسب بخاری با سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت. هرچند قیمت پایهٔ مزدا ۳ از ارزان‌ترین سدان‌های بازار گران‌تر است اما با وجود صندلی‌های عقب تنگ، از لحاظ راحتی و احساس کلی یک خودروی کامپکت واقعاً لوکس محسوب می‌شود.

۹-هوندا سیویک

قیمت: ۲۵,۰۴۵ دلار

پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۵۸ اسب بخار
گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر ترکیبی

سیویک نامی مشهور و قابل‌اعتماد در بخش خودروهای کامپکت محسوب می‌شود. تیپ پایهٔ این خودرو انتخابی ساده اما کاربردی است که پیشرانهٔ ۱۵۸ اسب بخاری را با مصرف سوخت عالی ارائه می‌کند. دینامیک رانندگی هم در همهٔ نسخه‌های سیویک خوب است که همین موضوع سدان هوندا را به یک معیار در بین خودروهای کامپکت تبدیل کرده است. همچنین برخلاف بسیاری از دیگر خودروهای کامپکت بازار، سیویک به‌صورت استاندارد کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و ترمز اضطراری خودکار را هم ارائه می‌کند.

۸-تویوتا کرولا

قیمت: ۲۳,۱۴۵ دلار

پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۶۹ اسب بخار
گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۵ لیتر ترکیبی

هرچند کرولا در تیپ‌های پایینی فاقد دینامیک رانندگی جذاب سیویک است اما از لحاظ مصرف بنزین و قیمت، با برتری اندکی در قدرت و گشتاور، هم‌سطح هوندا خواهد بود. تویوتا همچنین در بیرون طراحی جسورانه‌تری هم دارد هرچند که از لحاظ فضای داخلی در پس سیویک قرار می‌گیرد. کسانی که خواهان مصرف سوخت پایین‌تری هستند می‌توانند کرولای هیبریدی را انتخاب کنند درحالی‌که GR کرولا پرفورمنسی فوق‌العاده را ارائه می‌کند.

۷-فولکس‌واگن جتا

قیمت: ۲۲,۶۶۰ دلار

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۵۸ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر ترکیبی

فولکس‌واگن جتا غیر از نسخهٔ اسپرت GLI، گزینهٔ چندان جالبی در این کلاس به‌حساب نمی‌آید. طراحی خودرو کاملاً ساده است، کابین ارزان‌تر از قیمتی است که دارد و سواری هم بسیار سفت است. دیگر خودروهای این کلاس از وزن نسبتاً سبک خود برای ارائهٔ هندلینگ جذاب استفاده می‌کنند اما فرمان بی‌احساس جتا هرگونه تجربهٔ هیجان‌انگیزی را تضعیف می‌کند. البته سدان فولکس‌واگن با گیربکس دستی هم ارائه می‌شود و در تیپ‌های بالاتر از ارتقاء تکنولوژی خوبی بهره می‌برد اما توصیهٔ خرید جتا (به‌جز GLI که تا حدودی مشکلات هندلینگ را برطرف می‌کند) با هر قیمتی دشوار خواهد بود.

۶-هیوندای النترا

قیمت: ۲۲,۵۹۰ دلار

پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۴ لیتر ترکیبی

النترا که توان رقابت با کرولا و سیویک را با قیمتی کمتر دارد، سال‌ها است که یکی از گزینه‌های قابل‌قبول بازار محسوب می‌شود اما هیوندای این خودرو را در نسل هفتم به‌طور چشمگیری ارتقاء داده است. علاوه بر این، النترا در به‌روزرسانی مدل ۲۰۲۴ از دماغهٔ جدید، ایربگ‌های جانبی استاندارد و رنگ‌های جدید برای داخل و بیرون بهره‌مند شده است. هرچند نسخهٔ پایهٔ النترا در هندلینگ با سیویک قابل‌مقایسه نیست و به‌اندازهٔ کرولا هم قابل‌اعتماد نخواهد بود اما به لطف طراحی و جانمایی هوشمندانه، کابین جادارتری را ارائه می‌کند. النترا که به‌صورت استاندارد خودرویی راحت و مجهز به تکنولوژی است، یک گزینهٔ کاملاً متقاعدکننده در این کلاس به‌حساب می‌آید.

۵-نیسان سنترا

قیمت: ۲۱,۹۰۵ دلار

پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۴۹ اسب بخار
گشتاور ۱۹۸ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۹ لیتر ترکیبی

طراحی بیرونی و متریال داخلی سنترا چیزی فراتر از قیمت آن را نشان می‌دهند و راحتی داخلی آن به کیفیت سواری خوب خودرو هم کشیده شده است. کابین سنترا بد نیست اما ضعیف‌تر از رقبا به نظر می‌رسد و در بزرگراه مصرف سوخت خوب ۶ لیتر در هر صد کیلومتر را به نمایش می‌گذارد اما مشکل بزرگ سدان نیسان زیر کاپوت است یعنی جایی که هرچند پیشرانه کشش خوبی را ارائه می‌کند اما فاقد تجربهٔ لذت‌بخش خواهد بود.

۴-کیا سراتو

قیمت: ۲۱,۱۴۵ دلار

پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر ترکیبی

خودروهای کامپکت معمولاً ارزان هستند اما سراتو از همهٔ آن‌ها ارزان‌تر است. این ماشین مصرف سوخت خوبی دارد اما صرف‌نظر از نسخهٔ جذاب GT، در سراتو همه‌چیز خسته‌کننده به نظر می‌رسد. دیگر خودروهای کامپکت بازار که مزدا ۳ پیشتاز آن‌ها است، تجربهٔ رانندگی شگفت‌آوری را ارائه می‌کنند اما سراتو به همان اندازهٔ قیمتش سطح پایین احساس می‌شود. البته سراتو با اینکه کابین ساده، پیشرانهٔ ضعیف و هندلینگی پایین‌تر از رقبا دارد اما در قیمت همهٔ آن‌ها را مغلوب می‌کند.

۳-میتسوبیشی میراژ

قیمت: ۱۹,۰۵۵ دلار

پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر
قدرت ۷۸ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۰ لیتر ترکیبی

کوچک‌تر و ارزان‌تر از خودروهای کامپکت، خودروهای ساب‌کامپکت مثل میتسوبیشی میراژ هستند. در سال ۲۰۲۴ تنها سه خودرو در این کلاس رو به انقراض در بازار آمریکا وجود دارد که یکی از آن‌ها میراژ ارزان‌قیمت است. بااین‌حال، متأسفانه میراژ نسبت دیگر رقبا خود در این کلاس، راحتی و کارایی بسیار کمتری دارد. بااین‌حال، مصرف سوخت تنها ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه برگ برندهٔ این سدان کوچک ژاپنی خواهد بود.

۲-کیا ریو

قیمت: ۱۹,۰۵۵ دلار

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۵۲ نیوتن متر
مصرف سوخت ۶.۵ لیتر ترکیبی

هرچند ریو به‌زودی از بازار آمریکا حذف می‌شود اما این هنوز هم گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به دنبال یک خودروی صفرکیلومتر ارزان‌قیمت هستند. برخلاف میراژ، ریو در کنار قیمت پایین، کیفیت سواری خوب و هندلینگ قابل‌توجهی را ارائه می‌کند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این ماشین هم با نمایشگر لمسی ۸ اینچی استاندارد و اندروید اتو و اپل کارپلی، بهتر از رقبای خود است. پیشرانهٔ ریو هرچند قطعاً به‌اندازهٔ موتور مدل‌های کامپکت قدرتمند نیست اما به‌اندازه‌ای قدرت دارد که خودرو را ظرف ۸.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. ریو حتی با وجود نقاط ضعفی مثل صندوق بار کوچک و فرمان مبهم، گزینهٔ خوبی در بازهٔ قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار محسوب می‌شود.

۱-نیسان ورسا

قیمت: ۱۷,۴۰۵ دلار

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۲۲ اسب بخار
گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر ترکیبی

ارزان‌ترین سدانی که هم‌اکنون می‌توان در بازار آمریکا خرید نیسان ورسا است. این ماشین بزرگ‌ترین صندوق بار را در کلاس خود ارائه می‌کند و با برخورداری از هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری خودکار به‌صورت استاندارد، ایمنی خوبی هم دارد. بااین‌حال، کسانی که خواهان مصرف سوخت کمتر هستند باید گیربکس CVT را سفارش دهند که ۱,۷۰۰ دلار به قیمت خودرو اضافه می‌کند (مصرف سوختی که در جدول می‌بینید متعلق به نسخهٔ دستی است). همچنین صرف‌نظر از گیربکس، شتاب سنترا حتی برای این کلاس هم پایین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا