اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

استراتژی آینده مک لارن نسبت به خودروهای برقی چیست؟

شرکت‌هایی که در تجارت ابرخودروها فعالیت می‌کنند، از مقررات سخت‌گیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای مصون نیستند. به همین دلیل است که خودروهای پرفورمنس در سال‌های اخیر از قوای محرکه برقی استفاده می‌کنند، به طوری که خودروهای هیبریدی فراری اکنون در واقع فروش بیشتری نسبت به خودروهای احتراق داخلی دارند. مک لارن، رقیب مارانلو از ووکینگ با برقی‌سازی غریبه نیست، زیرا P۱ را در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد.

در سال ۲۰۲۳، مدل آرتورا، خودروی PHEV این برند بریتانیایی با پیشرانه V۶ کوچکتر است، اما اگر می‌خواهید یک تجربه احتراق داخلی خالص داشته باشید، باید ۷۵۰S را بخرید!

این خودرو قرار نیست برای همیشه اینجا بماند چرا که چارلز ساندرسون، مدیر فنی مک‌لارن می‌گوید که پیشرانه فقط V۸ در این زمان زندگی می‌کند. او پیشنهاد کرد که ۷۵۰S ممکن است آخرین خودروی تولیدی این شرکت باشد که یک V۸ خالص را ارائه می‌کند. او در را برای نسخه‌های ویژه محدود با پیشرانه هشت سیلندر و بدون موتور الکتریکی باز گذاشت.

این چیزی است که او در مصاحبه با مجله استرالیایی CarSales گفت: “من هرگز به طور رسمی به آن متعهد نمی‌شوم، اما فکر می‌کنم این آخرین V۸ تولید سری غیربرقی باشد که مطابق با مقررات جهانی در رابطه با احتراق داخلی است.

مایلیم این کار را ادامه دهیم زیرا چیز خاصی در مورد احتراق داخلی وجود دارد و بازاری برای آن وجود دارد. ما از آن لذت می‌بریم و فکر می‌کنم که مشتریان آن را دوست دارند. ”

او ادامه داد که در حالی که یک موتور احتراق داخلی تجربه بسیار نابی را ارائه می‌دهد، مک لارن گزینه‌های خود را با بررسی هیبریدسازی باز نگه می‌دارد. ساندرسون اشاره کرد که این شرکت در حال بررسی تمام گزینه‌های پیشرانه است.

با این حال، بعید است که یک ابرخودروی تمام الکتریکی به زودی معرفی شود. در اوایل اکتبر، مدیر عامل مک لارن، مایکل لیترز، فاش کرد که فکر نمی‌کند فناوری EV تا سال ۲۰۳۰ برای سوپراسپرت‌های واقعی آماده باشد.
برای سال‌ها، مک‌لارن صرفاً بر روی خودروهای سوپراسپرت تمرکز کرده و بخش سودآور شاسی‌بلندها را نادیده می‌گیرد، زیرا می‌ترسد که برند را کمرنگ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا