اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

اطلاعاتی جدید درباره تسلا رودستر جدید

۱۶ نوامبر ۲۰۱۷ تسلا از نسل دوم رودستر رونمایی کرد اما هنوز این خودروی اسپرت برقی نمایش داده نشده است. اما اگر بخواهیم ایلان ماسک، رهبر تسلا را باور کنیم، انتظار تقریباً به پایان رسیده است.

اگر یک مدیر در تجارت خودرو وجود داشته باشد که می‌داند چگونه یک محصول را تبلیغ کند، قطعا او ایلان ماسک است. او برخی اظهارات نسبتاً جسورانه‌ای را برای تبلیغ رودستر جدید بیان کرد و گفت: “هیچ وقت ماشین دیگری مانند این وجود نخواهد داشت، اگر حتی بتوانید آن را ماشین بنامید. ” رئیس تسلا همچنین خاطرنشان کرد: “فکر می‌کنم این محصول می‌تواند شگفت‌انگیزترین دموی محصول تمام دوران باشد. ”

با توجه به اینکه تقریباً شش سال و نیم از معرفی کانسپت رودستر می‌گذرد، زمان آن فرا رسیده است که مشخصات فنی وعده داده شده توسط تسلا را بررسی کنیم. در ابتدا ادعا شده بود که این خودرو در ۱.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۲ ثانیه طی می‌کند و زمان یک چهارم مایل آن ۸.۸ ثانیه است. این خودروی چهار چرخ محرک با چهار صندلی نوید سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را می‌دهد و با یک بار شارژ مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری را طی می‌کند.

تسلا رودستر بعدی قرار است سقف شیشه‌ای قابل جابجایی داشته باشد که در صورت عدم استفاده به صندوق عقب می‌رود. ماسک ادعا کرد که این خودرو شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۱.۱ ثانیه انجام می‌دهد!

چون این به اندازه کافی دیوانه کننده نبود، ماسک اکنون می‌گوید که این کار را در کمتر از ۱ ثانیه انجام خواهد داد! ما نسبت به این ادعا تردید داریم. McMurtry Speirling دلهره‌آور می‌تواند این کار را در ۱.۴ ثانیه با لاستیک‌های اسلیک آون انجام دهد و حتی در جاده‌ها نیز قانونی نیست، در حالی که رودستر دارای مجوز تردد قانونی است.

پیش از رونمایی ادعا شده در اواخر سال ۲۰۲۴، تسلا با خوشحالی رزروهای ۵۰ هزار دلاری را می‌پذیرد. به شرطی که تغییری نکرده باشد، قیمت رودستر از ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار متغیر است. این به هیچ وجه ارزان نیست، اما در مقایسه با ریماک نورا که بیش از ۲ میلیون دلار قیمت دارد و صندلی عقب ندارد و کانورتیبل هم نیست، تا حدودی مقرون به صرفه است. McMurtry Spéirling که قبلاً به آن اشاره کردیم حدود ۱ میلیون دلار قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا