اخبار خارجیاسلایدر

افت فروش چشمگیر تویوتا سوپرا در سال 2024

فروش تویوتا سوپرا در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ با افت فاحشی مواجه شده و نیسان Z بهتر از این خودرو عمل کرده است.

به گزارش دنده 6 – جدیدترین آمار فروش تویوتا در سه ماهه اول امسال نشان می‌دهد سوپرا وضعیت خوبی ندارد. ژاپنی‌ها تنها ۴۸۴ دستگاه از خودروی اسپرت یاد شده را در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به فروش رسانده‌اند که نسبت به فروش ۸۷۱ دستگاهی مدت مشابه سال قبل افت ۴۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد. بیشترین میزان فروش سوپرا به ۶۸۳۰ دستگاه در سال ۲۰۲۱ مربوط می‌شود و از آن زمان تاکنون شاهد افت فروش مداوم کوپه اسپرت تویوتا بوده‌ایم. این ارقام در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب به ۴۹۵۲ و ۲۶۵۲ دستگاه رسیده‌اند که زنگ خطری برای ژاپنی‌ها محسوب می‌شود و درصورتی‌که تویوتا فکری برای بهبود این خودرو نکند آینده خوشی را برای آن متصور نخواهیم بود.

با این عملکرد تویوتا سوپرا برای اولین بار در نسل جدید نیسان Z شکست خورده است. فروش محصول اسپرت نیسان در این مدت رشد ۴۴ درصدی داشته و از ۴۶۶ دستگاه مدت مشابه سال قبل به ۶۷۱ دستگاه در سه ماهه اول امسال رسیده است. قیمت پایه نیسان Z اندکی کمتر از سوپراست و برای خرید آن باید حدود ۴۳ هزار دلار پرداخت کرد. با این مبلغ می‌توان پشت فرمان خودرویی مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۴۰۰ اسب بخاری با گیربکس دستی نشست؛ اما قیمت سوپرا از حدود ۴۷ هزار دلار شروع می‌شود و پیشرانه این خودرو از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۲۵۵ اسب بخار قدرت است. مدل پایه سوپرا به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است.

تویوتا از زمان احیای سوپرا در سال ۲۰۲۰ تاکنون تغییراتی را در آن اعمال کرده و سال قبل شاهد ارائه گیربکس دستی برای مدل‌های مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو بوده‌ایم. این خودروساز همچنین اخیراً نسخه سالگرد ۴۵ سالگی را به عنوان فول ترین نسخه سوپرا معرفی کرده است. مدل یاد شده حدود ۶۶ هزار دلار قیمت دارد و از رنگ بدنه سفارشی میکان، رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی و بال عقب قابل تنظیم سود می‌برد؛ اما وضعیت دیگر خودروی اسپرت تویوتا یعنی GR86 به اندازه سوپرا وخیم نیست. فروش این خودرو در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ از ۲۰۳۱ به ۲۰۴۱ دستگاه رسیده که نشان دهنده افزایش یک‌دهم درصدی نسبت به سه ماهه اول سال قبل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا