اخباراخبار خارجیاسلایدر

ام جی سایبرستر یک قاتل سوپرکار چینی با شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای

خودروساز چینی ام جی عرضه خودرو سایبرستر را در دستور کار دارد. این قاتل سوپرکار، قادر به تولید قدرت ۵۳۶ اسب بخار و شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای است.

به گزارش دنده 6ام جی، خودروساز چینی اوایل سال 2023 از خودرو تمام الکتریکی «سایبرستر» (Cyberster) پرده برداشت تا همه تحت تاثیر طراحی جذاب آن قرار بگیرند. این شرکت با این حال مشخصات فنی این خودرو اسپرت را مشخص نکرد تا اینکه چند وقت قبل به‌واسطه نمایشگاه خودرو چنگدو جزئیات بیشتری درباره آن به دستمان رسیده است.

جزئیات جدید خودرو اسپرت چینی ام جی سایبرستر

نمای جلو خودرو اسپرت ام جی سایبرستر

ام جی سایبرستر برای تامین انرژی مورد نیاز خود از یک باتری 77 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که بنا به شنیده‌ها این خودرو با اتکا بر آن باید بتواند مسافت 580 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. البته این عدد طبق استاندارد CLTC به دست آمده است و احتمالاً اگر شعاع حرکتی این خودرو بر اساس استانداردهای خارجی دیگر ارزیابی شود، این رقم به میزان محسوسی کمتر خواهد بود. در هر صورت، این رقمِ مشخص شده دیدی کلی از شعاع حرکتی تقریبی محصول جدید ام جی به ما ارائه می‌دهد.

نمای کناری خودرو اسپرت ام جی سایبرستر

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شده بود، MG Cyberster با بهره‌گیری از 2 موتور الکتریکی توانایی تولید قدرت 536 اسب بخار و گشتاور زیاد 725 نیوتن متر را دارد. در ابتدا انتظار می‌رفت که این خودرو اسپرت چینی با پیشرانه تمام الکتریکی خود بتواند در کمتر از 3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد، ولی حالا بر اساس اعلام رسمی، 3.2 ثانیه مدت زمان شتاب‌گیری آن است.

نمای عقب خودرو اسپرت ام جی سایبرستر

این محصول ام جی به‌خاطر باتری پک سنگین خود، چیزی نمانده است تا به حدود ۲ تن برسد؛ به‌طور دقیق‌تر، این خودرو ۱۸۵۰ کیلوگرم وزن دارد. البته نسخه تک موتوره دیفرانسیل عقب آن از آنجایی که باتری سبک‌تر ۶۴ کیلووات ساعتی دارد، باید کم‌وزن‌تر باید باشد. خروجی این نسخه هم ۳۱۰ اسب بخار است که کماکان برای یک سواری پرجنب و جوش کافی خواهد بود، اما طبیعتاً نمی‌تواند سرعتی به اندازه سرعت نسخه دو موتوره را به دنبال بیاورد. این خودرو همچنین به ترتیب ۴۵۳۳ میلی‌متر طول و ۱۹۱۲ میلی‌متر عرض دارد و سوار بر رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی خواهد بود.

کابین خودرو اسپرت MG Cyberster

در کابین سایبرستر ام جی هم نمایشگر عریض دوگانه‌ای جلب توجه می‌کند که داخل بخشی جداگانه از داشبورد تعبیه شده است. کنسول مرکزی که در همین بخش قرار دارد، به سمت راننده متمایل شده است تا راننده بتواند به راحت‌ترین شکل ممکن به کنترل‌های آن دسترسی داشته باشد. فرمان هم از نوع دی‌کات با تریم یکسان با داشبورد است، ولی شنیده‌ها حکایت از این دارند که فرمان Yoke (فرمان مستطیلی تسلا مدل S پلید) در قالب آپشن پیش رو مشتریان این خودرو گذاشته می‌شود. تریم چرم هم به وفور در فضای داخلی پیدا می‌شود که جلوه لوکس‌تری به آن می‌بخشد، اما از همه این‌ها که بگذریم، به درب‌های قیچی‌وار می‌رسیم؛ المانی که سایبرستر را هرچه شبیه‌تر به سوپرکارها می‌کند.

شاید بتوان عنوان «قاتل سوپرکار» را برای خودروهایی مثل ام جی سایبرستر در نظر گرفت. حتی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود درباره اینکه نسخه‌ای ارزان‌تر از آن در آینده روانه بازار خواهد شد؛ این یعنی پتانسیل رقابت ام جی با رقبای گوناگون بازار هرچه بیشتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا