اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

انتشار تیزر بی ام و M۵ Touring مقابل درخت کریسمس

با نزدیک شدن به تعطیلات، BMW M به اینستاگرام آمد تا M۵ Touring جدید را در مقابل درخت کریسمس به اشتراک بگذارد. این استیشن واگن با کارایی بالا، پوشش قبلی خود را برای بسته بندی کاغذ و یک کمان طلایی بزرگ کنار می‌گذارد.

بی ام و M۵ Touring یکی از کمیاب‌ترین خودروهایی است که بخش M تا به حال ساخته است. E۳۴ تنها در ۸۹۱ دستگاه مونتاژ شد در حالی که E۶۱ محدود به ۱۰۲۵ دستگاه بود. هر دو بسیار خاص بودند، زیرا اولی در زمانی به وجود آمد که واگن‌های اسپرت کمیاب بودند در حالی که دومی دارای موتور V۱۰ با DNA فرمول ۱ بود. G۹۹ تقریباً انحصاری نخواهد بود، اما با به تصویر کشیدن یک استیشن واگن V۸ در عصر کوچک سازی و SUV‌ها، خودروی جالبی نیز خواهد بود.

بر خلاف مدل قبلی خود، M۵ Touring سال آینده شانس خوبی برای ورود به ایالات متحده دارد، البته اگر گزارش‌ها تایید شوند. علاوه بر این، BMW M مطمئناً می‌خواهد مشتریانی را جذب کند که در غیر این صورت یک آئودی RS۶ آوانت یا یک مرسدس AMG E۶۳ Estate بخرند.

M۵ سدان (G۹۰) همراه با همتای استیشن واگن خود تنها مدل‌های سری ۵ خواهند بود که پیشرانه V۸ را حفظ می‌کنند. زیر کاپوت، BMW M در حال نصب یک موتور ۴.۴ لیتری توئین توربو است. با این حال، پیشرانه هشت سیلندر تنها نخواهد بود چرا که قرار است نیروهای تولیدی با یک موتور الکتریکی همکاری کنند. تخمین زده می‌شود که مجموعه پلاگین هیبریدی، مجموعاً بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند که بیشتر از XM استاندارد اما کمتر از XM Label است.

با توجه به اینکه بی‌ام‌و هنوز سری ۵ تورینگ معمولی را معرفی نکرده است، نسخه داغ M بعید است به این زودی‌ها معرفی شود. این واگن استاندارد در اوایل سال ۲۰۲۴ همراه با i۵ تمام برقی (از جمله i۵ M۶۰) به نمایش درخواهد آمد در حالی که M۵ Touring در اواخر سال رونمایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا