اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

اولین جگوار E-Type فرمان راست، به حراجی خواهد رفت

جواهر نایاب انگلیسی!

یکی از مهم‌ترین خودروهای جاده‌ای بریتانیایی در تاریخ، به حراجی خواهد رفت. اولین جگوار E-Type فرمان راست تولیدی -در تاریخ ۱ سپتامبر در کاخ همپتون کورت در لندن، به حراج می‌رود.

این خودرو که انتظار می‌رود بین ۱.۲۶ تا ۱.۷۶ میلیون دلار فروخته شود، به رنگ آبی تیره مات و داخل چرم قرمز تولید شده و دارای شماره شاسی ۸۶۰۰۰۱ است. این جگوار، موتور اصلی خود و همچنین ترکیب پلاک اصلی را حفظ می‌کند.

این E-Type نسبتاً خاص با یک موتور ۳.۸ لیتری شش خطی با سه کاربراتور، قدرت ۲۶۵ اسب‌بخاری را فقط از طریق یک جعبه دنده چهار سرعته دستی به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

این جگوار در زمان خود، قادر بود در کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت آن ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت بود و به یکی از سریع‌ترین خودروهای زمان خود تبدیل شده بود. علاوه بر این، این خودروی کوپه بدون شاسی نردبانی کلاسیک ساخته شد و دارای سیستم تعلیق مستقل بود و آن را به یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای عصر خود تبدیل کرد.

این E-Type خاص در ۱۰ ژوئیه ۱۹۶۱ به تولید رسید. مالک فعلی این خودرو که آن را در سال ۱۹۹۸ خریداری کرد، یک پروژه بازسازی چند ساله را با هدف بازگرداندن به مشخصات و ظاهر اصلی خود آغاز کرد و موفق شد آن را مجدداً در پلاک اصلی خود به نام “۱ VHP” ثبت کند. همانطور که توسط سوابق رسمی کارخانه جگوار فاش شده است.

با توجه به اینکه اولین کوپه فرمان چپ و اولین رودستر فرمان چپ و فرمان راست دیگر وجود ندارد، به گفته فروشنده، این نمونه خاص با شماره شاسی ۸۶۰۰۰۱ تنها E-Type شش سیلندر تولیدی باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا