اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیچینی

اولین ملاقات با لیفان X50 + فیلم

FIRST DRIVE

سپهر زنگنه – افشین خالدی

کراس اوور سایز کوچک را باید کلاس تازه ای در خودروهای موجود در کشور دانست که در واقع می تواند حد فاصل هاچ بک های درون شهری و کراس اوور های سایز متوسط و عموما دیفرانسیل جلوی موجود در بازار را به خوبی پر کند، چنین خودرویی از یک سو می تواند در نقش یک وسیله نقلیه جمع و جور و اقتصادی درون شهری ظاهر شود و از طرف دیگر منطبق بر خواسته اکثر مصرف کنندگان،ویژگی های نسبی خودروهای کراس اوور و شبه SUV را با خود به همراه داشته باشد.لیفان X50 با چنین مشخصاتی قرار است به زودی در بازار کشورمان عرضه شود و با همکاری کرمان موتور فرصتی دست داد تا برای نخستین بار رانندگی با این مدل را تجربه کنیم.

طراحی ظاهری و داخلی

X50 خودرو بزرگی نیست و تقریبا هم سایز هاچ بکی چون آلفارومئو جولیتا به چشم می آید،جالب تر آنکه طراحی خودرو در نمای عقب هم شباهت کاملی به جولیتا دارد و در نمای جلو نیز ناخودآگاه به یاد محصولات سال های اخیر اپل خواهید افتاد اما با این وجود می توان گفت که طراحی خودرو در مجموع جذاب است و نکات جالبی همچون خط شانه ای سرتا سری با یک مقطع میانی را نیز با خود به همراه دارد که مانع سادگی بیش از حد طرح بدنه می شود.در نمای داخلی شرایط تا حدودی تغییر می کند و شاهد طرحی هستیم که مشابه با سایر محصولات لیفان همچون 620 ، X60 و یا حتی 720 و 820 شکل گرفته است.

Lifan_x50_لیفان (4)

هماهنگی اجزای تشکیل دهنده داشبورد نظیر دریچه های هوا،دکمه های مربوط به تنظیم ادوات داخلی و مجموعه پشت آمپر با یکدیگر چشم نواز به نظر می رسد اما جنس کلی کابین با توجه به قیمت نه چندان بالای خودرو از پلاستیک خشک ساخته شده است.شاید جالب ترین نکته در فضای کابین، دور سنج موتور باشد که با پس زمینه قرمز رنگ و ابعاد بزرگ خود حسابی جلب توجه می کند و جالب تر آنکه سرعت سنج به صورت دیجیتالی در مرکز این دور سنج آنالوگ قرار گرفته و گویی که نسبت به دور سنج از اهمیت کمتری برخوردار بوده است.

Lifan_x50_لیفان (2)

فضای کابین

بعد از نشستن پشت فرمان لیفان X50 فضای مناسبی را تجربه خواهید کرد، دید کلی با توجه به ابعاد آینه های جانبی و عقب مناسب است اما به مانند سایر خودروهای جدید، تسلط چندانی بر درب موتور و دماغه خودرو وجود ندارد، در فضای عقب کمی محدودیت در رابطه با فضای سر سرنشین محسوس به نظر می رسد که البته اگر قدی بیش از 180 سانتی متر نداشته باشید، به هیچ وجه مشکل ساز نمی شود.

Lifan_x50_لیفان (1)

جالب آنکه بر خلاف تصور اولیه فضای صندوق عقب واقعا بزرگ و کارساز به نظر می رسد و این مورد می تواند برای انجام خرید های هفتگی منزل (در مقام یک خودرو شهری ، بسیار کارساز باشد) به خصوص که با توجه به ارتفاع کلی خودرو، دسترسی به درب صندوق نیز به آسانی انجام می شود و ارتفاع کف صندوق از زمین مناسب به نظر می رسد.

Lifan_x50_لیفان (15)

رانندگی

لیفان X50 با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر 102 اسب بخاری عرضه می شود و خریداران می توانند از میان دو گیربکس اتوماتیک CVT یا نمونه پنج سرعته دستی،یکی را انتخاب کنند.نخست به سراغ نمونه اتوماتیک می رویم،پیشرانه با چرخاندن سوئیچ با صدای آرامی روشن می شود.

Lifan_x50_لیفان (8)

برای گیربکس علاوه بر حالت درایو یک حالت با مشخصه S نیز در نظر گرفته شده است که ظاهرا عملکرد اسپرتی تری را برای خودرو به ارمغان می آورد.با توجه به مشخصات موتور و وزن تقریبا 1.2 تنی خودرو، شتاب گیری قابل قبول به نظر می رسد و مهمتر آنکه بر خلاف بسیاری دیگر خودروهای چینی،صدای چندانی نیز به درون کابین راه نمیابد،البته عجیب است که اگزوز صدایی متفاوت و نسبتا اسپرت را منتشر می کند که در فیلم ضمیمه مطلب به خوبی قابل تشخیص است.فرمان عملکرد نرمی دارد اما بر خلاف برخی دیگر خودروهای چینی چندان هم سبک نیست و چنین ویژگی ای باعث می شود که در سرعت های بالا احساس بهتری از تسلط و کنترل بر خودرو را داشته باشید.

Lifan_x50_لیفان (7)

در هنگام رانندگی با چنین خودرویی شاید مهمترین مسئله به واکنش های سیستم فنربندی مربوط باشد که با توجه به ارتفاع خودرو ممکن است بسیار خشک و آزار دهنده یا بیش از حد نرم و خسته کننده تنظیم شده باشد اما خوشبختانه در مسیر مورد آزمایش، امکان تست عملکرد فنربندی با انواع و اقسام سرعت گیر ، دست انداز و ناهمواری وجود داشت و باید اعتراف کرد که لیفان X50 در این زمینه کاملا سربلند ظاهر می شود.این ویژگی به خصوص در مقایسه با سایر خودروهای درون شهری موجود در کشورمان که عموما فنربندی یا هندلینگ ضعیفی دارند، می تواند به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های عملکردی لیفان X50 مطرح باشد و موجب رضایت خاطر مالکین شود.

Lifan_x50_لیفان (11)

در همان لحظه استارت، نرم بودن کلاچ در نمونه دنده دستی جلب توجه می کند و در ادامه حرکت هم شتاب گیری بهتر نسبت به نمونه CVT و واکنش بهتر پیشرانه نسبت به پدال گاز است که چاشنی هیجان را به تجربه رانندگی با لیفان X50 می افزاید.

Lifan_x50_لیفان (13)

کرمان موتور هنوز قیمت رسمی هیچ یک از دو نمونه دستی یا اتوماتیک را اعلام نکرده است اما به نظر می رسد که قیمت نهایی نمونه دستی به شکل ملموسی کمتر از لیفان X60 باشد و برای افراد جویای سرعت و هیجان که معمولا در مسیرهای پر ترافیک نیز رفت و آمد ندارند،انتخاب نمونه های دنده دستی می تواند،لذت بالاتری را به ارمغان آورد.

Lifan_x50_لیفان (6)

فهرست تجهیزات رفاهی و ایمنی لیفان X50

سانروف،ایربگ راننده و سرنشین،سیستم های کمک ترمزی ABS ، EBD و BAS،سامانه ISO FIX، صندلی های چرمی،شیشه های برقی،آینه های برقی،دی لایت،تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو،سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو با قابلیت تنظیم از روی فرمان،رینگ آلومینومی 15 اینچی و سنسور دنده عقب

Lifan_x50_لیفان (10)

 مشخصات فنی لیفان X50

پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ ها VVT با استاندارد آلایندگی یورو 5 با حداکثر قدرت 102 اسب بخار در 6000 RPM و حداکثر گشتاور 133 نیوتن متر در دور 3500 الی 4500 دور بر دقیقه،گیربکس اتوماتیک CVT یا پنج سرعته دستی،فرمان مجهز به کمک برقی EPS،ترمزهای چهار چرخ دیسک با سیستم های کمکی،سیستم فنربندی جلو مک فرسون و عقب نیمه دنباله ای،حداکثر سرعت نمونه اتوماتیک 160 کیلومتر بر ساعت و نمونه دنده دستی 170 کیلومتر در ساعت،وزن خالص 1175 کیلوگرم در نمونه اتوماتیک و 1150 کیلوگرم در نمونه دستی،فاصله محوری برابر با 2.55 متر، طول : 4.1 متر،عرض : 1.722 متر و ارتفاع : 1.54 متر

Lifan_x50_لیفان (16)

161 دیدگاه

  1. ازش خوشم اومد. ماشین بدی نیست. اگه قیمت خوبی هم داشته باشه میتونه به عنوان یه ماشین شهری ارزنده باشه.

    1. فرقی بین کره ای ها و چینی نیست، پول مفت به این خودروهای کره ای ندید
      5 تا 10 سال پیش به کسی میگفتی کره ای بخر انگار بهش توهین کرده بودی الان وضع ما این شده
      هیچ کدوم تکنولوژی های خاص استفاده نکردند، هیچ کدوم تو اختراعات وجوایز و… در زمینه تکنولوژی ندارند، هیج کدوم هم اصالت و روح طراحی ندارند و هر سال دارند قیافه هاشونو به ماشین های کشورهای اروپایی و امریکا نزدیک می کنند، ببنین متوجه می شین (همین جلو پنجره آیودی بدخت رو هر کی یه جور داره تقلید میکنه یا چراغ ها و…)

      از همه مهمتر نو بازده وشتاب، هم شتاب و هم بازده ماشین هایی با موتور 2400 که اکثر کره ای ها هستند مثل سمند ایران فرقونه و هیج فرقی نداره شاید سمند هم اومد تو سربالایی از کنار شما رد شد
      پس برای این 4 چرخه های بزک شده کره ای پول ندید اگه پول شاسی بلند ولو رو ندارید (الان یه… نیاد بگه ولو رو چون جیلی خریده سهامشو میشه چینی!!!) پس بین کره ای و چینی اونی که ارزونترو انتخاب کنید
      موفق باشید

  2. وب سایت بسیار عالی دارید اخبار بسیار دست اول با تحلیل های بسیار خوب اول هر روز سایت شما رو می بینم

    متشکر

    1. علیرضا عزیز واقعیت این هست که محل اصلا مناسب صفر تا صد گرفتن نبود، تقریبا تست خارج از جاده انجام دادیم ولی شخصا “حدس می زنم” نسخه اتوماتیک چیزی حدود 13 ثانیه و نمونه دستی مقداری بهتر..

      1. با سپاس از شما. یعنی احساس میکنید که شتابش نسبت به چانگان cs35 و برلیانس V5 بهتر بود یا در یک حد بودن؟ من توی اینترنت در موردش تحقیق کردم. ولی چون ماشین خیلی جدیره و تازه چند ماهه که فروشش شروع شده هیچ اطلاعات به درد بخوری از اون توی اینترنت نیست.

        1. چانگان و برلیانس رو ما توی پیست تست کرده بودیم، الان واقعا سخت میشه این دوتا تست رو باهم ممقایسه کرد ولی فکر میکنم از نظر نسبت قدرت به وزن برتری با X50 باشه، مخصوصا اگر بخوایم نمونه دستی ایکس 50 رو با دستی V5 مقایسه کنیم که توی پیست بود، میشد تقریبا قطعی گفت که X50 سریعتر میتونه باشه.

          1. با سپاس از شما آقا سپهر عزیز و گرامی. امیدوارم که بتونیم توی آینده نه چندان دور باز هم بررسی های خوب و کامل شما رو بخونیم و استفاده کنیم.

  3. سلام
    خسته نباشی دنده 6 ،آقا سپهر حتما حتما مقایسه ای بین great wall m4،jac s3 و Lifan x50 بگذارید
    با تشکر

  4. جناب زنگنه با عرض سلام و خسته نباشید و سپاس از مطالب مفید و بروز سایت ، چند پرش دارم :
    1- کیفیت ساخت و قطعات این خودرو نسبت به X60 چطور است؟ بالاتر یا پایین تر یا در همان حد؟
    2- قدرت و نوع ترمزها و واکنش خودرو به ترمزهای شدید (دایو سر ماشین)؟
    3-سر و صدای قطعات داخل کابین و نفوذ باد در سرعت بالا به داخل کابین؟
    4- بطور کلی در مقایسه با خودروهایی مثل ال90 یا 206 ارزش خرید دارد یا خیر؟

    1. سلام و درود
      1 – تقریبا در همان سطح لیفان X60 – البته خودرو مورد بررسی مونتاژی نبود و نمونه تولیدی در چین بود
      2 – ترمز ها متناسب با توان خودرو واکنش نشان می دهند و اثری از حالت دایو دیده نشد
      3- با توجه به نداشتن پلاک، امکان تست در سرعت های اتوبانی وجود نداشت، با این حال در مسیر ناهموار سر و صدای خاصی از داشبورد و ادوات داخلی شنیده نمی شد
      4- بستگی مستقیم به قیمت گذاری نهایی دارد که در جریان نمایشگاه شیراز اعلام خواهد شد، اما قطعا نسبت به 206 کم کیفیت و پر ایراد گزینه جذاب تری به نظر می رسد در مقایسه به L90 مقایسه سخت خواهد شد هرچند به نظر شخص بنده، هندلینگ و احساس رانندگی با X50 به مراتب از L90 بالاتر است.

      1. عزیز با این عبارت که “هندلینگ و کیفیت این ماشین چینی“ از ال ٩۰ بالاتره, اونم به مراتب (!) صداقت خودتو زیر سوال نبر.
        برادر من اومدی به اصطلاح نقد نوشتی, اما حتی یک مورد منفی هم اشاره نکردی!!! جنس ادوات داخلی عالی, ماشین پر شتاب, ترمزا کله نمیکنن, فنر بندی عالی,و …
        حتی بنز اس کلاس هم ایراداتی داره و وقتی نقد “بی طرفانه“ براش مینویسن اون ایرادات رو هم برمیشمارن, اونوقت لیفان چینی ایکس ٥۰ هیچ عیب و ایرادی نداره؟؟؟؟؟
        کرمان موتورم اونوقت دلش به حال ما سوخته که ماشین با کیفیت و بی نقصی مثل اینو تو این آشفته بازار داره این قیمت میده!

        1. شما با دقت نخوندین…نقد هایی که به این ماشین وارد هست و تو متن هم اشاره شده مثل استفاده از پلاستیک خشک در فضای کابین یا کمبود شتاب و توان مدل اتومات در مقایسه با مدل دنده ای که شتاب بهتری داره، کمبود فضای سر سرنشینان عقب و در مورد ابعاد هم به وضوح گفته شده که هم سایز جولیتا هست تا خواننده ها گمراه نشن که با یک کراس اوور سایز متوسط طرف هستند…درضمن ما اگر میخواستیم تبلیغ کنیم، به اسم واعتبار خودمون لطمه نمیزدیم که مطلب رو با اسم منتشر کنیم،بنابراین شک نداشته باشید که توی متنی که نوشتیم جانب انصاف رو رعایت کردیم.در مورد ال 90 هم باید گفت که فنربندی و هندلینگ این ماشین از L90 بهتر هست،چون ال 90 پایداری نسبتا ضعیفی داره و اگر سرچ کنید در اولین تست های رانندگیش در اروپا حتی واژگون شده بود،بنابراین این بهتر بودن بیشتر از اینکه از خوبی لیفان نشات بگیره از ضعف ال 90 ناشی میشه.ضمنا هیچ وقت نمیشه در مطلب FIRST DRIVE در مورد دوام یا کیفیت ماشین در بلند مدت نظر داد، اما X50 در نگاه اول و تجربه اولی که ما داشتیم ماشین کم ایرادی بود که با قیمت رقابتی هم عرضه میشه و بنابراین میتونه توی بازار موفق باشه

    1. تا جایی که من میدونم این خودرو هنوز توی هیچ موسسه ایمنی تست نشده. اگرم شده هنوز نتایجش منتشر نشده.

  5. قیافش خوبه ولی کوچولو به نظر میرسه! تجربه محصولات لیفان میگه که از گیربکس نباید انتظار زیادی داشت حالا cvt هم نمیدونم، موتور هم با توجه به نمونه های مشابه اروپایی و کره ایی ضعیف به نظر میاد و در نهایت این قیمته که مشخص کننده نهاییه
    باید دید قیمت چند در میاد و میتونه سبک رانندگی مردم ایران رو به خوبی بپذیره یا نه

    1. گیربگس های CVT لیفان مال کمپانی مطرح ZF هستند و سیستم انتقال نیروی اونا با همکاری ZF و بوش آلمان طراحی میشه. 80 درصد از قطعات اصلی گیربکس از بلژیک به چین منتقل میشن. اینطور که ادعا کردن عملکرد گیربگس های CVT جدیدشون توی شتاب از صفر 10 درصد از گیربگس های اتوماتیک بهتره.
      Lifan CVT Struck with Force More Mature Technology
      During auto show, Lifan Motors invited overseas distributors and media to Shanghai for testing the new models. Through the great concentration for many years, and in virtue of the top auto technology provider Bosch and ZF for providing the most advanced technical support, Lifan CVT performance is of great maturity. The test drive for CVT models are respectively the intermediate car Lifan 720, star SUV Lifan X60 and the mini SUV Lifan X50 which will be launched soon. Over 80% core parts are imported from Belgium. The core power transmission part adopts Bosch pressure steel belt, which proves higher transmission efficiency. The transmission adopts the latest ASC, making the zero acceleration performance 10% higher than AT with stronger power acceleration. Through the driving experience, distributors and media gave a high praise, truly feeling the stable manipulation, oil-saving and comfortable driving of Lifan CVT models.
      http://www.lifanmotors.net/newsdetail.php?id=305

  6. طراحی پشتش خیلی خوبه ! جلوشم اگه( تو اون قسمت سیاه رنگ) یه جلو پنجره کرومی شبیه به سانتافه بهش اضافه میکردن خیلی خوشکل تر میشد.

    با توجه به امکانات و ظاهر نسبتا زیبا و اسپورتی که داره اگه قیمت خوبی روش بزارن شک نکنید ملت استقبال خوبی ازش می کنن.

    من انتظار دارم بین 30 تا حداکثر 40 (مدل دنده دستی) روش قیمت بزنن ! رقیب خوبی برای 206 میشه.
    بهتر تو همون رده بندی هاچ بک ها در نظرش بگیریم تا کراس اوور
    نسبت به 206 طراحی به روز تر و آپشن های خیلی بهتری داره.
    تو بازار ایران رقیب چینی مثل mvm315 جدید هم داره ولی من اینو بخاطر طراحی پشتش و فضای مناسب تر کابین و صندوق عقبش ترجیح میدم.
    خوب سایزش هم قطعا بزرگتر از 206 و 315 هست.
    موتورش هم اگه کم مصرف و با دوام باشه عالیه.

  7. طراحی جالبی داره به ویژه از نمای عقب ، طراحی از نمای جلو میتونست بهتر باشه .
    نمیدونم چرا چینی ها مخصوصاً لیفان ، رنگ ستون B رو سیاه نمیکنن مثل بقیه.
    طراحی داخلی بهتر از رقباشه ، به ویژه پشت آمپر.
    وزن و قدرت مشابه ۴۰۵ ، باید ۰تا۱۰۰ مشابهی داشته باشه ، در کل اگه با قیمت ۴۰ تا ۵۰ باشه ، خوبه.
    (سپهر زنگنه – افشین خالدی) ممنون
    (دنده۶) خسته نباشی

  8. قوسی که از وسط در عقب شروع میشه و به چراغ عقب می رسه با قوسی که از سر ماشین شروع شده ارتباط خوبی نداره و در یه لحظه ادم فک می کنه ماشین تصادف کرده

    نمای جلوش به شدت شبیه اپل کورسا ست

    اما در کل اگه بخاطر ظاهر شاسی بلندش قیمت خیلی بالایی براش نذارن در کل خیلی زیبا بود

    اگه اشتباه نکنم لیفان 550 که شبیه سوناتا هم هست خیلی باحاله

    1. اون لیفان 820 هستش که ترکیبی از آئودی A6، فورد تاروس، استون مارتین لاگوندا، تویوتا کمری، مزدا 6، هیوندای سوناتاست. موتور 2400 سی سی اون هم مال میتسوبیشیه. البته قوی ترین موتورش که احتمالا نمیاد ایران، یه موتور 2 لیتری توربو تزریق مستقیه که با همکاری ریکارو طراحی شده.

        1. 530 فیس لیفت همون 520 خودمونه. همونطور که 630 فیس لیفت 620 و 330 فیس لیفت 320 هستن. به نظرم 530 بیشتر شبیه تویوتا و مخصوصا یاریس شده.

  9. سلام
    یه سوال داشتم سپهر جان و یا دیگر دوستان اگه اطلاع دارن لطفا جواب بدن خواستم بدونم طراحی موتور ایکس 50 توسط خود شرکت لیفان صورت گرفته یا مربوط به یه شرکت دیگست؟

    1. طراحیش مال خود لیفانه. البته لیفان معمولا موتور هاش رو با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی میکنه.

      1. دقیقا همینطور هست و تا جایی که بنده در جریانم موتور ها از نظر دوام و کارایی در شرایط ایران هم در سطح قابل قبول و خوبی ظاهر شدند و هیچ کدام از مدل های 520 ، 620 و X60 تاکنون مشکل موتوری فراگیر نداشته اند اگر اطلاعات کامل تر یا موارد نقض این فرضیه را سراغ دارید، خوشحال میشم مطرح کنید.

        1. حق با شماست جناب سپهر عزیز. بنده با وجود ارتباط تنگاتنگ با بیشتر از 250 نفر از مالکان لیفان، تا الان حتی یک مورد هم در مورد نقص موتور یا ایرادهای کلی نشنیدم و ندیدم. به طور کلی بیشتر ایرادات لیفان ها شامل بی دقتی مونتاژی، کیفیت رنگ نه چندان بالا(شاید جالب باشه بدونین که کرمان موتور خودرو ها رو به صورت دستی و با پیستوله رنگ میکنه. به همین دلیل هم کیفیت رنگ لیفان ها و جک ها چندان بالا نیست.)، ایرادات موردی در تزئینات و ضعف در سیستم انتقال قدرت میشه. موتور های لیفان معمولا خوب و با کیفیت هستند و توانایی بالاتر از چیزی که ازشون انتظار میره رو دارند.

          1. ضمنا لازمه اضافه کنم که همه موتور های لیفان غیر از دو مورد که 1.6 لیتری 620 های قدیمی(تریتک محصول مشترک BMW و کرایسلر) و 2.4 لیتری لیفان 820 و X80 (موتور معروف سری Sirius 4G64 میتسوبیشی که توی تعداد زیادی از SUV ها ، تراک ها و سدان های چینی به کار رفته) هستند، همگی توسط خود لیفان طراحی و ساخته میشن. این موتور ها شامل 1.6 لیتری، 1.5 لیتری و 1.8 لیتری تنفس طبیعی و 2 لیتری، 1.4 لیتری و 1.2 لیتری توربو شارژ تزریق مستقیم میشه. البته موتور های برقی که روی 620، 320 و 720 برقی استفاده میشه که کلا داستانش جداس.

      2. ریکاردو از سال ۲۰۰۶ با لیفان شروع به همکاری برای توسعه انجین های ۰.۸ تا ۲.۴ لیتر کرد ، بعید میدونم لیفان هم در طراحی انجین ها نقشی داشته باشه و فقط تولید انجین با لیفان هست.
        همونطور که میتسوبیشی برای بقیه خودروسازهای چین انجین طراحی میکنه ولی با اسم همکاری در طراحی ثبت میشن .

        1. با احترام به نظر شما بنده فکر میکنم که بیشتر مراحل طراحی موتور ها توسط خود لیفان انجام شده و با آوردن اسم ریکاردو میخواد از اعتبار اون استفاده کنه. ضمنا موتور های لیفان همگی از نظر حقوق معنوی متعلق به خود لیفان هستند و توی اسم گذاری اونا پیشوند LF استفاده میشه. اما حقوق معنوی و مالکیت موتور های میتسوبیشی با خود میتسوبیشیه و در ازای گرفتن پول از شرکتای چینی بهشون اجازه میده که از موتورش استفاده کنن.

  10. بله طراحی موتور با خود لیفان هست و از نام یک شرکت انگلیسی در جهت غنا دادن به هویت این انجین ها استفاده میکند

  11. با سلام مطلب جالبی بود فقط یه سوال دارم آقا سپهر
    بین x50 ,mvm 315new کدوم رو پیشنهاد می دهید
    با توجه به اینکخ نمونه کراس 315 newهم می خواد بیاد

    1. سلام،کراس اوور 315 رو که هنوز تست نکردیم، اما اگر بخوایم نمونه دستی X50 با 315 رو مقایسه کنیم، شاید یکی از مهمترین تفاوت هاشون تعویض دنده بهتر X50 باشه ، به نظر میرسید از نظر شتاب و کشش هم برتری با X50 هست البته فراموش نکنید که X50 احتمالا چند میلیون گرون تر از 315 فعلی خواهد بود

  12. سلام این خودرو خیلی از لحاظ موتوری شباهت به ام وی ام 315 داره داره که نسبت به اون بدنه سنگین و ارتفاع بیشتری داره که هندلینگ و راحتیش شاید نسبت اون زیاد باشه ولی سرعت و شتاب کشش در سربالایی نخواهد داشت. مثل سمند که بر پایه 405 طراحی شده

  13. دوستان فروش این خودرو از کی شروع میشه و به نظرتون امکان داره زیر پنجاه میلیون عرضه بشه مدل دنده دستیش؟؟؟ از ایکس 60 که خیلی قشنگتره حالا باید ببینیم موتور و گیربکسش هماهنگ هستن یا نوچ….. ولی درکل جذابه شاید خریدمش اگه زیر 50 باشه

  14. اقای سپهر کامنت من باز ادیتوری کردید؟من فقط در مورد قیمت احتمالی این خودرو با توج6 به طراحی شبیه به نسل گذشته i30 و تقریبا طراحی اروپایی x50 که برخلاف x60 منطقی تر هست ابراز نظر کرده بودم دلیلی نداشت شما حذف کنید

  15. قيمت اعلام شد، اتوماتيك ٥٢٩٠٠ و دنده اي ٤٧٩٠٠. بنظرم كمي پاينن تر از اين بايد قيمت ميخورد. دنده اي كمتر از ٤٥ و اتومات زير ٥٠. كرمان موتور به مرور با در دست گرفتن بازار با مدل هاي قبليش، داره حاشيه سودش رو اقزايش ميده. اين كار درستي نيست، قطعا با ادامه اين روند بازار رو از دست خواهد داد، خصوصا بعد از رفع تحريم ها. اما در نهايت با همين قيمت هم بنظرم فروش بالا و خوبي خواهد داشت.

  16. حمید آقا منبع قیمت گذاریتون چیه؟خود کرمان موتور اعلام کرده؟من سرچ کردم چیزی پیدانکردم

    1. کرمان موتور در نمایشگاه شیراز این ارقام رو اعلام کرده که با توجه به قیمت جک جی 5 ، برلیانس اچ 330 ، تندر 90 ، دنا و سایر خودروها هم رده، قیمت گذاری رقابتی ای به نظر می رسد.

      1. من هم قبول دارم كه قيمت رقابتي هست، و گفتم كه بنظرم فروش خوبي داره. اما اگر قيمت رسمي شركت سازنده رو در نظر بگيريد درميابيد كه كرمان موتور اين بار، درصد سود بيشتري نسبت مدل هاي قبلي براي خودش در نظر گرفته. احتمالا توجيه مسئولان قيمت گذاري كرمان موتور هم مثل شما همين مقايسه با خودروهاي مشابه بوده كه اين قيمت رو تعيين كردند، اما ايراد كار دقيقا همينجاست كه كرمان موتور هم خودش رو با ايران خودرو و سايپا تنظيم كنه و مثل اونا قيمت گذاري كنه. قطعا اون دو شركت قيمت گذاري غلطي داشتند و دارند كه اينگونه نارضايتي در مردم بوجود اومده نسبت بهشون. بهتره كرمان موتور ديگه اين راه غلط رو نره.

  17. ولی اگه این قیمت باشه احتمال داره که کرمان موتور قیمت جک s3 که اونم قرار بوده امسال عرض بشه بیشتر از این اعلام کنه چون زیباتر از این ماشینه و اسم شاسی بلند بیشتر بهش میاد.این که بنظر من به یک هاچ بک بیشتر شبیهه تا یک شاسی بلند

  18. با توجه به ظاهر و امکاناتی که داره به نظر قیمت بالایی (البته تو بازار ایران ) نمیاد.ضمن اینکه بنظر میاد با توجه به ابعادش بین خانوما طرفدار پیدا کنه.امروز میرم نمایشگاه قییمتشو میپرسم.

  19. قیمتش همونه که دوستان گفتن.اما ظاهر قشنگی داره.به نظر من نسبت به قیمتش خوبه.
    راسی 820 ام گذاشته بودن.اون ظاهرا 80 تومنه.اونم قشنگ بود.
    واسه شرکتی که هنوز 15 سالم نیس شروع کرده این کارا حتی ا گه 100 در صد هم کپی کاری باشه عالیه
    شرکتای ایرانی ام با 40 سال سابقه شدن مونتاج کاره چینیا

  20. رفتم نمایشگاه لیفان x50واقعا خوشگل بود ولی توی عکس شاسی بلند به نظر می رسه ولی چیزی که توی نمایشگاه بود یه هاچبک بود شبیه شاسی بلند تکرار می کنم شبیه شاسی بلند
    لیفان طولش 4متر و10سانته ارتفاعش هم یک متر و 54سانته
    mvm315 new طولش 4متر و18سانته وارتفاعش یک متر و48سانت
    یه مقایسه بین ابعاد این دو خودرو متوجه میشیم ابعاد لیفان x50 چطوریه

  21. salam va dorod bar jenabe zangeneh
    modatist tahghighati rizbinaneh az khodro kardam va motevajeh 6 model baraye in khodro shodam ke 3 model marbot be giriboxe dasti va 3 model marbot be giriboxe automatic mibashad mikhastam bebinam khodroye varedati joze kodom modelha gharar migire fooltarine on airbage kenar va zanoyi – gps monitor lamsi be hamrahe dorbine aghab va ESP dasht ke shoma zekr nakardid vali dar aks motevajehe system soti shodam ke besorate mamoli bod mikhastam bebinam dar morede esp va airbag ham hamintore?

  22. خسته نباشی سپهر جان، مثل همیشه پیشگام و مسلط نقد اولیه از خودرو داشتی.
    در مورد X50 اونچه که سابقه فورش مدلی مثل X60 و کلا محصولات کرمان خودرو نشون میده، باید منتظر فروش خوب و موفقیت این مدل باشیم به خصوص اینکه در مقایسه با خودروها دیگر قیمت رقابتی هم براش تعیین شده است.
    چین دقیقا راه کره رو پیش گرفته ولی با سرعت چند برابری!

  23. من امروز اتوماتشو واسه تحویل مهر ماه ثبت نام کردم ، حالا بیاد اگه قیافش به دل بشینه نگهش میدارم وگرنه میفروشمش ، در ضمن واسه ثبت نامهای سری اول که خیلی هم محدود بود 2 تومان تخفیف هم در نظر گرفتن .

    1. سلام دوست عزیز.بنده هم میخواستم ثبت نام کنم.فقط بین دنده ای و اتوماتیک مرددم.
      آیا خرید اتوماتیک این ماشین نسبت به دنده ای ارجهیت داره؟ چون توی نقد بالا مسایلی در مورد دو نوع گفته شد که جذابیت دنده ای رو نسبت به اتوماتیک بیشتر میکنه.
      در عین حال چون تا به حال خودرو اتومات نداشتم ابن سوال رو می پرسم که در این مدل خودرو آیا حالتی هم برای عوض کردن دنده به صورت دستی وجود داره یا عوض کردن دنده ها فقط اتوماته؟
      و سوال آخر اینکه دو میلیون تخفیفی که کرمان خودرو گذاشته علاوه بر اون سود 18درصدیه یا همون رو لحاظ کرده،چون توی شرایط خرید هر دو رو نوشته ولی من از هایپراستار تهران سوال کردم مسوولش گفت با احتساب تخفیف دو میایونی قیمت ماشین 50900 میشه و دیگه برای پیش پرداخت شما سودی در نظر گرفته نمیشه.
      ممنون از پاسخ شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا