اخبار خارجی

اولین وانت پیکاپ برقی بی وای دی برای بازارهای جهانی تولید می‌شود

شرکت بی وای دی در سال جاری میلادی اولین وانت پیکاپ برقی خود برای بازارهای جهانی را معرفی خواهد کرد.

به گزارش دنده 6 – اولین وانت پیکاپ برقی بی وای دی که به‌طور ویژه برای بازارهای جهانی توسعه یافته تولید خواهد شد. این وانت پیکاپ بدون آلایندگی در کلاس خودروهای میان سایز تا بزرگ قرار می‌گیرد و ابعاد آن از وانت تویوتا هایلوکس اندکی بزرگ‌تر خواهد بود. در حال حاضر برخی تصاویر جاسوسی از وانت موردبحث منتشر شده و می‌توانیم جزئیات طراحی آن را ببینیم.

هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست اما وانت پیکاپ های برقی پتانسیل‌های زیادی در تکنولوژی‌های هوشمند و راحتی بیشتر نسبت به مدل‌های بنزینی سنتی دارند. در سال ۲۰۲۲ بود که تصاویر جاسوسی وانت پیکاپ برقی بی وای دی در زمان تست‌ها منتشر شد و در همان زمان برخی رسانه‌ها مدعی شدند این خودرو اولین خودرو از برند مرموز F بی وای دی خواهد بود. البته این برند بعداً به فرمولا بائو تبدیل شد و اولین محصولش نیز شاسی‌بلند بائو ۵ بوده است.

وانت‌ها در کشور چین به عنوان محصولات تجاری سبک شناخته می‌شوند و در مقایسه با خودروهای سواری عادی همچون سدان ها و شاسی بلندها محدودیت‌های زیادی دارند. این محدودیت‌ها می‌توانند یکی از دلایل عدم تولید وانت‌های متعدد توسط بی وای دی باشند. همچنین دلیل تولید وانت پیکاپ برقی بی وای دی برای بازارهای جهانی می‌تواند همین محدودیت‌ها باشد.
وانت‌ها در بزرگراه‌های چین باید در لاین کندرو و سمت راست حرکت کنند و حداکثر سرعت آن‌ها نباید از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بیشتر باشد. این در حالی است که خودروهای سواری عادی می‌توانند به حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌ها برسند. وانت‌ها در چین همچنین باید حداکثر سن ۱۵ سال داشته باشند و پس از آن اوراق خواهند شد. این خودروها باید در ده سال اول مالکیت به‌صورت سالانه بررسی شوند و پس از آن نیز یک سال در میان بررسی خواهند شد؛ اما خودروهای هفت‌نفره و کمتر چنین بازرسی‌هایی را برای شش سال اول مالکیت ندارند.بسیاری از شهرهای چین نیز محدودیت‌های تردد وانت‌ها در برخی مناطق شهری را اعمال کرده‌اند هرچند این محدودیت‌ها در طول چند سال اخیر کمی تعدیل شده‌اند. تسلا به عنوان یکی از رقبای اصلی بی وای دی در سال ۲۰۱۹ اولین وانت خود با نام سایبرتراک را معرفی کرد. این خودرو از چند ماه قبل راهی بازار آمریکا شده است. تسلا همچنین در ماه ژانویه چندین دستگاه سایبرتراک را در شهرهای چین به نمایش گذاشت اما به زمان عرضه آن در این کشور اشاره‌ای نکرد. از بین برندهای چینی شرکت جیلی اخیرا وانت رادار RD6 را معرفی کرده است. این خودرو از چندی پیش راهی بازار شده هرچند رادار تبلیغات زیادی را جهت فروش این خودرو در چین انجام نداده و به نظر می‌رسد تمرکز اصلی خود را روی بازارهای بین‌المللی گذاشته است. باید منتظر ماند و دید وانت پیکاپ برقی بی وای دی چه ویژگی‌هایی برای رقابت با برندهای مطرح خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا