اخبار خارجی

اولین پاگانی یوتوپیا با بدنه تمام فیبرکربن تحویل مشتری شد

پاگانی اولین نمونه از ابر خودروی یوتوپیا در بازار آمریکا را با فیبرکربن سفارشی تحویل مشتری داد.

به گزارش دنده 6 – حدود ۲۰ ماه از معرفی رسمی یوتوپیا در کشور ایتالیا می‌گذرد و اگرچه فرایند تحویل این خودرو به مشتریان از سال قبل شروع شده اما به تازگی اولین نمونه این خودرو در کشور آمریکا به مالک آن تحویل داده شده تا به سایر خودروهای کلکسیون او از جمله کونیگ زگ رگرا، بوگاتی شیرون، مک لارن P1، فراری لافراری و پاگانی هوایرا رودستر BC ملحق شود.

خریدار این ابر خودروی ایتالیایی بدنه‌ای با تریم فیبر کربن را سفارش داده که در نهایت باعث می‌شود قیمت خودرو به‌ شدت افزایش یابد. رینگ‌های نقره‌ای زیبا و کالیپرهای ترمز طلایی نیز جزو دیگر ویژگی‌های ظاهری یوتوپیا موردبحث هستند. از مرکز کاپوت، سقف و پوشش پیشرانه نیز تریم فیبر کربن با رنگ مارون عبور کرده و عناصر طلایی رنگ نیز بر جذابیت بصری یوتوپیا افزوده‌اند. در مراسم رونمایی یوتوپیا خودرویی با قطعات آلومینیومی فراوان در کابین به نمایش گذاشته شد اما خودروی موردبحث ما بازهم از قطعات فیبر کربنی زیاد در بخش داخلی استفاده کرده است. این متریال گران‌قیمت در داشبورد، ورودی‌های سیستم تهویه، غربیلک فرمان، اطراف پشت آمپرها و تونل گیربکس دیده می‌شود. همچنین پوشش چرم قهوه‌ای در پانل درها، فرمان و داشبورد بکار رفته است و حدس می‌زنیم همین پوشش در صندلی‌ها و دیگر بخش‌ها نیز وجود داشته باشد.

یوتوپیا با گیربکس ۶ سرعته دستی یا سکونشئال اتوماتیک شده عرضه می‌شود و اگرچه هر دو نوع گیربکس دارای شیفتر داخل کابین هستند و مکانیسم تعویض دنده آن‌ها تقریباً مشابه هم به نظر می‌رسد اما این یوتوپیا وارد شده به آمریکا از گیربکس سکونشئال استفاده می‌کند. البته مطمئنیم پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی خودرو جذابیت‌های بسیار زیادی خواهد داشت و نوع گیربکس تفاوتی در لذت بردن از آن ایجاد نخواهد کرد. شایان ذکر است تنها ۹۹ دستگاه از پاگانی یوتوپیا تولید خواهد شد و قیمت آن در آمریکا از ۲.۱۹ میلیون دلار شروع می‌شود هرچند حدس می‌زنیم قیمت این یوتوپیا با توجه به مواردی همچون تریم فیبر کربن بسیار بیشتر از قیمت پایه باشد و به بیشتر از ۳ میلیون دلار برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا