اخباراخبار داخلیاسلایدرایرانیچینی

هایما S7؛ اولین SUV ایران خودرو + مشخصات، امکانات و گالری

در روزهایی که تب تولید محصولات چینی توسط خودروسازان داخلی بالا گرفته، ایران خودرو نیز به دنبال یک شاسی بلند چشم بادامی به نام هایما S7 رفته تا از قافله عقب نماند.

     

    هایما S7 طراحی ظاهری -2

    هایما S7 طراحی ظاهری

    به نقل از تیتر بیست، آن طور که خبر می رسد، مسوولان ایران خودرو مذاکراتی با “هایما موتورز چین” داشته اند و قرار است یکی از محصولات این شرکت را وارد و مونتاژ کنند. محصولی که مدنظر ایران خودرویی ها قرار گرفته، شاسی بلند است و در صورت آمدن به ایران، باید با رقبایی مانند لیفان و جک رقابت کند. این شاسی بلند چشم بادامی حتی قرار بود در نمایشگاه ماه گذشته شیراز نیز حضور پیدا کرده و رونمایی شود، که این اتفاق رخ نداد. گفته می شود این خودرو در صورت عرضه به بازار ایران، قیمتی حدود 85 میلیون تومان در مدل فول خود (مدلی که دنده اتومات است) خواهد داشت. باید دید ایران خودرویی ها چه برنامه ای برای هایما دارند و آیا به سراغ مونتاژ آن خواهند رفت یا به وارداتش اکتفا می کنند؟

    هایما اس7-1

    هایما S7 با پیشرانه 2.0 لیتری 130 اسب بخاری واردبازار می شود که از نظر مشخصات فنی و عملکردی در محدوده خودروهای رقیب چون لیفان X60 و MVM X33 قرار می گیرد.بنابراین تنها عامل برای موفقیت این خودرو در مقابل چنین رقبای شناخته شده ای تنها می تواند کیفیت بهتر و قیمت گذاری مطلوب باشد.

     هایما S7 از سیستم تعلیق مولتی لینک در چرخ های عقب بهره می برد که می تواند پایداری نسبتا خوبی را برای این خودرو نوید دهد.

    هایما S7-مشخصات فنی

    تصاویر به مدل S7 یا هایما 7 مربوط هستند که در ایران خودرو خراسان مونتاژ می شود.

     

    شرایط فروش خودرو S7

    گروه صنعتی ایران‌خودرو قصد دارد تا چند روز آینده فروش جدیدترین محصول خود با نام “اس7” را آغاز نماید که مروری خواهیم داشت بر این شاسی‌بلند جدید در بازار کشورمان …

    برای احترام به سلایق مشتریان، شرکت ایران خودرو اقدام به تولید خودرو شاسی بلند جدید، با ظاھر و تجھیزات مناسب نموده است.این خودرو با مشارکت شرکت ھایما به تولید رسیده است.

    ھایما در سال 1992 توسط بخش خصوصی و با ھمکاری و مشارکت شرکت مزدا تاسیس گردید و در سال 2006 سھم مزدا به شرکت خودرو سازی FAW انتقال یافت که سومین شرکت برتر در سال 2013 به لحاظ تعداد تولید در کشور چین می باشد. این خودروی جدید از امکانات ایمنی مناسب، اتاق جادار برای سرنشینان و تجھیزات رفاھی کامل در کنار طراحی مدرن که برگرفته از فن آوری مزدا می باشد برخوردار است .S7 یکی از پرفروشترین محصولات شرکت ھایما درسال 2013 می باشدکه توانسته با بھره گیری از امکانات و تجھیزات به روز جایگاه مناسبی را در بازار رقابتی به خود اختصاص دھد.

    مھمترین ویژگی ھای خودرو هایما S7 :

    گیربکس اتوماتیک (ساخت شرکت POWERTECH کشور کره)

    فرمان برقی

    سیستم ورود بدون کلید و دکمه روشن وخاموش (مدل فول اتوماتیک)

    طراحی زیبا و دلنشین

    ایمنی بالا

    4 کیسه ھوای ایمنی (راننده وسرنشین وجانبی)

    مصرف سوخت مناسب

    سان روف

    اسپویلر

    دوربین دید عقب

    آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و نمایش میزان باد لاستیک(TPMS)

    سیستم مالتی مدیا با سیستم رھیاب وصفحه نمایش 7 اینچی لمسی

    صندلی چرمی

    صندلی راننده 8 حرکته برقی

    سیستم ترمز BAS، EBD،ABS (چھار چرخ دیسکی)

    سیستم پیشرفته پایداری الکترونیکی ترمز ESP

    د‌ر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو و صنایع وابسته دوشنبه 26 مردادماه جاری از خودرو شاسی بلند هایما نیز رونمایی خواهد شد.

    عملیات اجرایی راه‌اندازی خط خودروی جدید “‌هایما” که قرار است همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو ایران در مشهد رونمایی شود از آبان سال 1393 در شرکت ایران خودرو خراسان به‌صورت جدی آغاز شده و در چهار حوزه بدنه، رنگ، تزیینات و لجستیک به اجرا درآمد. خطوط تولید محصول جدید با بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکاران داخلی، در مدت 11 ماه آماده و راه‌اندازی شده است.

    خودروی هایما 7 یک شاسی بلند با ظاهری شرقی است که به یک موتور 2.0 لیتری DVVT مجهز است. حداکثر قدرت خروجی این موتور برابر با 167 اسب بخار و گشتاور آن 180 نیوتن بر متر دردور 4500 بوده و مصرف سوخت این خودرو طبق اطلاعات منتشر شده توسط کارخانه سازنده برابر با 8.8 لیتر در 100 کیلومتر و توان خورجی موتور این خودرو توسط یک گیربکس 5 سرعته تیپ ترونیک محصول هیوندای کره جنوبی به چرخها جلو منتقل می‌شود.

    تجهیزات رفاهی و ایمنی با استفاده از سیستم‌هایی نظیر ESP، کنترل و نمایش فشار باد تایرها، 4 سنسور رادار، فرمان بشکن و پشت‌سری‌های فعال، ارتفاع مناسب کف برای حرکت در خارج از جاده، فنربندی و تعلیق مناسب و طراحی خوب از نکات مثبت این خودرو به شمار می‌آیند.

    برای تأمین انرژی از موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپ با زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها استفاده شده است. این موتور از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی و یا اتوماتیک تنها می‌تواند چرخ‌های جلو را به گردش درآورد. بیشینه نیروی تولیدی 147.5 اسب بخار در دور موتور 6000 است. گشتاور نیز در دور 4500 نهایتاً به 180 نیوتن متر می‌رسد.

    مشخصات شاسی بلند S7

     

     

     

    60 دیدگاه

    1. نمیدونم چرا ایران خودرو حالا که داره ماشین چینی مونتاژمیکنه نمیره مدل جدیدهاش رو بیاره که شکست نخوره.دانگ فنگ اخیرا شاسی بلند FENGSHEN AX7 رو تولید کرده که هم طراحی زیبایی داره و هم از نظر فنی قویه.هایما s7 تولید 2013 هست و طراحی داخل و خارج اون قدیمی و تکراریه.امیدوارم کارشناسان ایران خودرو خیلی به آوردن ماشین چینی دقت کنن چون رقابت مدل و قیمت بین چینی ها خیلی زیادشده و سرنوشتش مثل سایپا که درفروش چانگان و زوتی کاملا شکست خورد نشه.

      1. دوست گرامي ، نظرات جالب شما در بخش مبلغين جك كه جاي تامل بسيار داره. در بحث چانگان هم كه آمار غلط داديد. چه اصراري بر اين مطلب داريد كه فروش چانگان را شكست خورده بناميد؟ در حالي كه از اول اينطور نبوده و نيست.
        رفتار زشت و ناپسندي را پيش گرفتيد.

        اين چه جور شكستي هست كه مازاد بر 2500 دستگاه اوليه چانگان ، 700 دستگاه ديگر هم به فروش رفته و تعدادش به 3200 دستگاه رسيده. هيچ مالك واقعي اي هم از خريد خودروي خودش پشيمان نيست . تعداد كمي هم براي فروش هست كه 90 درصدشان از قطعه سازان طلبكار سايپا هستند كه برايشان فقط پول مطرح هست.

        اعتراض مالكين هم فقط به عملكرد سايپا در خصوص تاخير در پلاك بوده نه چيز ديگه. بهر حال شما چه وابسته به ايران خودرو باشيد يا كرمان موتور مهم نيست. مهم اينست كه در اين شبهاي عزيز قدر ، كمي به خودتان بياييد و از تخريب ناجوانمردانه اي كه در پيش گرفتيد ، دست برداريد.

        اينجا بحث در مورد چيز ديگري هست. ولي شما در هر سايت و هر پست اين سايت دروغ خودتان را مطرح ميكنيد. چرا و چه هدفي داريد معلوم نيست. اينجا اگر از ميوه هم صحبت كنند شما به چانگان ربط ميدهيد.

        براي اطلاع شما كه پروژه چانگان را شكست خورده ميدونيد ، و شديدا سخت در اشتباه هستيد ، ميگم كه سايپاي كاشان راه اندازي خط توليد چانگان را رسما اعلام كرده و عملا آينده اين خودرو را تضمين و تامين كرده. همين الان هم با گارانتي 5 ساله ، هيچ مشكل غير قابل حلي براي مالكان اين خودرو متصور نيست.

        براي اينكه مطمئن بشيد كه يقينا در اشتباه هستيد به است اصلي چانگان در ايران سربزنيد و پستهاي 11 و 12 اين سايت را به دقت بخوانيد. http://changan-iran.blogsky.com

        خواهشا و لطفا دروغ پردازي و شايعه سازي نكنيد كه خداوند بينا و حاضر و ناظر هست .

        بحث بين خريداران چانگان و چري و جك كه در سايتها راه افتاده ، ناشي از تفكرات امثال شماست. كه ظاهرا بدون نفع در اين ميان نيستيد. هر كي هر چي خريده ، سليقه و انتخاب خودش بوده و قابل احترام هست. لزومي نداره كه تفكر خودمان را به زور و دروغ به ديگران ديكته كنيم. مگه جنگ هست كه اينطور رفتار ميكنيد.

        1. حاجی زکییییی!!!
          کار نداریم که شما هم چانگان خریدی یا نه و اون بنده خدا چی داره خودش و چی میگه و شما چی میگی. کدوم یکی از ما سوادشو داریم که بخوایم این همه تخصصی راجع به ماشین نظر بدیم؟! کار رو بسپورین به اهل فنش. شما هم هر ماشینی که میخوای بخر. یکی لیفان دوست داره، یکی جک، یکی چانگان، یکی ام جی، یکی ژاپنی بازه، یکی کره ای پسنده. سلیقه ایه.
          تجربه شخصیم رو هم میگم که من خریدار سری های اول ام جی 550 بودم، همه دوستام بهم گفتم بیا یه اتاق 3 دست دو وردار با یه کم پول بیشتر و ماشین چینی (یا انگلیسی یا هر چی) نخر. ولی من رو حرفم موندم و 550 رو خریدم. دو سال و خورده ای داشتم بهش رحم هم نکردم. خدایی تا وقتی که زیر پام بود اصلا لش نشد و اذیت نکرد. دیگه نمیدونم برای صاحب بعدیش هم همین بود یا نه. پس نمیشه ندیده و نشنیده راجع به یه ماشین نظر داد. صرف چینی بودن یا برند خاص داشتن، دلیل بد یا خوب بودن نیست. همون جور که بنز میتونه ماشین مزخرف بزنه، مثلا گریت وال هم میتونه ماشین خیلی خوب بزنه.

          ولی یه چیز که چرا بهت گفتم زکیییی. عزیز من، واقعا خودت باور کردی که این وبلاگی که گذاشتی مرجع رسمیه؟!! این مال یه بنده خداییه جوگیره، مثلا توش زده نمیدونم فلان مدل خوشگل آمریکایی شما رو به خرید چانگان دعوت میکند یا مثلا فیلم آفرود با چانگان با یه دختر خوشگل روسی!! خوب عزیز من مطلب میخوای بذاری یا ارجاع بدی به یه سایت قشنگ بده که کلاس خودتو حفظ کنی، نه وبلاگ یه بچه….. لا اله الا ا… اینجوری به جای اینکه تبلیغ بکنی، تخریب میکنی!!
          حرفهای ما رو به دل نگیر…………….!!

          1. براي شما هم زكييييي!
            شما هم حواست نبود ولي حرف منو تكرار كردي.
            من هم همين را گفتم كه اين آقايي كه اسمش مهران هست همه جا همه چيز را به چانگان ربط ميده.
            شما از هواپيماها هم صحبت كني به چانگان ربطش ميده.
            يه بار ديگه به دقت بخون تا متوجه بشي كه شما نفهميدي كه چرا من جواب ايشان را نوشتم.

            اما در مورد سايتي كه من معرفيش كردم يك توضيح بدم.
            تقريبا تمام خريداران چانگان در اين سايت جمع شدند. و به واسطه وجود اين سايت بود كه تونستيم شاخ سايپا را بشكونيم و پلاك بگيريم. از فراخوانها كه هيچ سايتي اين كار را نميكنه و جرات انجامش هم نداره. چون عملا حركت اعتراضي حساب ميشه. تا كمك به همه براي تامين گواهي اسقاط و پلاك و ساير موارد.

            دوست عزيز كه نميدونم چرا نوشتي شهرك غرب ولي با ادبياتي كه حتي در پايين ترين مناطق تهران هم صحبت نميكنند ، مطلب نوشتي.
            سايت مذكور توسط چند نفر واقعي نه مثل خيلي سايتها كه مجازي هستند ، اداره ميشه. تمامشان هم افرادي تحصيل كرده هستند و در ارتباط كامل با مديران ارشد سايپا از فروش و تحويل گرفته تا ستكو و سايپا يدك.

            در زماني كه قحطي گواهي اسقاط بود ، بيش از 300 نفر ، توسط توصيه خود اين دوستان و نفوذشان در سايپا موفق شدند كه به ماشين و پلاكشان برسند.
            خود من در پيام خصوصي ازشون خواستم . مشخصات هم بهشون دادم. در زماني كه گواهي اسقاط اصلا پيدا نميشد ، ظرف مدت كمتر از 10 روز ، گواهي برام جور شد ، فيشهام درست شد و پلاك هم دستم بود.

            شما اين دوستان را نميشناسي و قضاوت نادرست ميكني. بچه ، مثلا شهههههههرك غرب ! شما هم به دل نگير!

        2. دوست عزیز من خودم یکی از دوست داران چانگان هستم و معتقدم یکی از بهترین برندهای چینی هست ولی متاسفانه با سیستهایی که سایپا پیش رو گرفته به نظر من با اینکه خودرو های بسیار خوبی هم چانگان تولید میکنه احتمالا یه شکست دیگه برای سایپا باشه یه موردش همین قیمت گذاری که رو این خودرو انجام داده یکم بره از کرمان موتور یاد بگیره چقدر خوب قیمت گذاری کرده رو محصولاتش

          1. با همين قيمت 700 تا بيشتر از 2500 تا فروختند. يادتان باشه كه چانگان كاملا وارداتي و سي بي يو هست. در كارخانه اي هم توليد ميشه كه محصولات فورد و مزدا و سيتروئن را توليد ميكنه . كيفيت رنگ عالي در حد خودروهاي ژاپني و ازون بهتر ، كيفيت مونتاژ باورنكردني در محصولي كه به مشتري تحويل دادند مشهود هست. سايپا اگر مونتاژ كنه بيشتر از 2 سال گارانتي نميكنه. امكان هم نداره بتونه مثل خود چانگان مونتاژ كنه.
            وارداتي ها 5 سال گارانتي دارند. خودم چون به سرويس اوليه رسيدم ، در سيستم سايپا يدك ديدم كه 5 سال گارانتي ثبت شده.

            من با كرمان موتور مشكلي ندارم.
            شما ميگيد خوب قيمت گذاشته. عقيده شماست. ولي چه ماشيني؟
            دنده دستي نه اتوماتيك ، مونتاژ داخل نه وارداتي ، گارانتي كوتاه مدت نه 5 ساله ، رنگ ضعيف و باقي قضايا كه در سايتها اينترنتي درز كرده.
            در دراز مدت با تحميل هزينه تعميرات خيلي خيلي گرانتر از چيزي كه فكر ميكنيد درمياد.

            نظر شما محترم ، ازاينكه محترمانه اعلام نظر كرديد ممنونم.

        3. چانگان ماشین خوبیه ولی اکثر مخالفان چانگان روی بحث قیمت گذاری این ماشین مشکل دارند. قیمت بالای 80 برای چانگان معقول نیست. ماشینی که به پول ایران توی چین در حدود 51 میلیون قیمتشه نباید توی ایران بالای 80 قیمت داشته باشه البته اینو بر اساس قیمت بقیه چینی های مونتاژ میتوان بیان کرد. چانگان فعلاً به صورت وارداتی هست و شاید کمتر از این قیمت امکان ارایه نداشته باشه ولی اگه قراره مونتاژ بشه اقلاً باید ده میلیون قیمتش پایین بیاد ( بدون کاهش آپشن) تا بتونه توی این بازار با این همه تنوع خودرو رقابت کنه. چانگان هر چقدر هم با کیفیت باشه ولی چند تا نقطه ضعف داره که نمیتونه توی این بازار برای مشتری ایرانی با این قیمت جذاب باشه. اول اینکه چینیه. فرهنگ عامه مردم ایران هنوز با خودروی چینی نتونسته کنار بیاد البته داره وضعیت روز به روز بهتر میشه و اعتماد نسبت به چینی ها داره توی بازار ایران ایجاد میشه. دوم بحث قدرت موتوره. توی ایران اولین فاکتور در انتخاب ماشین درست یا غلط قدرت موتور هست ( بر خلاف برخی کشورها با قیمت بالای سوخت که اولین فاکتور براشون مصرف بنزینه). موتور 1.6 با 112 اسب بخار (بر اساس اطلاعات سایت سایپا ، طبق اطلاعات سایتهای چینی این قدرت در حدود 120 اسب بخار است که چندان بد نیست) برای مشتری ایرانی جذابیتی ندارد. بحث بعدی 4 دنده بودن گیربکس اتومات ماشین هست که باز هم چندان نقطه قوتی برای این ماشین محسوب نمیشه. نکته بعدی نبودن ایربگهای پرده ای هست (توی مدل ارایه شده در چین ایربگهای پرده ای هم هست). استفاده از سیستم تهویه دستی هم خیلی برای ماشینی با این رنج قیمت جالب نیست. این نکته هم قابل ذکر هست که این ماشین توی خود چین در تست تصادف موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شده و نه 5 ستاره که اینم نمیتونه نقطه قوت مناسبی برای ماشینی با این رنج قیمت باشه، خصوصاً اینکه این امتیاز بر اساس 6 ایربگ بوده و نه 4 ایربگ.
          البته در کنار نکات فوق بد نیست که اشاره ای به نقاط قوتش هم بشه. ظاهر نسبتاً خوب ، استفاده از سیستمهای esp,tcs,hba و همچنین فرمان برقی نقاط قوت چانگان هست. به هر حال اگه چانگان میخواد توی بازار ایران موفق باشه باید کمی در قیمتش تعدیل کنه و گرنه توی این بازار بعیده که بتونه به موفقیت برسه. اینکه حدود 3200 خودروی چانگان به فروش رفته ( که البته مقدار قابل ملاحظه ای هست) دلیل ادامه موفقیتش نیست. این فروش یکی مربوط به این هست که توی ایران هر چیز جدیدی پیش فروش میشه همه خصوصاً دلالها میریزند روی اون و پیش خرید میکنند که این مربوط به فرهنگ غلط مردم ما توی خرید خودرو هست. دوم هم ناشی از خالی بودن بازار از شاسی بلندهای ارزان در زمان ارایه این خودرو بود. با توجه به تنوعی که در آینده نزدیک در بازار شاسی بلندها خواهیم داشت و با وجود خودروهایی مثل پژو 2008 و رنو کپچر و حتی چینی هایی مثل تیگو 5 ، جک اس 5 اتومات و شاسی بلند ام جی، کمتر کسی ممکنه حاضر بشه برای یک مینی اس یو وی چینی با کمتر از 120 اسب بخار قدرت و آپشنهای نه چندان چشمگیر بالای 80 میلیون هزینه کنه.

          1. دوست گرامي براي اطلاع شما ميگم.

            ما كه اسناد ماشين را تحويل گرفتيم توي اون مدل 2015 خورده و قدرت ماشين هم در تمام اسناد كارخانه كه همراه ماشين هست 125 نوشته شده . سايت سايپا هم در سايپا كاشان 125 نوشته كه قرار هست توليد كنه .
            يك توضيح بدم كه بدونيد كه اينها كاتالوگ را بر مبناي مدل تستي كه وارد ايران شد تهيه كردند . اون مدلش قديمي 2012 بود با 112 اسب كه متاسفانه هم چاپ شد . اينو ميتونيد از واحد وارد كننده اين ماشين بپرسيد.

            در مورد دنده هم موردي فرمورديد.
            بازهم قابل ذكر هست كه گيربكس اين ماشين نقطه قوتش هست. چون ساخت AISIN ژاپن هست. و باز براي اطلاع شما بگم كه اين كمپاني ، گيربكس لكسوس و تويوتا را توليد ميكنه.

            اما فرموديد 4 دنده كه الان پژو 2008 كه خودتان اسم برديد هم همين سيستم را داره.
            ولي چون اين مطلب توسط حداقل 50 نفر مالك واقعي چانگان تست شده ، ميگم كه گيربكس اين ماشين اووردرايدو داره و عملا 5 دنده هست. اينو خودم از تعميرگاه مركزي هم پرسيدم تاييد كردند. در سرعت بالا كاملا قابل حس هست. سيستمش هم قديمي نيست كه با زدن كليد فعال بشه. مثل بسياري از كراس اوورهاي مطرح امروزي اتو اكتيو ساخته شده. حداقل منكه 175 تا سرعت باهاش رفتم هيچ مشكلي نداشتم.
            در مورد ايربگ هم شاسي بلند سي اس 35 ايربگ 4 ايربگ داره و از اول هم همين را گفته بودند. فقط ايدو هم قرار بود مثل سي اس 35 فول بياد كه نيومد.

            اما در مورد پژو 2008 كه هيچ برتري اي نسبت به چانگان نداره.
            رنو كپچر هم فضاي داخلي تنگتري داره و البته 20 ميليون گرانتر هست.
            جك اس 5 اتومات هم اگر بياد طبق تحقيق يكي از مالكان اين خودرو با حجم 1.5 و گيربكس جي 5 مياد كه كه اصلا توان وزن بالا و اعمال شتاب مناسب را نداره. اگر قرار باشه گيربكس جك جي 5 روش نصب بشه كه مزيت نيست ، ايراد هم هست . مگر اينكه گيربكس جديدي براش طراحي كنند. تازه قيمتش هم قراره 15 تومان بيشتر هم باشه.
            چزي تيگو 5 هم هندوانه در بسته هست. هنوز ايكس 33 با مشكل تامين قطعه مواجه هست.
            چانگان را حداقل سايپا آورده و تامين قطعه اون تضمين شده است.

            دوست عزيز من چون از كاربران قديمي سايت جناب آفرود كه الان بهش ميگيم سايت قديم و سايت جديد كه اسمش شده چانگان ايران ، هستم ، مطالب اين يكساله را در جريانش هستم. تمام صحبتها با مستندات هست و مداركش با منبع در هر دو سايت چانگان موجود هست. خواستيد ميتونيد از مديرانش استعلام بگيريد. هميشه پاسخگو بودند.

            1. دادا امیر اینقد به در و دیوار نزن.
              جنس چینی اشغاله. خوب هم داره ها اما مسئولین ایرانی سراغ خوب هاش نمیرند. دنبال ارزون ها میرن.
              ارزونی هم به دلیل نیست. جک چانگان دانگ فنگ فلان بهمان همه سرتاپای یه کرباسن===> “آشغال”.
              البته از ایرونی ها بهترن. اما نه با این قیمت هایی که به من و شما میدن. جنس بنجل رو باید ارزون خرید نه گرون. شما چانگان خریدی مبارک باشه ایشالله چرخش برات بچرخه ولی اینقدر طرفداری الکی از ماشین زپرتی چینی نکن.

            2. از توضیحات شما ممنونم خصوصاً در مورد قدرت موتور که اگر اینطور باشه جای تاسف داره که سایپا تا این حد ناشیانه عمل میکنه که توی سایت خودش عددی به عنوان قدرت موتور ذکر میکنه که به نوعی ضد تبلیغ علیه محصولش باشه. در مورد گیربکس AISIN هم اطلاع نداشتم اگر اینطور باشه که گیربکس خوبیه ولی به هر حال گیربکس 4 دنده خیلی نقطه قوت یک ماشین نمیتونه باشه . پژو 2008 هم که باشه گیربکس 4 دنده اش نقطه قوتی برای اون نیست. در مورد چینی ها باید توجه کنیم که نقطه قوت چینی ها توی بازار ایران قیمت مناسبشون و فاصله کم بین این قیمت و قیمت واقعی توی بازار چین هست. نمیشه ماشین چینی با ژاپنی یا کره ای و فرانسه ای مقایسه کرد به هر حال چینی بودن از همون اول یک نقطه ضعف برای ماشین محسوب میشه. شاید در چند سال آینده چینی ها خودشونو به رده اول بازار خودروی دنیا از نظر کیفیت برسونند ولی الان نرسیدند و نقطه قوتشون فعلاً قیمت متعادل هست. هر ماشین چینی که با قیمت غیرمتعادل وارد بازار ما شد عملاً با شکست مواجه شد. از جیلی مثال میزنم اول که امد با قیمت معقولی بود رقیب هم به اون صورت نداشت و کلی فروش داشت ولی قیمت وقتی رسید بالای 80 و به تازگی حدود 88 میلیون عملاً دیگه کسی جیلی نمیخره. بازار آزاد قیمتش حدود 7-8 میلیون پایینتر از نمایندگی هست. محصولات کرمان خودرو اگه فروش نسبتاً خوبی داره به خاطر اینه که فاصله با قیمت واقعی در حدود 30 درصد یا کمتره یا گروه بهمن قیمت بسترن کمتر از 20 درصد گرانتر از قیمت چین هست. درسته که اینها مونتاژند و مونتاژی ها تعرفه کمتری دارند و البته یک سری مشکلات هم دارند ولی این مشکلات در حدی نیست که بشه این اضافه مبلغ مربوط به وارداتی ها توجیه بشه. چانگان هم اگه توی مدل مونتاژی بره زیر 80 میتونه رقابت کنه ولی اگه همین حدود قیمت باقی بماند شک نکنید که با شکست مواجه میشه. مطمئن باشید کسی که تا 85 برای خرید خودرو سرمایه گذاری میکنه احتمال زیاد هر طور شده حداکثر 20 میلیون دیگه روی این پول میگذاره و میره سمت رنو کپچر و یا پژو 2008. مگه اینکه این دو تا هم یا از آپشنها و کیفیتشون زده بشه یا اینکه قیمتشون بالا بره و توجیه خرید نداشته باشند و گرنه با اختلاف قیمت 20 میلیونی خصوصاً خرید کپچر توجیه بیشتری داره تا چانگان.

            3. امیر جان در خصوص jac s5 اطلاعات مدل اتوماتیک منتشر شده با اینکه حجم موتور اون 1.5 ولی قدرت موتور افزایش پیدا کرده وبه 171 اسب بخار رسیده (با مصرف سوخت کمتر ) بعلاوه گشتاور خودرو هم به رقم قابل توجه 251 رسیده که تو خودرو های چینی اونو بی رقیب میکنه چیزی معادل سوناتا 2015 بعلاوه گیر بکس اون هم یه گیر بکس متفاوت از j5 جلوی خودرو فیس لیفت شده و بسیار زیباتر شده زیاد اینجا به اطلاعاتی که بقیه میزنن توجه نکن خودتون دوتا سرچ بکنید متوجه میشید البته همین الان از s5 دستی استقبال خوبی شده ولی خیلی ها چون دنبال اتومات هستن نخریدن اگه به قیمت مناسبی ارائه بشه بازار رو قبضه میکنه به نظرم سی اس 35 و بقیه شاسی بلندهای چینی شانسی در برابرش ندارن فقط رقیبش رو رنو کپچر و پژو 2008 میدونم که البته باز کپچر و 2008 تو کلاس کراس اور های شهری هستش و با موتور 1200 زیاد نمیشه با s5 مقایسش کرد
              در مورد چانگان eado هم از طراحیش خیلی خوشم میاد البته از مدل هاچ بکXT که تو ایران نیومده بیشتر خوشم میاد واقعا طراحی عالی داره اما قیمت گذاریش خیلی بده مثلا همین ایدو قیمت فولش تو چین 94000 یوانه که اینجا مدل نیمه فول رو که 85000 یوانه آوردن(که تازه باز یه چیزایی ازش زدن ) باید چیزی در حدود 65 میلیون تومن در میومد نه 80 میلیون
              مدل ben ben هم مدل خیلی خوبیه برای خانومها خیلی خوش قیمت هم هست البته فکر نمیکنم با وجود سایپا با توجه به قیمت گذاری هایی که میکنه به جایی برسه ای کاش چانگان یه شریک دیگه تو ایران پیدا میکرد به نظرم جک و لیفان با کرمان خودرو موفقتر خواهند بود با اینکه محصولات چانگان واقعا بهتر هستن

            4. جناب احمدرضا ، شما تازه يك گوشه از عجايب سايپا را ميبينيد.
              تمام شركتها اگر 150باشه مينويسند 170 ولي سايپا كلا معكوس عمل ميكنه. 170 را مينويسه 150

              نميخوام از مديران چانگان ايران زياد صحبت كنم. ولي خدا عمرشون بده و رزق پر بركت به زندگيشون. اگر سايتشان نبود ، نه كسي گواهي براش جور ميشد ، نه پلاكي تو كار بود ، نه مه شكني و برو تا آخر.
              4 بار فراخوان دادند و جمع شديم جلوي سايپا تا به حقمون برسيم.
              همين الان هم داريم مه شكنها را به زور از سايپا ميگيريم. ميخواستن مه شكنها را هم بپيچونند كه اين عزيزان جلوشونو گرفتند.

              سايپا شركت دولتي و شما از كي ميخواهيد به كي شكايت كنيد.
              ولي همين تشكل چانگان باعث شد كه بارها مديران ارشد سايپا براي ساكت كردن ما ، بيانيه بدن و مصاحبه كنند.
              الان هم چون خودم رفتم ميگم ، توي تعميرگاه هاي مركزي سايپا ، عجيب هواي چانگاني ها را دارند و براشون احترام قائل ميشند.
              رفتند انبار قطعات يدكيشون را هم فول فول كردند . امتيازات مازادي بر ساير محصولاتشان هم براي ما قائل شدند.

              با سايپا بايد همين كار را كرد.
              ما اگر ميخواستيم ، مثل مگاني ها عمل كنيم ، به هيچجا نميرسيديم.

              در خصوص پژو 2008 كه قبلا هم گفتم. مزيتي كه نداره ، ضعيفتر هم هست.
              رنو كپچر هم همينطور. با فرض خوب بودنش هم 20 ميليون اختلاف كم پولي نيست. قيمت يك پرايد هست.

              اما در خصوص ديركرد و عدم انجام به موقع تعهدات كرمان موتور هم بد نيست به ساير سايتها هم سربزنيد.
              متوجه ميشيد كه همشون سر و ته يك كرباس هستند. سايپا و كرمان موتور نداره.

              اون دوستمون (يك نفر) هم بهتره اول سوار بشه و بعد نظر بده. شايد نظرش عوض شد و تفاوت مابين محصول درجه 1 با درجه 3 را احساس كرد. همه را نميشه توي يك ديد نگاه كرد. ما كه سوار شديم تازه متوجه شديم كه چانگان بيخود برند اول چين نشده.

      2. سلام من این ماشینو خریدم ولیییی کاملا پشیمونم مضخرف ترین ماشینی ک تا بحال تو عمرم دیدم از اول بگم
        سوخت بالا
        اصلا تعادل نداره سر پیز اگه بالا80 سرعتت باشه ته ماشین میره
        از نظر موتور افتضاح
        تو سر بالایی پراید ازش جلو میزنه
        خیییلییی خشکه انگار داری نیسان میرونی
        شتابشم ک صفر
        کلا بگم نخرییییییید

    2. چانگان قیمتش منطقی نیست.
      نسبت به قیمت خودرو در چین محاسبه کنید!!
      بیشتر از 2 برابر گرانتره تو بازار ایران!
      پس دفاع نکنید تا ارزون شه…

      1. دوست عزيز اينجوري حساب كنيد ، توسان و اسپرتيج و سانتافه هم دوبرابر قيمت خوردند. حتي همين اس 5 با اين همه معافيت پرداخت و گمركي پايين و مونتاژ داخل هم دوبل قيمت خورده. تنها ماشيني كه شايد قيمتش با جهانيش تقريبا با سود كمتر حساب شده ام جي 6 هست. اونم در برابر كره اي هاي با سود دوبل توان جذب مشتري بسيار كمي داره.

        1. این حرف شما کاملا درسته. ولی بازهم قیمت محصولات چانگان زیادی گرونه و به صرفه نیست.

    3. واقعا خاک بر سر صنعت خودروی ما که اینقدر درجا زدند که حالا باید بعضی محصولات گمنام چینی رو که قدمتی هم ندارند مونتاژ کنن… وگرنه از قافله عقب میمونن

    4. پول دادن برای ماشین چینی بیشتر از 60 میلیون اصلا معقول نیست..الان با کیفیت ترین ماشین چینی جیلی که همونشم کلی ایراد داره، که مدل 2015 قیمت 70 میلیون اما مدل 2013 قیمتش 53-54 میلیون.
      اینجور ماشینهای چینی اقراد کم در آمد و دلزده از فرغون های ایرانخودرو و سایپا میرن سراغش که قدرت خرید ماشین بهتر ندارن و برای دو سال سوار شدن به اندازه پول یه پراید وانت حاضر هستن ضرر بدن…
      حالا خدا به داد کسی برسه که 85 میلیون حاضر شده بابت چانگ چونگ چینگ ببخشید اشتباه گفتم چانگان بده که بعد از دو سال باید با التماس اگه بتونه 65 میلیون بفروشه و خودش از شر این ماشین خلاص کنه…

    5. امیر عزیز لطفا نظرات رو به شبهای قدر ربط نده خواهشا!!نمیخواستم جواب شمارو بدم ولی فقط میگم توسایت باما قیمتهای نجومی چانگان توسط فروشندگان باانصاف از 130میلیون تومان!! شروع شد از چندماه قبل و همان فروشندگان الان به کمتراز80 هم راضی اند و مشتری ندارن.من چی گفتم که به احترام شبهای قدر باید توبه کنم؟فقط گفتم توفروش این ماشین و زوتی سایپا شکست خورده.اگه نظر من انقدر مهمه و شما رو ناراحت میکنه باشه هرچی شماگفتی درست چانگان یه سوپرلوکسه با قیمت کاملا منطقی و من هم با غرض ورزی علیه چانگان و زوتی نوشتم.من ازشما عذرمیخوام که ناراحتت کردم و چون تو مرام من نیست که کسی از من ناراحت بشه شه ازشما برادربزرگوار عذرخواهی میکنم و از این پس به خاطر این همه سعه صدر هموطنان گرام از اظهارنظر خودداری کرده و فقط شنونده خواهم بود…یاحق

    6. فقط ام وی ام 530 و 550 اسطوره هستن به جون شما ..چانگان و برلیانس و جک و آسا به گرد پاش نمیرسن من میگم از بی ام و بهتره شما داری میگی کره ای؟؟ اصلا کره مگه خودروهاش کیفیت چین داره ؟،یکم تحقیق کن بعد بیا کامنیکیشن ارائه بده جانم. الان 550 ام وی ام در سطح آسیا بی رقیبه خودرویی نیست در مقابلش بعد میای از چانگان حرف میزنی و چند تا کره ای حلبی مثل سراتو و اپتیما؟؟شما یه دور با اپتیما بزن یا سراتو و حتی النترا ببین چقد خشکن؟حالا بپر تو 530 ببین نرمیی و شتابش تا بحال جایی دیدی؟؟ تازه این ام وی ام 530 هس بین 550 جدید چیه وای که چقدر طراحیش خاصه

      1. وای، بیچاره مردمی که میرن بی ام و میخرن خبر ندارن این ام وی ام چه ماشین ماه و فوق العاده ایه و واقعا از هرچی کره ای و آلمانیه جلو زده و ترکونده. معلوم نیس چرا بقیه نمیفهمن ام وی ام از بی ام و بهتره و بی رقیبه و فقط شما متوجه شده اید ؟؟؟؟!!!!
        بعضی ها برای خودشون چه دنیایی دارن، تو چه فضاهایی سیر میکنن … !!!

    7. خیلی وقته که عکسای تست هایما s7 توی ایران منتشر شده. اگه اشتباه نکنم هایما از زیر مجموعه های فاو هست که محصولاتش رو با شراکت مزدا میسازه.

    8. پنجاه سال حمایت از بزرگترین به اصطلاح خودروساز کشور نتیجه اش الان مونتاژ خودروی چینی است.!!!!
      تعرفه ها را بردارید از واردات خودرو و اجازه دهید در فضای رقابتی اگر توانستند خودروی خوب و ایمن
      و باکیفیت بسازند ادامه دهند و گرنه تعطیل شوند.تا کی پول و وقت مردم صرف خرید خودرهای بیکیفیت
      و قدیمی شود.!!؟

    9. با سلام خدمت دوستان عزیز
      تمامی مطالب بالا رو خوندم. متاسفانه به نظر می رسد آقای امیر که خریدار یک دستگاه چانگان است بسیار افراطی عمل می کند. در ابتدا باید اعلام کنم که تمامی این بحث ها و جدل ها بر می گردد به مشکلات صنعت خودروسازی ایران و اقتصاد ایران. اگر صنعت خودروسازی ایران در مسیر درست قدم بر می داشت و اگر تحریم نبود پای هیچ ماشین چینی به ایران باز نمی شد و ایرانی جماعت دارای قدر و منزلتی بیشتر از ماشین چینی بود.
      من خودم از خریداران سری اول جک اتومات هستم به مبلغ 54 میلیون. الان بیش از یک ساله دارمش و نسبتا از اون راضی ام. ماشین قبلی هم مزدا 3 بوده است.
      چین برعکس ایران در مسیر درستی در حال حرکت است و مطمئنم که پس از چندین سال دیگر حرفهای خوبی برای گفتن خواهد داشت ولی دوستان این مطلب رو می دونید که خود چینی ها هم سوار ماشینهای چینی نمی شوند. پس بیاید کمتر از مقایسه ماشینهای چینی و زدن سنگ هر کدام به سینه دست بر داریم. ماشینهای چینی رو معمولا قشری بر می دارند که از یکنواختی محصولات ایرانی، عدم به روز بودن آنها، … انحصاری بودن بازار دست ایران خودرو و سایپا (تا قبل از سال 2012 ، 94 درصد بازار دست این دو شرکت بوده که الان به 90 درصد رسیده است) از طرفی خسته شده اند و از طرف دیگر نمی توانند (یا نمی خواهند) ماشین کره ای، ژاپنی و … بخرند.
      پی همه ما مثل هم هستیم و باید به یکدیگر احترام بگذاریم.
      هر کس بنا به وضعیت مالی، سلیقه، مشخصات خودرو و … ماشین چینی خرید می کند و قابل احترام است ولی آیتمهای مقایسه ای بین خودروها بسیار زیاد است. پس بیاید به هم احترام بگذاریم.
      نکته مثبت تمامی خودروهای چینی را می توان در چند آیتم خلاصه کرد
      1- زیبایی بیشتر نسبت به خودروهای تولید داخل
      2- داشتن امکانات رفاهی بیشتر نسبت به آنها
      3- به روز بودن تقریبی موتور و … (مثلا موتور جک اتومات من مربوط به حداثل 10 سال پیش است که با توجه به عدم نیاز میتسوبیشی به آن، تکنولوژی انرا فروخته است)
      4- تنوع محصولات
      و نکته منفی تمامی آنها نیز در خدمات پس از فروش است بگونه ایکه تعداد نمایندگی ها کم و قطعات یدکی معمولا فقط در نمایندگی ها گیر می آد.
      در پایان دو ضرب المثل و جمله معروف هم یادآوری می کنم
      1- هر چقدر پول بدی همونقدر هم آش می خوری
      2- هر چیزی یه ارزشی داره

      امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره

      1. دوست گرامي اگر از نظر شما ، گفتن واقعيت (خلاف شايعات بي اساس سايتهاي اينترنتي) افراط هست ، ترجيح ميدم افراطي باشم نه مصلحت گرا كه مطالب غير واقع را بسط و گسترش ميده و در كمال تعجب ، ازش دفاع هم ميكنه.
        تمام گفته هاي من تاييد رسمي كمپاني اصلي و وارد كننده را داره. مرجعش هم واقعي هست. مديرانش هم واقعي هستند. واقعيتي كه زورش ميرسه و ميتونه حريف سايپا با اينهمه بي در و پيكري بشه !

        دوست گرامي ماشين شخصيت نمياره.
        ميزان ثروت را هم مشخص نميكنه.

        مطمئن باشيد ، بسياري از كساني كه چيني سوار ميشوند ، ميتونند از ثروتمندان جامعه هم باشند.
        البته خدا كنه بيش از اينكه ثروتمند ريالي حساب بشيم ، ثروتمند معرفتي حساب بشيم.

        حداقل چندين و چند نفر ميشناسم كه با بنزهاي آخرين سيستم توي شهر دور دور ميزنند و از مزايايي خودروي لوكس در اغفال بعضي ها هم به خوبي استفاده ميكنند ، ولي عملا پادو و شاگرد نمايشگاه دار از آب درميان و اكثراهم ساكن پايينترين مناطق شهر هستند .
        پس ميبينيد كه لزوما هر بنز سواري ، مالكش نيست !
        خلاف آن هم سراغ دارم كه هنوز پيكان سوار ميشه ، ولي كمترين زمينش زير 1 ميليارد قيمت نداره.
        پس هر پيكان سواري هم ، لزوما قشر ضعيف نيست.

        كسي هم بدش نمياد با قيمت پايينتر بخره. ولي وقتي توي فاكتور وارداتي ها ، بيش از 20 ميليون سهم X-Y-Z هست ، كاريش نميشه كرد. (اين مطلب آخرم ، ربطي به موضوع نداره . ولي تحريم باشه يا نباشه ، زياد در قيمت خودرو تفاوت نخواهيم ديد. حداقل ما كه ماشينمان وارداتي هست و توي فاكتور انواع و اقسام هزينه X-Y-Z را ميبينيم ، ميدونيم كه تا اين هزينه هاي X-Y-Z تعديل نشه ، نميشه اتفاقات خيلي خيلي بزرگ را در تحولات ماشين ببينيم.)

        1. به بخشی از مطلبت باید + بدم به بخش دیگرش -. آخه من چیکار کنم نمیشه هر دو تا ش را زد.

    10. اقای aminsafa2002من نمیدونم شما وخیلی دیگه از کاربران محترم در کلیه سایت های خودرویی ایرانی از کجا وچه منبعی مرتب این جمله رو تکرار میکنید که خود چینی ها هم سوار خودروی چینی نمی شوند!اتفاقا غیر از معدودی مولتی میلیاردر چینی که اکثرا هم ادم های نوکیسه جامعه چین هستندوگاه برای خودنمایی حتی با کوچکترین مشکل خودروهای گرانقیمت اروپاییشان ان را جلوی همه داغون میکنن بقیه چینی هایی که توان خرید خودرو دارند به هیچ وجه دنبال خودروی وارداتی نمیروند به دلیل حقوق گمرکی بالای صددر صد این خودروها وقیمت نجومی ها انهابا مراجعه به سایت chinaAutoweb.com میتوانید امار دقیق فروش کلیه خودروها از سدان وsuvگرفته تا خودروهیبریدی به تفکیک هر ماه رو که در چین به فروش رفته ببینیدٔتمام برند های اروپایی وامریکایی پر فروش در این جدوال هم مونتاژ خود چینی هاست.پس لطفا با دلیل ومدرک حرف بزنیدوتکرار کنتده حرف چهار تا دلال بی سواد که دو خط مطالعه هم در سال ندارند قرار نگیرید.

    11. خودروهای ام وی ام، لیفان، جک، آسا بسترن، چانگان و هر خودروی چینی دیگری که از نظر کیفیتی با توجه به قیمت پرداختی مناسب باشد نباید نظرات سخیفانه و غیر فنی به صرف چینی بودنشان ارائه داد.
      رقابت به معنای تخریب و ایجاد رقابت ناسالم بین برندها نیست…
      آب گل آلود جواب نمی دهد.

      1. مشکا اینه که چرا ما باید موش آزمایشگاهی این شرکت های چینی باشیم ؟؟؟!!!
        چرا تو اروپا یا آمریکا که بازار های مهمی هستن اثری از این ماشین ها نیست ؟؟؟
        چرا مردم باید این ماشین ها رو با این کیفیت و با این همه افت قیمت بخرن ؟؟؟؟
        مگه اون زمانی که سوزوکی و مزدا تو همین ایران مونتاژ نمیشد ؟؟؟
        الان چی شده که همه رفتن سراغ شاسی بلند چینی ؟؟؟
        خیلی از مردم با مسائلی مثل قدرت موتور ،آپشن گول میخورن .
        اما آیا این وسط کسی از سطح ایمنی این ماشین ها صحبت میکنه ؟؟؟؟

        1. بله، در فضای ایده آل هیچ عقل سلیمی حگم نمی کند که ماشین چینی را به ماشین های با برندهای معتبر و معروف ترجیح دهیم ولی واقعیت این است که آنقدر سطح محصولات مثلا داخلی پایین است که مردمی که یک مقدار پول بیشتری دارند سراغ چینی ها می روند، بعضا با اینکه می دانند در حال آزمایش هستند. ولی در نهایت ترجیح می دهند موش آزمایشگاهی شرکت های چینی بشوند ولی آدمک تصادف در ماشین های جواب پس داده! و آزمایش شده ! ایرانی نشوند. به قول دوست عزیزی که بالاتر نظر داده اند به هر حال یک ماشین با ظاهر خوب و تکنولوژی نسل قبل کمپانی های معتبر که مثلا متعلق به ۱۰ سال پیش است بهتر از ماشین های وطنی با تکنولوژی بیست سال پیش یا بیشتر است که آن هم با چه کیفیتی! تحویل مشتری می شود

    12. چقدر خوب می شد که حتی ماشین های چینی هم بصورت مستقیم از چین وارد می شد و دست مونتاژکارهای بی کیفیت ایران نمی افتادند. از این ببعد داستان خودروهای چینی هم دوگونه می شود:
      1-ماشین چینی که ایران خودورو و سایپا تولید می کنند.(قیمت فروش 2 برابر قیمت چین-کیفیت پایین مونتاژ)
      2-ماشین چینی که این دوتا تولید نمی کنند.(قیمت فروش 1.2 برابر قیمت چین-کیفیت بالاتر)
      چکار کنیم این ایران خودرو دست از سر مردم بردارد؟

    13. آقا واقعا متاسفم …
      الان باورم نمیشه این همه عاشق سینه چاک برای ماشین های چینی باشه . من که هر موقع میبینم کسی ماشین چینی سوار شده واقعا دلم براش میسوزه …
      بابا جان همه چیز که قیافه نیست ، همه چیز قدرت موتو ر نیست … اینا رو متوجه میشین یا نه ؟؟؟!!!
      من از ماشین چیزی سر در نمیارم
      اما اگه قراره بالای 70-80 تومن پول بالای ماشین بدم ترجیح میدم یه ماشین کار کرده اما مطمئن رو بخرم
      مطمئن از نظر ایمنی (اکثر ماشین های چینی حتی یه تست ایمنی معتبر رو پاس نکردن )
      و باز هم ترجیح میدم بازار های مهم دنیا مثل آمریکا و اروپا رو نگاه کنم و از ماشین هایی که اونجا امتحانشون رو پس دادن و جزء پر فروشا بودن انتخاب کنم
      به نظر من ماشین هایی مثل مزدا3 و کمری و کرولا تو ایران ماشین های ارزنده ای هستن و خیلی خیلی منطقی تره تا بجای این ماشین های چینی این انتخاب ها را داشته باشین .
      این تب شاسی بلند هم بد جوری تو ایران (و حتی جاهای دیگه ) زیاد شده ، اما شاسی بلند به چه قیمتی آخه ؟؟؟!!!!!!!!!!!
      به جز تمام این مسائل معمولا کسانی سراغ این ماشین ها میرن خیلی پولدار نیستن و مساله مهم بعدی بازار فروش دسته دوم و افت قیمت ماشین هستش

      دیگه هم خواهشا کسی نیاد لینک بزاره و از این ماشینا دفاع کنه ، هر موقع آمار فروش این چینیا تو آمریکا و اروپا رو تونستین پیدا کنین بیایین دفاع کنین ….
      درسته سوادمون از ماشین بالا نیست اما اینقدر نباید ساده باشیم که با دوتا عدد و عباراتی مثل (با موتور میتسوبیشی یا گیربکس ژاپنی ) گول بخوریم … والا اینجور که شما دارین پیش میرین تا 2-3 سال دیگه چانگان از بنز و بی ام جلو میزنه

      1. وقتی آمریکا اجازه واردات نمی دهد اینا چجوری برن ا ونجا بفروشن؟؟؟؟کیا میبینی تو امریکا میفروشه چون سهامداراش امریکایی هستند و عملا محصول خودشون را می فروشند.
        در ضمن مطمان باش از نظر ایمنی خودروهای چینی از خودروهای داخلی خیلی امن تر هستند.
        نگران خودت باش

        1. خودروی داخلی که 50 سال پیش تولید میشه را با چینی شکسته مقایسه میکنید.!!!!!!!! . اما شما ماشین چینی شکسته رو که موتورش کپی یه ماشینه . پلتفرمش دسته دوی یه ماشین دیگس. و چینی ها به ایتالیا سفارش دادن که طوری ماشین رو بزک کنن که دیگر به مسائل جانبی خریدار فکر نکنه. و اصلا فکر نکنه که این الیاژ اهنی که توی خودروی چینی است اصلا اهنش بازیافتیه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حالا ایا به نظر شما همچین مقایسه ای درست است؟؟؟؟ برای خودروی ایرانی متاسفام که دیگر کارش به جایی کشیده که باید با چینی جماعت مقایسه بشه!!!!!!!!!!!!!! در ضمن امریکا خوب میدونه اینا چه ماشینای بنجلیه که راشون نمیده!!!!!!!!!!!!! چین اینا رو فقط واسه کشور های جهان سوم تولید میکنه!!!…………………..چرا انقدر عاشق سینه چاک ماشین چینی تو ایران داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگر خودمون تولید میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          1. شما اندازه سر سوزن با چرخه های تکوین محصول جدید آشنایی ندارید دوست عزیز. اکثر کمپانی ها اقدام به اسمبل کردن قطعات می کنند و هزینه تحقیق و توسعه و تولید 0 تا 100 تمام تکنولوژی های بکار رفته در یک خودرو و تولید تمامی قطعات در کمپانی مادر انجام نمی شود. دوست عزیز دلیلی ندارد که در لبه تکنولوژی حرکت کرد و محصول خوبی تولید کرد… من چون تخصصم در حوزه فناوری اطلاعات است برای شما مثالی می زنم که عین این مساله در خصوص خودرو نیز صدق می کند. لپتاپ سونی، اچ پی، ایسوس هیچیک تماما توسط کمپانی های نام برده شده ساخته نمی شود بلکه ماژول های مختلف در یک پکیج کنار هم قرار می گیرد…. سی پی یو تولید کمپانی اینتل، رم کینگستون، هارد، ال ای دی …… آیا ما باید بگوییم لپتاپ اچ پی خوب نیست چون خود اچ پی تمامی قطعات را نساخته و داده است دیگری بسازد؟؟؟؟
            به این مساله می گویند برونسپاری، کارکرد برونسپاری در مواقعی رخ می دهد که از نظر هزینه ای و یا فنی تکنولوژیکی برای شرکت مادر بصرفه نباشد که خودش آن کار را انجام دهد….
            برای مثال سایت دنده 6 را ببینید…. دارد کار می کند… اما آیا دارد درست کار می کند؟؟؟ مشخص است که این سایت سیستم مدیریت محتوای وردپرس را استفاده کرده است…. پلاگین های استفاده شده در سایت همگی توسط شرکت های طرف سوم تولید شده است و در نهایت توسط مدیر سایت بهره برداری می شود و محصول توسط دنده 6 تولید شده است. اما موتور متعلق به جای دیگری است….برای مثال سایت حاضر دارای باگ های فراوانی خصوصا در قسمت “مدیریت نظرات” است…. آیا برای مدیر سایت می صرفد که خودش در لایه تکنولوژی ورود کند و اقدام به توسعه سایت از سطح صفر کند؟؟؟ آیا سواد فنی لازم را دارد؟؟؟آیا منابع مالی لازم را دارد؟؟؟ آیا مخاطب دنبال همچین چیزی است؟؟؟؟ خوب جواب واضح است. سایت دنده 6 از نظر فنی سایت نسبتا ضعیفی حساب می شود که حتی توانایی رفع باگ های سایت را نیز ندارد…. خوب باید قبول کرد همین حد از تکنولوژی در این سایت کفایت می کند… اما سایت شرکتی مانند مایکروسافت آیا مشکلاتی از این جنس دارد؟؟؟ مسلما خیر دلیلش واضح است چون ایشان سوار بر تکنولوژی هستند…..( هرچند که مایکروسافت هم لزوما تولید کننده تمامی ابزارها نیست و در برخی موارد محصول سایر شرکت ها را خریداری می کند).
            پس یک مساله مهم پیش می آید کیفیت مورد نیاز مشتری چیست؟؟؟؟؟
            سایت دنده 6 با وردپرس کار را راه می اندازد اما مشکلاتی هم دارد که قبول است…
            همین داستان در مورد خودرو هم وجود دارد دوست عزیز.
            مسلما خودروی آلمانی یا ژاپنی به خودروی چینی ارجحیت دارد اما نه به دلایلی که شما فرمودید…..کشورهای نامبرده شده حتی در مواردی که برونسپاری می کنند دنبال ایجاد بالاترین سطح کیفیت بدون تمرکز بر ایجاد قیمت رقابتی هستند…
            اما شرکت های کره ای آیا همچین استراتژی دنبال می کنند؟؟؟خیر ایشان هم به دنبال کاهش هزینه های تولید هستند پس کیفیت حرف اول و آخر را نمی زند…
            در انتها از شما دوست عزیز که حتما تحصیلات دانشگاهی دارید انتظار می رود که سنجیده تر صحبت کنید و تناسب قیمت و هزینه را در صحبت هایتان رعایت فرمایید.

      2. مصطفی جان یه مثل هندی هست که میگه درباره هر چه می گویی فکر کن، ولی هر چه را فکر می کنی، بازگو نکن . کاش قبل از اینکه این جمله رو بکار ببری و بگی من که هر موقع میبینم کسی ماشین چینی سوار شده واقعا دلم براش میسوزه یکم بش فکر میکردی

      3. آقا مصطفی درسته همه چیز قیافه و قدرت موتور نیست ولی به هر حال زیبایی و آپشن جزو فاکتورهای ارزشگذاری ماشنیهاست. اگه اینطور باشه که چرا اصلاً کسی باید بره خودروی بالای صد میلیون بخره ؟ همه برن تندر 90 بخرن که نه قیافه داره و نه آپشن ولی دوامش خوبه و هر جا هم بخوای بری میبرتت؟ هر کسی مطابق با پولی که داره دوست داره ماشینی داشته باشه که یک مقدار هم اونو از لحاظ حس زیبایی دوستی و نیاز به امکانات رفاهی بیشتر ارضا کنه. خب اگه بالای صد میلیون داشته باشیم میشه بریم سراغ گزینه های غیرچینی بازار ولی اگه کسی زیر 100 میلیون داشته باشه و نخواد درگیر گزینه های دست دو و مشکلاتی که معمولاً در خرید این ماشینها و هزینه های ثانویه شون هست بشه چه راهی هست؟ خب راهی نیست جز خرید چینی های صفر کیلومتر. چینی های بالای 50 میلیون بازار هر ایرادی که بهشون وارد باشه ولی اینه که از نظر زیبایی و اپشن در سطح بالاتری از ماشینهای داخلی هستند و بعضاً روی کاغذ تفاوتی با گزینه های غیرچینی بالای صد میلیون ندارند. توی بحث ایمنی هم قطعاً چینی ها از نظر ایمنی به همان میزان که چینی ها از ماشینهای غیرچینی پایینتر هستند همانقد رهم از ماشینهای داخلی از سطح ایمنی بالاتری قرار دارند. توی بحث تکنولوژی های استفاده شده توی چینی ها حداقل اینه که چینی ها با همکاریهایی که با خودروسازهای بزرگ دنیا دارند تونستند از تکنولوژیهای یک نسل قبلتر از این خودروسازان ماشینهای خودشونو بسازند. استفاده از ماشینهایی با تکنولوژیهای حداکثر متعلق به ده سال قبل بهتر از استفاده از خودروهای داخلی با تکنولوژی های 20 سال قبل هست. در مورد خودروهای دست دوم غیرچینی بازار هم شما مطمئن هستید که این خودروها همون کیفیت که در بازارهای اروپا و امریکا عرض میشن توی بازار ایران دارند و آپشنهای ماشین اصل هستند؟ برخی از خودروهای با برندهای معروف مثل تویوتا در حالی با کمترین آپشن ممکن وارد بازار ایران میشن که اساساً با این سطح آپشن اجازه ورود به هیچ بازار اروپایی و آمریکایی ندارند. در واقع همین برندهای معروف هم بر اساس نیاز بازار اقدام به صادرات خودرو میکنند. خودروهای با آپشن حداقل ( معمولاً با دو ایربگ، بدون امکاناتی مثل esp و bas ) به ایران میفرستند و خودروهای مرغوب با آپشنهای فول به کشورهای اروپایی و آمریکا صادر میکنند.

    14. خب ميخواستم اظهارات عجیب نعمت بخش و عیادی ایشان بازگو کنم جناب نعمت بخش گفته اگه خدای نکرده تحریم ها رفع شوند در زمان پسا تحریم نه تنها قیمت خودرو کاهش نمیابد بلکه بسیار بالاتر میره؟؟البته اینطور که مشخصه حالا حالا ها نباید چشم به برداشته شدن این تحریم داشت دوشنبه هم رسید و خبری نشد احساس میکنم تا یک ماه و یا بیشتر تمدید بشه اما سخنان نعمت بخش که گفته ملت بی هودی توقع دارن خودرو پایین بیاد عجیب بود ایشان اضافه کردند که عگهیچگاه به دوران قبل از احمدی نژاد بر نمیگردیم که دلار 1000 تومان بود بلکه شا6د افزایش قیمت ها باشید

    15. تمام ماشینهای چینی از جمله mvm، لیفان، دانگ فنگ، چانگان، زوتی و… به معنای واقعی کلمه آشغالند. از اون بدتر ماشینهای ایرانی که داغونند. چقدر ما بچه ایم! نمونش دوستمون امیر که چانگان داره و از حرف دوستان داره هر کار میکنه… بابا یکم بزرگ بشید، من خودم 206 دارم تیپ5، یه آشغال به تمام معنا که از سال 91 به بعد کیفیت داغون شده. هر چی دوس دارید هم بگید. چون صحیحه. اما برنامم اینه بزودی رنو کلیو بگیرم. دیگه رنو آشغال نیست، حداقل نرماله. اکثر ایرانیها احساساتی هستند و معمولا زیر 25 سال یا حتی 30 سال اوضاع اسفناکه.

    16. رنو فلوئنس دنده ای با تخفیف شده 75 میلیون دیگه کی میره ماشین چینی بخره که برای فروشش باید برید امام رضا نذر کنید تا یه فرجی بشه

    17. کاربران گوش فرا دهید *بابا گوش کنید دیگه اونطور که ازشنیده ها بر میاد 218 تا از نمایندگان خود باخته به صهیونیست های اسرائیلی دارن طرحی آماده میکنن که تمام تلاش های اوباما و کری و تیم هستی ایران خراب کنند نمیدونم احتمالا اگه اینطور بشه باز دلالان نامحترم و دغل و دبنگ به بهانه واهی قیمت دلار و خودرو بالا میبرن امیدوارم این کارشکنی نماینده های مزخرف آمریکا عملی نشه چون در اینصورت همه معادلات و پیش بینی های ارزون شدن خودرو بهم میریزه و باید باز با خودروهای صدتایه غاز چینی بسازید البته من یکی هیچگاه زیربار چینی ها نمیرم اما بالاخره درصد بالایی از مشتریان ناچارا ممکن هست به سمت و سوی خودروهای بی نام و نشان چینی باز کشیده بشن

    18. لطف کنید دیگه اسم اون تحريمارونياريدديگه حالمون به هم میخوره سان مارتین گل اون آمریکایی ها بازی سياسيشونه نمیدونم لایحه دارنداماده میکنند و…فابيوس آدم کش که تشنه به خون ایرانه اومده ازبازارتشنه ایران استفاده کرده وخواهش کرده پژو روبازبزاريدبيادايران تحريمهاتعداديش به خصوص همین بحث خودروشکسته خواهدشد تامتحدان آمریکا به خصوص آلمان و فرانسه یه مقدارازبارايران شکمشونوسيرکنند
      زيادنگران کنگره لمريکانباش اونابازياسياسيشونه وگرنه بهترین سودوکردند دیونه نشدند که بازتحريمارونشکنند

      1. فلی جان خدا از دهنت بشنوه واقعا دیگه باز حال و حوصله تحریم و افزایش قیمت نداریم بسه بخدا..

    19. من با خرید خودروی چینی موافقم به دلایل زیر
      خودروی پراید اولین خودروی تولیدی شرکت کیا موتور کره بوده حالا ببینید کیا به کجا رسیده و داره چه ماشینهایی تولید میکنه و شرکت سایپا ایران هنوز داره همون پراید را تولید میکنه با کیفیت بدتر چرا چون میبینه هر آشغالی میزنه مردم میخرن پس بهتره ما مردم برای دادن درس عبرت به این آشغال سازهای ایرانی هم که شده خودرو چینی بخریم
      ثانیا سال 1371 که پراید به ایران اومد همه میگفتن این ماشینا را نخرید اینا کره ای و بدنه ضیعف و موتور قدرت پایین داره ولی دیدیم که همین کره الان در صنعت خودرو به کجا رسیده پس مطمین باشید تا چند سال آینده چین هم در صنعت خودرو به کره میرسه و من و شما با حمایت از این خودروهای ایرانی سر جای الان هستیم و همینطور که الان حسرت داشتن حتی یه خودروی کره ای را داریم اون موقع حسرت داشتن یه خودروی چینی را داریم
      پس همین الان که توانش را دارید خودروی چینی بخرید و مطمین باشید که از ماشینهای ایرانی خیلی بهتره
      دلیل شکست سایپا در پروژو چانگان هم فقط قیمت بیش از حد بود چون میخواست توی چانگان هم مثل پراید 3برابر سود کنه اگر از همون اول قیمت 65 الان را روش گذاشته بود اونموقع استقبال مردم را میدید الان هر کس هم بخواد 65 هم چانگان cs35بخره نمیخره چون میبینه این ماشین دیگه وارد نمیشه و در آینده هیچ خدماتی نداره

    20. اولین SUVایران خودرو سوزوکی گرند ویتارابود :/ اما در کل ماشین خوبیه و ما جک اس۵داشتیم فروختیم. و اینو ثبت نام کردیم

    21. بیشتر نظرات در خصوص چانگان و … هست
      در مورد هایما نظرات مفیدی ارایه نشده
      مدیران محترم سایت لطفا از درج نظراتی که فاقد مطالب مفید هستند جلوگیری کنند.

    22. سلام دوستان

      لطفن درباره هایما نظر بدهید با این قیمت بازار برای خرید مناسب است یا نه؟
      در صورت منفی بودن جواب با 85 میلیون خودروی مناسب معرفی نمائید.

      بسیار ممنونم

      1. فارغ از مسائل فنی، هایما از نظر تیراژ و شرایط خدمات پس از فروش وضعیت روشنی ندارد و بهتر هست به گزینه های پر تیراژ تر فکر کنید..

    23. سلام.کاش کشور ما هم مثل بقیه کشور ها قیمت وسایل نقلیه بر اساس درامد بود که با یک سال کار کردن میدونستی میتونی یه پورشه ۹۱۱ یا مازراتی بگیریم اونوقت رقابت برای بهتر بودن ماشین بود و هر شرکت سعی بر بهترین ساخت ماشین را داشتن که بتونن ماشینی بسازن که بیشترین فروش را داشته باشن ولی متاسفانه در کشور عزیزمان رقابت مهم نیست باید ده سال کار کنن و هیچ خرجی نداشته باشن که بتونن یه شاسی بلندی مثل اس هفت یا جک یا لیفان یا غیره بخرن با این حال که میدونیم هیچ ایمنی ندارن.کاشکی ما هم یه گام به سوی خوشبختی مردم برداریم.مدیران تمام خودرو ساز های کشورمون حتی یکیشون از خودروی ساخت خودشون را حتی برا امتحان هم سوار نمیشن چه برسه به برای خانوادشون.همشون ماشین های خارجی بهترین جنس را سوار میشن به خاطر این ایمنی خودروهاشون اصلا مهم نیست.مثل پژویی که خریدم چهارتا پیچ بسته نشدش را خودم بستم.کاش مسولین یه مقدار به فکر بیافتن.

    24. سلام طبق خبر موثقی که دارم ایرانخودرو قطعات یدکی هایما اس ۷کم اورده و فعلا تحویل نمیده معلوم نیست به چه علت یدکی کم اورده

    25. سلام
      ایرانخودرو هایمای ثبت نامی خرداد ماه رو توسط واسطه ها به قیمت بالا فروخته حالا خودرو هایما جهت تحویل نداره.کافیه به سایت باما برید ببینبد دلال هایما چند نفره

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا