فناوری و تکنولوژی

اپلیکیشن جدید «آیفون» از هر جایی راه شیری را پیدا می‌کند

یک طراح نرم‌افزار با استفاده از ChatGPT توانست یک اپلیکیشن را برای «آیفون» طراحی کند که از هر نقطه‌ای می‌تواند راه شیری را نشان دهد.

به گزارش دنده6 ، یک اپلیکیشن جدید «آیفون»(iPhone) که با کمک ChatGPT ساخته شده است، به کاربران امکان می‌دهد تا مرکز کهکشان راه شیری را به سادگی با استفاده از تلفن هوشمند خود پیدا کنند.

به نقل از اسپیس، این اپلیکیشن رایگان که «قطب‌نمای کهکشانی»(Galactic Compass) نام دارد، توسط «متیو وب»(Matthew Webb) طراح نرم‌افزار توسعه یافت و در ۱۵ فوریه در «اپ استور»(App Store) شرکت «اپل»(Apple) منتشر شد.

اپلیکیشن قطب‌نمای کهکشانی به گونه‌ای طراحی شده است که بدون توجه به موقعیت زمین در کیهان، همیشه کاربران را به سمت مرکز کهکشان هدایت کند.

منبع الهام‌بخش متیو وب برای طراحی این اپلیکیشن، سال‌ها آموزش دیدن درباره این بود که همیشه بدانیم کجا باید به دنبال مرکز کهکشان بگردیم.

وب در وبسایت شخصی خود، درباره دلیل طراحی قطب‌نمای کهکشانی نوشت و انتشار این اپلیکیشن را نیز اعلام کرد.

وب در این پست نوشت: من در نهایت با نشان دادن یک پیاده‌رو یا قسمت پایین یک خیابان، با خود می‌گویم اینجاست.

من سرانجام این تصویر را از خودم، زمین، منظومه شمسی و مرکز کهکشان داشتم که ابتدا به دور من می‌چرخید و اکنون من به دور آن می‌چرخیدم.

کاربران برای مکان‌یابی مرکز کهکشان کافی است تا اپلیکیشن را باز کنند و آیفون خود را روی یک سطح صاف قرار دهند.

سپس، یک فلش سبزرنگ بزرگ به سمت هسته کهکشان راه شیری ظاهر می‌شود که سیاه‌چاله‌ «کمان ای*»(*Sagittarius A) در آنجا قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا