اخباراخبار داخلیفناوری و تکنولوژی

ایمنی را از جیلی بیاموزیم ! + عکس

نجات معجزه آسای سرنشینان خودرو جیلی ایی سی 7 
خودروی جیلی ec7 در مسیر شیراز بدلیل سرعت بالا و عدم کنترل راننده واژگون شده و پس از معلق زدنهای پی در پی سرانجام به وضعیتی که در عکس مشاهده میکنید در امده است…نکته جالب عدم آسیب دیدگی جدی هیچ یک از سرنشینان خودرو بوده است……..لطفا محتاط و آرام برانید.

 

جیلی ec7 جیلی تصادف-2 جیلی تصادف-3 جیلی تصادف-4

به نقل از صفحه مجله ماشین

70 دیدگاه

  1. OoO
    عجب حالا هی بگید ماشین چینی بده بی کیفیته..
    حداقل از ماشینایی ظاهرا ایرانی که بمون میندازن بهترن

    1. برادر عزیزم جیلی 80 میلیون پولش میشه و خودروهای ایرانی بیشتر از 40-50 میلیون نیستند .
      فکر نمی کنم کسی با چین پدر کشتگی داشته باشه فقط واقعا به دلیل ضعف اجناسی که میده کسی خیلی موافق با کالاهای چینی نیست و مسلما اگر خودرو و یا کالای مرغوبی بسازند همه میپذیرند.
      هرچند درسته که از نظر ایمنی جیلی خوب عمل کرده ولی آمار تصادفات جیلی هم زیاد بوده که خودش جای بسی فکر کردن داره !

      1. جیلی صاحب خودروسازی ولوو است معلومه که کیفیت بالا و امنیت بالایی داره تا چند سال آینده چین شرکتهای اروپایی را ورشکست می کنه!

        1. به گزارش خبرگزاري فارس نشريه تخصصي اكونوميست طي گزارشي ضمن اعلام اين خبر افزود ، امضاي اين قرارداد بين فورد و جيلي چين ريسكهاي زيادي هم براي فروشنده و هم براي خريدار خواهد داشت . شركت فورد از سال 1987 ميلادي با خريداري برندهاي آستون مارتين ، جگوار ، ولوو و لند روور سعي كرد تا جايگاه خود را در صنعت جهاني خودرو ارتقا دهد . شركت فورد طي سه سال اخير تلاش زيادي را براي فروش اين شركتها آغاز كرده است و موفق شد طي سال 2007 شركت آستون مارتين را به كنسرسيومي به رهبري شركتهاي انگليسي بفروشد . شركت جگوار و لند روور نيز به شركت تاتا موتورز هند در سال 2008 فروخته شد . قرارداد فروش شركت ولوو به جيلي چين نيز 28 مارس به امضاي مقامهاي فورد و جيلي رسيده است . فورد در سال 1999 ميلادي شركت ولوو را با قرارداد به ارزش 45/6 ميليارد دلار خريداري كرد و مجبور شد اين شركت را با قراردادي به ارزش كمتر از 8/1 ميليارد دلار به جيلي چين واگذار كند . به اعتقاد كارشناسان صنعت خودروسازي ، بازگرداندن شركت ولوو به شرايط عادي سالها به طول خواهد انجاميد . خريداري شركت ولوو از سوي جيلي چين گام بلندي در راستاي دستيابي چين به تكنولوژي پيشرفته توليد خودروهاي نسل جديد به شمار مي رود . ولوو بخش بسيار ناچيزي از سبد محصولات عرضه شده از سوي فورد را در سال 2009 تشكيل داده است . طي سال گذشته تنها 330 هزار دستگاه انواع خودروهاي ولوو در سراسر جهان به فروش رسيده است كه بخش زيادي از آن در بازار چين بوده است . با توجه به خصوصي بودن شركت جيلي شك و ترديدهاي زيادي طي ماههاي اخير در خصوص وضعيت تامين مالي قرارداد خريد شركت ولوو وجود داشته است . لي شوفو مالك و موسس شركت جيلي خود را هنري فورد چين مي داند . اين شركت قصد دارد تا سال 2015 ميلادي ميزان توليد خود را به 2 ميليون دستگاه خودرو در سال افزايش دهد – See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8901161006#sthash.NwFgPVnW.dpuf

      2. ببخشید ولی این چیزایی که شما داخلی میخونید ایک داخلی نیستن اکثرا مونتاژی هستن حالا چین بودنشون بماند…،
        دو اصلا ماشین نیستن حیفه گاری..
        سه این خودرو گرون ترین مدلش 100 هزار یوان قیمت داره که با تبدیل مستقیم قیمت ی چیزی حدود 50 تا 60 میلیون میشه و قیمت 80 میلیونیش به خاطر گمرکی و هزینه های جانبی وارداته!

    2. چینی بودن یا اروپایی بودن ملاک کیفیت نیست، راننده مهم است، همین چندوقت پیش یک bmw x6 را در ایران راننده تبدیل به آهن پاره کرده بود، اونم بخاطر عدم تعادل چپ کزده بود، آیا کمپانی bmw مقصره و ماشیناش کیفیت ندارند که چپ کرده؟

    3. با یه مورد تصادف و آسیب ندیدن سرنشینان نمیشه در باره ایمنی ماشین قضاوت کرد.خوشبختانه در اینجا شانس,ایمنی,تقدیر و موارد دیگه دست به دست هم دادند تا سرنشینان آسیب جدی نبینند.سال 86 با 206 به پیکان مدل 54 که ناگهانی پیچید جلو من در اتوبان برخورد کردم.پیکان جلو چشمای بهت زده ما 3معلق روی آسفالت زد و با سقف افتاد کنار جاده که از سطح جاده 2متر پائینتر بود.رفتم نزدیک پیکان و نشستم و با حالت روحی خیلی بدی به این فکر میکردم که چطوری شدم باعث کشته شدن 4نفر,پسرم هم گریه میکرد و میگفت بابا را میبرن زندان.تو این حالت شوک بودیم که صدای خزیدن یکیشون رو شنیدم که از شیشه درب جلو خودشو کشید بیرون ,جمعیتی جمع شدند و 3نفر دیگه رو بیرون آوردند.واقعا معجزه شده بود حتی یک قطره خون از بینی یکیشون نیومد.این دیگه واقعا خواست خدا و شانسی بود که من آوردم و نمیشه نتیجه گرفت پیکان ایمنه .اونم پیکان 54 که بدنه اش کاملا فرسوده شده بود.

      1. خداوند را سپاس که تصادف سهمگین شما به خیر گذشته اما خوشبختانه، تصادفات ایمن جیلی فقط همین یک مورد نبوده و این خودرو علیرغم تمامی حواشی در زمینه ایمنی تونسته تا حد زیادی از اعتبار 4 ستاره ایمنی یورو ان کپ دفاع کند.

        1. استاد عزیز جناب سپهر شکی نیست که جیلی تنها چینی بوده که در یورو ان کاپ نتیجه مناسبی گرفته البته موارد دیگری نیز مانند کوروس هستند ولی چون سرمایه گذاری مربوط به کشور دیگریست به حساب چین نمی آید.و همانطوری که در خط اول اشاره کردم مورد ایمنی را نیز قید کردم .منتها توجه شما عزیزان رو به نتایج جیلی و هیوندایi20جلب میکنم.ابتدا جیلی ای سی 7 در ایمنی راننده 75درصد,خردسال80درصد,عابر42درصد و ای20 راننده 88درصد,خردسال83درصدو عابر 64درصد. تنها دلیلی که من موردی که برای خودم پیش اومد رو بازگو کردم کم کردن ارزش کاری که جیلی در این زمینه انجام داده نبوده و امیدوارم همه تولید کنندگان و حتی خود جیلی برای بقیه تولیداتش هم همچین احساس مسئولیتی کنند.بلکه ترس از اینکه برخی با دیدن این گونه گزارشها شائبه اینکه در هر حال که رانندگی کنند ماشین از جون اونها محافظت میکنه و در نتیجه احتیاط رو در نظر نگیرند که اتفاقا برخورد هم کرده ام با اینگونه افراد.در یک سایت دیگه من این تجربه خودم رو نوشتم و جائی بود که یکی گفته بود من با سرعت 180 کیلومتر رخ به رخ با سمند به یک تریلی که اونم حداقل 70 تا سرعت داشته زدم و هیچیم نشده و ادامه داده بود که سمند خیلی ایمن هست و حتی دعوت کرده بود که دیگران هم همین کار رو تجربه کنند.در حالی که همه ما میدونیم تست تصادف در ماکزیمم سرعت 64کیلومتر انجام میگیره.متاسفانه سال پیش شخصی که خدا رحمتش کنه با بنتلی در جاده فیروزکوه چپ کرده بود و سرنشین که کمربند نبسته بود از ماشین به بیرون پرت شده بود و سالم موند و متاسفانه و هزار افسوس راننده کمربند بسته بود و در ماشین از بین رفت.این موارد استثنائی که پیش میاد و قطعا ما نتیجه گیری نمیکنیم که کمربند خطرناک است.امیدوارم در رانندگی به چنان درک و سطحی برسیم که حتی نفر در پیکان هم آسیب نبیند. چون تنها ایمنی خودمون مهم نیست خدا نکنه ما به دیگران آسیب برسونیم چنان عذاب وجدانی آدمو میگیره که شاید نفر آرزو کنه کاش خودم آسیب میدیدم نه دیگران .ببخشید طولانی شد.

          1. از توضیح کاملتون بسیار ممنونم، امید است که شاهد رشد فرهنگ رانندگی و تعداد ماشین های ایمن در کشورمان باشیم، با این وجود باید گفت که هر تصادفی در هر خودرویی (حتی با بالاترین تکنولوژی) هم ممکنه عواقب هولناکی داشته باشد، همانطور که اخیرا در جریان گرندپری بلژیک اتفاق افتاد و سر یکی از رانندگان جوان با جرثقیل حمل خودرو برخورد کرد و ایشون الان در کما هستند.

        2. در نظر داشته باشید ستاره های ایمنی جیلی از C-NCAP خود کشور چین صادر شده، نه از Euro-NCAP. در واقع C-NCAP کپی چینی موسسه Euro-NCAP هست که حتی آرمش را هم شبیه سازی کرده اند! با این حساب من یکی به نتایج اون زیاد اعتماد نمی کنم، هر چند که این تصادف که الحمدلله به خیر گذشته، نشان دهنده کیفیت خوب آن است.

          1. قربان جیلی ec7 از معدود ماشین های چینی هست که واقعا و رسما از موسسه اروپایی euro n cap چهار ستاره ایمنی گرفته و اگر وارد کننده تغییراتی در خودرو اعمال نکرده باشد،از نظر ایمنی استاندارد و مورد تایید این سازمان اروپایی است.

    4. عزیزم چرا اینهمه شلوغ میکنید ،یکی از فاکتورهای مهم در بحث ایمنی اینه که ماشین با سرعت 100 تا 120 تا با یه فرمون گیری نسبتا سریع چپ نکنه ، من خودم جیلی داشتم چپ کردم ،اتفاقا دو سه ماه پیش هم یکی از همشهریهام چپ کرد آمار چپ کردن جیلی خیلی داره زیاد میشه ،با جیلی بیشتر از 120 تا که بری خیلی خطرناکه و به راحتی چپ میکنه ، بازم خدا رو شکر میکنم که آسیب زیادی به خانوادم نرسید ،تو بحث ایمنی احتیاط حرف اول میزنه .
      فقط آرزو دارم برای هیچ یک از عزیزان بلایی که سرم اومد اتفاق نیوفته

  2. به نظر عملکرد فوق العاده ای داشته. چند وقت پیش یکی از آشنایان دور ما با کلی پوز و قیافه یه پارس elx خرید با ۱۷۰ تا سرعت تو مسیر شیراز چپ کرد. خدا بیامرزه خودش و همسرش و بچه اش رو. پژوی پارس تبدیل یه یک ورقه فلزی خونی شده بود.
    قبلا هم گفتم بازم میگم. به نظر من ایمنی از هر چیزی مهم تره. ظاهر-آپشن-موتور-گیربکس-شتاب و حتی کیفیت هیچ کدوم به جان آدم مربوط نیستند. ولی ایمنی چرا!!
    از نظر من ماشینای ایمن تو ایران به ترتیب قیمت : اپلهای قدیمی-سمند-۲۰۶-تندر۹۰-ولکسC30-جک جی۵-جیلیec7-مگان و بقیه ماشینای بالای ۱۰۰
    ماشینای نا ایمن و مزخرف : ماتیز-پراید-ام وی ام ۱۱۰-تیبا-سیلو-۴۰۵-پارس-ریو-مزدا۳۲۳-زانتیا-لیفان ۶۲۰-ماکسیما

      1. دوست عزیز 206 چهار ستاره ایمنی ncap داره و تندر 90 سه ستاره ایمنی داره اونوقت این چه جور ترتیبیه؟
        درضمن جک و ولکس که ستاره cncap دارن نه ncap چطور اینهارو از 206 برتر دونستی؟ سمند هم که کلن نخودیه یعنی اصلا ncap نرفته

    1. نظرتون قابل احترامه اما در حال حاضر به جز جک جی۵ و جیلیec7 بقیه خودرو های سواری ایمنیشون زیر متوسط هست
      206 شاید بدنه محکمی داشته باشه اما نامتعادل بودنش خیلی خطرناک هست
      ال 90 هم علارغم گرفتن 3 ستاره ولی بازم مشکل چپ کردن و ضعف تو تصادف از بغل رو داره
      سمند به دلیل اینکه تو هیچ موسسه معتبر جهانی تست تصادف نشده و فقط از روی تصادفات واقعی مردم ی سری تجربه دارن نمیشه گفت ایمن هست
      بقیه موارد زیر 70 80 میلیون موجود تو بازار هم بهتره چیزی نگم..
      الان زیر 70 80 میلیون بجز معدودی خودروی خارجی کارکرده و البته از رده خارج ماشین قابل اعتماد دیگه ایی نداریم!!

  3. این ماشینو با همین وضعش ببرن موسسه یوروانکاپ و بگن سرنشیناش سالم دراومدن پنج ستاره روی شونش میزنن …

  4. من این خودرو را دارم بدنه و سپر آن بسیار مستحکم می باشد .
    ضمناً این خودرو اولین ماشین ساخت چین می باشد که چهار ستاره ایمنی اروپا را کسب نموده و مجوز صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا را دارد .

  5. واقعا مرسى دمش گرم جون افراد نجات داد من از ته دل خوشحالم که خانواده هاشون برگردوند

  6. سلام
    توان ستونهای جلو و عقب بسیار عالی بوده.
    کمترین خم شدگی رو داشته
    خودم جی 5 دارم و چندین نمونه تصادفیش رو دیدم. واقعا ایمن هست

  7. جالبه ماشین صفر بوده چون روکش صندلیها هنوز روشه
    (البته اگه مثل این پلاک های چاپی ای که خیلیا واسه اینکه نشون بدن ماشینشون صفره رو تو شیشه ی جلوی ماشین بعد از 2-3 سال نمیکنند نباشه:!!!)

  8. با سلام

    این خودرو توسط شرکت های کره ای برای GEELY طراحی شده است و اولین خودروی چینی می باشد که استاندارد EURONCAP را که همان تصادف می باشد را دارا می باشد ….

    چینیها مغز ندارند که طراحی کنن ……………………………

  9. با سلام;
    جیلی دچار مشکل در محور عقب است و تعادل خوبی درهنگام مانور ندارد(محور عقبش مثل پراید است و از نوع مستقل نیست) به همین دلیل فروش این خودرو در استرالیا و بریتانیا بدون ESPمجاز نمیباشد .خوب بود که نظر راننده در رابطه با این تصادف نوشته می شد تا مشخص می شد دلیل تصادف چه بوده!!!???

    1. به عنوان تجربه خدمت دوستان میگم من شاید جزو اولین کسایی بودم که پارسال با این ماشین چپ کردم
      اون سری که من گرفتم یه مشکلی داشت که نمی دونم هنوز هست یا نه اونم تمایل ماشین به راست جاده بود یعنی فرمون رو که ول
      می کردی ماشین خودش به راست جاده میکشید پیش نمایندگی و آپارات هم بردم ولی زیاد فرق نکرد
      خلاصه یه سفری داشتم به مشهد پاییز پارسال توی گردنه آهوان سمنان با حدود 90 کیلومتر سرعت یه لحظه در حالت خواب آلودگی
      ماشین به دلیل کشش به راست افتاد تو شونه خاکی که حداکثر نسبت به آسفالت 10 سانت پایین تر بود با 15 سال تجربه رانندگی
      بدون حادثه میدونستم که تو سر فرمون نباید زد خلاصه موقع بالا اومدن از شونه خاکی به دلیل نرمی بیش از حد فرمون و
      عدم تعادل محور ماشین شروع کرد به معلق زدن حدود سه یا چهار بار دور خودمون چرخیدیم و کنار جاده رو چهار چرخ فرود اومدیم
      خوشبختانه به لطف ایربگ ها و استحکام فوق العاده اتاق و سقف خسارت جانی فقط محدود به چند خراش ساده سرنشین کنار من و چند کوفتگی
      برای سرنشین عقب شد خودم هم فقط چند تا بریدگی مختصر از خورده شیشه
      کاش در کنار تمام مسایل ایمنی که کمپانی به خوبی رعایت کرده از فرمان برقی یا از سوپاپ روغن حساس به سرعت یا سیستم پایداری هم استفاده میکرد
      جالبه اون موقع که تازه چند ماه بود ماشین اومده بود نماینده بیمه مرکزی آسیا میگفت این چهارمین جیلی هست که چپ کرده تقریبا همه به دلیل عدم تعادل
      دوستان جیلی سوار لطفا مراقب فرمان مخصوصا تو سرعت بالا باشید و اگر زیاد بیرون شهر میرید حتما لاستیک ماشین رو با یه نمونه مرغوب تعویض کنید
      چون لاستیک استفاده شده چینیه و تو جاده زیاد قابل اطمینان نیست
      ببخشید طولانی شد

      1. والله من 46 هزار کیلومتر رانندگی کردم با جیلی و سرعت های بالای رو هم تا دلتون بخواد … چیزهایی که شما میگید رو تجربه نکردم

    2. مهرداد جان اگه جیلی تعادل نداشته باشه چطوری داره دور پلیسی میزنه ( اگه اون کیلیپ های دور پلیسیشو دیده باشی

  10. آقا مهرداد این مشکلی که شما میگی مربوط به خودروهای جیلی هاچبک میباشه که این مشکل هم برطرف شده.بهتر نیست یکم تحقیق کنی بعد نظرت رو اعلام کنی.لااقل از همین سایت

  11. آقا مهرداد محور عقبش مثل پرایده!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تنها خودرویی چینی که مجوز ورود به اروپا رو داره همین جیلیه.سر پیچ ها هم عملکردش عالیه.

  12. با سلام؛
    دوستان عزیز این مشکل هم برای هاچبک است و هم برای سدان و به همین دلیل توی اروپا (منظورم بریتانیا است و نه کشورهای اروپای شرقی) بدون ESP به بازار ارائه نمی‌شود.
    لطف کنید و بگویید برای هاچبک چه تغییری اجراء شده اتفاقاً در اینگونه اتوموبیل‌ها همیشه مدل هاچبک بدلیل “لنگ نزدن یا همان نداشتن نیروی گریز از مرکز صندوق” اتوموبیل پایدارتر است.
    یک ویدئو کوچک در یوتیوب است که توسط اکراینی‌ها تهیه شده و در جایی از این ویدئو مشخص است که عقب خودرو منحرف می‌شود که راننده (که فردی حرفه‌ای است) خودرو را جمع می‌کند. این ویدئو را یک یوزر مصری در یوتیوب گذاشته با عنوان “ناپایداری جیلی”.

  13. سانتافه 3500 هم با espروش باز محور عقب ناپایداری نشان میدهد. همچین ایرادی همان یک ستاره را از جیلی کم کرده. من مطمئنم خودروی خوبی است در کلاس قیمت خودش در ایران.

    1. مجید جان فک کنم شما تو جیلی ننشستی ببینی سر پیچ ها و سرعت بالا چه حالی به آدم دست میده !
      ماشین گیج گیجه !
      این کجا و سانتافه کجا

      1. دوست عزیز من جیلی دارم و سر پیچها ماشین مثل سنگ به زمین چسبیده،واقعا هندلینگش خوبه
        تویه سرعت 200 کیلومتر بر ساعت ماشین کاملا نرم و بی صدا هست و اگر به کیلومتر شمار نگاه نکنی متوجه نمیشی.

      2. دوست من، جاده هراز و فرعی رینه پیچاش خوبه؟؟ من یکساله هاچبک اتواتیک جیلی دارم بیست هزار تا باهاش رفتم و بیشترش رو تو جاده شمال بودم… گایداریش عالیه و درونش به لطف صندلی های در برگیرنده عالیش، همه چیز آرومه…

  14. اشاره نشده سرنشینان خودرو چند نفر بودند.اگر سالم مانده اند قطعا دو نفر بیشتر نبودند.به تصاویر دقت کنید.سقف از محل قرار گیری پشتی صندلی های عقب هم پایین تر رفته.اگر مثلا سه نفر عقب نشسته بودند قطعا جمجمه شان متلاشی و ستون فقراتشان خورد یا قطع می شد.ضمنا تو تصادف شانس هم خیلی تاثیر داره.و اینکه ضربه چطور بخوره خیلی فرق داره.به هر حال من از پرشیا و پژو 405قطعا ایمن تر می دونمش.خودم هم معتقدم ایمنی باید مهمترین ایتم خرید باشه ولی خوب یک تصادف دلیل خوبی نیست.

    1. خوب این الآن یعنی چی؟ یعنی هندلینگش خیلی توپه؟!؟ :))
      واللا با سمندم این کارا بکنی همینجوری دور خودش میچرخه…
      کیفیت سواری و هندلینگ که به دستی کشیدن تو خیابونو دور چرخوندن نیست

    2. خیلی جالبه لینکت واسه youtube همه هم دیدن .پیشنهاد بدیم بزنن تو کار فیلتر چیزای دیگه.مثلا فیلتر روغن،فیتر تصفیه اب،…فکر کنم کاربردشونم بیشتره

  15. ماشین متلاشی شده.چی چیه این ایمن هستش.نمیگفتی اسمش چیه کسی نمی فهمید.حتما 1 نفر تو ماشین بوده اونم ‍ پرت شده بیرون زنده مونده.الکی از این آشغال های چینی دفتع نکنید.چرخ و درو شاسی و کمک همه ریخته بیرون.صندق عقب جمع شده تو حلقه شیشه.ماشین مچالس.ایمنه؟اون استانداردیم که میگید رتبش بزارید.به امید نبودن این آشغال های چینی در کشور

  16. منم یکی شو دارم، تا امروز با هاش 39000 کیلومتر رانندگی کردم. اکثرا هم با چهار سرنشین. با توجه به قیمتش و آپشنها و راحتی خودرو خیلی راضی هستم و فعلا هم قصد عوض کردن و خرید ماشین بالاتر را نکردم.

  17. تو جاده جالوش خدا شاهده با هر سرعتي با هاش ميبيجم يه سر سوزن ماشين كيج نميزنه
    هندلينكش عاليه
    ٤ستاره حلالش باشه

  18. با سلام به همگیماشین باحال و ایمن میخوای? فقط نویسان پاترول سوپر سافارژاپنیقربونش بگم

  19. پیچیدگیهای صنعت خودرو سازی دست کمی از صنعت هواپیمایی ندارد،چین چند بار سعی کرد تو بازار صنعت هواپیما وارد شود که خوب فهمید این از اون کارهایی نیست که از پسش بر بیاد.القصه با خودش فکر کرد که خوب میریم تو کار ساخت ماشین،خلاصه الان بعد یک دهه بدون داشتن کافی دانش آر اند دی که بقیه کمپانیهای بزرگ سالهاست دارند روش زحمت هزینه میدن،خودشو با کلی تقلب و کپی کاری به جایی که الان میبینید رسونده،الانه هم این مشتریهای بیچاره از همه جا بیخبر و متعصب و دو آتیشش دارند جور هزینه تحقیق و توسعه وآزمایش برندهای هر روز فزاینده رو میدن.اینجاست که یک مصرف کننده وخریدار عاقل و آگاه نباید باهیچ توجیه وتبلیغی بسمت استفاده این محصولات سطحی و کم کیفیت برود.

  20. من چوب خودروی چینی خوردم و الان دارم روشنگری میکنم والا نخرید و اگه بخرید پی بی کیفیتی ظاهر عجیب و ناهاهنگ عدم کارکرد صحیح اجزای ترکیب شده گیربکس و انجین و سیستم سوخت و سیستم تهویه و برق و جلوبندی ضعیف و اتصالات غیر مستقل و غیر6 و ذالک لعلاوه افت کی4ی بعد از چند ناه کارکرد صداهای عجیب و فروش سخت توام با افت قیمت به تن بمالید
    چین نه یک خودرکساز بلکه یک مونتاژ کار معکوس در زمینه مهندسی فرایند تولید است

  21. عزیزان. عزیزان
    خواهش میکنم ازتون
    آخه یه کم تفکر و تعمق خوبه والا
    یه کم منصفانه تر ..جمع نبندین سریعا” موضوع رو
    این وسط هم هستند افرادی معلوم الحال و نامتعادل وفرصت طلب که از آب گل آلود ماهی میگیرن..همونایی که خیلی جاها میان توی میدون واز هاوال وچانگان وبرلیانس وجک s5 و……. تعریف میکنن ومیگن بی نظیره و.چونان است وچنین و..من اگه پولش رو جور کنم میخرم وشماهم دریغ نکنین وهزار تاازاین مغالطه کاریها.. همونایی که یه جاهایی هم میان میگن توی چینی ها فقط وفقط ام جی وبقیشون فلانند وفلان….حالا هم میان جمع بندی میکنن ومیگن دارند روشنگری میکنند وهیچکدوم از ماشینهای چینی بدرد نمیخورند وهزار هزار ایراد
    واقعا به این مسئله فکر کردین که خیلی ها هستند که میان برای کسب اطلاعات صحیح از اینجور سایتها ،کامنتها رو میخونن وسردر گم میشن
    خداوکیلی نگذارین افراد ملون و غیر متخصص مردم رو گمراه کنن..هدف اینگونه سایتها رو یادمون نره..بیان واقعیتها اعم از نقاط ضعف وقوت …نیایید قیاس کنید.یعنی اینجوری که شما میفرمایین ماشین فقط ماشینهای کره ای وژاپنی واروپایی وآمریکایی..اونم با قیمتهای حداقل بالای 150میلیون ..پس جایگاه وتکلیف اونایی که پولشون به 100نمیرسه واز 2خودروساز داخلی سرخورده شدن چیه؟
    یه کم منطقی تر باشیم.اگه اینجوری میخوایین مقایسه کنین پس واقعا”جیلی از سمند وپارس کمتره؟؟؟؟!!!!
    یعنی ام وی ام از 405 وپارس کمتره؟؟؟!!!یعنی لیفان وجک از ال 90ووانت مزدا کارا باموتور پیکان کمتره؟؟؟!!!
    پارادوکس تا چه حد؟؟منصفانه تر بیاییم نگاه ویژه ای داشته باشیم به تکنولوژی 35 سال که 2خوروساز همچنان اصرار به توقف واستندبای روی اون دارن واز اون طرف تکنولوژِی {حداقل}به روز تر ماشینهای چینی..
    بیاییم در نظر بگیریم شرایط اقتصادی رو وقدرت خرید مردم رو

  22. بیاید یکم منصفانه تر باشیم خودروهای چینی تا چند وقت دیگه تمام بازار رو میگیره و اتفاقا خیلی راحت و نرمه و هیچ کدوم از ماشین های ایرانی مثل ماشینی مثل لیفان نمیشه اینا رو خودم داشتم و بهتون لیفان 620 1.8 رو پیشنهاد میکنم البته اگر افت قیمت خیلی مهم نباشه و بخوای چند سال نگهش داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا