اخبار خارجیاسلایدر

این خودروی برقی تهدیدی برای تسلا و پورشه است

آئرا، برند نوظهور ایتالیایی، پس از معرفی کراس‌اور کوپه خود به سراغ سگمنت سدان رفته و قصد رقابت جدی با بزرگانی مثل تسلا و پورشه و لوسید موتور و… را دارد.طراحی خاص و جذاب در کنار ویژگی‌های فنی منحصر به فرد، برگ برنده این خودرو محسوب می‌شوند.

به گزارش دنده 6 دنیای خودروها در حال پیشروی به سمت خودروهای الکتریکی است و در این بین، برخی برندها متولد، برخی دیگر پیشرفت و حتی برخی دیگر نابود می‌شوند.آئرا از جمله برندهای تازه متولد شده است که قصد دارد تا در این صنعت، خودی نشان بدهد.

این خودروی برقی تهدیدی برای تسلا و پورشه است/عکس

آئرا سدان یک طرح مفهومی بوده و طبق گفته طراح مطرح این شرکت، فیلیپو پرینی، خالق و طراح خودروهایی مثل لامبورگینی اونتادور، سنتناریو، اوروس، هوراکان و…، مدل تولیدی این خودرو شباهت زیادی با نسخه کانسپت دارد.چراغ‌های کشیده و بسیار باریک در کنار طراحی خاص ورودی هوای پایین سپر، جذابیت نمای جلویی را بیشتر کرده است.خروجی هوای کوچکی که روی کاپوت و بالای چراغ دیده می‌شود هم جالب توجه است.

این خودروی برقی تهدیدی برای تسلا و پورشه است/عکس

طراحی آیرودینامیک مانند و کشیده بدنه خودرو، شبیه به همان سیاستی است که در رقیبش، یعنی مرسدس‌بنز EQS می‌دیدیم.در کنار این ویژگی، حفره‌های خروجی هوا و فرورفتگی‌های اعمال شده در این قسمت، آیرودینامیک بودن خودرو را بیشتر نشان می‌دهند.قرارگیری دوربین‌هایی که نقش همان آینه بغل‌ها را دارند، در بالای گلگیر، خاص و منحصر به فرد است.

این خودروی برقی تهدیدی برای تسلا و پورشه است/عکس

طراحی قسمت پشتی با جلویی از هماهنگی خوبی برخوردار است.چراغ‌های پشتی بر خلاف طراحی ترند و روز دنیا، متصل نیستند.نمای عقب آئرا سدان تا حدودی یادآور پورشه تایکان است.

این خودروی برقی تهدیدی برای تسلا و پورشه است/عکس

تمام درب‌های آئرا سدان به سمت بالا می‌روند که جذابیت و خاص بودن خودرو را چند برابر کنند.به کار بردن عوامل جذاب و منحصر به فردی که خودرو را در قیاس با رقبایش برتر نشان دهد، از سیاست‌های مهمی است که خودروسازان به کار می‌برند.

این خودروی برقی تهدیدی برای تسلا و پورشه است/عکس

قبل از ورود به کابین خودرو، حدس زده می‌شد که با تعداد زیادی نمایشگر روبه‌رو باشیم.نمایشگر عریض بالایی، به جهت نشان دادن نمای آینه بغل، به ۳ قسمت تقسیم شده است.نمایشگر پایینی هم دارای کنترلرهایی است که دیگر به صورت فیزیکی وجود ندارند.فرمان‌ خودرو ترکیبی از فرمان یوغ مانند و دی-کات است.

این خودروی برقی تهدیدی برای تسلا و پورشه است/عکس

آئرا تاکنون اطلاعات زیادی درباره پیشرانه این خودرو ارائه نداده است؛اما طبق گفته این شرکت، بسته باتری این خودرو ساخته میبا باتری سیستمز بوده و تا ۸۰۰ کیلومتر مسافت را پس از هربار شارژ طی می‌کند.احتمالا پیشرانه سه گانه چهارچرخ محرک، مشابه آنچه در مدل کراس‌اور به کار رفته، با قدرت حدود ۸۰۰ اسب‌بخار را در نسخه سدان خواهیم دید.طبق گفته آئرا، این دو خودرو تا سال ۲۰۲۶ رسما وارد آمریکا و اروپا خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا