اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

بازسازی یکی از زیباترین خودروهای دنیا

ستایش شده توسط انزو فراری

پس از دیدن اولین جگوار E-Type در سال ۱۹۶۱، انزو فراری آن را “زیباترین خودروی ساخته شده تاکنون” نامید. با در نظر گرفتن این ستایش، این ریستومد جگوار E-Type Series ۱ می‌تواند ادای احترامی به Il Commendatore باشد، زیرا بدنه خودرو با رنگ قرمز نمادین فراری روسو کورسا به پایان رسیده است.

شرکت Helm Motorcars این جگوار را ساخته است. E-Type بازسازی شده چیزی بیش از یک رنگ چشم نواز برای خاص شدن دارد. فناوری مدرن باعث می‌شود که امروزه این خودرو بیشتر قابل استفاده باشد. به عنوان مثال، نمای بیرونی دارای سنسورهای پارک جلو و عقب است و چراغ‌های راهنما اکنون دارای LED برای روشنایی هستند.

انعکاس روح جگوار

هلم از آلومینیوم برای درب و کاپوت استفاده می‌کند. سپرهای براق با روکش نیکل، درخشندگی ظریفی به تریم فلزی بدنه می‌افزاید. در زیر پوسته خودرو، این E-Type از بدنه‌ای با پوشش الکتروفورتیک برای مقاومت در برابر خوردگی استفاده می‌کند.
پیشرانه کلاسیک ۴.۲ لیتری شش سیلندر خطی جگوار در زیر کاپوت قرار دارد. این موتور ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه در سری ۱ E-Type اصلی ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۳ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کرد. گیربکس چهار سرعته اتوماتیک، نیرو را به دیفرانسیل لغزش محدود در چرخ‌های عقب می‌فرستد.

برنامه استودیو بیل امبرگ برای تودوزی این بود که ظاهری ایجاد کند تا روح خودرو را منعکس کند. فضای داخلی دارای ترکیبی از چرم جیر و چرم مشکی دباغی شده گیاهی است که صندلی‌ها، داشبورد و کنسول را می‌پوشاند.

چندین ویژگی مدرن مانند یک صفحه نمایش دوربین دید عقب و یک دوربین معکوس وجود دارد.

هلم در حال ساخت ۲۰ دستگاه E-Type سفارشی مانند این است. این دومین خودروی تکمیل شده و اولین مدل رودستر است. تکمیل هر کدام بیش از ۶۰۰۰ ساعت طول می‌کشد.

سری ۱ E-Type امروزه در میان کلکسیونرها ارزشمند است. Gooding & Company با فروش اولین رودستر تولید شده به قیمت ۱.۱۳۹ میلیون دلار (۹۱۱۲۵۰ پوند) در حراج لندن خود در سپتامبر، به رکورد جدیدی برای این مدل دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا