اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

برخی از افراد از طراحی خودروهای برقی مرسدس بنز ناراضی هستند!

ناراضی از طراحی مرسدس بنز!

در تلاشی برای به حداکثر رساندن کارایی و برد، مرسدس به اولین دست از وسایل نقلیه الکتریکی مدرن خود، طراحی بسیار متمایز و تا حدودی بدون شخصیت ارائه کرد. با این حال، ظاهر صاف آن چندان مورد استقبال قرار نگرفته است، و این خودروساز اکنون می‌گوید که می‌خواهد سبکی بهتر به خودروهای برقی خود بدهد.

 Mercedes To Move Away From Egg-Shaped EVs, Drop EQ Names

به عنوان مثال، EQS دارای ضریب درگ ۰.۲۰ است که آن را به یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای جاده تبدیل می‌کند. متأسفانه، گزارش‌ها نشان می‌دهند که طراحی آن چندان برای خریداران اصلی مرسدس جذابیتی ندارد. به گفته کریستوف استارزینسکی، معاون مهندسی خودرو این شرکت، این برند تلاش بیشتری برای اطمینان از زیبایی بیشتر وسایل نقلیه خود خواهد کرد.

 Mercedes To Move Away From Egg-Shaped EVs, Drop EQ Names
در حالی که کانسپت CLA شبیه به خودروهای برقی این شرکت بوده، اما تناسبات آن کمی سنتی‌تر است. با این وجود، هنوز کاملا آیرودینامیک است و مرسدس قول داده  که بیش از ۷۵۰ کیلومتر برد را در چرخه تست WLTP ارائه خواهد کرد.

تغییر در نامگذاری

کانسپت CLA نشان دهنده آن چیزی است که باید از آینده طراحی مرسدس EQ انتظار داشته باشیم. همچنین نشانه چیزهایی است که با توجه به نام‌ها پیش می‌آید. بر خلاف EQE، EQS و EQC، این خودرو از نام تجاری “EQ” اجتناب می‌کند.

 Mercedes To Move Away From Egg-Shaped EVs, Drop EQ Names

این بخشی از استراتژی نامگذاری آینده این خودروساز است. اگرچه این شرکت نمی‌خواهد از EQ به‌عنوان یک برند چشم‌پوشی کند، اما برنامه مرسدس برای تبدیل شدن به یک برند تماما الکتریکی به این معنی است که اضافه کردن این دو حرف به ابتدای هر مدل روزی غیر ضروری خواهد بود. مدیر اجرایی مرسدس فاش کرد که کلاس G تمام الکتریکی اولین خودرویی خواهد بود که در سه ماهه اول سال جاری، نام‌گذاری EQ-blank را کنار می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا