اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

بررسی ادعای ایلان ماسک توسط مت ریماک

ادعایی جذاب اما ترسناک

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در اوایل این هفته ادعایی رادیکال در مورد ابرخودروی آینده رودستر مطرح کرد و گفت که این شرکت قصد دارد شتاب صفر تا کیلومتر بر در ساعت را به کمتر از یک ثانیه برساند. در حالی که بسیاری از افراد این ادعا را رد کردند، او متحدی به نام مت ریماک، مدیرعامل بوگاتی ریماک دارد.

هنگامی که در صفحه فیس بوک از او پرسیده شد که آیا فکر می‌کند ادعای کمتر از یک ثانیه قابل باور است، ریماک با یک بله شگفت انگیز پاسخ داد. او در کامنت فیس بوک می‌گوید: این کار با رانشگرها امکان پذیر است. ما شبیه سازی را انجام دادیم.

اما یک شرط قابل توجه برای همراهی با تایید این ادعا وجود دارد.
ریماک ادامه می‌دهد: «مشکل این است که شما هوا را در عرض دو تا سه ثانیه آزاد می‌کنید و سپس وزن مرده زیادی دارید که در اطراف خود حمل می‌کنید (مخزن، کمپرسور، سوپاپ، نازل و غیره). در مورد فن‌ها هم همینطور؛ آنها فقط چسبندگی بیشتری به شما می‌دهند اما برای شتاب گیری زیر یک ثانیه ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به چیزی حدود ۳۰۰۰۰ نیوتن متر روی چرخ‌ها نیاز دارید، که به این معنی است که به موتورهای عظیم، اینورترها، گیربکس‌ها، میل‌های محرک و غیره نیاز دارید.

نیاز به خودرویی فوق سبک

ریماک همچنین خاطرنشان می‌کند که این خودرو باید “فوق العاده سبک” باشد، که معمولاً استاندارد خودروهای باتری دار نیست. حتی هایپرکار ریماک نورا که در کمتر از ۲.۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، بیش از ۲۲۶۰ کیلوگرم وزن دارد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد کرد که رودستر دارای “۱۰ رانشگر کوچک موشکی باشد که به طور یکپارچه در اطراف خودرو چیده شده‌اند. در تئوری، این نوع نیروی رانشی است که رودستر برای رسیدن به زمان صفر تا صد زیر یک ثانیه به آن نیاز دارد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا ادعاهای ایلان به حقیقت می‌پیوندد یا خیر. طبق گزارش‌ها، تسلا رودستر جدید اواخر امسال رونمایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا