اخباراخبار داخلیاسلایدردسته‌بندی نشده

مقایسه رنو ساندرو و پژو 206

تولید آزمایشی رنو ساندرو در پارس خودرو آغاز شده و قرار است پس از گذراندن تمام تست های کیفی رنو ، عرضه این خودرو در شهریور ماه آغاز شود.
زمانی که تندرو 90 یا لوگان وارد ایران شد، طبق قرارداد برنامه ریزی شده بود همزمان با جهان، جدیدترین خودروهایی که بر روی پلت فرم تندر 90 ساخته می شوند هم وارد ایران شوند. اما این اتفاق با تغییر دولت و روی کار آمدن محمود احمدی نژاد به دست فراموشی سپرده شد. رنو ساندرو یکی از همان خودروهای پلت فرم تندر 90 است که قرار بود در ایران تولید شود اما تولیدش به فراموشی سپرده شده بود.

رنو ساندرو

با تغییر مدیریت در رنو و تغییر مدیریت پروژه ایران، کارلوس گون، مدیرعامل جدید گروه رنو نیسان پیمان کارگر را برای نجات پروژه رنو به ایران فرستاد. کارگر ابتدا سعی کرد تیراژ تندر 90 را بالا ببرد و در گام دوم محصولات فراموش شده را در ایران تولید کند، اما باز با وقوع تحریم یک بار دیگر پروژه به عقب افتاد. اما حالا قرار است بعد از سال ها تاخیر این خودرو پس از توافق هسته ای در تابستان در ایران به فروش برسد.

رنو ساندرو-4

تولید این خودرو هم اکنون در پارس خودرو آغاز شده است و به تدریج تا زمان فروش خودرو تیراژ تولید افزایش خواهد یافت. رنو ساندرو خودروی هاچ بک بر روی پلت فرم تندر 90 است که رقیب مستقیم پژو 206 است. قیمت این خودرو به احتمال زیاد کمی گران‌تر از تندر 90 خواهد بود. این خودرو که از موتور 110 اسب بخاری استفاده می کند، با خودرو پژو 206 تیپ 5 با موتور 110 اسب بخاری در بازار رقابت خواهد کرد.

رنو ساندرو-10

تست فنی نگارنده نشان می دهد مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی حدود نیم لیتر کمتر از پژو 206 است. افزایش فضای داخلی این خودرو هم نسبت به پژو 206 کاملا مشهود است. این افزایش ابعاد نسبت به پژو 206 سبب شده این خودرو از نظر هندلینگ یا خوش فرمانی کمی نسبت به پژو 206 ضعیف تر عمل کند. البته شاید بزرگتر بودن داخل خودرو نسبت به پژو 206 و راحت بودن سرنشینان کمی این مورد را کمرنگ کند. این عامل سبب می شود اگر دنبال خودرو جادارتر باشید ساندرو را انتخاب کنید، اما اگر هندلینگ و لذت از رانندگی را ترجیه می دهید پژو 206 همچنان خودرو بهتری است.

رنو ساندرو-3

در زمینه سیستم تعلیق فنر بندی خودرو ساندرو کمی نرم تر از پژو 206 است. این فاکتور در کنار ابعاد بدنه باز هم سبب می شود پژو از نظر هندلینگ خودرو برتری باشد، ولی نرم بودن سیستم فنر بندی ساندرو سبب می شود خودرو برای داخل شهر و مسیر های پر دست انداز گزینه بهتری باشد و بیشتر از پژو 206 مشتریان را راضی نگه دارد.

رنو ساندرو-5

موقعیت قرارگیری پشت فرمان در پژو 206 و ساندرو هم متفاوت است. به دلیل جادار بودن ساندرو، این خودرو راحتی بیشتری نسبت به پژو 206 دارد. اما نوع زاویه بندی فرمان و نشیمن گاه راننده سبب می شود حس رانندگی با پژو 206 لذت بخش تر باشد . در ضمن راننده به خاطر این نوع طراحی، تسلط بیشتری بر روی فرمان و راندن خودرو در پژو 206 نسبت به ساندرو دارد.

رنو ساندرو-2

اگر بطور کلی بخواهیم پژو 206 و ساندرو را با هم مقایسه کنیم پژو 206 خودرو جوانان است. شتاب این خودرو کمی از ساندرو بیشتر است و هندلینگ بهتری هم دارد. ولی در مقابل ساندرو بیشتر خودرو خانواده است. چرا که داخل جا دار تری دارد و موتورش سوخت کمتری مصرف می کند و در ضمن خودرو نسبت به پژو 206 نرم تر است.

رنو ساندرو-6

رنو برنامه دارد بعد از تولید ساندرو مدل استپ وی ساندرو که نمونه شبه شاسی بلند این خودرو است را هم در ایران تولید کند.پیش بینی می شود مشتریان این خودرو، کسانی باشند که به دلیل ظاهر تندر 90 حاضر به خرید خودرو نیستند و به سمت خرید این خودرو سوق پیدا خواهند کرد. طراحی جدیدتر و تنوع طلبی در کنار خانوادگی تر بودن هم شاید بخشی از مشتریان پژو 206 را به سمت این خودرو بکشاند. تنها عاملی که ممکن است فروش این خودرو را با شکست مواجه کند افزایش قیمت این خودرو نسبت به تندر 90 است. هرچه فاصله قیمت بیشتر باشد احتمال شکست فروش بیشتر خواهد شد.

رنو ساندرو کراس اوور- استپ وی

 

رنو ساندرو کراس اوور- استپ وی

 

قیمت نهایی رنو ساندرو در ایران 43 میلیون و 49 میلیون برای نسخه های دستی و اتوماتیک تعیین شده است.

خبر آنلاین

 

59 دیدگاه

  1. اگه مقایسه بین ساندرو و 206 های مونتاژی با قطعات فرانسوی بود این مقایسه درست بود ولی در حال حاضر مهمترین تفاوت این 2 خودرو اینه که ساندرو کیفیت فنی بالاتر و استهلاک کمتری نسبت به 206 های ایرانیزه و چینی شده فعلی داره و همچنین طراحی بیرونی جدیدتر نسبت به طراحی خوب ولی تکراری 206 که همه اینها باعث میشه کفه ترازو به نفع ساندرو سنگینی کنه ولی به شرط اینکه قیمت مناسبی براش بزارن!

      1. شتابش از 206 تیپ 5 کمتره؟!!!!
        مگه میشه؟!!!
        شتاب ال ممد (!) که صندوقداره از تیپ 5 بیشتره، یعنی این وزنش بیشتر از ال ممده که شتابش کمتره؟؟

    1. من حدود یک ماه است که یک دنده اتومات آنرا گرفته ام. صندلی و مصرف بنزینش از دو طرف کمر مرا شکانده است. در مسیرهای کوتاه هم صندلی غیراستانداردش، اذیت می کند و تا ساعت ها بعد از رانندکی ، کمر درد و گردن درد دارم.
      هفته ای دوبار حتما باید بنزین بزنم. این در حالی است که قبلا همین مسیر را با 206 تیپ 6 می رفتم، هفته ایی یک بار بنزین می زدم.
      هرکس از من سوال کرده، او را از خرید این خودرو پشیمان کرده ام. من اصلا راضی نیستم.

      1. من فکر میکنم شما مشک کمر دارید و ان را به ماشینتون ربط میدید !!
        من دوماهه که این ماشین رو دارم صندلی هاش خیلی بهتر از تندر 90 (ماشین قبلیم) هست و مصرف بنزین من در مدل دستی توی شهر 8 لیتر است ،توجه داشته باشید که مصرف اتومات همیشه بیشتر از دستی است.
        در ضمن حرفتون اصلا منطقی نیست که قبلا هفته ای 1 بار میزدید الان 2 بار !! مگه این ماشین هشت سیلندر هست !!!

        تنها ایرادی که به این ماشین میتونم بگیرم ***** مشکل کمک فنر های این ماشین هست که ایراد دارد و صدا میدهد و فعلا از طرف نمایندگی حل نشده است *****

    2. درسته که کیفیت 206 از سال 89 به این ور کم شده ولی طراحی ساندروی بدترکیب به 206 که هیچی تا 20 سال دیگه به 006 هم نمیرسه… یعنی واقعا طراحی ساندرو رو با ژیان فقط باید مقایسه کرد. زشت بد ترکیب!

  2. حالا تا بیاد بیرون سری اول و دومو بدن دلال های محترم یه حالی بکنن با مردم همیشه در صحنه این حرفا فعلا باید صبر کرد.کاش طراحی داخلیش همیه تغییری میکرد

  3. الان دیگه واسه تولید این ماشین دیره، همون 4-5 سال پیش باید تولیدش میکردن. طراحیش به خوبی 206 یا 207 نیست و شاید تنوع بده به بازار ولی نمیتونه رقابت کنه.چون ماله داچیاست.(ولی اگه به کیفیته ال 90 4 -5 سال پیش باشه از چینی خیلی بهتره) ولی مدل جدیدش فکر کنم 2014 یا15 واقعا بهتر شده. باید اونو بیارن….

  4. واقعا تاسف میخورم برای مدیران …
    در تماسی که با پارس خودرو داشتم قراره نسل اول ساندرو تولید شده و الان انگار 10 تا هم تولید کردند. واقعا چهره این اتومبیل جذاب نیست. ارتفاع زیاد با چراغهای زشت عقب. دوستان یه سرچی در اینترنت بزنید و نسل سوم ساندرو را مشاهده کنید که در مدل 2015 واقعا تغییرات خوبی داشته و بنظرم اگه این نسل تولید میشد در ایران، با قیمت 50 هم فروش خوبی میکرد. از دیگر محصولات رنو باید بگم رنو سیمبل را اواخر امسال نگین خودرو پیشفروش میکنه که با قیمت 80 تومن، که البته اتوماته و با توان 110 اسب، که از نظر ظاهری خوبه. مسئولش گفت در واقع جانشین مگان میشه این اتومبیل. رنو کپچر با قیمت 100 تومن که همه اطلاع دارند، اتومبیل خوبیه و پیشفروش شد. من خودم چون 207 دارم و خودروی هاچبک میپسندم، اگه نسل سوم ساندرو میومد حتما بهش فکر میکردم اما این نسل کاملا عقبگرد محسوب میشه و ناامیدم کرد. مجبورم پولمو یجوری به 80 تومن برسونم که رنو کلیو با توان 120 که ایران خودرو امسال اونو هم پیشفروش میکنه بگیرم. اما قیمت 80 واقعا زیاده براش ولی اذعان باید داشت که کلیو4 که ایران خودرو هم نسل چهارشو مدنظر قرار داده واقعا فوق العاده است و 2 بار خودروی سال اروپا شد. همچنین مدل rs و ویژه این اتومبیل توان 200 و 275 داره که بینظیره که البته اونا وارد ایران نخواهند شد!

    1. رنو سیمبل همون ال نود خودمونه. در واقع نسل سوم ال نوده که خوشگلتر شده. هیچوقت هم نمیتونه جایگزین مگان بشه. اونی که جایگزین مگان شده رنو اسکالاست.

      1. درسته اسکالا نسل سوم مگانه که البته هاچ بکه و مدل سدان فلوئنس تو بازار ایران جایگزین مگان میتونه باشه

  5. از همه نظر ار 206 پاین تر است فقط کارمندان رنو پارس ممکن است اینرا به 206 ترجیح دهند در ضمن از 1980 اتوموبیل نسبت به نسل قبل زشت تر بی کیفیت تر گرانتر و با تمام وجود می گویند که بدرد نخور هستنند
    مثل اینکه ظرف یکبار مصرف را قیمت ظرف نقره بخرید وبعد از 5 تا 10 سال استفاده به کارگاه باز یافت باید دهید

  6. برای تنوع دادن به بازار بد نیست ولی پژو 206 با قطعات فرانسوی یه چیز دیگست … در ضمن آخه داشبورد رونگاه کن من چی بگم !

  7. Ema کیت رویوس این که بگفتی یکبار مصرف است با چه توان کرد تراز؟
    خودروی ملی که در آن هیچ نیست قیمت آن نیست دگر جانگداز
    از پس تندر برسید ساندرو؛ در پی دنا برسد ماهیندار
    من چه بگویم به چه جایی رسد این همه آه و فغان و فراز!

  8. اینم شده ماشین؟؟؟
    طراحیش خیلی عقب افتادست….
    ی جیلی هاچبک میارزه به صد تا از این ماشین….
    داشبوردشو ببین خیلی مسخرست

  9. سلام.اصولا کسایی که دنبال درد سر نباشن و حوصله تعمیرگاه رفتن و هزینه کردن نداشته باشن مشتریهای این عجیب الخلقه هستند.والا 110 اسب توان با این طراحی حداقل منو جذب خودش نمیکنه.بازم نظر شما دوستان محترم.

    1. آخه دوست عزیز کی دوست داره بره تعمیرگاه؟!
      اینم حرف بود شما زدی؟!
      معمولا 90 درصد تعمیرگاه رفتن ها از روی ناچاری و اجباره!

  10. یحتمل قیمتی برابر 50 خواهد داشت و با کیفیت و عمر طولانی قطعات برتر از چینی های بازار است

  11. اگه همین ساندرو بل پلت فرم مسترک با لوگان در نسل جدید عرضه بشه واقعا عالی هست و در این سگمنت حرف های زیادی داره اما اگه قرار باشه در نسل های پیشین تولید بشه واقعا مثل لوگان فعلی (ال نوت) ظاهر دهه 90 داره

    1. برو بخواب حالت خوب میشه شما برو ماشین خوشکل سوار شو ایران پر هست از ماشینهای خوشکل چین و کره . خودتو ناراحت نکن داچیا با همین طراحی رکور فروش توی اروپا رو زده.

  12. خرید ماشین صفر چه تولید جدیدو چه تولید قدیم و طرح جدید ممنوع.تازه اصلا به این قیمتها نمی ارزه.نمیخریم نمیخریم

  13. خييييييييلي زشته… هم بيرونش هم توش
    حالا ال ٩٠ رو چند سال پيش كه اينقدر ماشين خوشگل تو خيابونا نبود دادند به خوردمون هيچي! ولي اين يكي رو كه به عنوان ماشين جديد و با طراحي مدرن !!! (به قول سايت رنو پارس) دارن ميسازند كجاي دلم بذارم؟! من الان چند وقته يه برليانس ٣٢٠ گرفتم خيلي ازش راضيم خيلي هم خوشگله. شنيدم پارس خودرو يه رنوي جديد زده گفتم قيافشو ببينم. پيش خودم گفتم برليانس رو ميدم بره اينو بگيرم. الان بچه سه سالم اومده عكس ساندرو رو رو گوشيم ديده ميگه اين خيلي زشته بابايي فرقونه!!! :))))))))) الان ديگه روم نميشه بگم ميخوام برليانس رو بدم اين فرقون رو بگيرم! البته توليد اين جور ماشينا خوبه… آدم يه كم زيباييهاي يه ماشينايي مثل ٢٠٦ يا برليانس براش بيشتر تداعي ميشه…

  14. ببخشید اینطور میگم
    ولی خودرو سازای ما به مرگ می گن که به تب راضی بشیم!
    آخه این خودرو با این آپشن 49 میلیون می ارزه؟؟
    چرا اگه با پراید 20 میلیونی که قیمت اصلیش زیر 10 میلیونه مقایسه کنی می ارزه واقعا!!
    اینقدر خودروی بی کیفیت سوار شدیم که با دیدن ساندرو با این قیمت آب از دهنمون راه می افته
    من دیگه حرفی ندارم. به نظر من حق ما سوار شدن ماشین با کیفیت و با قیمت مناسب نیست
    حق ما همون پراید طراحی دهه 70 شمسیه … آقایون خانوما بخرید. مبارکتون باشه

  15. برلیانسh320,باکیفیت تر وزیباتره
    پیشنهاد میکنم یه مقایسه ای با برلیانس داشته باشبد

  16. بعضی دوستان یه جوری حرف میزنن که انگار یادشون رفته اینجا ایرانه.الان سوزوکی که ژاپنیه دارن 130 میدن.فکرمیکنید اگه نسل 3 ساندرو رو تولید میکردن کمتر از 80 میدادن.
    همینکه این ماشین از رنو هست وتا 2012 که فیست لیفتش اومد با همین قیافه و آرم داچیا یکی از پرفروش ترین ماشینهای اروپا بود.
    من که اگه 50 میایون داشته باشم ترجیح میدم به جای چینی اینو بخرم و با قیافه و داشبورد سادهش کنار بیام.در عوض رنو فرانسه سوار شم.بعد از چند سال هم راحت بفروشم…

  17. من بین x60لیفان لا رنو ساندرو که جدید اومده کدوم بهتره؟از نظر ظاهر و حتی کلاسش چون x60از دید همه خیلی بده

    1. از نظر کیفیت فنی و کم استهلاکی ساندرو به مراتب بهتره، از نظر طراحی لیفان بهتره…در کل انتخاب ساندرو عاقلانه تره

  18. شما دوسگمنت متفاوت را باهم مقایسه میکنید یک کراس آور و یک هاچ بک از دوشرکت بسیار متفاوت اولی چینی و گمنام دومی به رقم نسل قبلی دارای شناسنامه و نشان باینکه زیاد دل خوشی از برندهای فرانسوی ندارم بدلیل استهلاک بالا و طراحی های عجیب و نچندان جذاب اما رنو ساندرو که در اولین روز رونمایی و فروش آن شخصا آنرا بررسی جزیی کردم بسیار با کیفیت تر از لیفان است اگر ب ای شما برند مطرح است و دو انتخاب دارید رنو ساندرو را پیشنهاد میکنم انا لگر بدنبال ظاهر بهتر و آپشن هستید نه لیفان ایکس 60 بلکه جک جی 5 و یا جک اس 5 را باینکه مشکلات خاص خودرا دارند و تجربه آنرا دارم پیشنهاد میشود جک تا کنون مشکل حادی نداشته و اکثر عیوب آن مربوط به کیفیت پایین ماتریال داخلی و رنگ آمیزی ضعیف و کوبش های سیستم تعلیق است

  19. نظر همه دوستان محترمه ولی موضوع خودرو در درجه اول کیفیتش مطرحه .در طراحی خودرو شاخصه های قیافه زیاد مهم نیست و کارایی کل طراحی فنی و ظاهری در برآیند کل مهم است.
    بنظر من طراحی اون 2008 مربوط به خود رنو و طراحی نسل دوم فیست لیفت توسط داچیا رومانی هست ولی ساندرو اصل فرانسه همینه که داریم.
    درضمن با 50 تومان توی این بازار و خودروهای تازه به دوران رسیده چینی با قیافه های جدید بهترین قیمته و تنها خودروی اصیل فرانسه در
    این رنج قیمت قابل مقایسه با چینی های جدید با کیفیت پایینترشامل نیست.
    دقت کنید به تبلیغات ماشینای چینی : 1-همکاری طراحی شرکت ایتالیایی 2- موتور میتسوبیشی 10 سال پیش 3- تجهیزات الکتریکی اروپایی 4- گیربکس تحت برند آلمان یا ژاپن 5- قطعات داخلی بی کیفیت ایرانی چینی 6- کمک فنرهای چینی – ایرانی
    حالا اینا چطوری در یک طراحی نظام مند با یکدیگر ست و یکدست میشند خدا میدونه.

  20. این پولو میدم یه مگان 1600با همین موتور و کیفیت قیافه هزار برابر بهتر این دقیقا شبیه فرقونه

    1. بانظرت خیلی موافقم. کلا با خرید ماشین دست دوم خیلی موافقم. یه کم کار بدون رنگ با تخفیف بیمه.
      اگه ماشین خرج فنی هم داشته باشه با اون تخفیف بیمه جبران میشه. مخصوصا الان که بیمه ها داره هر سال گران ترمیشه.یاحق

  21. با سلام خدمت دوستان عزیز. یادتون هست اوایل که تندر90 اومده بود همه میگفتن چه زشته ولی الان سر و دست میشکونن واسش.آره عزیز ما ملت ایران اینجوری هستیم. ندیده قضاوت میکنیم. رنو ساندرو فوق العاده ماشین با کیفیتی هست.توی این رنج قیمت عالیه.

  22. نظرات عزیزان محترم، ولی اکثرا کارشناسانه نیست و از روی تعصب به ماشینایی که دارن هست. اینکه قیمت ساندرو بیشتره، قبوله.ولی سوال اینجاس فقط قیمت این بیشتره بقیه کمترا؟ پراید چنده؟پرشیا؟ 206؟در صمن 206، 37 میلیون هست با موتور طراحی قرن قبل.و با اندازه کوچک.ساندرو موتورش طراحی بروز، نرم بودن، شتابش بیشتر نسبت به 206،و با سایز بزرگ، و راحتی.انصاف هم خوب چیزی هست. چون تازه اومده بازار ، بهمین خاطر مردم تجربه رانندگی با ساندرو ندارند.و چون جوانان تجربه رانندگی با206 را دارند تعریف از 206 میکنند

  23. در اینکه ساندرو از 206 تولید داخل که قطعات چینی داره بهتره شکی نیست . البنه تا زمانی که اینم مثل داداش بزرگترش ایرانی نشده . ولی یه چیزی ادم رو خیلی آزار میده و اون این هست که 50 میلیون پول بدی ولی یه کولراتوماتیک یا بخار گیر اتوماتیک شیشه جلو نداشته باشه . اگه این مورد رو داشت هم داخلش شیکتر میشد و هم خیلی بابت 50 میلیونی که داری میدی دلت نمی سوخت . الان تمام ماشینها این آپشن ساده رو دارن نمیدونم چرا ساندرو اینو نداره ؟؟

  24. ساندرو سگش شرف داره به پژو ۲۰۶ اشغالی که الان ایران تولید میکنه ساندرو با موتور فوق العاده و گیربکس عالی و جادار بودن ماشین ونرم بودن قابل مقایسه نیست با ۲۰۶ چینی

    1. شما فقط داري گول اسم رنو ميخوري ، اگر بشيني پشت ٢٠٦ تيپ ٥ بعدش بشيني پشت ساندرو ميفهمي كه ساندرو آشغاله ، هيچ نقطه مثبتي نداره كه آدم بگه ، هم زشته ، هم شتابش پايينه ، هم ديزاين داخلي نداره، هم صندلي و پشت فرمون مسخره اي داره ، حتي يه تهويه اتوماتيك هم نداره ، والا پرايد ازش بهتره ، ٢٠٦ كه جاي خودش ?

  25. خوبه کمی از عقلمون استفاده کنیم. البته قیافه ماشین سلیقه ای است. برای شخص من این ماشین خیلی هم زیباست ولی نظر افراد در این رابطه محترم ولی در رابطه با موارد دیگه حف های بی منطق و فشل. رنو حتی یک پیچ چینی هم در خودرو استفاده نمی کنه. کیفیت مناسب، خدمات بعد از فروش و دسترسی به قطعات، امکان فروش …..همه می گویند که این ماشین به ماشین های چینی برتری مطلق داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا