اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

بررسی رندری از جانشین برقی کیا استینگر

گروه هیوندای و کیا همچنان به رونمایی از مدل‌های جدید بر اساس پلتفرم بسیار موفق e-GMP خود ادامه می‌دهند. با این حال، برندهای این خودروساز در حال برنامه‌ریزی خودروهای نسل بعدی خود هستند.

برای کیا، این کار با یک جانشین قدرتمند برای استینگر، با کد GT۱ و با نام EV۸ آغاز می‌شود، اگرچه نام آن هنوز تایید نشده است.

انتظار می‌رود که این سدان اسپرت بر اساس معماری نسل بعدی خودروهای برقی این گروه ساخته شود. در اواسط سال ۲۰۲۳، هیوندای پیش‌نمایش این پلتفرم را با نام IMA ارائه کرد، اما در اسناد منتشر شده به سادگی به عنوان پلتفرم eM نامیده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که این خودرو در سال ۲۰۲۵ با جنسیس GV۹۰ جدید رونمایی شود.چندین مشخصات مربوط به پلتفرم و به طور خاص جایگزینی کیا برای استینگر، به لطف سند فاش شده توسط وبلاگ کره‌ای فاش شد. این سند نشان می‌دهد که این خودرو دارای یک پیشرانه دو موتوره با قدرت ۶۰۳ اسب بخار خواهد بود.

این باعث می شود که قوی ترین نسخه GT۱ / EV۸، از EV۶ GT که ۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، قدرتمندتر باشد. در همین حال، انتظار می‌رود که مدل‌های دیگر GT۱ بین ۲۱۵ اسب بخار تا ۴۲۹ اسب بخار قدرت تولید کنند. این موتورها با یک بسته باتری عظیم ۱۱۳.۲ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند. برای درک این موضوع، بسته باتری EV۹ تنها ۹۹.۸ کیلووات ساعت اندازه دارد. بر اساس سند فاش شده کیا، این مشخصات GT۱ را قادر می‌سازد تا بردی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر را در هر شارژ ارائه دهد.

تولید GT۱ قرار است در سال ۲۰۲۶ در کارخانه Hwaseong ۳ آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا