اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیفرانسوی

بررسی فنی پژو ۳۰۱؛ ارزانترین پژوی تازه وارد ایران خودرو

دنده6 – بهنام اصغریان:پژو در سال ۱۸۸۲ به عنوان یک خودرو ساز کار خود را آغاز کرد و تا به حال موفق به کسب جایزه های بین المللی متعددی شده است از جمله چهار مورد جایزه خودروی سال اروپا.

اولین بار پژو ۵۰۴ در سال ۱۹۶۹ به عنوان خودروی سال اروپا برگزیده شد و پس از آن پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۸ توانست این افتخار را برای پژو کسب کند.

 

1

 

پژو ۳۰۷ نیز در سال ۲۰۰۲ به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد و در آخر پژو ۳۰۸ در سال ۲۰۱۴ توانست با پشت سر گذاشتن تسلا مدل S و بی ام و i3 مقام اول را از آن خود کند.

 

2

 

همچنین امسال موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوی پژو سیتروئن توانست در بین موتورهای خودرو سازان مطرحی همچون فراری، بی ام و، پورشه، فورد، مرسدس بنز و آئودی رتبه چهارم را به دست آورد.

 

3

 

نخستین محصول پرفروش پژو در ایران مدل ۴۰۴ بود که یک خودروی چهار درب صندوق دار محسوب میشد. جالب است بدانید که این خودرو علاوه بر گیربکس ۴ دنده دستی، از گیربکس اتوماتیک ۳ سرعته شرکت ZF آلمان نیز بهره میبرد.

 

4

 

سپس پژو ۵۰۴ جایگزین ۴۰۴ شد. این پژوی زیبا توسط شرکت ایتالیایی پینین فارینا که سابقه طراحی خودرو هایی همچون فراری، مازراتی و رولز رویس را دارد طراحی شده و برای مردم ایران یک خودروی نوستالژیک و پر از خاطره است. از ویژگی های پژو ۵۰۴ میتوان به شاسی خوب، سواری بسیار نرم، هندلینگ خوب، دید مناسب و موتور های قدرتمند و کم مصرف اشاره کرد.پژو ۵۰۴ در ایران با دو موتور عرضه میشد: یک موتور ۱.۸ لیتری ۷۹ اسب بخاری و یک موتور ۲ لیتری ۹۳ اسب بخاری.جالب است بدانید این خودرو با مهندسی دقیق، فرمانی نرم تر از برخی گونه های هیدرولیک داشت.

 

5

 

پس از آن ایران خودرو برای مدت کوتاهی پژو ۲۰۵ را با موتور ۱.۱ لیتری ۶۰ اسب بخاری در ایران عرضه کرد. این هاچبک کوچک نیز در سال ۱۹۹۰ از سوی نشریه معتبر بریتانیایی Car Magazine به عنوان “خودروی منتخب دهه”

 

6

 

و اما از سال ۱۳۶۹ مونتاژ و تولید انواع پژو ۴۰۵ در ایران کلید خورد.مدل GL با موتور ۱.۶ لیتری ۸۸ اسب بخاری و مدل GLX با موتور ۲ لیتری ۹۸ اسب بخاری که هر دو مدل از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری بهره میبردند.و پس از آن نیز ۴۰۵ با دو موتور ۱.۸ لیتری و ۱.۶ لیتری انژکتوری عرضه شد.در این میان سال ۱۳۷۹ پژو ۴۰۵ فیس لیفت شده و پژو پرشیا متولد شد.البته طراحان خوش ذوق و خوش سلیقه ایران خودرو سال ۱۳۸۸ تصمیم گرفتند تا طرح ایتالیایی ۴۰۵ را تغییر داده و مدل SLX را خلق کردند.

 

206

 

سال ۱۳۸۰ ایران خودرو یک هاچبک زیبا را وارد بازار کشور کرد: پژو ۲۰۶. چند سال بعد نیز پژو ۲۰۶ صندوقدار معرفی و عرضه شد.جالب است بدانید که یکی از ویژگی های شاخص پژو ۲۰۶ (همه مدل ها به جز مدل های تولید شده توسط ایران خودرو!) هندلینگ خوب است.پس از توقف تولید پژو ۲۰۶ در سال ۹۱ به علت تشدید تحریم های بین المللی علیه فعالیت های هسته ای ایران، ایران خودرو تصمیم به تولید ۲۰۶ ایرانی، بدون نظارت و لیسانس پژوی فرانسه گرفت. در ۲۰۶ ایرانی، تمامی قطعاتی که تحت لیسانس پژوی فرانسه تولید و یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تامین میشد، با نمونه های ساخت داخل و یا کشور های شرق آسیا تعویض شد. حتی برخی از سیستم های این خودرو که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود، در ۲۰۶ ایرانی حذف شد.

 

407

ناگفته نماند که مدل فیس لیفت شده ۲۰۶ که در بازارهای جهانی با نام 206 پلاس شناخته میشد نیز در ایران تحت عنوان پژو ۲۰۷ عرضه شده و تعداد بسیار محدودی پژو ۴۰۷ هم توسط ایران خودرو وارد بازار کشور شد.و اما اکنون پس از اجرای برجام و لغو تحریم ها، این خودرو ساز فرانسوی فرصتی یافته تا شروعی دوباره را تجربه کند. شروعی که با عرضه ۴ مدل ۳۰۱، ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۵۰۸ پتانسیل تغییر دیدگاه مردم ایران نسبت به این خودرو ساز اروپایی و تکان دادن بازار خودروی کشور که پر از برند های چینی شده است را دارد.در این مقاله به بررسی ارزانترین مدل تازه وارد پژو یعنی ۳۰۱ خواهیم پرداخت که قرار شده در اواسط سال ۹۶ در کشورمان مونتاژ شود و قیمت آن در بازه ۴۷ الی ۶۰ میلیون تومان بیان شده است. (بسته به مدل دنده دستی یا اتوماتیک)

 

 

peugeot_301_پژو (3)

 

پژو ۳۰۱ که یک سدان اقتصادی محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و اولین بار در ترکیه عرضه شد. این خودرو مخصوص بازار کشور های در حال توسعه نظیر مناطق آسیای غربی، آفریقا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی ساخته شده است.پژو ۳۰۱ از سیستم نامگذاری جدید پژو تبعیت میکند. در این سیستم، مدل هایی که برای بازار هایی طراحی میشوند که پژو در آنها حضور گسترده ای ندارد به دو رقم ۰۱ ختم میشوند مانند ۳۰۱. اما مدل هایی که برای بازار هایی که مدت هاست پژو در آنها حضور دارد طراحی شده، به دو رقم ۰۸ ختم میشود مانند ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۵۰۸.پژو ۳۰۱ با ۴۴۴۲ میلی متر طول، حدود ۳.۵ سانتی متر از پژو ۴۰۵ کشیده تر است. همچنین این خودرو ۱۷۴۸ میلی متر عرض داشته و ۱۴۶۶ میلی متر ارتفاع دارد که حدود ۵.۵ سانتی متر از پژو ۴۰۵ بلند تر و حدود ۶ سانتی متر از تندر ۹۰ کوتاه تر است.

 

peugeot_301_پژو (21)

 

اما پژو ۳۰۱ با فاصله بین دو محور ۲۶۵۵ میلی متر تقریبا با پژو ۴۰۵ برابری میکند که نوید اتاق جادار برای سرنشين های جلو و عقب را میدهد.این سدان فرانسوی، از جلو پنجره بزرگی بهره میبرد که با خطوط کروم رنگ افقی تزیین شده و محل قرار گیری پلاک نیز داخل جلو پنجره تعبیه شده است. آرم شیر پژو نیز روی درب کاپوت قرار گرفته و اگر از بالا به درب کاپوت ۳۰۱ نگاه کنید، در قسمت وسط برجستگی به شکل حرف انگلیسی V به چشم می‌خورد که طرح جلوی این خودرو را از سادگی بيش از حد بیرون آورده است. در مجموع از نمای جلو ۳۰۱ ظاهر نسبتا خشنی دارد.در نمای جانبی، ۳۰۱ ساده و بدون هیچ المان اضافه ای طراحی شده و خط افقی کروم رنگی که پایین شیشه های جانبی وجود دارد در کنار چرخ هایی که گلگیر ها را به خوبی پر میکنند، به افزایش زیبایی ظاهری این خودرو می افزایند.یکی از مزیت های این سدان فرانسوی، ارتفاع آن از سطح زمین است که برابر ۱۶۶ میلی متر بوده (۱۱ میلی متر بيش تر از تندر ۹۰) و مثل خودرو هایی نظیر مزدا ۳ و نیسان ماکسیما نگران گیر کردن کف ماشین به زمین نخواهید بود.همچنین این خودرو از رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی و لاستیک های ۱۹۵/۵۵ بهره میبرد.

 

peugeot_301_پژو (28)

در نمای عقب ۳۰۱ در سادگی هر چه تمام تر طراحی شده و درب صندوق نیز نسبتا بزرگ است.در مجموع ۳۰۱ محافظه کارانه و ساده طراحی شده که هماهنگ با یک خودروی اقتصادی است، اما با مقایسه پژو ۳۰۱ با خودروهایی اقتصادی نظیر تندر ۹۰ و رنو ساندرو، تازه متوجه این مطلب میشوید که ۳۰۱ شباهتی به یک خودروی ارزان قیمت ندارد و از بسیاری خودرو های گران قیمت تر نیز زیباتر است.

 

peugeot_301_پژو (23)

 

طراحی کابین ۳۰۱ هم از همان سبک طراحی خارجی پیروی میکند و دریچه های سیستم تهویه مطبوع و کنسول میانی برگرفته از طرح جلو پنجره هستند.ادوات و کلید های داشبورد به راحتی برای راننده قابل دسترسی هستند و با اینکه در ساخت فضای داخلی از پلاستیک نرم استفاده نشده، اما کیفیت کابین بسیار خوب ارزیابی میشود.

 

peugeot_301_پژو (30)

 

یکی از نقاط قوت 301 جادار بودن و صندلی های بسیار راحت آن است که برای افراد بلند قد نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد.غربیلک فرمان اسپرت بوده و با اینکه خوش دست است، اما کمی با سبک کلی طراحی داشبورد ناهماهنگ است.یکی از امکانات جالبی که پژو 301 از آن بهره میبرد نوعی گرمکن است که در قسمت پایین شیشه جلو تعبیه شده و همزمان با گرمکن شیشه عقب کار میکند.طرز کار این سیستم بدین گونه است که در هوای بسیار سرد، وقتی برف پاک کن غیر فعال بوده و تیغه های برف پاک کن در قسمت پایین شیشه هستند، گرمکن مانع از یخ زدن آنها میشود.اما کلید های شیشه بالابر برقی کنار اهرم تعویض دنده و در دو طرف تنها جالیوانی کوچک جلو قرار گرفته اند که دسترسی به آنها را مشکل میکند.ایراد دیگری که بر کابین 301 وارد است کمبود فضای کافی برای خرده ریز ها است، اما محفظه داشبورد به اندازه کافی جادار است.

 

peugeot_301_پژو (32)

از نظر امکانات و تجهیزات ۳۰۱ کم و کاستی خاصی ندارد و شامل تمام موارد اصلی میشود از جمله: سنسور پارک عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی های چرمی، تنظیم برقی صندلی های جلو به همراه قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده، دزدگیر، کروز کنترل با قابلیت برنامه ریزی، نمایشگر لمسی به همراه قابلیت پخش CD و اتصال USB به همراه ۴ بلندگو، کنترل سیستم صوتی از روی دسته زیر فرمان (همانند پژو 206)، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، آیینه وسط الکتروکرومیک، آیینه های جانبی تاشو برقی، سنسور باران، کامپیوتر سفری و سانروف.

 

peugeot_301_پژو (43)

 

گنجایش صندوق برابر 506 لیتر است، یعنی 36 لیتر بیشتر از پژو 405 که با خواباندن صندلی های عقب این فضا به 1038 لیتر افزایش پیدا میکند.خوشبختانه در پژو 301 از لاستیک زاپاس بزرگ و سایز استاندارد استفاده شده است.طبق مشخصات فنی اعلام شده در نمایشگاه اتومبیل مشهد، پژو ۳۰۱ با موتور ۱.۶ لیتری در بازار ایران عرضه خواهد شد. این موتور به نوعی نمونه تکامل یافته موتور TU5 که هم اکنون در محصولات مختلف ایران خودرو از جمله ۲۰۶ تیپ ۵ و رانا استفاده میشود، به حساب می‌آید و با کد EC5 شناخته میشود.

 

peugeot_301_پژو (37)

 

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که اشتراک قطعات فنی این موتور با موتور TU5 در بازار ایران یک مزیت رقابتی برای این سدان فرانسوی محسوب می‌شود.حجم دقیق این موتور ۱۶ سوپاپ برابر ۱۵۸۷ سی سی بوده و توان تولید ۱۱۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه را دارد. همچنین حداکثر گشتاور این موتور برابر ۱۵۰ نیوتن متر است که در دور ۴۰۰۰ بدست می‌آید.این خودرو با دو گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با کد BVA4 و یا ۵ دنده دستی با کد BVM5 در ایران به فروش خواهد رسید.

 

peugeot_301_پژو (33)

گیربکس اتوماتیک به قابلیت تیپ ترونیک مجهز بوده و در شهر عملکرد مناسبی دارد، اما با فشردن پدال گاز تا انتها کمی تاخیر در Kickdown یا معکوس کردن دنده مشاهده میشود و ضریب دنده ها طوری است که گاهی اوقات در سربالایی ها اگر پایتان را روی گاز ثابت نگه دارید، گیربکس مدام از ۲ به ۳ و از ۳ به ۲ میرود.گیربکس اتوماتیک به دو حالت “اسپرت” و “برفی” نیز مجهز شده که در حالت اسپرت دنده ها تا دورهای بالاتر پر میشوند و تعویض دنده سریعتر انجام میشود، ولی صدای موتور در دور موتور های بالا کمی گوش خراش میشود.شتاب صفر تا صد کیلومتر مدل دستی ۹.۴ و مدل اتوماتیک ۱۰.۸ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت این خودرو 190 کیلومتر بر ساعت است.

از طرفی پژو 301 خودروی سنگینی نیست: وزن مدل دستی 1090 کیلو گرم و مدل اتوماتیک برابر 1165 کیلوگرم است که با در نظر گرفتن منحنی گشتاور این موتور باعث کشش خوب این سدان فرانسوی شده است.

 

301-engine

 

نرمی فرمان برقی این خودرو نیز مناسب بوده و مانند برخی خودرو ها بی روح نیست. از طرفی فرمان عملکرد دقیقی دارد و از برگشت پذیری مناسبی نیز بهره میبرد و در مسیر های ناهموار و جاده های خاکی دچار لرزش نمیشود.

پژو ۳۰۱ با بهره مندی از سیستم تعلیق بسیار نرم (جلو مک فرسون و عقب نیمه مستقل به همراه میله پیچشی) که ضربه ها را بسیار خوب جذب میکند و صندلی های ارگونومیک در کنار عایق بندی صوتی خوب کابین، در زمینه راحتی یک سر و گردن بالاتر از رقبای هم کلاسش قرار گرفته است.هندلینگ و تعادل خودرو با بهره مندی از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) خوب است، اما در پیچ های تند با سرعت بالا ممکن است احساس کنید عقب خودرو تمایل به منحرف شدن دارد که در عمل اینطور نیست و این موضوع به دلیل بازی و تکان بدنه احساس می شود. این سدان فرانسوی با در نظر گرفتن سیستم تعلیق بسیار نرم، بادی رول کمی دارد.

ترمزهای 301 در جلو دیسکی خنک شونده و عقب کاسه ای است که با کمک سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی ترمز (EBA) عملکرد قابل اطمینانی دارند.

مصرف سوخت پژو ۳۰۱ نیز مناسب است :

مدل دستی: در شهر ۸.۷، در بزرگراه ۵.۱ و بصورت ترکیبی ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر.

مدل اتوماتیک: در شهر ۱۰، در بزرگراه ۵.۵ و بصورت ترکیبی ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر.

 ظرفیت باک 301 برابر 50 لیتر است.

و اما در بخش ایمنی پژو301 با کسب 3 ستاره از موسسه معتبر بلژیکی EuroNCAP و 71% در بخش صدمات وارده به سرنشینان کمی ضعیف تر از رنو مگان سال 2014 (که در ایران با نام رنو اسکالا شناخته میشود و موفق به کسب 3 ستاره و 83% در بخش صدمات وارده به سرنشینان شده) عمل کرده است.

 

تست_تصادف_پژو_301

 

امکانات ایمنی 301 شامل 4 کیسه هوا، فرمان جذب کننده ضربه در تصادفات، کمربندهای پیش کشنده، سیستم کنترل هرزگردی (TCS) و سیستم کنترل پایداری (DSC) است.

در هر حال ایمنی 301 به عنوان یک سدان اقتصادی خوب ارزیابی می شود، اما مسلما از ایمنی در حد عالی برخوردار نیست.

 

در خاتمه میتوان گفت همه چیز به قیمت نهایی 301 بستگی دارد. اگر این خودرو با قیمت 47 الی 60 میلیون تومان عرضه شود، بدون شک یکی از بهترین گزینه ها در این رنج قیمتی خواهد بود.

 

 

64 دیدگاه

    1. این مورد حاصل همکاری با ویرانخودرو میباشد.برترین برند دنیاهم همکاری کنه با ویرانخودرو ماحصل کار مساویه با نابودی دستاوردهای چندین ساله شون

  1. اصلا” با نظر شما موافق نیستم دو خودرویی که به نظر مناسب میاد 308 و508هستند که 308اصلا تولید نمیشه و508هم با قیمت نامناسب و فوق العاده بالا قراره وارد بشه فکرمیکنم پژو پارس tu5مناسبتر از 301باشه حداقل چرخهای عقبش دیسکیه

    1. دوست گرامی
      منظور من از ارزش خرید داشتن در برابر ماشین هایی مثل کیا اپتیما و هوندا اکورد یا هیوندا سوناتا نیست!منظورم در برابر پژو پارس و سمند و در قیمت های هم رده دربرابر لیفان x50-60یا جک j5و غیره هست …
      پژو پارس tu5 رو مثال زدید؟بنده یک پارس tu5مدل 94دارم،به خرح هایی تاحالا داشته کاری ندارم،فقط همین بس امروز 2بار مجبور شدم به امداد خودرو زنگ بزنم بیان درستش کنن…اسم اینا پژو وگرنه ماشین های چینی درجه n ام هستن…
      باز همین 301مدل جدیدتری هست با امکانات و کیفیت قابل قبول،چون قطعات اصل و رسما تحت لیسانس پژو هستن و اگر طبق همین قیمت ذکر شده در مدل دنده دستی47م باشه،بنظر شما در برابر لیفان چینی 48م یا پارس مضخرف 39م ارزش نداره؟؟
      این نکته در مقایسه ها درنظربگیرید اینجا ایرانی و این گزینه ها فقط پیش روی ماست،پس منطقی باشید

      1. شما فکر میکنیدپژو 301 مدل 2012 که قراره سال2017 در ایران تولید بشه با قیمت 60میلیون مناسبه؟ به هیچ وجه ارزش خرید نداره و خودرویی که هنوز سابقه استفادشو نداری چطور مناسب میدونی؟؟؟

  2. سلام
    به نظر میرسه یه بازی جدید در راه باشه.شاید خیلی ها یادشون نیاد زمانی که L 90 وارد ایران قیمت که گذاشتن 7.5 میلیون بود ولی زمانی که به فروش رسید 14 میلیون شد.چیزی به عنوان محاسبه قیمت تمام شده در ایران مضحک بنظر میرسه.البته در مورد H 30 هم همین روال رو طی میکنه زمانی که این خودرو روی خط تولید بیاد قطعا 55 به بالا فروش میره.الان با مبلغ 45 میلیون حدودا فروش میره که شاید اصلا تحویل نشود یا حداقل 3 ماه زمان بره باشد.و حالا در مورد 301 شاید سال 97 البته شاید بتونه دست مصرف کننده برسه تازه 30% هم باید صادر بشه.
    موفق باشید

    1. قیمت ها توسط مدیر فروش ایران خودرو تایید شده.در مورد H30 کراس هم منم اول شک داشتم این ماشین رو با قیمت اعلامی 43/800/000 در مدل اتوماتیک به فروش برسونن چون تو چین قیمت 90 هزار یوانی داره.ولی بعد از تحقیقات فهمیدم نمونه تولیدی در چین با کروز کنترل و 4 ایربگ و موتور VVT با 115 اسب به فروش میرسه که اچ سی های ایرانی این ها رو ندارند.در ضمن من سند یه دانگ فنگ اتوماتیک که به مشتری تحویل داده شده رو دیدم.قیمت کارخانه 380/403/331 ریال که با مالیات بر ارزش افزوده و هزینه شماره گذاری و بیمه شخص ثالث قیمت نهایی 43/800/000 تومان در سند ماشین قید شده بود
      در مورد 301 هم قیمت 47 تا 60 میلیونی چیز عجیبی نیست و هم قیمت خارجه.تازه با احتساب ارز آزاد که بدون شک ایران خودرویی ها از ارز مبادله ای برای خرید قطعه استفاده میکنند.در ضمن مدیر ایکاپ هم تولید 301 رو به اسفند 96 موکول کرده که به احتمال زیاد تا اون موقع 301 تو سایت پژو در اسپانیا از خط تولید خارج شده و بازم مثل 405 و مگان خودروی از رده خارج تازه به خط تولید تو ایران میپیونده

  3. ماشین بدی نیست. البته توی اروپا تولید نمیشه و مخصوص بازار چینه. موتور قوی نیست و از گیربکس 4 سرعته قدیمی هم بهره میبره. ولی وقتی رقبا در رده قیمتی زیر شصت میلیونی دیده میشه باید اعتراف کرد که نسبت به رقبا یک سر و گردن بالاتره و به نظر میرسه که در مدل فول اپشن ، کشش فروش تا قیمت نزدیک به 70 میلیون هم داشته باشه. امیدوارم این مساله باعث سواستفاده و طمعکاری ایران خودرو نشه و یا اینکه باعث حذف اپشنهای خوبی که روی ماشین هست نشه. اگه با قیمت 60 و فول آپشن وارد بشه قطعاً بهترین گزینه زیر شصت میلیون خواهد بود و امید هست که رقبا هم برای حفظ رقابت به کاهش قیمت یا بالا بردن کیفیت رو بیارند.

  4. اواسط سال ۹۶ کی مرده و کی زنده است که بخوان با این قیمت تخمینی مسخره وارد بازار کنن؟ مگه کسی میتونه به تخمین ایرانخودرو استناد کنه و از الان برنامه ریزی برای خرید داشته باشه؟

  5. قطعأ طمعکار های ایران این خودرو رو خیلی گرون تر میفروشن.به امید نابودی خودروساز های داخلی…

  6. تا اواسط سال 1396 مطمنا با افزايش نرخ تورم ، 47 تومن ميرسه به 55 تومن تو مدل پا يه اش ، ودر نتيجه ، پارس و 206 و سورن و ال 90 و غيره توليد ش ادامه داره ، و پژوهاي جديد(208و 301و….) رقيب پژو هاي ايراني نخواهند بود و فقط ميان كه ايرانخودرو تو بازه قيمتي 50 به بالا كه چينيها حضور دارن رقيب اونها بشه ،

    فقط ايكاش اين خودرهاي باستاني (پژو هاي ايراني)با قعطات اصلي توليد كنن چونكه پژو به ايران برگشته ‘

  7. اگه مشخصات فنی همین باشه یعنی موتور tu5 ایرانی روش نباشه و اپشنهایی که گفته شد حذف نشه مدل فول 60 قیمت بخوره ایده عاله ولی چون تو ایران همچین چیزی محاله برای همین خیلی بعید میدونم با این قیمت بدن مگر اینکه از اپشنهایی مثل ایربگ و esp و سانروف و … بزنن
    وقتی ال90 اتومات 49 میلیونه یا ساندرو اتومات 53 میلیونه با اون طراحی و امکانات ضعیف یا اون اریزو 5 خنده دار 72 تومنی ، مدل فول این ماشین با این مشخصات و اپشنها اصلا منطقی نیست 60 قیمت بخوره!
    منم امیدوارم با همین قیمتها بدن ولی تجربه چیز دیگه ای میگه…

  8. نمیدونم
    اگه مثل بچه آدم کلید شیشه بالابر را روی در پیاده کنن چیزی ازشون کم میشه یا میگن کپی شده
    مثل همین ال 90 خدایش جا قحط بود ( کلید شیشه روی داشبورد کلید ایته ها روی کنسول کلید شیشه عقب وسط پا سرنشینا ) خدایش از این بدتر دیگه میشد جا بزارن

    اینم داره همین قضیه را تکرار میکنه ( عجببببببببببببببببب) طراحی 2012

  9. موقعی که خوندم (موتور ۱.۶لیتری) Tu5 ایرانی ، صد در صد نا امید شدم.
    مشخصاتش ، مشابه ۴۰۵ ولی با امکانات بیشتر.
    به احتمال زیاد با گیربکس be3 بیاد یا خیلی خوشبینانه be4 ☺
    ارزش خرید نداره
    من jac j5 رو انتخاب بهتری میبینم

  10. یادمه یه زمانی قرار بود سیتروئن c4 به قیمت 68 تومان کیا سراتو اتومات 78 تومان دستی 65 تومان و پژو 208 به قیمت 48 تومان و اتوماتش به قیمت 53 تومان بفروشن این صحبت مربوط به یکسال و نیم پیش بود
    که قیمت ها چنین شد c4=87 و cerato auto=92 و دستی= 76.500 و پژو 208 اتومات =68 و دستی=51 تومان حالا هم که دوسال هست صحبت از 301 با انجین قدیمی EC5 هست با همون سیستم 5 دنده با قیمت 46 تا 47 تومان اما مطمئنا با قیمت 70 ملیون عرضه میشه و مدل اتومات 78 تا 80 و نزدیک قیمت سیتروئن c5 که بنظر من c4 گزینه بهتری هست

  11. اوف تو روى پژو از چهارده سال پيش تا الان دو سه تا امكانات بيشتر اضافه نكرده برين بنز و بى ام و رو نگاكنين از ١٤ سال پيش تا الان چه امكانات مهم و چه آپشنهايى اضافه شده به ماشيناشون واقعا جاى تاسف داره يا خيلى كند پيش ميرن يا وارد كننده ها ساده و بدون اپشن وارد ميكنن
    البته من هيچوقت ايران رو با هيچ كشورى مقايسه نمى كنم چون ماشيناى ايران خودرو و سايپا در حد اسباب بازين ! اونم اسباب بازى چينى

  12. به قول جرمی کلارکسون پژو تا چندی پیش خودروهای خوبی میزد تا اینکه یک مرتبه تصمیم گرفت خودروهای آشغالی بزنه!!! خودروی پیرمردها!!!

  13. سلام
    با شناختی که از ماشین های 405 و 206 فرانسوی مدل 80 تا 84 دارم که چقدر کم اصطحلاک بودن احساس میکنم ماشین خوبی هست تو این زمینه…حداقل میدونی تا چند سال خرابی نداره

  14. یکی جواب منم بده دیگه آخه بلاخره این مانیتور یا نمایشگر جلو داره یا نداره یا با آپشن اضافه میتونی روش بزاری یا نه خواهشن کسانی که آگاهی کافی دارن جواب منو بدید خیلی ممنون تشکر

  15. قیمت دنده ای حدود50 و اتومات فول 60 هست. قیمتش تثبیت شده. از آنجاکه اعتقاد دارم خودروی اتومات باید و باید 4 دنده نباشه و همچنین زیر 150اسب نباشه، خرید اتوماتشو دوس ندارم. اما دنده ای اگه فول آپشن باشه و مانیتور و سانروف هم داشته باشه و با توجه به اینکه موتور و گیربکس هم کاملا فرانسویه (اصلا نمیفهمم چرا بعضیها میگم TU5ایرانی هست. بابا نیست دیگه. بحث نکنید) با قیمت 50 تا55 باشه سریعا میخرمش. اگه حرفم صحیح نیست لطفا با 50تومن یه خودروی بهتر بهم بگید وگرنه الکی بحث نکنید.

  16. شما هنور خودرو نخریدی ؟از دوسال پیش کامنت گذاشتی و هر خودرویی معرفی میشه میخوای بخریش انجین ec5 یا همون tu5 قدیمی و تا 90 درصد به دست برادران چینی ساخته و در کشور مونتاژ میشه پس بزرگترین ضعف این خودرو بغیر از مقوله قیمت گزاف و نامتعارف قرار دادن موتور قدیمی و چینی شده tu5 هست که دیگه کیفیت سابق نداره گرچه درگذشته هم آش دهن سوزی نبود

    1. اتفاقا خریدم. ساندرو دارم و راضیم. کیفیت عالی اما خب کمی کوچیکه برام. خوبی ساندرو اینه که برای من 41تومن در اومد. یعنی 2تومن سود پیش پرداختش شد و سال دیگه اگه بفروشم راحت44 میخرن. کدوم اتومبیل سراغ داری اینطور باشه که بعد 1سال بالاتر از قیمت خرید بفروشیش؟ بازم میگم اگر کیفیت 301 خوب بود میرم سمتش. هیچوقت مثه بچه های انگار هراسان، نمیرم مثلا h30کراس را پیشفروش بگیرم. 301 وقتی اومد و بررسی شد و دوستان نظر دادند اگر اوکی بود میگیریم. این یعنی منطق.

  17. معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو در مورد آخرین قیمت‌های محصولات جدید این شرکت گفت: خودروی پژو 301 ارزان‌ترین محصول جدید این شرکت است که قیمت آن از 47 میلیون تا 60 میلیون خواهد بود.

    http://www.ion.ir/News/133744.html

  18. ظاهز و استایل 301 خوب و معمولی هست و طراحی هوشمندانه ای داره که مشمول مرور زمان نمیشه یعنی بلحاظ طراحی جزو اوندسته از خودروهایی هست که رنگ و بوی کهنگی به این زودی ها نمیگیره تنها مشکل این خودرو استفاده از گیربکس و قدیمی al4 و انجین ec5 هست که واقعا دیگه نباید استفاده بشه اگر این دومورد اصلی ارتقا داده میشد مشتری راضی بود اما اینطور که میشه حدس و گمانه زنی کرد بخاطر تولید اون 40 درصد داخلی قطعا انجین و گیربکس قدیمی در ساخت و مونتاژ این خودرو دخیل میدن تا از بار مالی ساخت 301 بنحو محسوسی کاسته بشه و تبدیل به یک گاوشیرده دیگه برای ایران خودرو

  19. شما اطمینان دارید که 301 با این همه امکانات تولید خواهد شد . من بعید میدونم. در خبرهای اولیه 301 با امکانات خیلی کمتری اعلام شده بود. ولی شما اپشناهشو خیلی فول اعلام کردید. با این اپشنها و با این قیمت خیلی ارزش داره.

    1. چی داری میگی مهندس؟ تویوتا هم برای مدلای اقتصادی منطقه ای از گیربکس دستی و 4 سرعته اتوماتیک استفاده می کنه

  20. در اواخر سال 2016 که تمام شرکت های خودرو ساز در حال تولید محصولات با کارایی بالا هستن متاسفانه شرکت های خودرو ساز داخلی به دنبال خرید محصولات از رده خارج کشورهای دیگر هستند، به طور مثال: گیربگس 4 سرعته اتوماتیک سالهاست از رده خارج شده وجای خود را بهگیربگس های 6 سرعته داده اند. که نتیجه آن 1: کاهش مصرف سوخت 2: شتاب گیری سرعتر 3: استهلاک کمتر و همچنین آرامش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا