اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

بررسی پتنت جدید و عجیبی که توسط فراری ثبت شده است

فراری یک علامت تجاری جدید ثبت کرده که می‌تواند به راحتی صندلی راننده را بین تنظیمات رانندگی سمت چپ، فرمان راست و بخش مرکزی تنظیم کند. آیا آینده ابرخودروهای این شرکت می‌تواند اینگونه باشد؟

این مجموعه جذاب در ژوئیه سال گذشته در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شد و شامل نقشه‌های دقیقی از نحوه عملکرد آن است. به عبارت ساده، صندلی راننده، فرمان و ستون فرمان و پدال‌ها همگی در یک قسمت نصب می‌شوند، مشابه آنچه در یک شبیه‌ساز مسابقه‌ای می‌بینید. سپس این واحد روی مجموعه‌ای از ریل‌ها قرار می‌گیرد که به صورت افقی در سراسر کابین قرار می‌گیرند و اجازه می‌دهند موقعیت رانندگی تغییر کند.

برای امکان‌پذیر ساختن چنین طراحی، باید از هر دو سیستم فرمان با سیم و ترمز به سیم استفاده شود، به این معنی که هیچ ارتباط فیزیکی بین پدال ترمز و ترمزها و فرمان و چرخ‌ها وجود نخواهد داشت.

حق اختراع فراری که برای اولین بار توسط CarBuzz دریافت شد، اضافه می‌کند که تنظیمات فردی همچنان برای صندلی، فرمان و پدال امکان پذیر است و به رانندگان اجازه می‌دهد تا در ایده‌آل‌ترین موقعیت قرار گیرند. این برند ایتالیایی اشاره می‌کند که چنین پیکربندی می‌تواند برای خودروهای مسابقه‌ای با موقعیت رانندگی مرکزی ایده‌آل باشد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که فراری واقعاً به دنبال تحقق این امر باشد، اما اگر این کار را انجام دهد، احتمالا آن را برای اولین بار در یک خودروی مخصوص پیست ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا