اخباراخبار داخلیاسلایدر

بررسی کامل جک جی 7 – J7

جک جی 7 به عنوان سدان لیفت‌بک جدید کرمان موتور به زودی به بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات، قیمت و امکانات جک J7 آشنا خواهیم شد.

به گزارش دنده 6 – شرکت چینی جک در سال 2019 از سدان لیفت‌بک A5 پرده برداشت و آن را به بازار عرضه کرد. این خودرو که در بازارهای جهانی با نام جک جی 7 شناخته می‌شود در سال 2021 یک فیس لیفت را تجربه کرد و با نام سهول A5 پلاس روانه بازار شد. در همین راستا کرمان موتور قصد دارد مدل فیس لیفت جک جی 7 را که از لحاظ ظاهری نسبت به قبل جذاب‌تر شده و اکنون از آپشن‌های بیشتری بهره می‌برد را به بازار عرضه کند.

معرفی جک جی ۷

بخش طراحی بیرونی ماشین جی سون

جک جی 7

جک جی ۷ جدید نسبت به قبل از لحاظ طراحی بیرونی به تکامل رسیده و یک خودرو به‌روز و جذاب به چشم می‌آید. طراحان با استفاده از خطوطی با زوایای تیزتر توانستند چهره‌ای تهاجمی را در آن به وجود آورند. همچنین این خودرو در نگاه اول نیز یک لیفت‌بک اسپرت به نظر می‌رسد. طراحان برای نمای عقب نیز از چراغ‌های یکپارچه استفاده کردند که با سایر بخش‌ها هماهنگ بوده و توانسته نمای جذابی را ایجاد کند.

جک جی 7

این خودرو از طراحی مشابه سدان‌های لیفت بک بهره می‌برد و طراحان با شیب ملایم شیشه عقب و همچنین طول کوتاه در صندوق توانستند نمای جذابی را به وجود آورند. گفتنی است لیفت‌بک یک نوع سبک طراحی خودرو بین سدان و هاچ بک بوده که در این سبک طراحی صندوق عقب با شیشه عقب به صورت یکپارچه است؛ یعنی در صندوق عقب همانند خودروهای هاچ بک باز می‌شود.

جک جی 7

در نمای کنار این خودرو نیز طراحان با حجم‌پردازی سعی داشتند این بخش را عضلانی‌تر کنند که در این بخش نیز موفق ظاهر شدند. طول جک جی ۷ به ۴۷۸۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۲۰ میلی متر، ارتفاع آن ۱۴۹۲ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۷۷۰ میلی‌متر می‌رسد. همچنین ظرفیت صندوق عقب آن نیز ۵۴۰ لیتر اعلام شده است.

بخش طراحی داخلی جک جی ۷ شاسی بلند

jac-j7

این خودرو از کابین مدرنی بهره می‌برد و هنگام ورود به کابین با یک نمایشگر بزرگ عمودی مواجه می‌شویم که در زیر آن چند دکمه برای کنترل بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است. متریال کابین نیز از کیفیت مناسبی بهره می‌برند و صندلی‌های ردیف عقب نیز برای سه سرنشین بزرگسال فضای مناسب را ارائه می‌دهند. به طور کلی طراحی کابین این خودرو نسبت به خودروهای هم‌رده در سطح مناسبی قرار دارد و استایل لیفت بک آن نسبت به رقبا جذاب‌تر است. به طور کلی جی سون ماشین جذابی از نظر طراحی است و می‌تواند سخت‌گیرترین افراد را هم به سادگی راضی نگه دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی خودرو جی ۷ جک

jac-j7

در حال حاضر مشخص نیست کرمان موتور قصد دارد جک جی ۷ را با چه امکانات به بازار عرضه کند؛ اما انتظار می‌رود جک کی ام سی جی ۷ با امکاناتی چون اتوهلد، ترمز پارک برقی، کنترل توقف در سربالایی، دوربین عقب، دوربین ۳۶۰، پایش فشار باد تایرها، ۴ تا ۶ ایربگ، صفحه‌آمپر تمام دیجیتال پشت فرمان، نمایشگر بزرگ لمسی، تهویه اتوماتیک دوگانه، سانروف برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، آینه‌های تاشونده برقی با گرم‌کن، کنترل کشش و پایداری، رادار هشدار خروج از خط، سیستم هشدار نقطه کور، سنسورهای پارک و کروز کنترل هوشمند به بازار عرضه شود.

مشخصات فنی جک جی ۷

کی ام سی جی 7 یا سهول A5 پلاس به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت. جک جی 7 با چنین مشخصاتی می‌تواند در بازار ایران نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

جک جی 7

موتور جک جی ۷ به سیستم تزریق سوخت مستقیم مجهز شده که مزایایی چون بهینه‌سازی مصرف سوخت، ارتقای عملکرد خودرو و کاهش حساسیت موتور به کیفیت بنزین را به همراه دارد. این خودرو با وزن ۱۴۸۵ کیلوگرمی خود می‌تواند ظرف مدت ۷.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که چنین شتابی آن را به سریع‌ترین سدان مونتاژ داخلی تبدیل خواهد کرد. این خودرو با ظرفیت باک ۵۵ لیتری خود به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

قیمت و زمان عرضه

خودرو جک جی ۷ در حال حاضر در بسیاری از خیابان‌های ایران حاضر است و کرمان موتور فروش خوبی را تجربه کرده است. قیمت این خودرو چیزی حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان است اما با توجه به نوسانات اخیر بازار خودرو، ممکن است قیمت جک J7 به زودی تغییر کند.در نهایت می‌توان گفت جک جی ۷ قیمت مناسبی با توجه به آپشن‌ها طراحی‌اش دارد و می‌تواند در میان خودروهای چینی که ظاهری نسبتا تکراری دارند، یک گزینه مناسب باشد. البته اگر از برخی از معایب جک جی ۷ چشم‌پوشی کنیم، می‌توان گفت این مدل یکی از بهترین چینی‌های حال حاضر بازار کشورمان محسوب می‌شود.

تولید محصول جذاب جک در ایران

شرکت خودروسازی کرمان موتور در اواخر سال ۱۳۹۹ چند مدل از سدان جک J7 یا جک A5 را برای انجام آزمایش‌های فنی وارد کشور کرد. اکنون خبرها حاکی از آن است که تولید این خودرو پس از دریافت مجوزهای لازم آغاز شده و کرمان موتور قصد دارد آن در قالب یک سدان جدید در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ با برند کی ام سی (KMC) روانه بازار کند.

عرضه نسخه قدرتمندتر KMC J7

شنیده‌ها حاکی از آن است که کرمان موتور قصد دارد Sehol A5 plus را به عنوان نسخه قدرتمند جک J7 به بازار ایران عرضه کند. در ادامه با مشخصات و امکانات این دو خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت کرمان موتور طی سال‌های گذشته با عرضه محصولات متنوع جک به بازار ایران توانست آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. در همین راستا از مدتی قبل این خودروساز بخش خصوصی تولید و عرضه یک خودرو لیفت بک را در دستور کار خود قرار داده است، اما با توجه به این که اخیرا Sehol A5 plus به عنوان نسخه قدرتمند جک جی 7 به بازار عرضه شده، ممکن است کرمان موتور به جای جک J7 به سراغ مدل قدرتمندتر آن برود.

مشخصات نسخه قدرتمند جک J7

جک J7

جک در سال 2018 طی جوینت ونچری با فولکس واگن و سئات برند جدیدی را با نام Sehol تاسیس کرد که قرار شد نسخه الکتریکی خودروهای جک به واسطه این برند تولید و به بازار عرضه شوند، اما این برند تغییر استراتژی داده و با نام جدید Sehol طی سال‌های اخیر برخی سدان‌ها و شاسی بلندهای جک را در قالب نسخه پریمیوم تولید و به بازار عرضه می‌کند. Sehol A5 plus نیز یکی از محصولات جدید این برند بوده که به عنوان نسخه قدرتمند جک J7 محسوب می‌شود.

Sehol A5 plus

Sehol A5 plus به یک موتور 1.5 لیتری توربو با قابلیت تزریق مستقیم سوخت مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 184 اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 7.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که آن را نسبت به سایر خودروهای چینی در بازار ایران در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد.

آیا ماشین جک جی ۷ ارزش خرید دارد؟

ارزش خرید خودروی جک جی ۷ به عنوان یکی از انتخاب‌های متنوع در بازار خودروهای چینی کشورمان نسبتا بالا است. این خودرو از لحاظ قیمتی بسیار رقابتی عرضه می‌شود و در عین حال دارای ویژگی‌ها و تجهیزات متنوعی است که ارزش افزوده خرید را به ارمغان می‌آورد. البته باید توجه داشت که این مدل در هر حال یک خودروی چینی خوش‌قیمت محسوب می‌شود و نمی‌تواند به پای رقبای اروپایی‌اش برسد.جک جی۷ از طراحی جذاب و زیبا بهره می‌برد که باعث جلب توجه می‌شود و همان طور که اعلام کردیم، در مقایسه با دیگر خودروهای موجود در بازار کشورمان، طراحی امروزی‌تری دارد.

جک J7

علاوه بر این، این خودرو دارای موتورهای قدرتمندی است که از لحاظ عملکرد و بهینه بودن، جزو محصولات خوب کرمان موتور محسوب می‌شود. همچنین، از نظر ایمنی و تجهیزات تکنولوژیکی نیز جی ۷ پیشرفته است و از ویژگی‌هایی مانند سیستم‌های آنتی‌لاک، کنترل پایداری و اتوماتیک، سیستم ناوبری، دوربین‌های عقب و جلویی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر، ارزش خرید جک جی ۷ به دلیل ترکیبی از طراحی زیبا، عملکرد برتر، ویژگی‌های ایمنی و تجهیزات مدرن بسیار بالا است.با این حال ارزش واقعی این خودرو را گذشت زمان مشخص می‌کند و باید دید در ماه‌ها و حتی سال‌های آینده، خریداران خودرو جک جی ۷ چه نظری در مورد این خودرو جذاب چینی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا