اخباراخبار داخلیاسلایدرچینی

برلیانس H330 اتوماتیک در برابر پژو 206 اتوماتیک + گالری تصاویر

برلیانس H330 اتوماتیک در برابر پژو 206 اتوماتیک، نبرد شرقی تازه نفس با غربی کهنسال

برلیانس H330 اتوماتیک ، خودرویی با زیبایی و طراحی قابل قبول ظاهری، شرایط مجهول ایمنی، عملکرد خوب ترمز مدل اتوماتیک (در حد پژو 206) ، تجهیزات رفاهی فراوان (در نسخه اتوماتیک) و قیمت رقابتی که در چند ماه اخیر سهم قابل توجهی را در بازار از آن خود کرده، در این تست رو در روی پژو 206 قرار گرفته است.

از سوی دیگر پژو 206 اتوماتیک یکی از خودروهای محبوب بازار بوده که در سالهای تحریم، به بازار عرضه نمی شد و همین عامل موجب شده بود تا قیمتش به صورت وحشتناکی افزایش پیدا کند. 206 های اتوماتیک در آن سالها ارزان ترین و محبوب ترین خودروهای اتوماتیک بازار بودند و به همین واسطه یکه تازی آنها اجازه افزایش قیمت تا هر سطحی را به فروشندگان می داد. اما با عرضه خودروهای اتوماتیک و تازه نفس چینی، عرصه بر این فرانسوی های سالخورده تنگ شد.

پارس خودرو و سایپا که در پاییز 93 برنامه عرضه چند خودرو چینی شامل دو مدل چانگان و سه مدل برلیانس را در کنار زوتی (سایپا S300) را چیده بودند، حالا با شکست مدل های برلیانس V5، برلیانس H230 و سایپا S300، تنها به موفقیت برلیانس های سری اچ 300 دلخوشند که در بازار نه چندان رقابتی 40 – 50 میلیونی، خودرویی متفاوت محسوب می شود.

برلیانس_اچ 330 - پژو 206 -Peugeot 206-vs-brilliance (25)

هرچند اخیرا برنامه مونتاژ مدل کراس اوور چانگان با نام CS35 نیز توسط سایپا اعلام شده است اما به نظر می رسد که از جمع آن 6 خودرو، برلیانس H330 تنها مدلی بود که توانست دل مشتریان ایرانی را بدست آورد.

به هرحال برلیانس از مشکلات کیفی متعدد 206 یا طراحی زشت ساندرو مبراست و با موتور نسبتا توانمند 103 اسب بخاری و گیربکس بسیار هماهنگ اتوماتیک ظاهرا ژاپنی عرضه می شود.

برلیانس_اچ 330 - پژو 206 -Peugeot 206-vs-brilliance (24)

برلیانس و همکاری با بی ام و

بنابراین جذابیت یک خودرو اتوماتیک با موتور هماهنگ و کیفیت قابل قبول به خصوص با وجود آپشن های رفاهی فراوان و طراحی ظاهری مطلوب برای مشتریان ایرانی آنقدر هست که حتی بدون استفاده از نام BMW به عنوان همکار برلیانس نیز بتوان فروش خوبی را برای این مدل متصور شد.

هرچند در واقعیت ، برلیانس H330 اتوماتیک یک سدان کاملا چینی (بدون استفاده از پلت فرم مشترک با بی ام و) با شاسی قدیمی، سیستم تعلیق ساده، اتاق نسبتا کوچک (کمی بزرگتر از 206 و کوچکتر از سمند و دنا) و شرایط ایمنی نا مطمئن به حساب می آید که از نظر قطعات یدکی و خدمات پس از فروش هم شرایط مطلوبی ندارد، اما به قول معروف، در بیابان لنگه کفش هم نعمت است.

برلیانس_اچ 330 - پژو 206 -Peugeot 206-vs-brilliance (26)

بنابراین در شرایطی که پژو 206 صندوق دار اتوماتیک تولید نمی شود، دنا به عنوان لوکس ترین خودرو ایران از آپشن های چون سانروف یا گیربکس اتوماتیک بی بهره است و طراحی ال 90 و ساندرو برای بسیاری افراد غیر جذاب به نظر می رسد، برلیانس می تواند در میدان رقابت یکه تازی کند. البته خودروهای ارزان قیمت دیگری همچون جیلی GC6، ام وی ام 550 و جک J4 نیز در این بازه قیمتی حضور دارند، هر چند که با توجه به قیمت های سال 97، دیگر نمی توان آن ها را ارزان نامید!

هرچند در ماه های آینده احتمال عرضه محصول جدید دانگ فنگ اس 30 در همین بازه قیمتی وجود دارد و ممکن است دوران طلایی برلیانس دیری نپاید، اما به هرحال باید اعتراف کرد که در شرایط فعلی بازار، خودروسازان چینی حتی با چنین محصولات درجه دویی می توانند گوی رقابت را از رقبای قدیمی و ظاهرا ایرانی خود بربایند.

برلیانس_اچ 330 - پژو 206 -Peugeot 206-vs-brilliance (15)

از نتایج این تستمی توان به موارد زیر اشاره کرد.

1 – برلیانس H330 اتوماتیک علیرغم هماهنگی مناسب موتور و گیربکس در شتاب گیری از پژو 206 اتوماتیک شکست می خورد و اختلاف این دو خودرو در 0 تا 100 به حدود 1.5 ثانیه می رسد.

گیربکس برلیانس اتوماتیک همانطور که پیشتر گفته شد برتری کاملا محسوسی نسبت به گیربکس AL4 پژو 206 دارد و دنده ها را نرم، سریع و بدون لگد زدن تعویض می کند.

2- مدل اتوماتیک برلیانس که برخلاف مدل دنده ای با ترمز های چهار چرخ دیسک عرضه می شود، به خوبی 206 در تست ترمز ظاهر می شود.

3 – از نظر هندلینگ و فنربندی برتری با 206 است اما برلیانس به لطف تایرهای فاق بلند خود کمتر از 206 زبری اسفالت و ترک های ریز را به سرنشینان منتقل می کند، اما درست به اندازه 206 در جذب ضربات سنگین و دست اندازهای بزرگ ناتوان است.

همچنین 206 کاراکتر اسپرت تری دارد و به اندازه برلیانس دچار حرکات بادی رول بدنه نمی شود.

4 – از نظر فضای اتاق و فضای صندوق عقب، برلیانس برتری اندکی نسبت به 206 دارد و همچنین صندلی ها نیز راحت تر به نظر می رسند.

5 – نفوذ صدای پیشرانه به کابین برلیانس بیش از 206 است، اما صدای وارد شده به کابین ماهیتی اسپرت داشته و آزار دهنده نیست.

6- مشکل تامین قطعات یدکی برای برلیانس دیر یا زود حل و فصل می شود اما به هرحال پژو 206 یا ال 90 اتوماتیک از پشتیبانی خدماتی بسیار بهتری برخوردارند.

7 – دانگ فنگ S30 و اچ 30 چه از نظر ایمنی و چه از نظر مشخصات فنی و عملکردی یا حتی طراحی ظاهری، برتری محسوسی نسبت به برلیانس اچ 330 یا پژو 206 ندارد، بنابراین اگر به دنبال خرید خودرویی در این کلاس هستید، منتظر ماندن برای ورود این خودرو نیز چندان توجیهی ندارد.

8- با توجه به شرایط فروش و استقبال خریداران، افت قیمت برلیانس اچ 330 در بازار به نسبت زیاد است اما بازهم بازار دست دوم این مدل به مراتب از برخی خودروهای چینی دیگر بهتر به نظر می رسد.

9 – اگر 206 گیربکس بهتری داشت و از مشکلات کیفی مدل های ایرانیزه شده نیز مبرا بود، علیرغم سن و سال زیاد به خوبی می توانسبت در برابر هجمه خودروهای چینی مقاومت کند اما 206 های فعلی چنین توانی ندارند.

10 – مقایسه مدل دنده دستی برلیانس با پژو 206 دستی و ساندرو دستی، مجالی دیگر را می طلبد، اما با توجه به کم اپشن بودن مدل دستی و ترمز های کاسه ای محور عقب، می توان نتیجه گرفت که انتخاب ساندرو با کیفیت و زشت در این شرایط منطقی تر از خرید 206 بی کیفیت و برلیانس پاکسازی شده از امکانات خواهد بود، به خصوص آنکه برلیانس از نظر شتاب و کشش و مشخصات دینامیکی نیز نمی تواند بر 206 های تیپ 5 یا ساندرو برتری محسوسی داشته باشد.

11 – ایران خودرو برای سال آینده مدل کامل شده تری از دنا را با گیربکس اتوماتیک و قیمت حدودی 50 میلیون (شاید مجهز به موتور توربو) روانه بازار خواهد کرد و عرضه این محصول ممکن است به تغییر شرایط بازار در این رده بیانجامد.

12 – پارس خودرو متاسفانه تقریبا تمامی امکانات رفاهی و ایمنی شاخص برلیانس را تنها بر روی نسخه اتوماتیک عرضه می کند و اگر فردی خواهان خرید مدل دستی باشد حتی از داشتن ترمز چهار چرخ دیسک نیز باز می ماند، چنین راهکاری غیر منطقی و عجیب است و باید امیدوار بود که پارس خودرو این رویه را باز بینی کند.

13 – لیفان X50 به عنوان یک کراس اوور کوچک نیز از نظر قیمتی می تواند رقیب برلیانس H330 اتوماتیک تلقی شود، اما از نظر بدنه کلاس این دو خودرو متفاوت است. ضمنا در شرایط فعلی خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برای لیفان ایکس 50 به مراتب بهتر از برلیانس است اما برای استفاده خانوادگی، برلیانس به خصوص از نظر فضای اتاق و حجم مفید صندوق عقب، مشخصات بهتری را ارائه می دهد.

14 – اگر به انتخاب یک سدان خانوادگی اتوماتیک در شرایط فعلی بازار مصر هستید، می توانید به نمونه های دست دوم جک J5 اتوماتیک در بازه قیمتی 40 الی 50 میلیون تومان نیز فکر کنید. خودرویی که علیرغم برخی مشکلات نظیر مصرف سوخت زیاد و نیاز به برنامه ریزی گیربکس، یکی از پر فروش ترین خودروهای بازار محسوب می شود و ضمن برخورداری از 4 ستاره ایمنی سی ان کپ، یک کلاس بزرگتر از برلیانس H330 و پژو 206 محسوب شده و فضای بیشتری را ارائه می دهد.

100 دیدگاه

  1. خیلی تابلو هست
    واقعا برلیانس سرتره.
    اطلاعات غلط
    می خوای به چی برسی .
    ایشالا تو ام میخریش.
    کاش واحد نظارتی بود هر کی چرتوپرت نمی ذاشت.

      1. کفش کهنه کاملا شایسته محصولات داخلیه هستش که انگار ملت مادربیابان زندگی میکنند ومجبورند یا سمند بخرند یا پراید.فکر نکنم در مورد برلیانس درست باشه .شما چند محصول با این درجه رفاهی واین رنج قیمت نام ببرید مطمعن باشید اگر گمرک وبال قیمت برلیانس نبود خیلی ارزانتر از 206 بود.خیلی.بنظرمن خیلی از ضجه

        سرتره

    1. جناب ۲۰۶ هم شتابش بیشتره هم نفوذ صدا کمتره هم اسپرت تره ، هم فراوانی قطعه و لوازم داره و مکانیکاش همه جا هستن، در مورد گیربکس من موافق نویسنده نیستم اصلن لگد نمی زنه و فواصل و ضرایب دنده ها مناسبه فقط کیفیت قطعات هست که خیلی جالب نیست و این رو هم در نظر داشته باش چه از بازه قیمتی و کلاس خودرو در یک دسته نیستن و من متاسفم برای نویسنده
      تو این اوضاع ده میلیون خیلی پوله که نمیشه ازش گذشت

  2. سلام ممنون خوب بود
    ولی کاش یه مقایسه ای بین اچ320 دستی که امکانات نسخه فول اج 330 اتوماتیکو داره و ایکس 50 و ساندرو که همه در یک کلاس و رنج قیمتی قراار دارن میزاشتین

  3. من یه 206 اتومات و یه برلیانس 320 دنده ای دارم. مواردی که به نظرم کاملا با این گزارش مغایر هست و یا موارد مکمل رو میگم.
    1- بحث رو تخصصیش نمیکنم ولی بر خلاف آنچه نوشتید به طور کلی برلیانس خیلی خیلی نرم تر از 206 پستی و بلندیها و دست اندازهای جاده رو رد میکنه و اصلا قابل مقایسه نیستند. این مورد خیلی به نظرم مغایر با واقعیت اومد. برلیانس واقعا خیلی خیلی نرمتره! آخه چطور با 206 مقایسش کردید؟!
    2- فرمان الکتریکی برلیانس فوق العاده نرم هست با انگشت کوچک دست هم میشه چرخوندش و با افزایش سرعت سفت میشه. تو این زمینه 206 کلا از قضیه پرته و قابل مقایسه نیست. شعاع گردش برلیانس به طرز تعجب آوری کمه. من همیشه جاهایی رو که با 206 با 2-3 بار فرمون دادن و کمک گرفتن از دنده عقب رد میکنم با برلیانس با یک فرمون رد میکنم.
    3- قیافه برلیانس 320 به نظر من خیلی جدیدتر و بهتر از 206 هست. هم جلو و هم عقبش.
    4- خوب بود اینو هم ذکر میکردید که گرچه در مدل دنده ای برلیانس330 هیچکدام از آپشنهای اتومات وجود نداره ولی در مدل هاچ بک یعنی 320 مدل دنده ای تمامی آپشنها و امکانات مدل اتومات رو داره.
    5- من در مورد شتاب 330 اتومات نظر نمیدم ولی شتاب 320 دنده ای به مراتب بهتر از 206 اتومات هست که البته طبیعیه. کلا شتاب ثانویه برلیانس خیلی خوبه. شتاب اولیش خیلی تعریف نداره.
    6-کیفیت متریال داخل و رنگ و ساخت برلیانس به مراتب بهتر از 206 هست. صندلیها عالی هستند. داشبورد اصلا صدا نمیده. سر پیچها با سرعت زیاد صندلی کاملا راننده رو احاطه میکنه و مانع سر خوردن راننده میشه. روکش فابریک صندلیها جنسشون عالیه ولی رنگش کرم روشنه و حتما باید روکش بگیرید براش.
    7- قدرت تهویه هر دو برابر هست ولی کلا سیستم تهویه 206 با قابلیت انتخاب دما و پنل تصویریش بهتره. ضبط فابریک هر دو خیلی داغونه. باندهای هر دو هم افتضاحه. برلیانس گرچه 6 تا باند و توییتر داره ولی اصلا کیفیت صداش قابل قبول نیست.
    8- عملکرد گیربکس برلیانس عالیه. البته من دنده ای رو تست کردم. گیربکس اتومات 206 هم تا سالمه خوبه ولی یه بار که خراب بسه به لعنت خدا نمیرزه. ضمن اینکه هزینه های تعمیرش هم کمرشکنه. اگر گیربکس اتومات برلیانس هم مثل 206 باشه اصلا خوب نیست. من خودم به همین دلیل برلیانس دنده ای خریدم. 320 هم خریدم که همه امکانات رو داشته باشه.
    9- سانروف 320 دنده ای کیفیت و عملکردش عالیه. برعکس سانروف جک و جیلی اصلا بیکیفیت نیست.
    10- وقتی سوار 206 میشید حس میکنید نزدیک زمین هستید و شاسی ماشین خیلی کوتاهه ولی وقتی سوار برلیانس 320 میشید حس میکنید سوار یه ماشین کراس اوور و یه کم شاسی بلند شدید. صندوق عقب 320 تقریبا 2 برابر صندوق عقب 206 جا داره.
    11- موتور 1600 سی سی 206 اتومات برای شاسی 206 سنگینه. من و تمام 206 اتومات سوارهای دیگری که دور و برم میشناسم تا به حال چندین بار دسته موتور رو به دلیل شکستن عوض کردند. فنر بندی سفت 206 و موتور سنگین و آلیاژهای مورد استفاده نا مطلوب برای شاسی و… همه و همه مزید بر علت میشه.
    برلیانس کلا باید یه یکی 2 سالی تست بشه تا جواب خودشو پس بده ولی در حال حاضر در همین شرایطی که الان داره به نظرم اصلا با 206 قابل قیاس نیست. ضمن اینکه 206 اتومات که دیگه تولید نمیشه و با گیربکس اتومات افتضاحی که داره خرید یه 206 اتومات دست دوم از خرید سوسیس بندری تو ساندویچی وسط جاده ریسکش بیشتره. کلا 206 اتومات 60-70 تا کارکرده دست دوم رو به محض اینکه بخری 3-4 میلیون همون اول خرجشه. الان یه 206 یا 207 اتومات دست دوم به ظاهر تمیز رو اگر بخواید بخرید و خزج تعمیراتش کنید و امکانات اضافی یه 320 اتومات مثل سانروف رو بخوایم بهش اضافه کنیم تقریبا به قیمت یه 320 اتومات صفر میرسیم.
    برلیانس به ظاهر کیفیت رنگ و بدنه و متریال داخلش از 206 بهتره. به لحاظ فنی تا به حال خوب بوده. آینده رو خدا داند. بسیار بسیار زیباتر از ال 90 و ساندرو (اکیپ زشت ها) و زیباتر از 206 و جک (اکیپ خشگلها) هست. نمای جلوش از ایکس 50 زیباتره ولی نمای عقبش ضعیف تره.
    به نظرم برلیانس به جز فاکتور عبارت (Made in China) تمامی فاکتورهای یک خودروی پرفروش و موفق رو داره. به هر حال این عبارت رو پشت آیفون هم میبینیم.

    1. با تشکر از توضیحات شما، البته مورد 11 به افت شدید کیفیت دسته موتور ها مربوط میشه نه وزن زیاد موتور…یا جنس شاسی

      1. در تایید حرف سپهر خان. یکی از تولید کنندگان دسته موتورهای مختلف پژو در بازار شرکت ماست. من بهتون اطمینان میدم مشکل پاره شدن دست موتور از کیفیت و جنس لاستیک به کار رفته در اونه و لاغیر.
        متاسفانه بازار ایران همچنان خریداران سنتی داره. یعنی کسی که داره جنس رو به صورت عمده میخره فرق اچ ان بی ار رو از ریکلیم خالص! تشخیص نمیدن. نتیجه میشه اینکه دسته موتور شما بسته نشده! پاره میشه.
        نتیجه دخالت بیسوادان در تولید این میشه که جنس تمامی واشر سر سوپاپ های داخل بازار سیلیکونه! تازه با افتخار میگن سیلیکونه!
        واسه همینه که وقتی شما موتور رو باز میکنید اصولا خبری از واشر سر سوپاپ نیست! یا اگر هم هست مچاله شده و داغونه.
        هیچ وقت یادم نمیره در زمان توسعه سمند یکی از “مهندسین” ایرانخودرو در مورد قطعه ای میگفت:
        این خوبه. این خوشگله! اینجوری تولید کنید!
        قطعه مزبور یکی از قطعات فنر بندی کیا ریو!!!! بود. وزن ریو کجا و وزن سمند کجا! وزن فنر بندی شده ریو کجا و وزن فنر بندی شده سمند کجا!؟
        خدا ما رو از شر بی سوادان محفوظ!!!!!!!! بدارد.

      2. با سلام
        بنده 206 صندوقدار V8 مدل 90 داشتم( به قول فروشنده ها فرانسوی!!!) . منم مشکل دسته موتور داشتم و دسته موتورم بعد از دو سال کارکرد شل شد و هر چه قدر هم در نمایندگی سفتش میکردن بعد از 1 ماه کارکرد دوباره شل میشد و نمایندگی هم میگفت اکثر مدل 90 ها این مشکل رو دارند

        1. 206 در خوشبینانه ترین حالت تا سال 85- 86 رنگ و بوی فرانسوی داره…بعد از این تاریخ افت کیفیت تدریجی و بعد از 91 و افزایش قیمت ارز و ایرانیزه شدن هم افت کیفیت کاملا واضح و سقوط کیفیت…

    2. عزیزم منم خودم یه برلیانس اتومات دارم تا 3 ماه پیش میومدم اینجا سوال میپرسیدم از اقا سپهر تیپ5 یا ساندرو یا برلیانس بخرم از ماشینم راضیم اما اینکه بیایم بزرگنمایی کنیم امار فروش برلیانس مثلا از ساندرو بهتره دروغه متاسفانه من پول لازم شدم بفروشم الان دقیقا 2 ماه تو سایتا اگهی کردم کسی زنگ نمیزنه چه برسه بخاد بخره با شرایط فوق العاده پارس خودرو که تا ماه پیش 20 تومن وام بی بهره با بازپرداخت 18 ماهه گذاشته معلومه کسی اصلا رقبت نداره کارکردشو بخره شما امار پرفروش بودن ماشینو تو شرایط فروش ببین ساندرو یا ال نود شده الان واسشون وام بی بهره بزارن؟یا مثلا شرکت کرمان موتور جک اس 5 هیچ وقت با وام نمیده چون مشتریشو داره اما واسه جک جی 5 انواع و اقسام طرحهارو میزاره من با این وضعیت راضی بودم به خریدن همون ساندرو

      1. شما و یک سری دیگه از دوستان یک جوری از مالکیت 206 صحبت میکنید انگار لامبورگینی آونتادوره!!! بابا دویست و شیشه هاااا!!! بعد از پراید بیشترین ماشین تو تهرانه!!! فکر کنم ماشین دم دستی نصف خانواده هاست!!! اختلاف قیمت تیپ 2ی 206 با تیبای هاچ بک که کم کم داره جای پراید رو میگیره فقط و فقط 4 میلیونه!!! این مدل اظهار نظر که ” واااای مگه شما هم این ماشین رو دارید!!! ” تو تهران مشمول 206 نمیشه عزیز دل… شاد باشید…

    3. با توجه به تعاریفی که برخی از افراد به ویژه آقای امین از برلیانس کرده بودند اصلا تصور نمیکردم 206 در هیچ شاخصی بتونه با این ماشین برابری بکنه چه برسه به سرتر بودن به ویژه با این قیمت غیر منطقی برای یک ماشین چینی یعنی 54 میلیون اتومات و حدود 47 تومان دستی.
      کالایاب را هم که نگاه کردم بازهم دیدم امتیاز کلی برلیانس از 10 شده 3.9 و 206 هفده سال پیش با مونتاژ ایران شده 4.6
      یک مورد عجیب در طراحی برلیانس این است که یک ماشین خانوادگی با طول 4.5 متر فاصله محوری کوچکی داره 2.55
      مقایسه ای که انجام شده به نظر حتی با لحاظ کردن برلیانس انجام شده و مقداری هر چند جزئی نخواستن روی نقاط ضعف برلیانس خیلی تمرکز کنند.
      یک مورد هم در باره ظاهر ساندرو گفته شده که به دید من اصلا درست نیست .ظاهر ساندرو ساده هست ولی زشت نیست به هیچ وجه.
      صحبت در باره ظاهر یک ماشین به دلیل سلیقه ای بودن میبایستی با احتیاط کامل انجام بگیره.
      با اینحال بی نهایت از زحمتی که کشیده شده سپاسگذارم.نوروز خجسته را به همه ایرانیان عزیز تبریک میگویم و آرزوی سالی پر از برکت و شادی و تندرستی برای همه دارم.

    4. لازم دونستم چند تا مکمل اضافه کنم به حرفهام و نظرهای دوستان.
      206 تیپ 6 من مدل 83 هست یعنی سری اول اول 206 اتوماته ( کلا چون سری اول ماشینهای مونتاژ شده تو ایران کیفیتشون از سریهای بعدی بهتره همیشه سعی میکنم سری اولها رو ثبت نام کنم) حتی جعبه ابزار این 206 که دارم هم فرانسویه ولی باز هم دسته موتور میشکست همش. مشکل طراحی داره شاید نمیدونم. فنربندی تمام 206 ها هم خیلی اسپرت و خشکه شایدم دلیلش این باشه.
      من دیروز تازه از مسافرت شمال برگشتم. (راستی عیدتون مبارک خوش بگذره ایشالا) 320 دنده ایم رو تو جاده چالوس قشنگ تست کردم. به نظرم چند تا ایراد و مزیت داشت که میگم. به نظر من یکی از نقاط قوت برلیانس فرمون و فنربندی فوق العاده نرم این ماشین هست. نرمی فرمونش مثال زدنیه تو پیچهای جاده اصلا خسته نمیشید صندلیها هم عالی هستند.
      دید شیشه عقب برلیانس 320 خیلی بده به نظرم نقطه کور زیاد داره 330 رو نمیدونم. تو سبقت گرفتن تو سربالاییها خوب بود ولی انتظار زانتیا رو ازش نداشته باشید. به نظرم دنده 1 کششش خوبه ولی دنده 2 زیاد خوب نیست. تو دنده 2 که هستم احساس میکنم ماشین زیادی سنگینه. مطمئن نیستم ولی به نظرم میاد یه 200 کیلویی از 206 سنگینتر باشه. دیر به شتاب میرسه قبلا هم گفتم شتاب اولیه خوبی نداره مگر اینکه با دنده 1 دور موتور 5500 رو پر کنید. دنده 3 هم عالیه. میتونید ماشین رو بگذارید رو دنده 3 و تو سرعتهای متوسط فکر کنید ماشینتون اتوماته. دنده 3 به راحتی و آرامی رنج سرعت بین 30 تا 80 رو میره. (الان دوستان نیان بگن ما پراید داریم با دنده 3 داریم 100 تا پر میکنیم! گفتم تا 80 رو راحت ونرم و آروم میره! هول! ) کلا شتاب ثانویه این خودرو خیلی خوبه.
      من با 206 اتوماتم تو سربالاییهای جاده چالوس تو سبقت گرفتن اصلا راحت نبودم ولی با برلیانس دنده ای راحت بودم ولی به نظر من برلیانس دنده اتوماتش تو این سربالاییها کم میاره. البته تست نکردم. مالکان اتومات برلیانس باید نظر بدن ولی حسم میگه. موتور برلیانس به نظر من یه موتور تقریبا خوب هست ولی نباید اغراق کنیم. همونطور که گفتم به راحتی 25 تا 30 درصد از زانتیا ضعیفتره. (من زانتیا مدل 86 هم داشتم.) موتورش به نظر من میتونیم بگیم در حد 206 تیپ 5 فرانسوی هست. این موتور ایرانیاشو نمیگم فرانسوی رو میگم. شاید تو دورهای بالا شتاب برلیانس یه کم بهتر هم باشه ولی تو دورهای پایین به نظرم یه کم ضعیف تره. ناراحت نشید یه کوچولو!!!
      آقا یه مساله که راضی نیستم اینه که صدای موتور خوبی نداره!!! من 206 رو همچین که باهاش 60 تا میرفتم خانواده دادشون در میومد که چرا اینقدر تند میری موتور ماشین میسوزه الان!!! حالا دور موتورم مثلا 3000 بود ولی ماشین صدای لامبورگینی میداد! ولی این برلیانس رو دارم باهاش آروم میرم صدا موتور هم اصلا نمیاد تو اطاق ولی یهو دوربین ازت عکس میگیره نگاه میکنی میبینی 110 تا داری میری!!! نمیدونم همه جا خونده بودم عایق بندی اطاق چینیها اصلا خوب نیست ولی به نظرم مال برلیانس که عالیه! اصلا صدای موتور نمیاد داخل و واقعا معلوم نیست موتور روشنه! اون مقدار صدای موتور هم که میاد خیلی دلچسب نیست. اصلا صدای بم و اسپرتی نداره صداشو دوست ندارم کلا.
      بدترین ایرادی که میتونم از برلیانس بگیرم یکی کیفیت خیلی بد بلندگوها و باندها و سیستم صوتیه. یکی دید عقب ضعیف. یکی ضعف دنده 2 هست و بدترینش هم اینه که… آقا مگه پشت سپر عقب و داخلش نباید دیاق کائوچویی باشه؟! پشت سپر عقب هیچی نیست و سپر عقب با کوچکترین ضربه ای میشکنه! این خیلی بده به نظرم مسوولان حتما رسیدگی کنند حتی پراید هم پشت سپرش دیاق داره نامردا!!!. شنیدم اکثر چینیها اینطوری هستند این خیلی بده با کوچکتریت تصادفی باید 1 میلیون پول سپر بدیم!!!
      از تمام این ایرادات که بگذریم من فوق العاده از این ماشین راضی هستم. اگر از برلیانس 4 تا ایراد گرفتم از 206 میتونم راحت 40 تا ایراد بگیرم ولی یادمون نره 206 نزدیک به 20 سال خواستنی ترین ماشین ارزان قیمت ایران بود و تنها ماشینی بود که سوار شدنش مختص هیچ قشری نبود از پولدار تا متوسط همه سوار میشدند. بعد از این همه مدت هنوز هم قیافه 206 به صد تا ساندرو و ال 90 می ارزه و خنده داره که ماشین 17 سال پیش از نظر طراحی از ماشین تولید امسال یعنی ساندرو بهتر باشه! بنابر این احترام 206 واجبه. ماشین خیلی خوبی بود رحمت الله… قبل از ایرانیزه شدن. خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه… شب و روزتون خوش…

    5. واقعا درسته که میگن خلایق هر چه لایق الان شما که فقط یه مقایسه کردی این همه پوینت منفی گرفتی.بعضیا همچین از محصولات بنجل ایرانی-چینی شرکت ایرانخودرو دفاع میکنن که انگار بنز یا ب ام و هست.برلیانس ماشین با کیفیت و خوبی نیست اما به روز بودن و داشتن اپشنای بیشتر مردم رو ترغیب به خریدش میکنه.مردم تنوع میخوان.اگر یه مدل از بنزم 20 سال بی وقفه تولید بشه دیگه ادم از دیدنش خسته میشه چه برسه محصول خیلی معمولی 20 سال پیش اروپا که تازه تمام قطعاتشم شده درجه 3 و 4 چین و تایلند

  4. کیفیت ۲۰۶ های جدید به قدری بد است که اصلا نباید به خریدش فکر کرد حتی برای یک لحظه.انتخاب گزینه دیگر هم سلیقه است.البته کیفیت ال نود وساندرو ثابت شده است

    1. سعید
      شما 206 دارین که اینقدر دم از کیفیت بد می زنین؟؟؟؟؟
      اینو باید کسی بگه که خودش داره و ایراداتش رو اونم فنی عنوان کنه نه مثل جنابعالی معلوم نیست برا چی نداری اظهار نظر می کنی
      اگه من و دوستم داریم ایراداتی داره ولی اینطور مزخرف گفتن فقط اعتبار نویسنده رو (در صورت وجود!) برای افراد معتبر خوب نیست اون هم نه شما
      سوال: آیا 206 ها از سمند وپارس و ال 90 و تیبا و پراید فاجعه اوضاع شون خراب تره؟؟؟؟

      1. ببین کی مزخرف میگه.وبی اعتباره.ادب هم خوبه.مگه ایران خودرو از ابوی محترمتونه که توهین میکنید.امارهای کیفی جدید که منتشر شده وداخل نت هست هم ۲۰۶در رنج قیمت خودش اخره ویک ستاره داره
        http://www.pedal.ir/%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%be%d8%a7/%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b5%d9%81%d8%b1-%d8%aa%db%8c%d8%a8%d8%a72-%d9%be%da%98%d9%88-206/comment-page-3/

      2. من در مورد نظرتون اصلا هیچی نمیگم. کاملا برای ما محترمه. ولی ادبیاتتون اصلا درست نیست. مدیریت این سایت با تلاش شبانه روزیش شرایطی ایجاد کرده که همه راحت بیان با هم گفتگو کنند ولی فکر میکنم جو این گفتگوها با فقط یک کلمه شما میتونه متشنج بشه. بهتره در چیدن کلمات حتی برای انتقاد هم یک مقدار تامل کنید دوست عزیز. من منظور شما رو به این صورت دوست داشتم بخونم که : کیفیت 206 از خیلی از خودروهای ساخت داخل بهتره پس هنوز هم از نظر کیفی جزو خودروهای خوبه و بهتره فقط مالکان 206 در موردش نظر بدن. اصلا اینو هم بنویسید که برلیانس خیلی ماشین مزخرف بیخود و زشت بدترکیبی است و مفت گرونه!!!
        به خود ماشینها هر چقدر میخواین توهین کنید ولی به اشخاص… به هر حال ممنونم

      3. من اسفند 93 یه 206 اسی دی نیمه فول تحویل گرفتم. تا دیروز که با هزار زحمت فروختمش. مشکلاتش در این یه سال:
        1. مشکل سنسور اکسیژن از روز اول که با هزینه شخصی تعمیر شد. (چون نمایندگی قطعه نداشت)
        2. مشکل صدای سینی زیر موتور
        3. مشکل روشن نشدن ماشین به علت مشکل برقی – تعمیرکار اومد در منزل حل شد
        4. سوختن لامپ ها یکی پس از دیگری و آب شدن سرپیچ لامپ ها
        5. سوختن کلید شیشه بالابر جلو
        6. سوختن فن کولر
        7. تمام شدن صفحه دیسک در کیلومتر 30 هزار !!!! (این مورد هم با هزینه شخصی تعمیر شد، چون نمایندگی قطعه نداشت)
        8. ایراد در دسته موتور و برخورد با سینی زیر موتور
        9. صدای تقه از جلو بندی که بعد از کلی مراجعه به مکانیک های مختلف، حل شد
        10. خاموش شدن بی دلیل ماشین
        11. از کار افتادن قفل مرکزی
        12. قطعی ضبط (ناگهان دیگه فلش مموری رو نمیشناخت میرفت رو رادیو خودش)
        13. بوی نم عجیب با روشن شدن کولر
        14. ول شدن اگزوز ماشین
        15. ریزش روغن هیدرولیک

        واقعاً میشه گفت این ماشین یه لگن کامل بود ! یعنی هرگز دیگه ماشین ایرانی نمی خرم . ماشین چینی شرف داره به این آشغالای ایرانی

  5. آدم اگه بخویاد دست دو بخره چرا بره جک بخره؟! جک همون نوش هم خودروی مطمئنی نیست چه برسهع به دست دوم
    بنظر شخصی بنده خرید این خودروها با این قیمت اشتباه محض!
    یه اوانته یا مگان کارکرده بخرید لذتشو ببرید …
    اگر هم نو بخواید بخرید ال 90 رو اگر با ظاهرش کنار بیاید خیلی ماشین خوبیه چه اتومات چه دستی … تو این رنج نو خریدن به جز ال90 الان اتباهه مگه کیفیت خانواده پژو برکرده به قبل که کمی بعیده …

  6. بنده قبلا یک دویست و شش اس دی رنگ خاکستری داشتم. من خیلی راضی بودم. سواریش نرم بود به زمین خوب می چسبید سرعتش خوب بود از لحاظ قیافشم خوب بود. مصرفشم عالی بود. یعنی تا مشهدم میرفت. راحت و بزرگ بود. دندشم خیلی نرم بود. بعدش یک ام وی ام ۳۱۵گرفتم. که بعدش فهمیدم که اصلا قابل مقایسه با دویست و شش نیست چون یک روز در کوچه ی پهنی با ام وی ام۳۱۵ داشتم می رفتم که ناگهان باسر بالایی کم مواجه شدم. خواستم ازش برم بالا. ولی چون قدرت موتورام وی ام ۳۱۵ کافی نبود نتونستم برم. برای همینه که گفتم اصلا قابل مقایسه با دویس و شش نیست. بعدش دوباره دویس و شش خودم را پس گرفتم. ولی بعدش متاسفانه دویس و ششم روغن ریزی گرفت و بعدش یک بسترن گرفتم که از آن هم به اندازه دویس و ششم را ضی هستم.

  7. ممنون از آقا امین و آقا سپهر. والا منم قصد خرید داشتم و با بودجه45 به گزینه برلیانس320دستی رسیدم. اما یه نکته اینکه قراره پارس خودرو به رنو فروخته شه اما شرطی که رنو گذاشته اینه که باید خط تولید خودروهای چینی کلا کنسل شه. فعلا سایپا مقاومت کرده، اما بیشک این دولت و رییس جمهوره که با توجه به ایجاد روابط با فرانسه، احتمالا این معامله انجام بشه و سودورزی مدیران سایپا دیگه جواب نمیده. یعنی نظر اونها تاثیری دیگه نخواهد داشت. حال اگر این مساله رخ بده، بنظر خرید برلیانس320 مقرون به صرفه است؟ کلا با بودجه حدود 40-45 واقعا به هیچ نتیجه ای نرسیدم!

    1. آقا این دولت و رییس جمهورو خوب اومدی همین رییس جمهور و دولت خودرو سازی رو به این روز انداختن پس چرا خودروسازی رو خصوصی نمیکنن تا رقابت بشه

    2. به نظر من تو خودروهایی که الان تو بازار هستند تو این رنج قیمت برلیانس 320 دستی یا لیفان ایکس 50 دستی. 330 طراحی عقبش به نظرم ضعیفه. ضمن اینکه به نظرم اگر میخواید خودرویی با موتور زسر 2000 سی سی بخرید حتما دنده دستی بخرید.. ماشین اتومات باید موتورش قوی باشه. شخصا از هزینه ها و استهلاک و عدم کشش 206 اتوماتی که در حال حاظر دارم اصلا راضی نیستم.

  8. جناب سپهر لطفا چک کنید کاربربخصوصی که مشخصا اسمش نمیگم با چند نام کاربری داره نظر میده و متاسفانه درج میشه کامنت هاش اگه دقت کنید متوجه میشید

  9. دیگه ماشین های چینی اون ماشین های 7 8 سال پیش نیستن ، ما ماشین های چینی رو اون ابتدا با آشغالی هایی مثل MVM 110 و لیفان 520 و چری ویانا میشناختیم و خودش باعث هممون یه دید منفی به این ماشین ها پیدا کنیم ولی الان خیلی فرق کرده و چینی ها پیشرفتی زیادی کردن همین الان جایی هستن که ایران سال 2030 بش میرسه !

    در حال حاظر غیر از برند MVM تو ایران بقیه برند های چینی واقعا کیفیت بالا تری از محصولات وطنی دارن شاید اگر یکم قیمتشون منطقی تر باشه فروش خوبی پیدا کنن پیش این مزخرفات داخلیه . این ماشین ها به اصطلاح چینی تو کشور هایی مثل روسیه و برزیل دارن خوب میفروشن و خوب مشتری جذب کردن حالا تازه اونجا تعرفه گمرکی مثل ایران وجود نداره و تفاوت قیمت ماشین های اروپایی و آمریکایی و ژاپنی و کره ای با نمونه های چینی کمتر 30% هست با این حال فروششون خوبه .

      1. MVM 550 و تیگو 5 جزو برترین ماشین ها هستن , من 550 اوتومات دارم همه چیزش عین مزدا 3 هست فقط کیفیت پلاستیکای استفاده شده توش فرق دارهه بنظرم , دزد تر از فرانسویا خودشونن که فقط میان کشورموت قرار داد میبندن 1000 برار قیمت میفروشن .
        چین دادا تا چند سال دیکه حرف اولو میزنه .
        من که پولم به الفاروما نمیرسه پس 550 خریدم عشق میکنم باهاش میتازونم . 2 ماهه دارمش مشکل نخوردم هنوز چشم اوناییم که میگن خوب نیست از کاسه دراد بره همون اشغال رنو فرانسوی ورشکسته بخره که رنو pk اوتومات کرده استمشو گزاشته ساندرو , ترمز عقبشم کاسه ایه تازه سانروفم نداره .
        واسه مامانمم یه برلیانس اوتوماتیک h230 ورداشتم تحویل مرداد 95 قیمت 43 ملیون فول اپشنه .

    1. اگر جوون و زیباپسندید هر ماشینی جز تندر نود
      اگه مثل من حول و حوش 40 یا بالاترید تنها تندر نود
      استهلاک پایین مصرف مناسب بازار دست دوم عالی
      کم سرو صدا و بی درد سر
      باز تاکید میکنم روی سن و سال چون همون روز اول چهره ماشین برات بی اهمیت میشه

    2. تو هر شرایطی 330 بهتره فقط دنده دستیش رو نگیر که هیچ امکاناتی نداره. ولی 320 دستی تقریبا همه امکاناتش رو داره قیافه عقبش هم زیباتره.

  10. دوستان لطفا بین ام وی ام315 نیو، رانا و برلیانس320 با توجه به جمیع جهات (قیمت، کیفیت، خدمات، پرستیژ و…) گزینه ارجح برای استفاده حداکثر4سال کدومه؟ ممنونم

    1. رامین عزیز کلا دور هرچیز که ربطی به خانواده پژو داره خط بکش مخصوصا رانا که موتور عالی وگیربکسی فاجعه بار داره شتاب و سرعت رو هم بذار به عنوان ملاک سوم و چهارم
      315ماشین خوبیه ولی به نسبت پولی که میدی جز زیبایی بیرون خودرو چیزی عایدت نمیشه
      درمورد برلیانس یه تحقیق کن انشاله به نتیجه ای برسی

    2. قیمت:رانا
      کیفیت:همگی پایین
      خدمات:همگی افتضاح ولی رانا به خاطر قطعات مشترک با 206 کمتر مشکل قطعه و خدمات پس ازفروش میشه
      پرستیژ:ام وی ام بعد برلیانس
      اما من بخوام بخرم برلیانس یا ام وی ام رو میخرم رانا طراحی افتضاحی داره از نظر من

  11. جك جي ٥ ايمني بالاتري حتي از خودرو MG6 داشته تو سي ان كپ و ٥ ستاره ايمني داره از موسسه سي ان كپ بر خلاف چيزي كه شما گفتيد

        1. مقایسه ایشان در مورد جک جی 5 و ام جی 6 درست نبود و قطعاً هر عقل سلیمی ام جی 6 رو به جک جی 5 از نظر ایمنی ترجیح میده ولی این گفته شما هم که سی ان کپ شوخیه صحیح نیست. این موسسه زیرمجموعه NCAP هست و مشابه موسسات دیگه مثل K-NCAP (مربوط به کره) و EURO-NCAP (مربوط به اروپا) مجبوره حداقلهای تستهای ایمنی NCAP رو رعایت کنه البته این به معنی یکسان بودن سطح این تستها نیست بلکه به معنی یکسان بودن حداقل های استانداردهاست طبیعیه که سطح تستهای موسسه کره و بیشتر از اون اروپا بالاتر از موسسه چین هست و تبعاً مقایسه ایمنی خودروهایی که توی یکی از این موسسات تست شده و خودروی دیگری که توی موسسه دیگری تست شده به سادگی امکانپذیر نیست. به هر حال یکی از دلایل گرانتر بودن برخی از خودروها بالاتر بودن سطح ایمنی هست و طبیعیه که ام جی 6 بالای 100 میلیونی سطح ایمنی بالاتری از جک جی 5 زیر شصت میلیون داره.

  12. به عنوان یه 206 سوار خدمت دوستان عرض کنم.
    بنده دو مدل 206 در منزل داریم یکی برای سال 90 و دیگری سال 92 هر دو ماشین v8 باید بگم از هیچ نظر این دو ماشین قابل قیاس نیستند جز ظاهر.206 مدل 92 با پراید هیچ فرقی نداره

    1. مشکل اصلی دقیقا اینه که کیفیت ماشین های ایرانی روز به روز بدتر میشه من با این نکته شما کاملا موافقم . من پرشیا 87 دارم بمراتب از مدل 93 که پدر خانومم داره بهتره خودشون هم که ماشین منو سوار میشن اینو میگن نمی دونم چیه ولی تو جاده توی شهر هر جایی به هر نحوی که سوار میشی این دو تا با هم متفاوت هستند. نمی دون ایراد این جدیده چیه قدمیه بمراتی نرم تر و راحت تر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  13. من بخاطر شغلم هم ٢٠٦ رو هم برليانس اچ ٣٣٠ و ٣٢٠ هاي مختلف رو زياد سوار شدم. به طور يقين با ٨٥٪‏ مطالب گفته شده در اين نقد و بررسي مخالفم. حس ميكنم نويسنده يا مطالب رو از يجا كپي كرده بدون اينكه از صحتش مطمئن شه ياخيلي جانب دارانه نوشته.
    بنظر من ظاهر ٢٠٦ اس دي واقعا افتضاحه و با برليانس ٣٣٠ قابل مقايسه نيست.
    خودرو هاي بي ام و در چين توسط كارخانه برليانس ساخته ميشه و وقتي بي ام و شركتي رو براي همكاري انتخاب ميكنه خودشو در بقيه فعاليت هاي شركت دخالت ميده تا با افت كيفيت و افت طراحي محسوس ايراد به كارخانه مادر وارد نباشه.
    از لحاظ فني فني و موتور و تعليق و نرمي و گيربكس به هيچ عنوان ٢٠٦نميتونه با برليانس رقابت كنه. چون كسي كه داره ماشين اتومات ميخره به فكر راحتي فقط و تو اين قيمت ها دنبال صفر تا صد نيست كه مهم باشه كي يك ثانيه زودتر شتاب ميگيره. در ٢٠٦ به لطف لگد هاي افتضاح گيربكس و اون فنر بندي مسخره كه تمام پستي و بلندي ها دقيقا به بدن منتقل ميشه هيج حس راحتي رو بهتون القا نميكنه. بقيه موارد هم بعضي از دوستان گفته بودن كه من دوباره نميگم

    1. سند این جمله کجاست؟ “وقتی بی ام و شرکتی رو برای همکاری انتخاب میکنه خودشو در بقیه فعالیت های شرکت دخالت میده”
      ضمنا عملکرد فقط 0 – 100 نیست، وقتی ماشینی 0 – 100 بهتری داره، یعنی تو مسافرت با خانواده هم عملکرد بهتری داره…و فرق 1.5 ثانیه تو صفر تا صد میتونه تفاوت سفر لذت بخش با سفر ازار دهنده باشه که ادم احساس میکنه ماشین همش تو فشار هست

    2. من با مهران موافقم. اصل مقایسه 206 و برلیانس برای اشخاصی که هر دو خودرو رو دارند مقایسه کلثوم با جسیکا ست… منظور مهران هم فکر کنم این نبوده که شتاب اصلا مهم نیست. منظور اینه که الان 206 تیپ 5 مثلا تویوتا یاریس رو از نظر شتاب میگیره. خوب که چی حالا؟!!! 206 ماشین خوبیه و یاریس ماشین بدیه؟! کسی که 110 میلیون میده یاریس میخره واقعا شتاب براش مهم نیست. اونی که 30 میلیون میره 206 میخره 80 میلیون روش موتور و رینگ و لاستیک . زنون و ضبط و باند میندازه مطمئنا نظرش با من یکی نیست. (البته منم اذعان میکنم که خانه داری کلثوم بهتر از جسیکا است یعنی شتابش بهتره !!!) من نمیدونم شما چند سالتونه ولی احتمالا جوان هستید و جویای سرعت که طبیعیه (البت من خودم هم 34 سالمه) ولی حق بدید که همه مثل شما فکر نکنند. تو اروپا همه در به در دنبال اسمارت با موتور 800 سی سی هستند. یا فولکس واگن پولو با موتور 1300. تو ایران همه دنبال موتور 3200 با توربوشارژر!!!! من برلیانس خریدم چون ماشینی میخواستم بر خلاف 206 باکیفیت باشه. نرم باشه. جادار تر باشه. و زیبا باشه که البته 206 هم زیباست. Need for Speed که نمیخواستم شرکت کنم!!!

        1. من از این تعجب میکنم گه چطور خودروی سال 1998 رو با خودروی سال 2015 مقایسه میکنید؟! خودرو یک وسیله کاملا تکنولوژیکی است. شما مگر میتونید مثلا تلویزیون مدل سال 1998 رو با تلویزیون مدل امسال مقایسه کنید؟ حالا فرض کنید اون مدل قدیمیه آلمانی باشه و این جدیده چینی! 206 عالی بود چون اول که اومد خودروی جدید اروپا بود. هیچ خودرویی تو تاریخ ایران به این صورت سریع وارد بازار ایران نشد. الان دارن با هزار تا دبدبه و کبکبه ساندروی 8 سال پیش رو تو ایران میزنند که تازه ساندرو خودش همینطوری از برلیانس و جک و 206 موجود نحیف تر و ضعیفتریه. نه مبدا درست و حسابی داره و نه کمپانی مادر درست درمونی و نه طراحی چشم نوازی و نه امکانات خوبی و به گفته چند نفر از دارندگانش نه کیفیت مناسبی. اساسا مقایسه هر خودرویی با خودروی دیگه باید تو بازه سالی 2 تا 3 سال انجام بشه. بیشتر از اون دیگه واقعا خیلی تقصیر ایران خودرو هم نیست. تقصیر گذشت روزگاره…

          1. آقای امین بد جور دل پری از ساندرو داری .جریان چیه؟ ماشین خیلی خوبیه . مورد دوم سال تولید ماشین حتما به این معنی نیست که اون ماشین تکنولوژی همون سال رو داره.خیلی ماشینها هستند مخصوصا چینیها که تولید مثلا سال 2015 هستند ولی از پلتفرم 15سال پیش میتسوبیشی و یا برندهای دیگه با افتخار استفاده کردن.شک نکن 206 حتی با قطعات متوسط برلیانس رو ناکار میکنه اگر قطعات اصلی داشته باشه که نور الا نور میشه اصلا برلیانس نمیتونه باهاش رقابت بکنه.نه در طراحی ,نه در زیبائی و نه در کارائی

  14. جالب بود آرش جان خوندیم و مستفیض شدیم! من هر دوش رو دارم به نظرم برلیانس خیلی خیلی بهتره… کلا رفتار 206 سوارها خیلی جالبه! تیبا فقط 4 میلیون از 206 ارزونتره ولی میگن 206 کجا و تیبا کجا!!!! برلیانس 16-17 میلیون از 206 گرونتره از نظرشون از 206 بدتر هم هست! لطف کنید رو هوا نظر ندید! مثل دوست معروفمون که میگه تو فلان نمیایشگاه فلان ماشین رو دیدم از همه نظر بررسی کردم خوب نیست!!!!

    1. استدلال شما واقعا مرا که شگفت زده کرده !!تیبا کجا 206 کجا پس چرا نمیگید 206 کجا برلیانس کجا؟!!!برای این گفته نمیشه که اگر همین مقاله را دقیق میخوندید متوجه میشدید.اگر این مقاله دنده6 روی هوا نوشته شده خوب ما هم روی هوا نظر میدیم .ولی اگر این مقاله رو یک کارشناس نوشته پس شما هستید که رو هوا نظر میدید.کاش بخاطر تبلیغ یه ماشین کنترل خودمون رو از دست ندیم و بی ادبانه حرف نزنیم.

      1. برلیانس 16-17 میلیون از 206 گرونتره. اصلا این دو ماشین رو چه به مقایسه با هم. 206 قیمتش به تیبا نزدیکه باید با اون مقایسه بشه. البته 206 صفر رو میگم. قبل از 89 انصافا ماشین خوبی بود. خداوکیلی برلیانس اگر هم قیمتش مثل 206 33-32 میلیون بود دیگه کسی 206 میخرید؟! این دو تا به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند. من به خدا هر دوشونو دارم برلیانس خیلی خیلی بهتره حالا اصلا نمیگم هم طراز ماشینهای روز دنیاست ولی از 206 و ال 90 و ساندرو خیلی خیلی بهتره… اینکه فکرشو بکنم بخوام جای برلیانس 206 صفر سوار شم برام کابوسه. برلیانس من تا همین امروز که 10 هزار تا رفته کوچکترین ایرادی نداشته. نه فنی و نه ساختاری… کلا عشق اینکه یه آرم فرانسوی بخوره جلوی ماشین خیلیها رو تو ایران کشته. حالا باطن ماشین و قطعاتش هر چی میخواد باشه. اون آرم پژوهه یا اون آرم رنو هه فقط بخوره روش… حالا قطعاتشو بدن جاده خاوران بسازند هم کفایت میکنه :))))) ماشین طراحی 20 سال پیش هم باشه عیبی نداره… اصلا مال داچیای رومانی هم باشه عیبی نداره… 206 صفر مدل 95 الان دقیقا مثل کتونی آدیداس تقلبیه که تو گمرک میفروشند. نه اون هیچیش مال پژو هست نه اون یکی هیچیش مال آدیداسه!!!! تنها فرقی که با هم دارند اینه که کتونی تقلبی قیمتش 10 درصد کتونی اصل هم نیست ولی برای 206 تقلبی باید 3 برابر قیمت اصلیشو تو فرانسه بدیم!!!!!!!!!!!! اینم از عجایب روزگاره واقعا!!!!!!!!…

  15. من الان 6 ماهه که 320 دنده ای دارم و بدون کوچکترین اغراق و فقط برای راهنمایی دوستانی که قصد خرید برلیانس رو دارند باید خیلی خلاصه بگم گیر بکس فوق العاده نرم و با کیفیته. موتور کشش متوسطی داره دقیقا همون چیزی که از موتور 1500 سی سی میشه انتظار داشت. اگر کسی بهتون گفت اندازه موتور 2000 قدرت داره دروغ میگه. تقریبا با موتور 206 تیپ 5 و 6 و ال 90 که 1600 هست در یک سطح هستند ولی به دلیل اینکه برلیانس حدود 200 کیلوگرم از اونها سنگینتره شتاب اولیه ضعیف تری در دنده 1 و 2 نسبت به 206 تیپ 5 و 6 و ال 90 دارهولی شتاب ثانویه یهتری در دنده 3 و 4 داره ولی در کل حسی که به شما میده اینه که قدرت مقدار ناچیزی کمتر از اونهاست با این حال در دنده 3 شتاب فوق العاده ای داره. کیفیت لاستیکها معمولی. کیفیت سیستم تهویه معمولی. کیفیت سانروف عالی. کیفیت صندلیها عالی ولی چون رنگ روشن هست حتما روکش میخواد. کیفیت متریال اطاق و داشبورد به نسبت 206 و ال 90 خیلی خیلی عالی و فوق العاده اصلا قابل مقایسه نیست. طراحی جلو داشبورد نسبت به 206 بهتره و نسبت به ال 90 اصلا قابل مقایسه نیست خیلی خیلی بهتره ولی نسبت به جک و لیفان ایکس 50 ضعیف تره ولی خوب همونطور که گفتم کیفیت مواد به کار رفته درش بهتر از جک و لیفان و 206 و ال 90 و ساندرو و… هست. کیفیت سپر جلو و عقب خودرو خیلی خیلی ضعیف و بد هست. خیلی شکننده است و چون دیاق زیر سپر نداره با کوچکترین ضربه ای میشکنه. به نظر من سپر پراید محکمتر از سپر برلیانس هست. کیفیت ضبط و باند فابریک به نظر من که افتضاح هست حالا یه سری از دوستان هم میگن خوبه ولی من رضایت ندارم. کیفیت رنگ خودرو عالی. کیفیت جزئیات ریز ادوات خودرو ضعیفه مثلا یک نمونه اینکه بندی که به تاقچه عقب خودرو وصل هست به راحتی و با یک مقدار فشار بار میبره. عایق بندی اطاق خوبه. نرمی خودرو عالیه. اصلا صدای اضافه و مزاحم نداره. داشبورد صدای اضافه نداره. فنر بندی به نظرم خوبه حالا زانتیا نیست ولی از 206 و ال 90 خیلی بهتره. نرمی و راحتی فرمان مثال زدنیه بسیار عالیه. مصرف بنزین زیاد نیست ولی جزو کم مصرفها هم نیست. به نظرم از 206 یه کم بیشتره. اون عددی که کمپانی میگه دروغه بیشتر مصرف میکنه. فکر کنم سیکل ترکیبی تو شهر و اتوبان حدود 9 هست. پدال گاز بعد از دور موتور خط قرمز زیر پاتون خالی میشه که موتور آسیب نبینه. یه سیستم ضد هرزگردی داره که نمیگذاره خیلی خوب تیک آف کنید. دنده رو روی دنده عقب که میگذارید ضبط قطع میشه که تمرکز کامل داشته باشید. سنسور ئنده عقبش عالیه حتی گربه رد بشه بوق میزنه. فضای سر و پای سرنشینان خیلی بهتر از 206 هست ولی به نظرم از ال 90 کمتره. صندوق بار 320 با اینکه هاچ بک هست تقریبا 2 برابر 206 هست. طراحی خودرو در نمای بیرون از روبرو فوق العاده است. نمای جانبی تعریفی نداره. نمای عقب در 320 عالیه ولی تو 330 اصلا زیبا نیست و ناشیانه انجام شده که البته اینا سلیقه ایه. رودریها رنگ کرم داره که خیلی بده زود کثیف میشه. دو رنگ بودن اطاق خیلی زیباست. در رو که با ریموت باز و بسته میکنید یه صدای باز و بسته شدن مکانیکی مصنوعی از بلندگوها میاد که حس خیلی خوبی داره جالبه خیلی. تنظیم برقی آینه های جانبی به اندازه 206 خوش دست نیست. تنظیم سیستم تهویه هوا به اندازه 206 تیپ 6 خوش دست و تمام اتوماتیک نیست. تو مسافرت خیلی خیلی راحت بودم اصلا کمردرد و پادرد و اینا نداشتم ارگونومی سرنشینان عالی بود.
    در کل باید بگم خودرییه با قدرت متوسط و نرمی و راحتی عالی. فرمان و گیربکس فوق العاده نرم. سپر شکننده و ضعیف و ایمنی مبهم. کیفیت اطاق و داشبورد بسیار بسیار بالا ولی کیفیت فنی و موتوری مبهم. این دو مورد کیفیت فنی موتوری و ابهام در ایمنی خودرو اگر در آینده حل بشه و جوابش مثبت باشه به نظرم بسیار خودروی ارزشمندی هست. من در کل از خریدش راضیم.

    1. سلام
      در مورد ایمنی مبهم که فرمودید یک بار دیدم سپهر جان در جواب یکی از دوستان گفته بود شرایط ایمنی برلیانس اچ 230 از اچ 330 بهتره و در تست ها بهتر عمل کرده میشه ازشون کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه بهمون بدن و اگه لینکی در اختیارشون هست اینجا قرار بدن تا مشاهده کنیم

      1. ببخشید اون بالا منظورم این بود میشه ازشون خواهش کنیم اما متاسفانه کلمه رو جا انداختم

        1. ممنونم سپهر جان این تست مربوط به سال 2013 بوده؟ اخه من شنیدم تست های تصادف در سی انکپ بعد از سال 2012 قدری سختگیرانه تر شدن ایا همچین چیزی صحت داره؟

  16. سلام
    متاسفم براي افرادي كه گول حرف هاي افراد بي اطلاع رو ميخورن.
    206 بد به گفته شما ال 90 ضايع به گفته شما بريد چيني بخريد سورن نخريد شما حتما درست ميگيد حتما ايمني چيني ها با سه برابر قيمت از پرايد جلوتره ديگه چيكار داريد به مردم شما خوبيد و با اطلاع.
    مطمئنم ميون شما هايي كه اينقدر راحت راجب بد بودن 206 و بقيه محصولات داخلي بد ميگيد حتي به عمرتون يك بار شمع ماشينتون رو خودتون باز نكرديد يا افرادي كه انقدر تخصصي نظر ميديد نميدونين پوسته گيربكس چند تا پيچ ميخوره كه اينقدر راحت راجب بد بودن گيربكس 206 نظر ميديد. در آخر ببخشيد كه به روتون آوردم كه شما فقط در گفتار اطلاعاتتون خوبه نه دست به آچارتون. يروز يه دكتري توي شبكه چهار ميگفت عده اي از مردم اطلاعات پزشكي خودشون رو از روزنامه ها كسب ميكنن و نگران بود كه روزنامه ها اطلاعات اشتباهي به مردم ندن.
    خواهشن بجاي اينكه حمله كنين بگيد من دارم از داخلي ها دفاع ميكنم بجاي اينكه بگيد لازم نيست بدونين گيربكس چند تا پيچ داره تا برتري يا بديهاش رو بدونين يكم تفكر كنين. التماس تفكر.

    1. مطمئن باشید در وب سایت دنده 6 هیچ گونه اطلاعات فنی و تخصصی اشتباهی به مخاطبان ارائه نمی شه..

      1. مجددا سلام از مطالب شما بنده هم سود ميبرم و هر زمان كه موقعيتش پيش مياد سري به سايت شما ميزنم. ولي به شدت مخالف طرفداري ها و انتشار بعضي مطالب هستم بخصوص در مورد خودروهاي ببخشيد ماكت هاي چيني. امروز هم يك مطلب غير قابل باور از ام وي ام جديد خوندم و تعريف از اين محصول ام وي ام، نمي دونم قصد شما از ارئه چنين مطلبي چي بوده. در هر حال من از اين سايت خيلي سود بردم توقع بيشتر از اين منفي رو داشتم چون خيلي تند نوشتم ولي درست.امید به پخش منظم مسابقات اتومبیل رانی از شبکه 3 اين مطلبي بود كه امروز مجددا خوندم و 206 رو ديدم ولي برليانس رو نديدم شايد اطلاعات راننده ها و تيم هاي رالي اونقدر خوب نيست كه از برند هاي چيني استفاده كنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ميدونم ممكنه مشكلاتي براتون پيش بياد ولي شما به عنوان يك اطلاع رسان بايد شجاعت رك گويي داشته باشيد و از مردم در برابر خطر هدر رفت سرمايه مالي و جانيشان در مقابل محصولات چين دفاع كنيد. راستي براي اينكه سوء تفاهم نشه بنده تا بحال 206 براي خودم نداشتم و 9 خودرو را تجربه كردم فني هستم ولي بيشتر شجاعت دست گرفتن آچار دارم تا توانايي فني. چيني ها هم شجاعت و اطمينان از فروش دارن كه ميان ايران براي فروش. حالا كه گفتين مطمئن شدم كه مطمئن باشید در وب سایت دنده 6 هیچ گونه اطلاعات فنی و تخصصی اشتباهی به مخاطبان ارائه نمی شه.. چقدر خوبه كه شما هم به اطلاعاتي كه ارائه ميديد اينقدر اطمينان داريد و خودتون به خودتون نمره اطمينان داديد.

        1. سلام مطلبي كه در مورد MVM 110 خونده بودم منو عصباني كرده بود ولي متوجه شدم كه تبليغاتي بوده بشما حق ميدم كه تبليغات داشته باشيد ولي مردم چيني نخريد هر چي كه باشه فرقي نداره تروخدا دودش جز چشم شما تو چشم ديگرانم ميره از چندين نظر مثل امنيت ديگران مثل واردات اجناس چيني بيشتر مثل سه نقطه. ممنون

  17. سلام . ایا راه حلی برای کثیف نشدن رنگ روشن داخل ماشین وجود داره؟یا بعدا اون رو با چه چیزی می توان تمیز کرد ؟

  18. با سلام خدمت تمامی دوستان…بنظر من بهترین مرجع واسه کسب اطلاعات از چیزی نظرات صادقانه کابران هستش که البته تا حدی به سلیقه هم بستگی داره…اما خداییش تو رنج 40 تا 50 واقعا تصمیم گرفتن سخته…که پول کمی هم نیست….یا باید داخلی قدیمی بی کیفیت بخری یا باید چینی با خدمات ضعیف پس از فروش و با قطعات گرووون!!!
    خدا باعث و بانی شو …..والا خیلی تو حق مردم اجحاف میشه.مسولین ما نه به فکر جان مردم هستن…نه مالشون….

  19. سلام اقایون من نه طرفدار پژو یا رنو یا سیتروئن نیسم نه طرفدار چینی فقط من خودم زانتیا دارم خسته شدم همش تو تعمیرگاهم راستیتش 206 سمند سیلو غیره داشتم خسته شدم از قیافشون چقدر 206 ببینم حالم بهم خورد دیگه دنبال یه ماشینه خوب تا رنج 50 تومن هستم خواهشا منصفانه نظر بدین برام شتاب مهم نیست چون میدونم هیچ کدوم شتاب قدرت زانتیارو ندارن یه ماشین خانوادگی میخوام که با خیال راحت برم سفر خراب نشه تقزیبا نرمی زانتیا و مصرف کم داشته باشه نظرم بین x50 و برلیانس h 320 موندم کسی نظری داره ممنون میشم

    1. هیچ کدوم زیادبه درد سفر نمیخورن ..برلیانس فعلا مشکل لوازم داره، ایکس 50 هم بیشتر ماشین توی شهر هست ، توی این رنج فقط ساندرو به دلیل قطعات یدکی مشترک با ال 90 و هماهنگی موتور و گیربکس تا حدی کابرد خارج شهری داره… در اینده احتمالا وضعیت دانگ فنگ اچ 30 هم به دلیل اشتراک با 206 و نرمی عجیب و غریب سیستم تعلیق بد نخواهد بود…(هرچند ایمنی دانگ فنگ از ساندرو کمتر هست)

    2. من ساندرو استپ وی و برلیانس دارم. به نظر من برای مسافرت و ماشین خانوادگی برلیانس خیلی خیلی بهتره. ساندرو خیلی خودروی خشک و ناراحتیه. 2 ساعت بشینی توش کمرت صاف نمیشه. برلیانس خودروی خیلی نرمیه. در مورد ایکس 50 هم اطلاعاتی ندارم. من فقط خودرویی که داشتم یا دارم رو در موردش نظر میدم.

    3. با سلام
      سراغ خانواده لیفان نرید که ناگفته پیداست که چه محصولی هست. همین 330 برلیانس و انتخاب کنید، خوب برونید، و ازش توقع ماشین ریس و نداشته باشید به راحتی و بی دردسر پنج سال بی خرج وسیله زیر پاتون خواهد بود.اتومات بگیرید که از دستی بهتر هم هست.فقط از تعویض به موقع روغن گیربکس غافل نشید .

    4. سلام
      من یه برلیانس h320 اتومات دارم .
      شک نکن ، به تبلیغات منفی هم که میشه توجه نکن خیلی ماشین خوبیه .
      من خودم با تردید خریدم . ولی الان خیلی راضی هستم .

  20. من با برلیانس رانندگی نکردم ولی 206 تیپ 2 و 3 رو برای مدت طولانی داشتم. از نظر طراحی داخلی و کیفیت قطعات داخلی خودرو واقعا 206 خیلی بهتره. برلیانس با اینکه ماشین جدیدتریه ولی واقعا طراحی داخلش تکراری و مثله خیلی از ماشین های چینی دیگه اس.

  21. مدل اکثر ایرانیا اینطوریه که فقط نگاه میکنن به دهان بقیه ببینن چی میگن بعد میان جوری بیانش میکنن که انگار خودشون 100 بار تجربه کردن.که آره مثلا ماشین چینی آشغاله … مسلمونا خوب وقتی پشت برلیانس ننشستید چرا نظر کارشناسی میدید ؟ اقتصاد دنیارو چین داره میگردونه دوستان کارشناس ! چین قطب اقتصاد دنیاس بعد میگید چین آشغاله ؟ همه کارشناسن ماشالا.. شمای ایرانی که میای میگی چین آشغاله داری به جای اینکه اون ایرانیایی که میرن آشغالای چینو میارن اینجا میفروشنو با خوده چینیا قاطی می کنی دوست عزیز.. چین اگه آشغال بود آیفون یتیم نبود که خودش تولید کنه گوشیشو .. یا BMW انقد خودشو خار نمی کرد که بره بده کارخونه برلیانس ماشیناشو مونتاژ کنه.. وقتی کشور غنی مثل ایران هنوز مسئولینش خودروی 20 سال پیش رو در 100 مدل مختلف میدن دست مردم و شیشه بالا بر برقی رو آپشن حساب می کنن من افتخار میکنم پشت ماشین چینی بشینم.. شما به جای اینکه ماشین چینی رو تحریم کنید و نخرید باید ایران خودرو و سایپا رو تحریم کنید دوستای گرامی که این 2 غول تو خالیه صنعت خودرو به خودشون بیان و این لگن هارو از سطح کشور جمع کنن و بروز بشن…. هدفو اشتباه گرفتین.. دوست عزیزی که میگی 206 لاستیکش می ارزه به ماشین چینی بهتره بری یکم تحقیق کنی.. خودم 4 سال پیش 206 خریدم از درب نمایندگی تحویل گرفتم زوزه میکشید رفتم تعمیرگاه 27 روز ماشین خوابید ماشین صفر کیلومتر می خواستن موتور تعویض کنن .. دادمش رفت پرشیا گرفتم گیربکسش پدرمو در اورد… الان 1 ساله برلیانس دارم ماشین آخ نگفته.. فقط رفته واسه سرویس دوره ای.. 1 ماه پیش 2 قطره روغن ازش ریخت اونم بردم نمایندگی مرکزی کارشناسای چینی که برای بازدید دوره ای میان ایران اومدن عیب یابی کردن ماشین 1 روزه درست شد. همچین تعهدی رو فقط میشه به پارس خودرو نسبت داد و حیف که این کارخونه رفت زیردست سایپا.. . نرمیو راحتیه این ماشینو شخصا ترجیح میدم به آشغالایی با طراحی 20 سال پیش که ایران خودرو بهشون افتخار میکنه.. فقط 1 ضعف بزرگ داره اونم کمبود قطعاتشه که اگه فروشش بالاتر بره اونا هم تامین میشه.. بیایم به جای تفکر کودکانه یکم بالغ باشیم. آیندمون بهتر میشه//

  22. سلام به همه دوستان.
    من هر دو خودرو 206 و320را استفاده کردم وبه نظر بنده برلیانس به این قیمت نمی ارزد و206 روی هم رفته مناسب تر است.

  23. کاربر ali به اقتصاد چین اشاره و مدعی شد که بخاطر اقتصاد این کشور چند ملیارد نفری میتونه در زمینه خودرو هم خوب عمل کنه متاسفانه دلیل و برهان های شما کاملا غلط هسن و به یک باور اشتباه رسیدی کشور چین درسته که بسیاری از تولیدات در دست داره و بخاطر نیروی کار ارزان باعث شده که اجناس و کالاهای وسیعی تولید کنه اما این بدان معنا نیست که در زمینه خودرو یکه تازی کنه همانطور که میدونید کشور کوچک آلمان و سوئد و حتی ایتالیا در زمینه خودرو پیشتاز هستند ولی تولیدات صنعتی گسترده ای مثل چین ندارند بذارید یک نکته را روشن کنم بسیاری از شرکت ها در چین کارخانه رارند از جمله فولوکس و شورولت و تویوتا هیوندای ولوو اما در یک مقاله رده بندی کیفیت و مشکلات که دوسال پیش اگه اشتباه نکنم در همین سایت منتشر شد به رقم برند بودن محصولات اما بخاطر تولید و مونتاژ در چین مشتریان از برخی جهات در این خودرو اعلام شکایت کرده بودند مثلا در بخش ورود آب به داخل خودرو فولوکس جتا و یا صدای زوزه گیربکس و در مورد شورولت ریپ زدن های گاه و بیگاه کروز این مشکلات ناشی از کیفیت ساخت در چین بود و درسایر تولیدات این خودروسازان در کشور اصلی این مشکلات مشاهده نشده بود پس بین کالای تحت لیسانس و اصلی تفاوت وجود داره

  24. باسلام خدمت همه دوستان..
    همه جا خونده بودم برلیانسو با جک مقایسه کنن ولی اینجا قضیه خیلی باحاله…
    عزیزان بنده اولین ماشینم پراید بود و ماشین دومم یه 206سفید خوشگل صفر مد 90..که خودم و مخصوصا خانومم به لحاظ قیافه عاشقش بودیم . ولی من از خشک بودنش.و صداهای در و پیکر عقبش و کمی جاش توی سال دوم کلافه شده بودم وتصمیم جدی گرفتم که با یه ال90زشت محکمه نرمه پرشتاب عوضش کنم..ولی چون ماشینو به اسم خانومم زده بودم و اصولا ال90 واسه خانوما یه بی ریخت به تمام معناست موفق به این تعویض نشدم هرچند که هرزگاهی خودمم نیز قبول کردم که خوب شد این تعوض ماشینو انجام ندادم.چون واقعا خوشگلی ماشین خیلی مهمه..تا اینکه بعد از دقیقا5سال 206داری.بالاخره امسال (95/4/1)برلیانس نوک مدادی صدفیه اچ330 اوتوماتم رو که 94/12ثبت نام کرده بودم تحویل گرفتم..یعنی خداییش این ماشینو نباید با 206مقایسه کرد..نرمی این کجا وان کجا..فرمونش وحشتناک ادمو اسیر خودش میکنه..کمی صداش و طراحی نسبتا قابل قبولش واقعا ادمو ازبابت خرید این خوودرو راضی میکنه..بخدا شاید چین اشغال تولید میکرده ولی این ماشین تو رنج خودش واقعا تحسین برانگیزه..من بخاطر شغلم بصورت نوبتی باید هفته ای یک یا دوبار همکارمو که 4نفر هستن ببرم محل کارم که 80کیلومتر راهشه..بالاتفاق همشون از ماشینم راضیند و قبولش دارند .ضمن اینکه یکی از همکارام جک 5داره که تو نوبت اونم با ماشین جک میام. که بازم همه همکارام حتی خود همکاره جک دارم برتری ماشین منو به جک تایید میکنن..بابا ما که 206 داشتیم اصلن این ماشینو با206مقایسه نمیکنیم خواهشا اونایی که برلیانس ندارن بی جهت نظر منفی درباره برلیانس ندن که واقعا دور از انصافه…206فروختم پسر داییم که یه هفته پیش رفته بود لاستیک کره ای به پیشنهاد خودم واسه نرمتر شدنش انداخته بود ازم خواست سوارش بشم ونظرمو بگم راستشو بخاین کلا نتونستم با 206ی که یه 5 سال دست خودم بود ارتباط خاصی پیدا کنم انگار اصلن این ماشینو نداشتم ….واین همش بخاطر 3ماهیه که سوار برلیانس شده بودم..دعا میکنم این ماشین چینی که خیلی اینروزا دارم باهاش حال میکنمو ازش راضیم تااخرش همینجوری واسم کارکنه..درکل 95%اونایی که این ماشینو دارن راضیند و مهم همینه …واقعا کافیه فقط 50متر باین ماشین رانندگی کنی بعد بیا نظر بدی..چون من اول این ماشینو سوار شدم و بعد گرفتمش.. خدارو شکر(اگه باز یه عده بی انصاف نباشن بگن لیاقتت همون اشغال چینییه)..ضمنامن توانایی خرید ماشین گرونتر از اینو تو مایه های جیلی و مگان2000 رو هم داشتم..ولی سر سوزنی از انتخابم پشیمون نیستم…..
    (هر ماشینی زیر پاتونه موفق باشین و چرخش واستون بی خطر بچرخه.درست رانندگی کنین حتی با پرایدم ایشالاواستون اتفاق نمی افته)

    1. آقا دمت گرم. کار بسیار خوبی کردی سراغ ال90 نرفتی. من 6ماهه ام وی ام 530 رو فروختم رفتم ال90 خریدم . هم سواری بسیار خشک و خسته کننده ای داره و هم دیگه دارم افسردگی میگیرم از دیدن داخلش. در کل یه چرخ ام وی ام چینی می ارزه به صدتا ال90. اونایی که میگن ال90 خیلی عالیه حتما از بشت براید نشستن تو ال90 کلی هم حال کردن که ماشین فرانسوی سوارن.

  25. سلام خدمت دوستان میلاد وراهول نظرات شما محترم هستن اما دیگه خیلی بچه گانه هست و دروغه هدف از تندر یه خودرو اقتصادی و تجهیزات کم بوده تا با قیمت متوسط به پایان برسه چون اگه قرار برلوکس بودنش میشد قیمت بالای 100 میلیون داشت اما اصلاا خشک نیست بلکه خیلی نرم و بی صداو پر قدرت هست در کل هیچ ماشینی تو رده خودش نتونسته تو شتاب وگیربکس و باطن ازش پیش بره من خودم وی 8 و ام وی ام 530 وتندر سوار شدم درسته ماشین های دیگه مثل دنا .برلیانس ولیفان و.. داشبوردو امکانات بیشتروبهتر دارن اما از نظر باطنی پیش تندر سوسک میشن ودر مورد بلیانس هم باید بگم ماشین خیلی مرخرفی هست موتورش اون قدر ضعیف و بیکیفیت هست توسربالایی داره خفه میشه ومیترکه اما 206 با این که بیکیفیت وچینی شده اما خیلی بهتر از اون خنگ چینی هست کلااا تندر برای کسانی که برای پز دادن و جلب توجه میخرن جواب نمیده چون اکثر دوستان عقده این کارو دارن اما اینم بودنن که تندر اولین و باکیفیت ترین خودرو داخلی هست که رو دستش نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا