اخبار خارجیاسلایدر

بهترین هایپرکارهای تاریخ

در قسمت قبلی این مطلب، به بهترین هایپرکارهای تاریخ از سال ۱۹۸۶ تا سال ۲۰۱۰ پرداختیم و در این قسمت سراغ بهترین‌هایی خواهیم رفت که از سال ۲۰۱۱ تا به امروز ساخته شده‌اند.

آستون‌مارتین One-77 سال ۲۰۱۱

به گزارش دنده 6 – One-77 با پیشرانهٔ ۷.۳ لیتری V12 با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و شاسی مونوکوک فیبر کربنی، خودروی واقعاً سریعی بود. این ماشین ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید و می‌توانست به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از این هایپرکار بریتانیایی تنها ۷۷ دستگاه ساخته شد که هرکدام ۱.۲ میلیون یورو قیمت داشتند.

کونیگزگ آگرا سال ۲۰۱۱

اولین نسخهٔ آگرا که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، با پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ۹۴۰ اسب بخاری، مشخصات بسیار چشمگیری داشت اما کونیگزگ طی سال‌های بعد همه‌چیز را افزایش داد و آگرا R با ۱۱۴۰ اسب بخار، آگرا RS با ۱۱۶۰ اسب بخار و آگرا One:1 با ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت را معرفی کرد. آگرا RS در نوامبر ۲۰۱۷ به سرعت ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت دست یافت و برای چند سال رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را در اختیار داشت.

پاگانی هوآیرا سال ۲۰۱۲

شاید ساخت هایپرکاری جذاب‌تر و سریع‌تر از زوندا غیرممکن به نظر می‌رسید اما پاگانی با هوآیرا این کار را انجام داد. این خودرو در تعداد محدودی ساخته شد زیرا مرسدس فقط صد پیشرانهٔ V12 در اختیار پاگانی قرار داد. بااین‌حال، نسخه‌های ویژهٔ زیادی از این هایپرکار ساخته شد. اولین نسخهٔ هوآیرا ۷۳۰ اسب بخار قدرت داشت اما این رقم در نسخه‌های بعدی افزایش یافت و در مدل کودالونگا به ۸۴۰ اسب بخار رسید. در سال ۲۰۲۲ هم یوتوپیا با ۸۶۴ اسب بخار قدرت جایگزین هوآیرا شد.

فراری لافراری سال ۲۰۱۳

همه فکر می‌کردیم فراری برای بهبود انزو کار سختی در پیش دارد اما مردان مارانلو با ساخت لافراری نشان دادند که همیشه توان ساخت هایپرکار بهتری را دارند. این خودرو با قوای محرکهٔ V12 هیبریدی ارائه شد که ۹۵۰ اسب بخار قدرت داشت و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کرد. از لافراری تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته شد.

مک‌لارن P1 سال ۲۰۱۳

P1 هیبریدی هرچند هایپرکار فوق‌العاده چشمگیری بود اما از بسیار جهات با F1 افسانه‌ای دو دهه قبل قابل قیاس نبود. این خودرو به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی مجهز بود که ۷۲۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. حداکثر سرعت P1 برابر با ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود و تنها ۳۷۵ دستگاه از آن ساخته شد.

پورشه ۹۱۸ سال ۲۰۱۳

۹۱۸ به‌عنوان جانشین کاررا GT، خودرویی بود که تثلیث مقدس هایپرکارهای هیبریدی دههٔ ۲۰۱۰ را تکمیل کرد. هرچند پورشه با ۸۷۵ اسب بخار قدرت از رقبای خود ضعیف‌تر بود و وزن سنگین‌تری هم داشت اما به لطف پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی و موتورهای الکتریکی، هایپرکار بسیار سریعی بود و می‌توانست به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

بوگاتی شیرون سال ۲۰۱۶

ساخت جانشینی برای ویرون هرگز آسان نبود اما شیرون به‌واقع جانشین شایسته‌ای برای سلف افسانه‌ای خود محسوب می‌شد. این خودرو از همان نیروگاه W16 استفاده می‌کرد که حالا قدرت آن به ۱۵۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده بود. هرچند سرعت شیرون روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده بود اما در سال ۲۰۱۹ یک نسخهٔ سوپراسپرت آن در پیست آزمایشی فولکس‌واگن توانست به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

کونیگزگ رگرا سال ۲۰۱۶

گام بعدی کونیگزگ در دنیای هایپرکارها پس از آگرا، مدل هیبریدی رگرا بود. قوای محرکهٔ فوق‌العادهٔ این خودرو ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. به لطف این نیروی عظیم، رگرا سال گذشته رکورد سریع‌ترین خودرو در شتاب صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت را شکست. حداکثر سرعت این خودرو ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت است و تنها ۸۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

مک‌لارن سنا سال ۲۰۱۸

این هایپرکار که در دسامبر ۲۰۱۷ رونمایی شد، برای ادای احترام به آیرتون سنا، اسطورهٔ برزیلی فقید فرمول یک که هر سه قهرمانی خود را با مک‌لارن به دست آورد، سنا نام گرفت. هرچند این خودرو بر اساس ۷۲۰S ساخته شده بود اما قدرت پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن به ۸۰۰ اسب بخار افرایش پیدا کرد و ۲۴۰ کیلوگرم هم وزن کمتری داشت. به لطف این ترکیب مهلک، سنا رکورد بسیاری از پیست‌های جهان را در زمان خود شکست.

آستون‌مارتین والکری سال ۲۰۲۰

والکری یکی از شاهکارهای بی‌نظیر دنیای هایپرکارها محسوب می‌شود. نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی این خودرو که ساخت کاسورث است، به‌تنهایی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با سیستم هیبریدی ساخت ریمک تقویت می‌شود. از والکری تنها ۱۵۰ دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام ۳.۲ میلیون دلار قیمت دارند و همگی فروخته شده‌اند.

مک‌لارن اسپیدتیل سال ۲۰۲۰

همان‌طور که گفته شد، P1 جایگزین F1 محسوب نمی‌شد و مک‌لارن در سال ۲۰۱۸ جانشین رسمی آن هایپرکار افسانه‌ای دههٔ ۹۰ را با نام اسپیدتیل رونمایی کرد. این خودرو مثل F1 هایپرکاری سه‌نفره است و تنها ۱۰۶ دستگاه از آن ساخته می‌شود که مطابق با تعداد تولید F1 است. اسپیدتیل از قوای محرکهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی استفاده می‌کند که در کنار آیرودینامیک فوق‌العاده امکان رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

هنسی ونوم سال ۲۰۲۰

ونوم F5 اولین بار در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان جانشین هایپرکار رکوردشکن ونوم GT معرفی شد. برخلاف بسیاری از رقبا، هنسی سراغ هیبریداسیون نرفته و F5 از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربوی معمولی استفاده می‌کند که بیش از ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد. هنسی قصد دارد با این هایپرکار به سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و رکورد بوگاتی شیرون سوپراسپرت را بشکند. از F5 مجموعاً ۲۴ دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام ۲ میلیون دلار قیمت دارند.

زینگر ۲۱C سال ۲۰۲۱

شرکت آمریکای کوچک زینگر با رونمایی از هایپرکار ۲۱C توجهات زیادی را به خود جلب کرد. ویژگی منحصربه‌فرد این خودرو پیشرانهٔ جذاب ۲.۸۸ لیتری V8 توئین توربو است که تا ۱۱ هزار rpm دور می‌گیرد و با کمک دو موتور الکتریکی ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برخلاف بسیاری از هایپرکارهای ناشناخته، زینگر صرفاً یک نمونهٔ نمایشی نیست و توانست رکورد پیست‌هایی مثل پیست فرمول یک آمریکا را بشکند.

مرسدس AMG One سال ۲۰۲۲

مرسدس با AMG One چالش بسیار سختی را پیش روی خود قرار داد زیرا آلمانی‌ها تصمیم گرفتند پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 توربوشارژ فرمول یک را با این هایپرکار به جاده‌ها بیاورند. بااین‌حال، مرسدس نهایتاً از پس این چالش برآمد و نسخهٔ تولیدی One در ژوئن ۲۰۲۲ معرفی شد. در این هایپرکار خارق‌العاده، پیشرانهٔ فرمول یکی که از خودروی مسابقه‌ای لوئیس همیلتون گرفته شده با چهار موتور الکتریکی همراه است که مجموعاً ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

گوردون موری T.50 سال ۲۰۲۲

گوردون موری که یکی از عناصر اصلی در توسعهٔ مک‌لارن F1 بود، اسپیدتیل را جانشین مناسبی برای این خودرو نمی‌دانست و به همین دلیل خودش برای ساخت جانشین شایستهٔ F1 دست‌به‌کار شد. او که از بسیاری از هایپرکارهای امروزی خصوصاً نمونه‌های هیبریدی به دلیل وزن بالا گلایه می‌کند، هایپرکار خود بنام T.50 را تا حد امکان سبک و خالص ساخته است. در سینهٔ این ماشین هم یک موتور ۳.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث قرار گرفته است که ۶۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا