اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

بیشتر خودروسازان جهان، حریم خصوصی افراد را رعایت نمی‌کنند!

خودروها، رایانه‌هایی روی چهار چرخ!

خودروهای امروزی مانند رایانه‌های روی چرخ هستند که دسترسی به برنامه‌ها، سرگرمی‌ها و حتی اینترنت را فراهم می‌کنند. مانند بسیاری از فناوری‌های هوشمند، وسایل نقلیه مدرن توانایی جمع‌آوری اطلاعات در مورد کارهایی که مردم انجام می‌دهند و جایی که با خودروهایشان می‌روند را دارند. اما یک مطالعه جدید از بنیاد موزیلا نشان می‌دهد که خودروسازان هنگام حفظ حریم خصوصی آن داده‌ها، محافظت کمی را انجام می‌دهند.

این گروه غیرانتفاعی اخیراً مجموعه‌ای از مقالات را در مورد داده‌های شخصی و حریم خصوصی در اتومبیل‌ها منتشر کرده است. این نهاد بر روی ۲۵ برند تحقیق کرده که همه آنها برچسب هشدار را به نام Privacy Not Included دریافت کردند. این هشدار به این معنی است که خودروسازان کار ضعیفی در مدیریت داده‌ها و تامین امنیت انجام دادند. در واقع، موزیلا دریافت که خودروها به عنوان بدترین دسته از محصولاتی که تا به حال بررسی کرده است، رتبه بندی می‌شوند.

بر اساس این مطالعه، همه برندهای خودروی مورد بررسی، داده‌های شخصی بیش از حدی را جمع آوری می‌کنند. علاوه بر اطلاعات مورد نیاز برای راه اندازی یک وسیله نقلیه، جزئیاتی در مورد نحوه استفاده افراد از وسایل نقلیه خود، سرعت رانندگی آنها، جایی که می‌روند و سایر نکات مهم در حال جمع آوری، ذکر شده است.

شرکت‌های خودروسازی همچنین اطلاعات را از طریق سرویس‌های متصل مورد استفاده در خودرو، از جمله منابع شخص ثالث، از شرکت‌هایی مانند Google ،Meta، یا Sirius XM دریافت می‌کنند.

اشتراک‌گذاری با مقامات دولتی!

این مطالعه نشان داد که ۸۴ درصد از شرکت‌های خودروسازی داده‌های مشتریان را به اشخاص ثالث از جمله ارائه‌دهندگان خدمات، کارگزاران داده و سایر مشاغل به اشتراک می‌گذارند یا می‌فروشند. علاوه بر این، ۵۶ درصد از خودروسازان می‌گویند که در پاسخ به دستورات دادگاه، حکم‌ها یا درخواست‌های غیررسمی، اطلاعات خود را با مقامات دولتی یا مجری قانون به اشتراک می‌گذارند.

بنیاد موزیلا به این نتیجه رسید که اکثر شرکت‌های خودروسازی، کنترل کمی بر روی داده‌های شخصی یا بدون کنترل دارند. ۹۲ درصد از شرکت های مورد بررسی ظاهراً اجازه نمی‌دهند یا حذف اطلاعات شخصی خود را برای افراد بسیار دشوار می‌کنند.

رنو و داچیا به‌عنوان دو خودروساز استثناء فهرست شده‌اند، اگرچه این مطالعه نشان می‌دهد که این دو برند تحت حیطه قوانین حفاظت از داده‌های عمومی اروپا (GDPR) قرار دارند.
بنیاد موزیلا بیش از ۶۰۰ ساعت را صرف تحقیق در مورد شیوه‌های حفظ حریم خصوصی برندهای خودرو کرد و نتوانست تصویر کاملی از نحوه استفاده یا اشتراک گذاری داده‌های مصرف کننده را تعیین کند. همچنین در نظرسنجی خود با تمام شرکت‌های خودروسازی تماس گرفت، اما فقط از فورد، هوندا و مرسدس بنز پاسخ‌هایی دریافت کرد که ظاهراً این شرکت‌ها هنوز به همه سؤالات پاسخ ندادند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا