اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

بی ام و XM لیبل، خودروی ایمنی مسابقات موتو جی پی شد

قوی‌ترین خودروی تولیدی تاریخ بی ام و

بیش از یک سال از زمانی که بی ام و XM را به عنوان اولین مدل اختصاصی M خود پس از M۱ افسانه‌ای از اواخر دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ رونمایی کرد، می‌گذرد. پس از اولین نمایش جهانی خود، این شاسی بلند پلاگین هیبریدی دو نسخه دیگر دریافت کرد: نسخه XM ۵۰e با پیشرانه شش سیلندر خطی برای بازارهای منتخب و نسخه لیبل رد.

به شکلی عجیب، این برند باواریایی متعاقباً تصمیم گرفته تا قسمت “قرمز” نام خود را حذف کند!

XM لیبل اولین حضور خود را آوریل گذشته در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ جشن گرفت و اکنون با تبدیل شدن به یک خودروی ایمنی MotoGP برای فصل ۲۰۲۴ ظاهر جدیدی به خود گرفته است. در مقایسه با خودروی استاندارد، یک اسپلیتر جلویی زیبا، یک نوار نوری روی سقف و چراغ‌های LED چشمک زن اضافی در سپر جلو دارد.

در داخل، یک جفت صندلی Recaro در جلو، کنترل‌های اضافی برای چراغ‌های جدید و یک کپسول آتش نشانی در صورت بروز مشکلی وحشتناک وجود دارد.

حضور ۲۵ ساله در مسابقات MotoGP 

خودروی ایمنی XM Label در فینال فصل MotoGP ۲۰۲۳ در والنسیا ارائه شد. این خودروساز آلمانی به مدت ۲۵ سال تامین کننده “خودروی رسمی MotoGP” بوده است.

لیبل XM با طراحی وحشیانه، بدنه SUV عظیم و وزن بسیار سنگین نزدیک به ۶۰۰۰ پوند (بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم)، بسیار متمایز از سایر محصولات بی ام و به نظر می‌رسد. موتور ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو و موتور الکتریکی با هم برای خروجی ترکیبی ۷۳۸ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر همکاری می‌کنند. با این مشخصات، XM لیبل لقب قوی‌ترین خودروی تولیدی BMW تا کنون را یدک می‌کشد.

این گران‌ترین مدل بی‌ ام‌ و است که می‌توان در ایالات متحده خریداری کرد و قبل از اعمال آپشن‌ها، از ۱۸۵ هزار دلار به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا