اخباراخبار خارجیاسلایدر

بی وای دی در جایگاه چهارم پرفروش ترین خودروسازان جهان

لیست پرفروش ترین خودروسازان جهان طی ماه آگوست ۲۰۲۳ منتشر شد که طبق آن بی وای دی در جایگاه چهارم قرار گرفت. این دستاورد از پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو چین حکایت دارد.

 

به گزارش دنده 6 – آمارهای منتشر شده از میزان فروش خودروسازان در سراسر جهان نشان می‌دهد شرکت بی وای دی چین توانسته در جایگاه چهارم لیست پرفروش ترین خودروسازان جهان طی ماه آگوست ۲۰۲۳ قرار بگیرد. علاوه بر این‌که آمارها از نزدیک شدن بی وای دی به هوندا، فولکس واگن و تویوتا حکایت دارند، به‌خوبی میزان پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو چین را نیز نشان می‌دهند.

جایگاه بی وای دی در پرفروش ترین خودروسازان جهان

طبق آمارها، میزان فروش خودروسازان در ۳۷ بازار بزرگ جهان طی ماه آگوست ۲۰۲۳ به ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو رسیده و برندهای تویوتا، فولکس واگن، هوندا، بی وای دی، هیوندای، فورد، شورولت، سوزوکی، کیا و نیسان توانستند به ترتیب جایگاه نخست تا دهم لیست پرفروش ترین خودروسازان جهان را از آن خود کنند.

پرفروش ترین خودروسازان جهان

در این لیست، کسب جایگاه شرکت آمریکایی فورد توسط شرکت چینی بی وای دی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که کسب مقام چهارمین برند پرفروش جهان از پیشرفت چشمگیر صنعت خودرو چین حکایت دارد. همچنین بی وای دی با وجود این‌که میزان تقاضا در چین کاهش پیدا کرده، همچنان آمار فروش بالایی را به ثبت رسانده است.

شرکت بی وای دی اعلام کرد طی ماه آگوست سال ۲۰۲۳ میزان فروش آن حدود ۵ درصد افزایش پیدا کرده و از لحاظ سهم بازار نیز با شرکت هوندا که در جایگاه سوم جای گرفته، فقط ۰.۱ درصد فاصله دارد. هرچند بی وای دی در ماه آگوست در بازارهای جهانی توانسته فروش خود را افزایش دهد، اما میزان فروش شرکت فورد در این ماه حدود ۶.۷ درصد کاهش پیدا کرده و در جایگاه ششم لیست ۱۰ خودروساز پرفروش جهان طی ماه آگوست ۲۰۲۳ جای گرفته است.

بی وای دی

بازار چین که به‌عنوان بزرگترین بازار خودرو جهان محسوب می‌شود در آگوست سال ۲۰۲۳ کماکان فروش بالایی را به ثبت رسانده است. خودروسازان در این بازار طی ماه آگوست توانستند در مجموع آمار فروش ۱.۹۲ میلیون دستگاه را ثبت کنند. بی وای دی نیز موفق به فروش ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو در این ماه شد و توانست سهم ۱۲ درصدی از بازار کشورش را به خود اختصاص دهد.

فولکس واگن با فروش ۱۹۵ هزار ۵۴۸ دستگاهی ( با سهم ۱۰.۱۸ درصدی) در جایگاه دوم و تویوتا با فروش ۱۵۵ هزار و ۴۹۱ دستگاهی (با سهم ۸.۱۰ درصدی) در جایگاه سوم در لیست پرفروش ترین خودروسازان بازار چین قرار گرفته است. هوندا با فروش ۱۰۲ هزار ۱۰۵ دستگاهی در جایگاه چهارم و چانگان با فروش ۸۲ هزار و ۲۴۳ دستگاهی در جایگاه پنجم این لیست به چشم می‌خورند.

پرفروش ترین خودروسازان جهان

گفتنی است شرکت بی وای دی با وجود این‌که سهم زیادی از بازار چین را به خود اختصاص داده، اما روی بازارهای خارج از چین نیز تمرکز کرده و توانسته طی یک سال اخیر حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو را به خارج از چین صادر کند. طبق پیش‌بینی‌ها، این خودروساز چینی در طی سال ۲۰۲۳ میزان صادرات خود را به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه افزایش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا