اخبار خارجیاسلایدر

تأسیس مرکز تحقیق و توسعه جدید تویوتا با الهام از پیست نوربرگ رینگ!

مرکز تحقیق و توسعه جدید تویوتا در ژاپن با فضایی مشابه پیست مشهور نوربرگ رینگ تأسیس می‌شود.

به گزارش دنده 6 – ژاپنی‌ها از آوریل ۲۰۱۸ تاکنون روی تأسیس مرکز تحقیق و توسعه جدید خود در شیمویاما کار کرده‌اند. در همین مرکز است که نسخه‌ای کوچک‌تر از پیست نوربرگ رینگ تأسیس شده و ظاهراً کارهای نهایی تأسیسات جدید تویوتا به پایان رسیده است. البته ارتباط دیگری هم بین مرکز جدید تویوتا با جهنم سبز وجود دارد و آن‌هم به طراحی بخش داخلی ساختمان مربوط می‌شود.

محصولات آتی تویوتا GR و لکسوس در فضایی طراحی خواهند شد که شکل و حسی مشابه پیت لین نوربرگ رینگ را دارد. اینجاست که تیم‌های برنامه‌ریزی، طراحی، مهندسی و توسعه با یکدیگر ملاقات خواهند کرد تا با همکاری یکدیگر خودروهای جدید را تست کرده و مشکلات آن‌ها را پیدا کنند. جدا از ساختمان مرکز تحقیق و توسعه جدید تویوتا، این مرکز به مسیر تست پرسرعت، مسیرهای مشابه جاده‌های شهری و مسیر تست ویژه‌ای مجهز است که برخی شرایط خاص جاده‌ها را شبیه‌سازی می‌کند.

با مساحت حدود ۶۵۰ هزار هکتاری، این تأسیسات جدید شامل ساختمان بازدیدکنندگان در بخش غربی است که در آن جلسات مهم بین شرکا و تأمین‌کنندگان تویوتا برگزار می‌شود. بیش از ۶۰ درصد کل مساحت این مرکز توسط درختان و فضای سبز احاطه شده و هر روز حدود ۳ هزار نفر در آن کار می‌کنند. پرفروش‌ترین خودروساز دنیا حدود ۲ میلیارد دلار را صرف ساخت مرکز تحقیق و توسعه خود کرده است. این مرکز در کوه‌های بین شهرهای تویوتا و اوکازاکی واقع شده است. آکیو تویودا رئیس تویوتا می‌گوید اینجا همان مرکزی است که کارکنان شرکت خودروها را می‌رانند، خراب می‌کنند و بهبود می‌بخشند. مدیرعامل اسبق تویوتا خاطرنشان می‌سازد:

ما هرچقدر خودروها را رانده و خراب کنیم به محصولات بهتری تبدیل خواهند شد

ژاپنی‌ها درباره نوع خودروهایی که در مرکز جدید توسعه خواهند یافت خیلی وارد جزئیات نشده‌اند اما می‌توان گفت اکثر محصولات GR تویوتا محصول همین مرکز خواهند بود. همچنین تویوتا در سال ۲۰۲۳ به احیای احتمالی سلیکا نیز اشاره کرد. به احتمال زیاد خودروهای بنزینی تویوتا در مرکز تحقیق و توسعه جدید برند مهندسی خواهند شد زیرا آکیو تویودا اظهار داشته است خودروهای برقی هرگز سهمی بیشتر از ۳۰ درصد در بازار نخواهند داشت.

همچنین باید گفت خانواده جدیدی از پیشرانه‌های درون‌سوز در این تأسیسات توسعه می‌یابد و ژاپنی‌ها مشغول تست و بررسی خودروهای درون‌سوز با سوخت هیدروژن نیز هستند. در کنار این تکنولوژی‌ها، پیش‌نمایش یک خودروی اسپرت برقی با کانسپت FT-Se نیز انجام شده و برخی رسانه‌ها خبر از احیای MR2 با دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک می‌دهند. باید منتظر ماند و نتیجه خودروهای توسعه یافته در این مرکز را طی سال‌های آینده دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا