اخباراخبار داخلیاسلایدرایرانیبررسی

تجربه شما: 20 هزار کیلومتر با دنا

بنده هشت ماهی است خودروی دنا رو دارم؛ گرچه خودرویی است که در بین خودروهای ملی به لحاظ زیبایی رقیبی ندارد و می تواند یک نقطه شروع خوب برای تولید طراحان داخلی باشد؛ اما خالی از ایراد و اشکال نیست.
ذیلا به اصلی ترین ایرادات این خودرواعم از طراحی و فنی اشاره می کنم:

1. جدی ترین مشکل این خودرو ناهماهنگی گیربوکسی است که در کنار موتور آن قرار گرفته است. همان طور که می دانید موتور این خودرو EF7 آلمانی است و گیربوکس آن همان گیربوکس 405 با پوسته 206 است که برای موتورهای XU7 طراحی شده بود.
نتیجه این ناهماهنگی ضریب دنده های نامعقول است به طوری که اگر راننده ای حساس بر روی دور موتور باشید و نخواهید دور موتور را از 3000 بالا ببرید نهایت سرعت به دست آمده در دنده 4 معادل با 80 کیلومتر است و قطعا برای رسیدن به سرعت 100 باید با دورهایبالاتر به موتور تحمیل فشار نمایید.

2. طراحی خودرو اساسا ارگونومیک نیست و هم چنان مشکل دیدراننده در اثر ستون جلویی سمند دراین خودرو به همان میزان قبلی باقی است. همچنین علی رغم بهره مندی از پلت فرم سمند؛ در فضای سرنشینان عقب شاهد فضایی تنگ همچون 206 هستیم. ناراحت کننده تر از موارد فوق فاصله بسیار اندک فرمان با صندلی راننده است که با حذف بسیارتعجب برانگیز دکمه الاکلنگی کفی صندلی راننده توسط کارخانه (!!!) این مشکل دوچندان شده است به طوری که هم سوار شدن و هم پیاده شدن حتی برای راننده های با قد متوسط دشوار شده است.

3. مشکل بعدی جنس خشک و نامرغوب داشبورد است که به سرعت در فصل زمستان منجر به ایجاد صداهای اضافی در خودرو می شود.

4- به نظر من آینه ها کوچک هستند

5-  فرمان مانع از دیدن پشت آمپر خودرو می شود

6- مشکل آخر که از جمله عجایب خودرو سازی در کشورمان است استفاده از جنس آهن برای طراحی قسمتی از خودرو است که دقیقا بالای رادیات خودرو قرار دارد و محل اتصال چراغ های جلو و جلوبندی خودرو است و به سرعت داغ می شود و حرارت آن در روزهای خصوصا گرم شدیدا از بیرون کاپوت هم محسوس است.
شاید اگر رادیات بسیارپرگنجایش دنا و قدرت عالی فن نباشد منجر به جوش اوردن شود و واقعا رادیات و فن دنا از جمله محاسن آن است.

(*) از جمله مواردی که بسیار توسط منتقدین تکرار می شود و اساسا تجربه 20000 کیلومتر رانندگی بنده خلافش را ثابت کرده است ایراداتی است که بعضا به موتور EF7 طرح می شود.
از منظر بنده مصرف کننده این موتور بسیار عالی تر و کارآمدتر از موتور XU7 و حتی XUM است و شتابش به میزان قابل توجهی با دو موتور مزبور متفاوت است.

(**) تا زمانی که مشکل گیربوکس دنا حل نشود استفاده از موتور توربو هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و به هیچ وجه مزیت محسوب نخواهد شد؛ زیرا گیربوکس حاضر در انتقال قدرت 114 اسب بخاری (اگر اشتباه نکنم)تولید شده توسط موتورهای EF7 معمولی به سر چرخ ها چندان موفق نیست چه بماند به قدرت 154 اسب بخاری موتورهای توربو

 

این مطلب توسط یکی از خوانندگاه مجله دنده 6 ارسال شده و تماما نظر و  تجربه مالک محترم بوده است ،انتشار آن به معنای تایید و یا رد کل یا قسمتی از نوشته نیست. شما نیز می توانید تجارب رانندگی و یا مالکیت خودروهای گوناگونی که داشته اید را  از طریق تلگرام و یا ایمیل ارسال کنید.

 

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

143 دیدگاه

  1. ناموسا تو طراحیش هیچ شکی نیست.به نظرم واقعا عایه طراحیش از چینیا تا رنج 70 تومن بهتره.البطه سلیقه ایه. ولی از نظر موتور چون نداشتم نمیتونم نظر بدم.

    1. طراحیش کاملا معمولی است! واقعا انتظار نداشتم کسی بگه طراحیش فوق العاده است!! البته هر کسی سلیقه ای داره. موفق باشید

      1. دقیقا.طراحی کجا بود!!!همون سمنده فقط تو کنترل نهایی ایرانخودرو یکی و گذاشتن جفت پا میپره رو کاپوت سمند یکم کاپوتش میره پایین میشه دنا!

    2. به نظر من طراحی جلوش خوب و قشنگه.

      ولی طراحی کنار ماشین و پشت ماشین خیلی خیلی معمولیه و قشنگ نیست.

      ضمن اینکه بین طراحی جلو و عقبش هیچ هماهنگی وجود نداره .

    3. حالا ناموس این وسط چیکاره س؟؟مثلا قسم خوردی؟؟؟اونم از البطه نوشتنت.کلا آدم بیسواد در مورد طراحی نظر نده بهتر نیست؟؟تو حداکثر میتونی بگی قشنگه.

    4. عمو جون چینی سوار شدی تا حالا؟ ام وی ام ۵۵۰ اتومات سوار شو دیگه سوار این آشغالها نمی شی؛ انحصار، صنعت خودرو سازی ما رو نابود کرد…دنا استاندارد نیست موتورش ef7 ولی داغ میکنه !چرا مال سمند داغ نمیکنه؟ بخاطر طراحی بد ماشینه مخصوصا کاپوت که چسباندن به موتور و موتور نفس نمیتونه بکشه و بجاش رادیاتش رو بزرگ کردن!!!موتور ۲۰۰۰ ام وی ام ۵۵۰ بیش از ۳۰۰،۰۰۰کیلومتر تست شده

      1. الان ایرانخودرو و سایپا و پارس خودرو با سر افرازی تمام دارن خودروهای چینی جمع میکنن مثل برلیانس؛ دنگ فنگ؛اچ سی کراس و …ضمن اینکه ۹۰ درصد سمندها و پرشیاها و دناها قطعات چین درجه ۲ و ۳ استفاده مست یکنندپس به صرفه ست که همون خودرویی که تو چین جمع شده رو بگیریم

    5. ام وی ام ۵۵۰ اتومات سوار شو دیگه سوار این آشغالها نمی شی؛ انحصار، صنعت خودرو سازی ما رو نابود کرد…دنا استاندارد نیست موتورش ef7 ولی داغ میکنه !چرا مال سمند داغ نمیکنه؟ بخاطر طراحی بد ماشینه مخصوصا کاپوت که چسباندن به موتور و موتور نفس نمیتونه بکشه و بجاش رادیاتش رو بزرگ کردن!!!موتور ۲۰۰۰ ام وی ام ۵۵۰ بیش از ۳۰۰،۰۰۰کیلومتر تست شده

    6. عمو جون دنا از چینی تا رنج ۷۰ تومن بهتره؟؟؟ مطمئنی؟؟؟ ۴۵ میلیون پولشه از سمند عقب میفته…سربالایی راه نمیره گیربکسش جواب نمیده…حالا مقایسه کنیم جک j5 -بسترن -ام جی ۵۵۰ -آریزو- ام وی ام ۵۵۰و…عمو جون دنا با اون موتورش و گیربکسش در مقابل اینا بیشتر شبیه اسباب بازیه

      1. حاجی خیلی تخته گاز نرو . آریزو و جک کجا قدرت موتورشون از دنا بیشتره ؟ گشتاور این دو بزرگوار چینی ۱۳۸ نیوتن متره که جوابگوی وزن هم اندازه سمند دنا نیست .
        من با سمند معمولی هر دوی اینارو تو سربالایی جا گذاشتم .
        البته بسترن و جیلی مطمینا بهتر از دنا هستن ولی از نظر رنج قیمتی هم رده نیستن و بسیار گرونتر از دنا می باشند .

  2. سلام
    برای ضریب درگ ماشینهای ایرانی منبعی هست؟ من خیلی توی نت گشتم هیچ منبع موثقی پیدا نکردم.

  3. صحبت از ماشین چینی.نکن هاکه الان کلی فلسفه بافی در مورد مزایای چینی بر خودروهای ایرانی از طرف چینی سوارها به همراه هزاران منفی سرازیر شما خواهد شد

    1. متاسفانه يا خوشبختانه بعد از يكسال چيني سواري بايد با كمال شرمندگي نام كاربري شما رو تصديق كنم چراكه حقيقتا چيني مساويست با لگن

    2. آقا ما از برج 9 و 10 پارسال بسترن جدید داریم و 20 ، 25 تا راه رفته، لگن نیست!
      خوشبختانه مشکلاتی که خیلی جا هاذهم میگن داره را نداره و یا دروغ میگن یا مال ما خوبه!
      فقط کیفیت رنگش یه جوری هست شستنش سخته و حساسه متاسفانه!
      اگر موتورش توربو بود بهتر بود!
      ال سی دی هم جداگانه باید خرید بده!
      و خلاصه لگن نیس!
      قبلش هم پارس داشتیم سفارشی که 70 درصد قطعاتش فرانسوی بود!
      همچنین الان کنار مگان و سراتو بی کیفیت نیست!

        1. ستارهای کیفی رو براساس کلاس قیمتی تعیین کردن…برای مثال ویتارا مسلما از تندر 90 باکیفیت تر هست، اما ممکنه ویتارا به نسبت قیمت 2 ستاره گرفته باشه و تندر 90 سه ستاره

        2. ستاره هایی که واسه خودروهای ایرانی میدن بدون هیچ مبنایی هست من که قبول ندارم

      1. آخه چینی داریم تا چینی … مثلا شما فاو رو با لیفان و اینجور شرکت های بی سر و ته مقایسه میکنید؟ شرکت های فاو و سانگ یانگ غول خودرو سازی چین هستند نه لیفان و جک و…

        1. لیفان ۸۲۰ رو نگاه کن ؛ توش بنشین خیلی شبیه کمری هست ؛خودرو سازهای چینی خودشون خودرو سازند و صاحب سبک شدن فاو هم سر آمدشونه لطفا خودرو های بی کیفیت داخل رو با این چینی های جدید وبا کیفیت مناسب و متعارف مقایسه نکن…خودرو اروپایی یه چیز دیگه ی هست اینو همه می دونن ولی من نمیدونم چرا هر وقت صحبت خودرو اروپایی میشه ایرانخودرو ییها خودشون رو میگیرن؟؟؟یه سوال این عکس سر اسب مربوط به کدوم خودرو سازی معتبره

    3. گفتن اگر بسترن زیر 70 میلیون یا 75 میلیون قیمت می خورد، 3 ستاره میگرفت!
      که قبلا هم این اتفاق افتاده بود!
      خودتون سرچ کنید می بینید!

  4. گیربکس 405 با پوسته گیربکس 206 تیپ 5 برای استفاده در موتور tu5 و ef7 ساخته شد که در 206 و 405 و دنا و پارس هایی که موتور های یادشده را دارند، استفاده شد.
    2-طراحی دنا ناموزون و زشت هست و پارس قشنگ تره! واقعا عقب دنا قشنگه یا کنارش؟
    3-موتور ef7 ساخت آلمان نیست! همان موتور tu5 هست که توسط ef7 آلمان برای استفاده سوخت گاز تغییراتی داده سد و بعضی قطعات مثل واشر سرسیلندر ابتدا در آلمان ساخته میشد نه الان!
    موتور 110 اسبی و 1600 سی سی tu5 رو کردن 1700 و قدرتش شد 114 اسب! همبن نشون دهنده ضعف شرکت ef7 هست و اینکه قصد اصلی تغییر موتور برای استفاده از گاز به جای بنزین بوده!

    1. این ماشین تعرفی نیست ولی واقعا اطلاعاتتون راجب ماشن و موتور Ef7 پایین هست یکم تحقیق کنید Tu5 کوچکترین شباهتی به Tu5 نداره این حرفا کوچه بازاریم بذارید کنار …

    2. 1 _ موتورEF7ساخت کشور آلمان است که در سال های 88 و 89 موتور به صورت کامل به ایران داده میشد و منتاژ میشد…. ولی الان خود ایران میسازد
      2_ دنا بین ماشین های دیگه قیافه قشنگ تری داه
      3 _ موتورtu5 105 اسب بخار در دور5800 رو داره
      4 _ اگر موتور tu5 و xu7 وxum موتور های خوبی بودند روش توربو میزاشتن
      5_ موتورEF7 مجهز به سیستم CVVTهست

  5. عزیزم بالا رفتن دور موتور از 3000 به معنای فشار به موتور نیست. مثلا مگان (1600) زیر 3000 اصلا راه نمی ره

  6. هر کی این مطلب نوشته معلومه که اصلا سوار دنا نشده من دنا دارم پس چرا صدای موتور تو دور بالای 3000 نداره پس چرا گیربکسش ایراد نداره ؟؟کاملا هم با موتور هماهنگ هست

  7. فرق بین تولید کمپانی های مطرح با ایرانخودرو همینه. هرکدوم از عیب های بالا به تنهایی برای قهر مشتری با اون محصول کافیه. مشکل گیربکس، ارگونومی پایین راننده و سرنشین، دید کم راننده به علت ستون های ضخیم جلو، قابل مشاهده نبودن آسان صفحه پشت آمپر و چند مورد دیگه که بالا اشاره شد.
    از نظر من که کارشناس نیستم هم 4 مورد دیگه هست که بهش اشاره نشد:
    1. محل قرارگیری آنتن در قسمت جلوی سقف باعث آشفتگی هوای عبوری از سقف میشه که در سرعت های بالا، غیر از ایجاد سر و صدا برای سرنشین، عدم چسبندگی لازم خودرو به زمین رو به دنبال داره.
    2. در نمای کناری، اندازه گلگیر جلو یعنی قسمتی که چراغ راهنما روی اون قرار داده شده نسبت به سپر خودرو خیلی کوچک طراحی شده که نمای زشتی رو (حداقل از نظر من) بوجود آورده.
    3. بین طراحی با خطوط تیز و خشک چراغ های جلو و طراحی ملایم و با خطوط منحنی در چراغ عقب هماهنگی وجود نداره. به عبارتی وقتی جلوی خودرو هستید یک فضا و یک نوع طراحی توی ذهن شما بوجود میاد ولی به محض اینکه به قسمت عقب میرید، به کل اون تصور قبلی شما عوض میشه.
    4. چراغ های عقب برای کم شدن هزینه ساخت از تعداد کمی LED ساخته شده که در عین LED بودن، ظاهر نسبتاً ارزونی رو در ذهن ایجاد میکنه و جالب اینجاست که همین چراغ بیش از مقدار لازم نور ایجاد میکنه و راننده های پشت سر رو اذیت میکنه.

  8. ماشین ظاهر جلوی خوبی داره ولی متاسفانه از نظر سرعت و قدرت در سربالایی بسیار ضعیفه بطوریک در شیب 30 درجه ماشین حتی به دنده 2 کشیده نمیشد اما پراید و چنتا ماشین دیگه راحت تا دنده 3 کشیده شدن

    1. من که چنین مشکلاتی رو ندیدم… البته به آبندی درست موتور هم ربط دار هست…

  9. مسئولین ایران خودرو وسایپا همیشه یک شعار واحد داشتن اونهم ازدواج ماشین ها با هم هست دنا ، رانا ، تیبا ، ساینا، آریسان ،سمند فرزندانی هستن که حاصل ازدواج ماشین های مختلف با هم هستن!!!درود بر این همه نبوغ و طراحی و دانش روز ! درود!!!!!!!!!!

    1. خوب برای همین می گن ازدواج با فامیل نزدیک نداشته باشین یا حداقل قبلش یه آزمایش تا بچه ها ناقص الخلقه نشن! شما الان یه نگاه به همین آریسان بنداز یا خاندان پراید!

  10. برای اینکه به شاهکار طراحی دنا پی ببرید از طبقه چهارم یا پنجم یک ساختمون به دنا نگاه کنید.حال تهوع میگیرید

  11. نمی تونستن پول بدن به این همه کمپانی مثلن ZF یا شرکتای ژاپنی/کره ای تا براشون گیربکس هماهنگ با این موتور طراحی کنن؟! واقعن که گند زدن
    از لحاظ ظاهری هم که سلیقه ایه ولی قیافش از جلو جذابه ..از کنار کاپوت خیلی درازه(دماغه اش درازه) و خطوط عقبش قابل قبول هستن.
    درها هم که درهای سمنده..در مجموع من اگه بخوام بخرم ترجیح می دم یه دسته دوش رو با 36 تومن گیر بیارم وگرنه 42.5 نمی ارزه.
    سمند EF7 سیزده تومن ارزونتره و خیلی هم فرق نمی کنه
    از بین چینی ها هم جیلی EC7 و بسترن B50F و جک اس5 خوبن ولی قیمتاشون خیلی بالاست و میشه این وسط به دنا هم فکر کرد.

    1. دوستان عزیز به نظر من صنعت خودرو سازی ایران هنوز جوان هست و تازه قدمهای اولشو در تولید خودرو داره برمیداره ما نباید انتظار زیادی داشته باشیم همین کشور چین تا چند سال پیش خودرو ساز بود؟
      تا حمایت از خودرو و کلیه محصولات داخلی نباشه ما از نظر خودکفایی به هیچ جا نمیرسیم به نظرم نقد بکنید اما تو سر کالای ایرانی نزنیم کسانی که تو این کارخانه ها کار میکنن همشون اقوام ما هستن اینو یادمون باشه البته فقط نظر شخصی بنده بود.

      1. خودرو سازی جوان؟؟؟ ما صنعت خودرو مون با کره جنوبی شروع به کار کرده…سال ۱۳۴۸ ایران ناسیونال (ایرانخودرو) شروع به کار کرده…مردم هم که تو این سالها حمایت خوبی داشته اند؛ دولت هم که سنگ تمام گذاشته …

      2. با سلام خدمت دوستان من خودم دنا دارم چهل هزار تام باهاش را رفتم خدایی ماشین خوبیه نور چراغاش فوق العادس مصرفش پایینه امکاناتشم خیلی بیشتر از ماشینا هم ردشه بخصوص چینیا من باهاش سه روز بکوب تو جاده بودم اصن خستگی نداره حس خوبی پشت فرمونش به آدم دس میده واقعا ماشین خوبو خوشگلیه من که راضی هستم نماینگیم رفتم خدماتشون واقعا خوب بوده دوستان همیشه نیمه خالی لیوان نگا نکنید تو رنج چهل تومن خدایی خوبه

  12. یه سر بزنید به تاپیک دنا در تیونینگ تاک ببینید کیفیت دنا چقد مزخرفه.قسمت مشکلات دنا را بخونید.تمام مشکلات موتور گیربکس به علاوه ایرادات زیاد برقی و…

  13. من از سال ۱۳۸۵ تا ۸۹ سمند ال ایکس سال با موتور هشت سوپاپ داشتم ۱۸۵ هزار کیلومتر تمام ایران رو باهاش رفتم یه بار رنگ تعمیرگاه رو جز برای سرویس هاش ندید البته از سال ۷۸ که اولین ماشین رو گرفتم همیشه دو تا ماشین داشتم و همه ماشینهای ایرانی حتی وانت نیسان رو هم داشتم دوسال سمند ای اف سون داشتم و به خاطر خوش سفری از تیرماه دنا خریدم موتور بسیار نرم و بی صدا کار می کنه طراحی تو ماشین های ایرانی تاکید می کنم ایرانی قابل قبوله امکانات در مقایسه با قیمت ال نود عالیه اما این گیربکس ناکارامد همه محسنات رو ضایع می کنه اصلا امکان لذت بردن از ۱۱۴ اسب بخار رو اجازه نمی ده اما در مورد موتور ضعیف تکذیب می کنم ما از شمال که بر می گردیم سربالایی تند ورسک رو با فول سرنشین با دنده ۴ به راحتی میاد بالا در مقایسه با سمند ای اف سون علاوه بر اپشن های جدید ترمزها تقویت شده چون عقب هم دیسکه دو لیتر در صدتا مصرف کمتر شده و از مواد مصرفی بهتری استفاده شده ضمنا برای هر چندتا دنا یه پشتیبان تو کارخونه تعیین شده سرویس ها رایگان در محل زندگی انجام میشه و اگه تعمیر گاه ببرین بی نوبت پذیرش می کنن ایراد ندیدن بعضی از امپرها هم برای افراد بلند قد مثل من محسوسه در کل سواری عالی ولی گیربکس ضعیف

    1. اقا منم سورن ef7 دارم
      مشکل اصلی این ماشین ناهماهنگی موتور با گیربکسه…..یعنی ضرایب این گیربکس با موتور اصلا هماهنگ نیست ..
      شده بعضی وقتها من با دنده 2 حرکت میکنم !!!!بعدش پرگاز میرم و یهو میرم دنده 4 ….کلا دنده هاش مزخرف به تمام معناست.
      من مدل 93 دارم با 22000کیلومتر کارکرد ….خدایی هیچ مشکل موتوری نداشتم …ولی امان از گیربکس ناهماهنگ!!!!!!!

      1. بله این موتور اصلا با این گیربکس هم خونی نداره… ولی قابل حل است… خریدن گیربکس زانتیا سالم …. واقعا رویEF7جواب میده…

  14. دنا حداکثر گشتاورش ۱۵۵ نیوتون متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است!!!!!!!!
    زیر دور ۴۰۰۰ نباید دنده عوض کرد

    1. حداکثر گشتاور موتور tu5 توی 4000 دور 142 نیوتون هست یعنی حداکثر گشتاور توی دورهای پایینتری( نسبت به 5000 دور ef7) حاصل میشه که این خودش یک مزیت بزرگ برای شتابگیری سریعتر هست از طرفی چون حداکثر گشتاور در دور پایینتری حاصل میشه استهلاک tu5 کمتر هست نسبت به ef7 و البته دلایل دیگه ای هم موجوده که یکم فنی هستند و مربوط ایرادهای ذاتی موتورهای پایه گازسوز میشه و در کل مجموعه این دلایل باعث میشه موتور tu5 بهتر و کم هزینه تر و پر شتاب تر و راضی کننده تر از ef7 باشه.

  15. ادر دور موتور های بالا صدای خیلی کمی وارد کابین میشه و قدرت موتورش رو وقتی میفمین که سرعتتون از ۱۲۰ بره بالا اون موقع همه ماشینای تو این رنج قیمتو جا میزاره مثل ساندرو ال نود برلیان و جک جا میزاره قیافشم خوبه مصرف سوختشم پایینه در ضمن ازجلو شبیه ماشینای امریکاییه که من عاشقشونم

  16. جا داره از همین تریبون سلامی عرض کنیم خدمت طراح محترم دنا
    خسته نباشی دلاور خیلی کارت درسته 🙂

  17. چقدر دیگه میخوان این سمند رو چراغا عقب وجلوش رو عوض کنند یه 10میلیون هم گرونتربدنش ملت اخه کی میخوایم شروع کنیم به خدا بسه ملت ایران ملتی نجیبین تو هر کشور دیگه بود اون کارخونه رو با خاک یکسان میکردن ولی بازهم میبینیم که هنوز ملت میخرن بدون توجه به هیچ چیز…

  18. آقای مهندس سهراب، شما خودتون پشت دنا نشستین؟ می تونم نظر کارشناسی شما رو بدونم؟

  19. من دنا دارم و خیلی هم راضیم
    همه ماشینای ایرانیم داشتم
    فک کنم به نسبت پراید 20 تومنی هم گرون نیست
    بیشتر کسایی هم نظر میدن که این ماشینو ندارن

  20. اگر برای پولتون زحمت کشیدید به هیچ وجه سراغ چینی ها نروید. داشتم که میگم. تو ایرانی ها هم دنا از همه ماشینهایی که داشتم بهتر بوده.

    1. اگه جونتون و وقتتون و شخصیتتون براتون مهمه سراغ ایرانی بی کیفیت نرید؛خودرو های چینی جدید واقعا خوب ساخته شده زیبایی و کیفیت و قیمت مناسب نسبت به این بنجلهایی که هر قطعه ای رو از جایی برداشتن وسرهم کردن شرف داره ؛ خودروهایی مثل ام وی ۵۵۰ و جکj5 و جیلی و…واقعا با کیفیت تر از دنا هستند…

  21. سالهاست مردم ایران هر خودرو افتضاحی توسط تولید کنندگان وارد بازار شده رو میخرند و با هزاران مشکل اون دست و پنجه نرم میکنند و با گول زدن خودشون تا مدتها با درد و رنج خودشون رو به ظاهر و اجبار قانع نشون میدن!

    از ماست که بر ماست!

  22. همتون چرت میگین.
    یه مشت بچه که هنوز گواهینامه ندارن دارن در مورد بهترین و کامل ترین ماشی داخلی نظر میدن.

    1. جدیدا کسانیکه گواهینامه میگیرن کارشناسی دنا رو هم بهشون میدن؟؟؟ خوش بحالت که گواهینامه داری…

  23. دنا یک خودرو من در آوردی از یک شرکت کپی کاره که هیچ موفقیتی در ساخت و تولید خودرو نداشته و تمام افتخارش مونتاژ کردن خودرو های از رده خارج اروپاییه (با قطعات بی کیفیت چینی) ؛احترام به مشتری رو بلد نیستند ؛ماشینها رو سر وقت تحویل نمیدن ؛همه مردم ایران بالاخره یک بار صابون خودرو سازی وطنی به تنشون خورده؛ اونهایی که از این محصولات دفاع میکنن کسانی هستند که استخدام شدند برای همین کار؛ من خودم دنا داشتم بدون نوبت میرفتم تعمیرگاه ولی خبری از لوازم یدکی نبودایرادات مهلکی داشت ماشین از سمند عقب میفتاد؛ فقط خوشگلش کردند ولی باطنش خرابه؛ طراحیشون باعث داغ کردن موتور ش میشه گیربکسش جواب نمیده و هماهنگ نیست من قدم ۱۸۷ سانتی متره به سختی داخل ماشین می نشستم ایرادهای برقی که نگو واقعا کلافه شده بودم نصف وقتم داخل نمایندگیها گذشت؛ آخه ماشین صفر کیلومتر حداقل باید ۵سال راحت باشی نه اینکه بعد از سه چهار ماه همش تعمیرگاه باشی خلاصه با ضرر و همون ایرادات و یک کارت گارانتی فروختمش و رفتم به سفارش دوستم یک ام وی ام ۵۵۰ اتومات برداشتم؛ قطعاتش از خودرو وطنی بیشتره؛ چین درجه یکه ؛ قدرت موتورش محشره وگیربکس اتومات ۷ حالته اون هیچ فشاری به موتورش نمیاره بخاری فوق‌العاده ای داره؛ ۵ حلقه رینگ اسپرت؛ سانروف و صندلی های چرم و طبی داره صندوق عقبش فوقالعاده ست؛ میخاین از ایران خودرو و سایپا چین درجه چند بخرید ؛ از ام وی ام یا جک یا جیلی چین درجه یک و زیبا بخرید و زندگی جدیدی تجربه کنید

    1. اره بریم ماشینای چینی بخریم که یا قطعه هاشون نیست یا هزار درد دیگه دارن… حالا اگه همین دنا رو شرکتی غیر ایرانخودرو تولید میکرد همه ازش تعریف میکردن….

      1. خیلی وقته سوار ماشینهای چینی هستی ولی چین بی کیفیت ایرانخودرو و سایپا بیشترین قطعاتشون چین بی کیفیته…چرا ال نود با اینکه قیافه نداره ولی گرونه؟چون موتورش اصل فرانسه ست…ولی tu5و ef7مونتاژ چینه درسته طراحیش مال اروپاست ولی مونتاژ چینه… عزیز من پافشاری نکنید به زودی خودروی چینی حرف اول رو تو بازار ایران خواهد زد

      2. هیچ تولید کننده خارجی ماشین آشغالی مثل دنا تولید نمیکنه
        با اون گیربکسش…خلایق هرچه لایق…بخرید و مثل ریگ پول خرج کنید

      3. آقا جون راست می گن. من هم دنا دارم. بیچاره ام کرده.تا حالا خودم براش تا 4 میلیون خرج کردم اما ماشین نشد که نشد.

  24. منم ام وی ام۵۵۰خریدم اتوماتشو که مانیتور هم داره بعضی ها میخان این ماشینو با دنا مقایسه کنند ؛ببینید دوستان قیمت این ماشین حداقل ۱۵ میلیون از دنا بیشتره ؛ تو این دور و زمونه هرچقدر پول بدی همون قدر آش میخوری…موتور و گیربکس این ماشین دقیقا با x33 نیو اتومات یکی است که موتورش مرگ نداره یک موتور ۲۰۰۰ قوی که داغ نمیکنه و آمپر آبش هیچ وقت بالا نمیاد حتی در اوج گرمای تابستون با کولر گرفتن…گیربکس ۷ حالته اون باعث میشه دنده ها راحتتر قدرت موتور رو انتقال بدهند…سانروف که واقعا یک لذت واقعی در رانندگی بهت میده و دنا اون رو نداره حتی لاستیک زاپاس هم اسپرت و آلومینیومی هست ولی در خودروهای وطنی زاپاس معمولی میندازن…ترمزهای دیسکی خوبی داره ۴ چرخ دیسکی…رُخ ماشین قشنگه و کلاس خودشو داره و ماشین مسافرکشی نیستش …من نمیدونم اینهایی که میگن خودرو چینی خوب نیست خودشون سوار چه ماشینهایی هستندمطمئنا اونهایی که سوار پورشه وبنز و بی ام هستند تو این تایپیکها نمیان…این ماشین یک سرو کردن از تمام خودرو های تولید داخل بالاخره ودر مدل ۹۵ هم ایرادات کولر و کمکها رفع شده…به هرحال خودرویی مثل دنا هم خیلی قطعاتش هنوز تو بازار نیست و برای تامین قطعه باید منتظر بمانید.. .اما دنا؛ من خودم پی گیر دنا بودم میخاستم بخرم اولا قیافش رو خودم دوست داشتم ولی اطرافیان از پشتش ایراد میگرفتند می گفتند عقبش رو چسبوندند بهش !
    دومین عاملی که باعث شد دنا نخرم قدرت کم موتورش بود و اینکه موتورش داغ میکنه ومجبور شدند که یک رادیات بزرگ براش بزارن؛ در صورتیکه همین موتور روی سمند معمولی هم هست ولی مثل دنا داغ نمیکنه (طراحی کاپوت دنا که تخت هست و به موتور چسبیده باعث میشه موتور نفس نکشه) و این گرمای موتور باعث داغ شدن سیمها میشه و بعد از چند هزار کیلومتر ایرادات برقی دنا شروع به نمایان شدن میکنه…گیربکس ۴ حالته دنا هم که انگار به زور به این ماشین خوروندن اصلا نمیتونه قدرت رو به طور کامل منتقل کنه و درسربالاییها با سرنشین ماشین کم میاره (برادرم دنا داره و خودم مشاهده کردم)
    همه کسانیکه ام وی ام ۵۵۰ دارند یا جک و…میتونن دنا یا سمند یا پژو بخرند ولی عواملی مثل قیافه خودرو- تکراری شدن -بی کیفیتی-برخورد نامناسب با مشتری-و ایرادات بزرگ و عمده مثل موتور و گیربکس باعث شده به سمت خودرو های چینی متمایل بشن و کیفیت بهتر خودرو های چینی باعث شده روز به روز این خودرو ها بیشتر بشه…اگه کسی قصد داره ماشین نرم و خوب سوارشه وپولش هم زیر ۷۰ میلیونه ام وی ام ۵۵۰ اتومات برداره و از سواری و کلاس ماشین لذت ببره و به حرف این سمند سوارها وپژو سوارها هم گوش نکنه…چون اونها مازراتی رو هم با سمند خودشون مقایسه میکنند و به نظر اینطور آدما ماشین خوب ماشینیه که باهش بتونی مسافر کشی کنی و زود بفروشی…

    1. 2000cc؟ دلتون به موتورايه فانتزي چين خوشه عيب نداره ولي امار نشون ميده كه بالا ترين اصطحلاك ماشين در ايران ام وي ام داره!!! همين ام وي ام كه ١٥ مليون از دنا گرون تره با اولين استارت به قيمت دنا ميرسه دوسته 🙂

      1. موتور فانتزی این جک هارو از کجا در میارید مطمنم تا حالا پشتش نشستی وقتی 1رو 2میکنی قلنجت رو مشکنه 186گشتاور الکی ک نیست پول خرید ندارید عیب رو ماشین نزارید

        1. فشاره ؟؟ با فشار حرف زدن نداره كه اينجا بايد مستند حرف بزني معلومه كاتالوگه ماشينتو خوب حفظ كردي.. من مهندس مكانيك خودرو هستم خودمم اوانته سوارم اگه شما با اين موتور فانتزي قلنج ميشكوني من با شتاب ماشينم گردن ميشكونم شما پره پرش كاپوت ماشينتو دادي بالا اب روغن عوض كني ما اونو ريختيم جمش كرديم چند بار به هيچ وجه ماشينتو با ef7 مقايسه نكن دوسته عزيز ef7 تو كلاسه 1700cc هستش اگه فك ميكني گشتاور ماشينت بالاس يه بارم پشت ef7 turbo بشين موتور ef7 كه رو دنا هستش اكثر قطعاتش از جمله ايسيو بوش دريچه گاز بوش سوزن انژكتور اروپايي … همه المان و فرانسه هستش شما ميتوني كاپوت يه دنا مدل بالايي مثلا٩٥-٩٦ رو بالا بزني و ببيني .. هر جارو نگاه ميكني زده بوش … من اصلا نه دنا دارم نه سمند هر دوشون خالي از مشكل نيستن و ايرادايي دارن مثله شيشه كوچيك جلو يا ترمزاش باد فناس و …. ولي مطمعنا از ماشيني كه شما سرار ميشي خييييلي بهتره شك نكن

      2. موتور 550 همون موتور ایکس ۳۳ و ۵۳۰ و تیگو ۵ است
        موتوری که سالها جواب داده
        نه موتور ای اف سِوِن که منبع مشکلات است
        یواش یواش مردم می فهمن خودروی چینی اگه با کیفیت تر از خودرو داخل باشه ارزش سوار شدن داره
        شما هم برو همون سمند پیشرفته تو سوار شو
        هم باهاش مسافر کشی میکنی
        هم میتونی زود بفروشی
        هم مثل …. ریخته تو خیابون
        قیافه ش هم که خَز شده

      3. شما سمندتو سوار شو و خداروشکر کن که پیشرفت کردی
        خودتون رو با چینی اتوماتیک cvt و موتور ۲۰۰۰ مقایسه نکنید
        خخخخخخخtu5 که روی رانا هم نصبه و قدرت ۱۵۰۰ سی سی
        همون ماشینهای طراحی عهد بوق اروپا با قطعات چین درجه ۳ لیاقت شماست

        1. 1500cc قدرت نيست حجم پيشرانس اونم 1587cc هستش تو كلاس خودرو هاي 1600cc چون حجم استوانه عدد روند در نمياد .. يعني همتون بچه راهنمايي هستين چون باباتون خريده تعصب ورتون داشته

  25. برج ۹ /۹۵ بلاخره دنام رو تحویل گرفتم داخلش خیلی قشنگه رنگ قهوه ای گرفتم تریم دورنگ ،آب بندیش تموم شده یه سفرشمالم باهش رفتم،تو سربالاییها اون چیزی که ازش انتظار دارم نیست حالا نمیدونم مال من اینطوره یانه؟صدای موتور هم بالاست؛البته توسربالاییها بیشتره من قبلش سمند داشتم کشش سمنده تو سربالاییها بالاتر بود؛داخلش خوشگل تر از سمنده ولی تنگ تره مخصوصا راننده و سرنشینان عقب؛چند بار هم چراغ آمپر آب تو سربالاییها روشن شد که با توجه به اینکه زمستونه تعجب کردم؛نگاه به آمپر کردم دیدم رفته بالا!!!البته گارانتی داره و باید ببرمش گارانتی به نظرتون اگه ایراد اساسی باشه موتور رو عوض میکنند یا ماشین رو؟؟؟ آخه کارت ۴ ستاره داره…

  26. دوستان یک خواهش ازتون دارم ؛ببینید تو کشور ما هیچ ارزانی بی دلیل نیست اونم خودرو؛ پس بدونید اونهایی که فکر میکنند ماشیناشون ارزونتره و بهتره بگم که از کیفیتش زده شده؛خودروهای چینی که جدید به بازار اومده درسته قیمتش نسبتا بالاست ولی کیفیت بهتر و قیافه زیباتری نسبت به خودروهای داخل دارند…وگرنه سمند و رانا و پرشیا رو دیگه همه سوار شدند

  27. ما که خریدیم پشیمانیم خود دانید
    میخام بفروشمش سواریش با سمند قبلیم فرقی نداره
    یه چینی خوشگل و باکلاس میخرم
    بین جک j5 و mvm 550 اتومات و لیفان x60 موندم
    هر کدومشون هم به نوبه خودشون هویت
    جک خوشگله و کم مصرفه
    Mvm550 موتور خوب و اتومات قدرت عجیبی داره!
    لیفان x60 هم شاسی بلند ارزان و مناسب اما قدرت کمتر

    1. به نظر منم خریدن دنا مثل ازدواج با پیرزن بزک کرده هستش که با گریم سعی کردن جوان و شاداب نشون بدن…
      هنوز هم قیافه خسته .و ناهماهنگ سمند رو میشه توی چهره دنا دید
      واقعا چرا باید بخاطر چند تغییر کوچیک توی سپرها وچراغها وداشبور اینهمه هزینه کرد؟
      حیف این همه پول بیت المال نیست که خرج بزک کردن این عتیقه های عصر حجر میشه؟
      کاش بجای اینکه خودروسازان فقط بفکر سود مالی باشند کمی هم بفکر تغییر و تحول در تولیدات و از همه مهم تر بفکر جان مردم هم باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا