اخبار خارجیاسلایدر

تست و بررسی بوگاتی بولاید توسط تاپ گیر در پیست ناردو

اطلاعات بیشتر و فناوری‌های جدید. بولاید به سطحی دیگر خواهد رسید.

به گزارش دنده 6 – زمانی که صحبت از ابرخودروها می‌شود، یکی از نخستین مدل‌هایی که به ذهن خطور می‌کند، نام فرانسوی بوگاتی است. این برند با معرفی مدل‌های خاصی که همیشه در فهرست مشهورترین، خاص‌ترین و سریع‌ترین خودروهای زمین بودند، نام خود را با واژه ابرخودرو مترادف کرد. با گذشت زمان، هدف این شرکت تغییری نکرد و هم‌اکنون در تلاش است تا هیولای جدید خود را برای تحویل به مشتریان، آماده کند. این خودرو، بولاید نام دارد و بر اساس آخرین  اطلاعات منتشرشده توسط شرکت سازنده، قصد دارد به ۱,۵۷۸ اسب بخار قدرت و ۱,۴۵۰ کیلوگرم وزن دست پیدا کند.

اخیرا رسانه تاپ‌گیر با همکاری این شرکت ویدئوی تازه‌ای را منتشر کرده است که در آن مجری برنامه، «جک ریکس» به‌همراه برنده مسابقه ۲۴ ساعتی لمان و راننده تست ارشد بوگاتی، «اندی والاس»، به جزئیات بیشتری درباره این ابرخودرو می‌پردازند و سواری آن را تجربه می‌کنند. در ابتدا،  والاس از تفاوت میان رانندگی بین شیرون و بولاید می‌گوید و توضیح می‌دهد که شیرون خودرویی جاده‌ای است و برای عبور از موانع موجود در مسیرهای شهری طراحی شده اما بولاید بی‌نیاز از المان‌های این‌چنینی است. بولاید عملا یک خودروی مسابقه‌ای به شمار می‌رود که مانند سایر محصولات بوگاتی رانندگی راحت و سیستم تهویه مطبوع دارد.

این خودرو که به بزرگ‌ترین دیسک‌ ترمزهای جهان مجهز شده است، به موتوری مجهز شده که ۳۵ درصد تمام اجزای خودرو را تشکیل می‌دهد. این واحد ۸ لیتری W16 به توربوشارژر چهارگانه مجهز شده و در مقایسه با شیرون سوپراسپرت، آخرین رکوردشکن بوگاتی، کمی دورموتور بالاتری دارد. مهندسان بوگاتی، بولاید را به ویژگی مجهز کرده‌اند که با وجود حالت دستی همیشگی جعبه‌دنده و رسیدن دورموتور به حداکثر دور مجاز، تعویض دنده انجام می‌شود؛ چراکه تعویض مناسب دنده توسط مالکان آینده این ابرخودرو احتمالا ناممکن خواهد بود.

بوگاتی در تلاش است به نسبت قدرت‌به‌وزن ۱,۱۰۰ اسب بخار بر تن دست پیدا کند.به گفته والاس، به‌لطف حذف المان‌های موردنیاز برای رانندگی جاده‌ای، وزن بولاید تا حد ممکن کاهش خواهد یافت. بوگاتی حتی سیستم توربوشارژر تناوبی را حذف کرده است. سیستم یادشده به بوگاتی شیرون اجازه می‌داد تا پیش از رسیدن به دور ۴,۰۰۰rpm، از ۴ توربوشارژر استفاده کند؛ درحالی‌که در بولاید، تمام هشت توربو به‌صورت دائمی درحال فعالیت هستند.

بولاید به‌لطف بهره‌وری از آیرودینامیک پیشرفته غیرفعال، در سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت، سه تن نیروی عمودی (دانفورس) تولید می‌کند که نزدیک به هزار کیلوگرم آن در بخش جلو و باقی آن در عقب تولید می‌شود. مهندسان بوگاتی می‌توانستند نیروی عمودی بیشتری را هم در این خودرو به‌کار بگیرند اما به‌گفته والاس، برای رانندگی راحت‌تر مشتریان و حذف حساسیت آیرودینامیکی ناشی از تغییر زاویه حرکت (و در نتیجه آن تغییر نیروی عمودی در این حالت)، از انجام این کار صرف‌نظر شده است؛ به‌این‌ترتیب، بولاید در مواجه با ترمزگیری در نزدیکی پیچ با لرزش بدنه مواجه نمی‌شود.

کابین خودرو پروتوتایپ بوگاتی هنوز راه زیادی را تا رسیدن به هدف بوگاتی دارد. این شرکت چندی پیش از کابین موردانتظار برای بولاید رونمایی کرد. مشخصا در این کابین مسابقه‌ای شاهد استفاده گسترده از فیبرکربن و حتی بخش‌های مشخص شاسی فیبرکربنی مونوکوک آن خواهیم بود. صندلی‌ها به‌صورت اختصاصی و متناسب با بدن هر مالک طراحی خواهند شد و به شاسی می‌چسبند. بوگاتی برای شخصی‌سازی بیشتر فضای داخلی، فرمان و ابعاد اجزای دیگر را هم متناسب با راننده آن دگرگون می‌کند. بوگاتی اخیرا با تست این خودرو در پیست ایمولا، آن را یک قدم دیگر به معرفی نهایی نزدیک کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا