اخبار خارجیاسلایدر

تسلا رودستر جدید از نمایشگر لمسی منحنی استفاده خواهد کرد؟

تسلا اخیراً پتنت های نمایشگر لمسی منحنی نسل دوم رودستر را ثبت کرده و شاید این امر نشان دهنده نزدیک شدن رودستر به خط تولید باشد.

به گزارش دنده 6 – این پتنت ها نشان دهنده یک نمایشگر منحنی با حالت عمودی در میانه داشبورد هستند و ما را به یاد همان طراحی نسل دوم رودستر که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد می‌اندازند. در این سال‌ها چندین خودروساز اقدام به معرفی نمایشگرهای افقی و منحنی در بالای داشبورد محصولات خود کرده‌اند اما نمایشگر عمودی و منحنی تسلا یک خلاقیت برجسته است که نظرات را به خود جلب می‌کند.

زمانی که تسلا نسل دوم رودستر را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد خبر از صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیه‌ای، صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۰۲ کیلومتر در ساعتی داد. تسلا اظهار داشت مجموعه باتری ۲۰۰ کیلووات ساعتی این خودرو با یک‌بار شارژ شعاع حرکتی ۹۹۸ کیلومتری را فراهم خواهد کرد. درست یک سال بعد بود که ایلان ماسک نیز ادعا نمود پکیج راکت اسپیس ایکس در رودستر نسل جدید می‌تواند صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو را به ۱.۱ ثانیه کاهش دهد.

تسلا در زمان رونمایی رودستر جدید اعلام کرد قیمت خودرو در نسخه استاندارد از ۲۰۰ هزار دلار شروع خواهد شد و بهای مدل سری بنیاد به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. این خودروساز آمریکایی اندکی پس از رونمایی خودروی خود رزرو خرید آن را با سپرده ۵۰ هزار دلاری برای مدل استاندارد و ۲۵۰ هزار دلار کامل برای مدل سری بنیاد را شروع کرد. تسلا در آن زمان مدعی تحویل اولین نمونه‌های رودستر جدید در سال ۲۰۲۰ شد اما چنین اتفاقی هرگز رخ نداده است.

ماسک چندی پیش اظهار دارد نسخه تولیدی رودستر اواخر امسال رونمایی خواهد شد و قرار است تحویل آن به مشتریان از سال ۲۰۲۵ شروع شود. مدیرعامل تسلا همچنین گفت که رودستر حتی سریع‌تر از ادعاهای قبلی خواهد بود و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۱ ثانیه خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که آیا تسلا خواهد توانست به چنین عملکردی دست یابد یا خیر چراکه در سابقه این برند موارد زیادی از تأخیر در تولید و تحویل محصولات جدید دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا