اخبار خارجیاسلایدر

تسلا رودستر دوباره متولد شد؟

یک دهه و نیم پس از آن که برخی از شرکت‌های تازه‌کار در کالیفرنیا از لوتوس الیز به عنوان نقطه شروع یک خودروی برقی استفاده کردند.

به گزارش دنده 6 – Nyobolt EV قبل از پیوستن به جنرال موتورز توسط تامپسون ایده‌پردازی شد و توسط CALLUM، خانه طراحی همنام که توسط طراح سابق جگوار، یان کالوم تأسیس شد، به پایان رسید. نویوبولت ، ادعا می کند که چندین مشکل موجود در باتری های لیتیوم یون را حل کرده است.

تامسون لوتوس الیز را دوباره طراحی کردند اما با «نسبت‌های اغراق‌آمیز» – این خودروی الکتریکی 100 میلی‌متر پهن‌تر و 150 میلی‌متر طولانی‌تر از نمونه تولید قبل است . چرخ‌های 19 اینچی و پنل‌های بدنه (که هیچ کدام با Elise مشترک نیستند) یک کامپوزیت سبک وزن هستند. وزن ادعا شده هنوز کمتر از یک تن است.

خط روی بدنه برآمده این شبح را چشمگیرتر می کند، در حالی که چراغ های LED جلو و عقب به مدرن شدن آن کمک می کنند. و از آنجایی که سطوح انعکاسی برای خودروهای برقی بسیار مناسب است، آینه‌های درب با دوربین‌ها تعویض شده‌اند.

درگاه شارژ دقیقاً در پشت در روی ستون B قرار دارد و مهمتر از همه پانل سقف برای حرکت با سقف باز بالا می رود. “هدف تکامل طراحی و به روز کردن آن و حفظ شخصیت نمادین خودروی اسپورت بود که در Elise بسیار مورد استقبال قرار گرفت.”

«معمولاً با طرح‌های اولیه با مشکلات امکان‌سنجی مواجه می‌شوید و یک طرح با انتقال از مفهوم به واقعیت تأثیر خود را از دست می‌دهد، اما به‌طور باورنکردنی – و به لطف رابطه کاری نزدیک بین تیم‌های طراحی و مهندسی CALLUM – و دید منحصر به فرد در دنیای واقعی.”ما توانسته‌ایم تصاویر اولیه خود را تولید کنیم.

تسلا به طور معروف از Elise به عنوان پایه ای برای رودستر خود در دوران نوپا استفاده می کرد – چیزی که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت اعتراف کرد که یک «استراتژی فوق العاده احمقانه» بود، زیرا قرار دادن موتور و باتری ها مستلزم این بود که پلت فرم تقریباً به طور کامل دوباره طراحی شود.
Nyobolt به برد ادعایی 155 مایل از ظرفیت باتری 35 کیلووات ساعتی دست می یابد – این به معنای بازدهی 4.4 مایل بر کیلووات ساعت یا تقریباً حدوداً می باشد، که قطعاً چشمگیر است اما به نظر ما بیشتر محصول جانبی وزن سبک و شکل لغزنده خودرو است. تسلا رودستر در سال 2008 – 244 مایل از واحد 53 کیلووات ساعتی خود فاصله داشت.

اما Nyobolt ادعا می‌کند که خود باتری‌ها کوچک‌تر و سبک‌تر از باتری‌هایی هستند که امروزه استفاده می‌شوند، و با ساده‌سازی فرآیند شارژ می‌گوید که واحد 35 کیلووات ساعتی آن‌ها را می‌توان با استفاده از زیرساخت‌های شارژ موجود تنها در شش دقیقه شارژ کرد.

ما مشکوک هستیم که “می تواند” به جای “اراده” در اینجا وجود داشته باشد. ریاضیات با قوی ترین شارژرهای 350 کیلوواتی که در حال حاضر در چند ده سایت در سراسر بریتانیا در حال استقرار هستند بررسی می شود، اما حتی در شرایط ایده آل، این شارژرها به ندرت تمام قدرت خود را به کار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا