اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

تسلا سایبرتراک نیامده فراخوان شد!

فراخوانی با دلیل عجیب

تسلا سایبرتراک تنها چند ماه است که وارد بازار شده، اما این پیکاپ بدنه فولادی اولین فراخوان خود را دریافت کرده است. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها برای نزدیک به ۲.۲ میلیون خودروی تسلا که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ ساخته شده‌اند، از جمله سایبرتراک، فراخوانی صادر کرده است، چرا که چراغ‌های هشدار داشبورد خودرو بسیار کوچک هستند.

به این ترتیب، این خودروها از الزامات استاندارد فدرال ایمنی خودروهای موتوری شماره ۱۰۵، سیستم‌های ترمز هیدرولیک و الکتریکی، و ۱۳۵، سیستم‌های ترمز خودروهای سبک، پیروی نمی‌کنند.

این فراخوان در مجموع ۲,۱۹۳,۸۶۹ تسلا یا تقریباً هر تسلای فروخته شده در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از آنجایی که تسلا به جای کیلومترشمار آنالوگ از صفحه نمایش استفاده می‌کند، مالکان آسیب‌دیده مجبور نیستند خودروهای خود را برای تعمیر به تعمیرگاه‌های تسلا بیاورند. در عوض، تسلا در حال انتشار یک به‌روزرسانی (OTA) است تا چراغ‌های هشدار کوچک‌تر را برطرف کند.

حواس‌پرتی عجیب تسلا!

این یادآوری به چند دلیل عجیب است. خودروهای مربوط به سال ۲۰۱۲ تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفته‌اند، به این معنی که اندازه این چراغ‌های هشدار برای بیش از یک دهه نادرست بوده است. چگونه تسلا به مدت ۱۲ سال متوجه این خطا نشد؟ و چرا NHTSA اینقدر طول کشید تا متوجه شود؟ به هر حال چرا حداقل اندازه فونت قانونی برای چراغ‌های هشدار وجود دارد؟

ما گمان می‌کنیم که هرگز پاسخ دو سوال اول را نخواهیم گرفت. با این وجود، مالکان باید در ماه آینده اخطاریه‌هایی را از طریق پست دریافت کنند که آنها را از به‌روزرسانی مطلع می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا