اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

تسلا مدل Y؛ پرفروش‌ترین خودروی اروپا در سال ۲۰۲۳

در یک چرخش شگفت‌انگیز، تسلا مدل Y جایگاه خود را به عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا در سال ۲۰۲۳ تثبیت کرده است. داده‌های اولیه از متخصصان تحقیقات بازار در Dataforce نشان می‌دهد که این خودروی الکتریکی آمریکایی برتری محکمی نسبت به نزدیک‌ترین رقیب خود دارد.

داچیا ساندرو با ارقامی که نشان دهنده ۹۷ درصد فروش در اتحادیه اروپا، کشورهای EFTA و بریتانیا است، در مقابل تسلا مدل Y با فروش ۲۵۴۸۲۲ تا ۲۳۵۸۹۳ دستگاه، شکست خورده است.

یکی از دلایل اصلی این برتری این است که تسلا به طور استراتژیک این کراس اوور را با کاهش قیمت قابل توجه در ابتدای سال ۲۰۲۳ به فروش رساند، روندی که تا سال جاری نیز ادامه داشته است.
در طول سال ۲۰۲۳، مدل Y در هفت ماه از ۱۲ ماه، جایگاه پرفروش را به خود اختصاص داد و محبوبیت پایدار خود را به نمایش گذاشت. داچیا ساندرو در چهار ماه پیشتاز بود، در حالی که فولکس واگن T-Roc در یک ماه مقام اول را به دست آورد.
تسلا مدل Y اولین خودروی برقی است که جایگاه اول را در گزارش فروش سالانه اروپا کسب می‌کند. به عنوان نکته پایانی، مدل Y پنجمین مدل پرفروش آمریکا در سال گذشته با حدود ۴۰۳۸۹۷ دستگاه تحویل به مشتریان بود. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۲ که مدل Y پرفروش‌ترین خودروی جهان بود، ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا