اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

تصاویر رسمی پژو 3008 برقی منتشر شد

دگرگونی ظاهر و باطن

پژو در حال آماده‌سازی نسل بعدی ۳۰۰۸ است. این خودروساز پیش از معرفی کامل این کراس‌اوور در ۱۲ سپتامبر، پیش نمایشی از آن ارائه می‌دهد.

این اولین نگاه کامل ما به مدل بازطراحی شده، بدون پوشش استتاری است. ۳۰۰۸ برقی دارای چراغ‌های جلوی فوق‌العاده باریکی است که در امتداد آنها، ۳ دیلایت خطی به رسم همیشگی پژو قرار دارد. این دیلایت‌ها در کنار طراحی منحصر به فرد جلوپنجره و همچنین لوگوی بزرگ و جدید پژو، جذابیت خاصی را القا می‌کنند.

این خودرو در نمای عقب زاویه‌دار به نظر می‌رسد. اسپویلر بالایی برجسته و چراغ کشیده و متصل، بیشترین خودنمایی را در این قسمت دارند. خطوط شکسته و تند و تیز، در این محصول پژو هم به چشم می‌خورد.
پژو در اوایل ژوئن از فضای داخلی جدید ۳۰۰۸ رونمایی کرد.

فناوری پیشرفته‌تر i-Cockpit

باورش سخت است که پژو، i-Cockpit را در سال ۲۰۱۰ با کانسپت SR۱ نشان داد و سپس آن را چند سال بعد با مدل ۲۰۸ به تولید رساند. تا سال ۲۰۲۳، این برند فرانسوی به سرعت در حال پرده‌برداری از چیدمان غیرمتعارف داشبورد با i-Cockpit است.

انحنای ملایم به سمت راننده، با صفحه نمایش ۲۱ اینچی خمیده جدید که پژو از آن به عنوان i-Toggles یاد می‌کند، تکمیل می‌شود. دکمه‌ها بر روی کنسول مرکزی نصب شده‌اند و شامل ۱۰ دکمه حساس به لمس هستند که می‌توان آن‌ها را طوری پیکربندی کرد که با نیازهای راننده و سرنشین جلو مطابقت داشته باشد.انجام این کار تعداد کنترل های معمولی را به حداقل کاهش داده است.

دریچه‌های هوای باریک سمت چپ و وسط برای ظاهری منسجم‌تر یکپارچه شده‌اند و به پیچیدگی کابین می‌افزایند.

با برداشتن اهرم دنده و جایگزینی آن با دکمه های PRND در سمت راست دکمه استارت استاپ روی داشبورد، طرح جدیدی به دست آمد. انجام این کار از نظر فضای ذخیره‌سازی و همچنین افزایش سطح پد شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند سودمند است.
کنترل‌های لمسی اضافی روی فرمان کوچک وجود دارد و امیدواریم که این کنترل‌ها بهتر از برخی خودروهای دیگر کار کنند.

کابین فضایی؛ برگ برنده‌ای برای شکست رقبا

برای ایجاد فضایی جذاب، پژو نورپردازی محیطی را در سراسر عرض داشبورد و پانل درب نصب می‌کند و با انتخاب از بین هشت رنگ مختلف که بر روی یک تریم آلومینیومی واقعی منعکس می‌شود، قابل تنظیم است.

به طور کلی، طراحی فضایی و جذاب خودروهای پژو در کنار کاربردی بودن بسیار، می‌تواند برگ برنده این خودروها در مقایسه با رقبای خود باشد.

ما جزئیات خاصی از سیستم انتقال قدرت برای ۳۰۰۸ تمام الکتریکی نداریم، اما باید مشابه نسخه الکتریکی ۳۰۸ باشد. این خودرو با سه گزینه پیشرانه تمام الکتریکی در دسترس خواهد بود. باتری‌های بزرگتر این خودرو در کنار دو موتور برقی بوده که با سیستم چهار چرخ محرک هم همراه می‌شود.

پژو همچنین این کراس اوور را با پیشرانه هیبریدی ملایم عرضه خواهد کرد. این شرکت موتور ۱.۲ لیتری بنزینی را با یک موتور برقی، برای تولید خروجی ترکیبی ۱۳۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۳۰ نیوتون‌متری، با هم جفت می‌کند. گیربکس شش سرعته دوکلاچه و اتوماتیک هم در این خودرو، وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا