اخباراخبار داخلی

تصاویر عجیب از حادثه تست فنی هایما S7

در آستانه ورود هایما s7 خودروی جدید ایران‌خودرو به بازار، عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که مدعی است این خودرو در تست‌های فنی باعث صدمه دیدن دو شهروند شده است؛ خبری که از سوی مسئولان ایران‌خودرو تکذیب شد.

 هایما اس 7 تصادف-2

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، هایما S7 محصول جدید شاسی بلند ایران‌خودرو است که چندی پیش از آن رونمایی شد. این خودرو قرار است جایگاه ایران‌خودرو را در میان شاسی بلندهای ارزان قیمت احیا کند.

تولید هایما S7 در سایت خراسان آغاز شده و کارهای مربوط به برندینگ و بازاریابی آن هم در حال انجام است. این خودرو قرار است به زودی به بازار بیاید.

هایما اس 7 تصادف-4

شاسی بلند جدید ایران‌خودرو در دو مدل گیربکس دستی ۷۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان و گیربکس اتوماتیک ۷۸میلیون و ۹۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در آستانه به بازار آمدن این خودرو، عکس‌هایی از آزمایش فنی این خودرو در خیابان‌ها منتشر شده است. در توضیح این تصاویر آمده که این خودرو در تست فنی در تهران پلوس بریده و دو نفر را روانه بیمارستان کرده است. پلاک نشان‌دهنده این است که این خودرو نسخه «آزمایش فنی» در تهران است.

هایما اس 7 تصادف-4

یک منبع آگاه در ایران‌خودرو در پاسخ به خبرنگار آنا گفت: این خودرو برای تست فنی در حال انتقال بود که در یکی از خیابان‌های تهران دچار تصادف شده است.

هایما اس 7 تصادف-1

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

47 دیدگاه

    1. دوستان این کلیپ دیرین دیرین رو دیدید که ماشینه با پشه تصادف میکنه کلا” منهدم میشه من اولش فکر میکردم جنبه طنز داره حالا فهمیدم که نه مثل اینکه واقعیت داره فکر کنم همون با پشه تصادف کرده جای پشه هم رو شیشه جلو مانده

  1. ماشینی که در مرحله آزمایش دچار این ایراد اساسی بشه، چطور میخواد چند سال به صاحبش سواری بده؟ طبق معمول هم ایرانخودرو اشکال فنی رو انکار کرده ولی جالبه حتی توجیهی هم نداشتن تا قضیه رو ماست مالی کنن.
    خلاصه معلومه کیفیت قطعاتش زیر صفره. هرکی هم بخره از چندروز بعدش باید مشتری ثابت تعمیرگاه باشه.

  2. اره جون عمتون!!
    مگه تصادف که بشه پلوس ماشین میبره اونم بدون اینکه به ماشین خط بیفته!؟؟
    معلوم نیست کدوم بد بختی بوده با کله رفته تو شیشه جلو که اونطوری شیکسته!!!
    لعنت به ایران خودرو با این ماشینای بنجل گرونش

  3. اگه دقت کنید می بینید لاستیک ماشین ترکیده . این یعنی با جدول یا چیزی شبیه این برخورد کرده. در این حالت طبیعتاٌ پلوس نباید ببره مگر اینکه جنسش مرغوب نباشه که همین طور هم هست.

  4. شرح حادثه اینه.پلوس بریده.لاستیک ورینگ به رکاب وگلگیر برخورد کرده وباعث ترکیدگی لاستیک شده وکج شده رینگ و گلگیر.
    اگردقت کنید کج شدن گلگیر ورکاب در اثر رینگ بوده.تنها نقطه رینگ که اثر برخورد داره همون نقطه است که لاستیک پاره شده.پس پارگی لاستیک در اثر برخورد با گلگیر ورکاب بوده ونه تصادف
    در نتیجه اول پلوس بریده.ناگهان رینگ ولاستیک به گلگیر ورکاب خورده.لاستیک پاره شده ورکاب وگلگیر کج.چون ماشین در حال حرگت بوده چرخ نیم دور دیگه حرکت کرده بنابراین قسمت پاره شده در کنار محل برخورد نیست
    ایران خودرو دروغ میگه.چرا؟چون اگر تصادف باعث ترکیدگی لاستیک وسپس رینگ باعث کج شدن رکاب وگلگیر شده باشه باید دو نقطه برخورد روی رینگ باشه یکی نقطه برخورد بارینگ ودیگری تصادف. ولی فقط یکی هست.واون هم محل برخورد با گلگیر ورکابه که لاستیک را پاره کرده.
    تصادف هم نمیتونه باعث کج شدن رکاب وگلگیر شده باشه.به خاطر محل برخوردکه قسمت زیر خودروه که قابل دسترس برای شی خارجی نیست که کاملا مشخصه در اثر رینگ خود هایما بوده.دیگه اینکه هیچ اثری از تصادف با ماشین یا شی دیگه وجود نداره

  5. یادم که یکی توی یک وب سایتی این لگن را با جک S5 مقایسه کرده بود. بعدم تازه به جای s5 نوشته بود S7. بابا ایران خودرو خدایی نکن با مردم این کارا. این پولا خوردن داره ؟ اخه کسی که میاد از شا ماشین میخره از قشر متوسط جامعه است که برا 70 تومنش خیلی زحمت کشیده وبراش خیلی پول است. حداقل یکم از کرمان موتور یاد بگیر . 100 هزار کیلومتر یک ماشین را تست میکنه .بعدشم با قیمت معقول میده دست ملت. قصد تبلیغ ندارم . ولی تا حالا هر چی ماشین تو کرمان خودرو تولید شده از باکیفیت ها بوده از دوو و گل گرفته تا همین چینی ها که حداقل چینی قابل تحمل بودن.

    1. عزیز جان، اشتباه ننوشته بوده، اسم این آشغال 2 تنی هایما S7 هست، تشابه اسمی اتفاقی دارن با S5 جک :)))

  6. اول پلوس بریده بعدش هم لاستیک رفته تو گوشه گلگیر که باعث شده بترکه هیچ تصادفی هم نکرده چون ماشین همه جاش سالم است.

  7. من در مورد این تصادف چیزی نمیدونم ولی یک بار بلایی سر من اومد که تقریبا خسارت مشابهی رو ایجاد کرد. من یک سوناتا NF داشتم مدل 2010 یک بار در جاده از کنار جدول وسط خیابون یک تکه آهن زده بود بیرون که گرفت به بخش ببرونی لاستیک جلو سمت راننده. لاستیک در جا ترکید پشت بندش لاستیک عقبم هم ترکید.
    سرعتم نزدیک به 70 کلیومتر بوده. ماشین رو اوردم کنار و متوقف کردم.
    بدنه خسارتی ندیده بود ولی رینگ کشیده بود عقب . طبق پایین سوناتا 2 تیکه است و از طریق پیچ به هم وصل میشه در اثر ضربه جای پیچ گشاد شده بود و رینگ عقب کشیده بود.
    روی لاستیک این چینی من هرچی دقت کردم رد سایش رو در جهت چرخش ندیدم اگر پلوس بریده بود و لاستیک با گلیگیر برخورد کرده و ترکیده باشه و در ادامه چرخیده باشه با توجه زاویه رینگ باید روی لاستیک اثر ساییدگی دیده بشه که نیست. البته ممکن هم هست باشه ولی به خاطر کیفیت عکس دیده نشه.
    ولی اصلا هم بعدی نیست پلوس ضعیف و بریده شدنش باعث شده باشه

    1. اون اتفاقی که برای شما افتاد، باعث شد که با سر برید توی شیشه ؟ یا گلگیر تاب بردارد؟
      در این تصویر شدت توقف به حدی زیاد بود که چرخ درجا قفل شده و سرنشین رفته توی شیشه ، علت باز نشدن ایربگ هم همین هست که اصلا ضربه ای به سنسور ها در جلو خودرو وارد نشده که پیام فعال شدن ایربگ را ارسال کنند.

      1. نه . ضربه زیادی به بدنه وارد نشد. انگار تو دست انداز بد افتاده باشم.
        ماشین هم ناگهانی متوقف نشد. ولی لاستیک هم به گلگیر گیر نکرد اخه. این مورد به نظر گیر کردن لاستیک به به گلگیر باعث توقف ناگهانی شده باشه.
        من تجربه خودم رو گفتم که شاید این مورد هم لاستیک ترکیده باشه و باقی قضایا .
        بریدن پلوس هم ولی ممکنه خوب حرفی توش نیست .
        من پلوس پراید رو که دیدم ضخامتش به اندازه انگشت دسته انقدر نازکه اینم ممکنه مشکل طراحی داشته باشه.
        جای کله طرف رو شیشه رو هم الان یه زره دقت کردم یه زره جالبه. فکر کنم اصلا کمربند نبسته که تا اونجا پرتاب شده .
        به هر صورت امیدارم داستان مشخص شه تا اگر واقعا ایراد طراحی یا جنس قلابی و بی کیفیت هست بفهمیم.
        خدا شاهده هنوز که هنوز از ترس ترکیدگی ناگهانی لاستیک و این حرفها جرات بیشتر از 80 90 تا رفتن ندارم

  8. این که دیگه خیلی تابلو تصادف نداشته، ایراد از همون بریدن پلوسه
    حالا کاری به اینا ندارم مگه ایربگ نداره!! خب اگه ضربه به ماشین بر اثر تصادف بود پس چرا ایربگ باز نشده!!

  9. میگن نمایندگی موقع برگشت گفته پلوس جزو گارانتی نیست ماشین رو قبول نکرده :)))))))))))))))))))))))))

    1. دوست عزیز همان طور که بقیه دوستان هم اشاره کردن پلوس ماشین بریده شده و ضربه ای به ماشین وارد نشده.در ثانی ایربگ تمامی خودروها حتی در ضربه های جرئی هم باز نمیشه چون سنسور پیزوالکتریکشون رو جایی تعبیه کردن که فقط در تصادف شدید باز بشه.اگه ایربگ ماشین باز شده بود که طرف دیگه نمیرفت تو شیشه.ایربگ صاف میومد تو صورتش و اوضاع وخیم تر میشد و حتی احتمال فوت هم به همراه داشت.لطفا حتی در مسیرهای کوتاه شهری حتما از کمربند ایمنی استفاده کنید.چون حادثه بر خلاف تصور زمانی که اصلا انتظارشو نداریم سراغ آدمی میاد.

  10. ماشین نسخه ازمایشی نیست ما ایرانیها نسخه ازمایشی هستیم هرچی میخوان ازمایش کنن میفرستن ایران

  11. کانالهایی آبی که از وسط خیابونها رد میشه یه دریچه های داره که اهنیه، دوست من با 206 داشته تو خیابون میرفته یکی از این دریچه ها شکسته بوده و چرخش میوفته تو او کانال تقریبا همین جوری شده بود ماشینش…

  12. خدا بخیر بگذرانه، سد و رحمت به پراید. مگه چند تا هایما فروخته شده که یکیش اینجوری شده!!؟
    آیا در مورد تولید s5 اتومات کسی خبر داره؟

  13. چرا وقتي تست فني يك خودرو به اتمام نرسيده و عيوب اون مشخص نشده ، ميره

    براي فروش و عرضه ، چون چند تا از نمايندگيها به صورت تحويل فوري دارن مي فروشن،

    واقعا ايرانخودرو نمي خواد اين تعدادي كه فروخته فراخون بده براي رفع ايراد ،

    به فكر و كيفيت و قيمت مناسب كه نيستين حداقل فكر جون مردم باشين

  14. خدا به خیر بگذرونه، صد رحمت به پراید، مگه چند تا هایما فروخته شده که یکیش اینجوری شده؟!
    کسی از زمان عرضه جک s5 اتومات خبر داره؟

  15. پیشنهاد میکنم دوستان ی جستجویی بکنن عکس ماشین های دیگه که به این بلا دچار شدن رو بذارن ببینیم
    البته اگه شاسی بلند های دیگه هم دچار شده باشن..

  16. شما از نحوه تاب ورداشتن گلگیر به کیفیت بدنه برسید….جنسش شبیه پیت حلبی روغن 17 کیلوییه

  17. جا داره یه سلامی هم عرض کنیم خدمت اون کسی که بررسی چند روز قبل نوشته بود و این ماشینو از هر نظر بی عیب و نقص و بالاتر از رقیب هاش نشون میداد./
    .
    .
    .
    سلام بی طرف ! سلام رسانه مردمی !

    ———————————-
    البته این مورد نمی تونه دلیل بر این باشه که همه نمونه های این خودرو مشکل فنی داشته باشن .
    ولی اون مطلب بررسی چنان با آب و تاب و جهت دار نوشته شده بود که هرکس نمی دونست انگار بررسی یکی از خودرو های تاپ دنیاست.
    خیلی ها متاسفانه تو دام این تبلیغات میفتن مثل خودرو های چانگان که سایپا آورد و با کلی تبلیغات تعدادی شون فروخت بعدم چندین میلیون تخفیف زد برای فروش همون مدل !
    خریدار متضرر شد خودرو ها هم اون کیفیت تبلیغ شده نداشتن.

  18. فكر كنم براي بررسي دقيق تر و نظر دادن كافيه به روغني كه زير ماشين ريخته شده و توي گلگير پخش شده نگاه كنيم. 2 حالت امكان داره. 1-پلوس در اثر برخورد چرخ با جدول يا سنگ خراب شده .(يعني اول چرخ ضربه خورده بعد پلوس بريده)2- توي دست انداز يا مانع كمك فنر متصل به پلوس در رفته و چرخ در رفته و الباقي قضايا.
    در هر صورت شاگرد راننده با سر توي شيشه خودرو رفته . و تصادف بيروني واسه خودرو نيوفتاده. جالبه كه كي عكس گرفته مطمئن باشيد اگه از پرسنل ايران خودرو باشه اخراج ميشه.

    1. داداش جیلی 4 ستاره ایمنی نه از C-Ncap بلکه از Euro NCap دریافت کرده است.تنها چینی موجود در ایران که در معتبرترین مرکز تست تصادفات در دنیا آزمایش شده است.البته دریافت این 4 ستاره مربوط به سال 2011 است و اگه دوباره در سال 2015 تست بشه قطعا نمیتونه همون 4 ستاره هم کسب کنه.مثل پژو 206 که 14 سال پیش 4 ستاره ایمنی از یورو ان کپ گرفته بود

  19. هه هه !
    اون شکستگی شیشه جای کله اون بخت برگشته ایه که بغل دست راننده نشسته بوده!
    به نظر من ماشین پولوس بریده ، منحرف شده به سمت جدول و با شدت متوقف شده ، سر نفر کنار راننده هم خورده تو شیشه!

  20. ماشین خیلی بی کیفیتیه مثل سواری پراید وبا جدول خیابون برخورد کردن است درست همین اتفاق می افتد.
    دسته موتور ومخزن روغن موتور هایما هم حتما اسیب دیده از روغن ریزی زیر موتور معلومه.

  21. کاش یک خبرنگار بیطرف و از جان گذشته پیدا میشد میرفت از راننده و شاهدان واقعی ماجرا گزارش تهیه میکرد و با پخشش دودمان این به اصطلاح خودرو ساز وطنی رو به باد میداد…

  22. مگه وزن ماشین روی پلوسه که با بریدن پلوس چرخ بره داخل گلگیر؟ خیر وزن روی سیستم تعلیقه و پلوس فقط وظیفه انتقال قدرت رو داره
    در عکس میبینیم موتور پایین افتاده یعنی دسته موتور شکسته و روغن کمک فنر به داخل گلگیر پاشیده و احتمالن طبق شکسته.
    وزن بالا-نداشتن طراحی خوب- نداشتن آلیاژ خوب از مشخصات تمام خودروهای چینی هست چه جیلی چه جک چه هایما و لیفان و ام وی ام
    بیخود نیست که کمپانیهای فرانسوی و آلمانی و انگلیسی در ها و کاپوت و گلگیر رو سبک میکنن . سبک بودن خودرو در عین مقاوم بودن پروفایلهای داخلی از مشخصات یک طراحی مدرنه که مزایایی مثل افزایش شتاب و کم شدن حرکت گهواره ای و تعادل بهتر و… همراه داره که در خودروهای چینی به وضوح مشاهده نمیشه.

  23. وقتی وزن بالا باشه نتیجه این میشه که در هنگام دور زدن در سرعت های بالا نیروی زیادی به سیستم تعلیق وارد میشه و چون طراحی سیستم تعلیق طراحی درست و امتحان شده نیست و آلیاژ به کار رفته در سیستم تعلیق هم به خاطر ارزانی مخصوص چینی مناسب نیست پس احتمال اینطور حوادث در خودروهای چینی بسیار بالاتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا