اخباراخبار داخلی

تمام خواسته های تحریم کنندگان خرید خودرو + عکس

در پی تشدید فعالیت کمپین‌های تحریم خرید خودروهای داخلی و خارجی، نگرانی‌ها از عمیق‌تر شدن رکود موجود در بازار خودروی کشور بیشتر شده است.

از یک ماه پیش کمپین تحریم خرید خودروهای داخلی در شبکه‌های اجتماعی فعال‌تر شد. در این کمپین‌ها از مردم خواسته می‌شود در جهت تلاش برای کاهش قیمت خودروهای داخلی، از خرید آنها خودداری شود.

به گزارش آنا همزمان با توسعه این کمپین، اظهار نظر اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور مبنی بر اینکه 80 هزار خودرو در انبار یکی از کارخانه‌های خودروسازی موجود است، فعالان کمپین تحریم خودروی داخلی را خوشحال کرد.

در نقطه مقابل، کمپینی برای تحریم خرید خودروهای چینی فعال شده است. فعالان این کمپین معتقدند خرید خودروی ایرانی هرچند با کیفیت پایین به مراتب بهتر از خرید خودروهای چینی است. گفته می‌شود کاهش قیمت چند میلیون تومانی خودروهای چینی در بازار آزاد ناشی از فعالیت همین کمپین‌هاست.

موافقان تحریم خودروهای چینی چه می‌گویند؟

به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد – خودروسازی یکی از اشتغال‌زاترین مشاغل کشور است، به طوری که بیش از پنج میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این سفره بزرگ بهره می‌برند.

موافقان خرید خودروی داخلی معتقدند تضعیف این صنعت نه تنها راهگشا نیست، بلکه با تخریب اذهان عمومی صرفا تیشه زدن به ریشه این صنعت تنومند است. به اعتقاد آنها،‌ «سودجویان و زیاده‌خواهان» به صورت برنامه‌ریزی‌شده درصدد خراب کردن این صنعت بزرگ کشور هستند.

حتی گفته شده که شرکت‌های خودروساز چینی در پی ورشکستگی و به فروش نرفتن خودروهایشان کمپینی علیه شرکت‌های سایپا و ایران خودرو به راه انداخته‌اند تا از ورطه سقوط و ورشکستگی بیرون بیایند.

تحریم-3

موافقان تحریم خودروهای داخلی چه می‌گویند؟

در نقطه مقابل کسانی که معتقدند خودروهای داخلی کیفیت لازم را ندارند،‌ با انتشار عکس‌ها و مطالبی سعی می‌کنند اینگونه القا کنند که خودروسازان داخلی محصول بی‌کیفیت را با قیمت گران به مردم می‌فروشند.

تحریم-2

حتی به تازگی تصویر نامه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد خودروسازان حاضرند محصولات خود را به صورت غیرنقدی و در اقساط بلندمدت به مردم تحویل دهند.

تحریم-1

راه‌اندازی کمپین‌های تحریمی پیش از این هم سابقه داشته است. نوروز دو سال پیش که قیمت پسته در بازار به شدت اوج گرفته بود،‌ در شبکه‌های اجتماعی کمپین تحریم پسته به راه افتاد، که حتی رئیس‌جمهوری وقت هم در برنامه‌ای تلویزیونی از این ایده دفاع کرد.

کمپین تحریم خرید عرضه‌های اولیه در بازار بورس و کمپین «از عربستان سوغاتی نخرید» نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌شود. با این حال هنوز هیچ اظهار نظر رسمی درباره نتایج فعالیت این کمپین‌ها منتشر نشده است.

 

دنده 6 : مسلما در شرایط فعلی مهمترین مانع خرید خودروهای صفر کیلومتر مسئله افت کیفی شدید خودروها در سال های اخیر است.چرا که مهمترین عامل و انگیز خریداران از انتخاب یک خودرو صفر کیلومتر، آرامش ذهنی آن ها از دوام خودرو و چند سال دورز ای نمایندگی و تعمیرگاه است اما افت کیفی خودروهای تولید داخل در چند سال اخیر عملا چنین آرامشی را به رویایی دست نیافتنی مبدل کرده است و بنابراین انگیزه ای برای خریداران در راستای انتخاب خودروهای صفر کیلومتر قدیمی و همیشه تکراری باقی نمانده است.

 

78 دیدگاه

  1. با سلام
    مسولان نمیدونم ملتو چی فرض میکنن که اینجور حرف میزنن
    نمیخریم برای یکبار هم که شده با هم متحد میشویم

  2. حالا انواع تهمتهای بیشتر هم به این مردم نازنین میزنند چرا چرا؟ چون مردم از جهل بیدار شدن . چون نمیخوان باج بدن . چون جونشونو با این ماشینا عوض نمیکنن . چون بالاخره فهمیدن در امدشون با خرید یه اتومبیل با کیفیت نمیخونه و حقشونه خیلی چیزا . باشه بزار بگن کمپین نخریدن قدرتمندانه ادامه داره.

  3. آنالیز قیمت ال 90
    اتاق کاملا رنگ شده: 8/500 میلیون
    موتور:2/500 میلیون
    تزیینات: 2 میلیون
    اجرت نصب: 1/500 میلیون
    چنانچه شما شخصا بخواهید یک ال 90 مونتاژ کنید با توجه به خرید شما از بازار آزاد و سود واسطه ها و همچنینن تولید 1 عدد، نه انبوه که همه این موارد موجب بالا رفتن قیمت خواهد شد قیمت تمام شده برای شما 14/500 میلیون تومان خواهد شد. قطعا در تولید انبوه و خرید عمده قیمت بسیار پایین تر خواهد بود.
    قیمت جهانی ال 90 : 5000 دلار برابر با 17 میلیون تومان
    قیمت ال 90 صفر
    سال 90 : 15/250میلیون
    سال 91 :18/700میلیون
    سال 94 قبل از کمپینگ: 45 میلیون
    سال94 بعد از کمپینگ: 37/5 میلیون

  4. تولید هر محصول صنعتی بخصوص خودرو که با جان ملت سروکار دارد با تکنولوژی ۳۰ سال قبل دور از عقل واتلاف منابع ومواد اولیه و خیانت است به مصرف کننده اونم مصرف کننده فلک زده ای که مجبور شده ودر انحصار گیرافتاده است .

  5. اصلا نه کمپین نه همراهی با مردم کلا خرید خودروی داخلی با کیفیت فعلی دور از عقل است واقعا خیلی خراب شده اند !!! زباله رو اگه مفتم بدن زبالست .

  6. خودروهای صفر فعلی با بدترین قطعات داخلی درجه ۲ و ۳ وقطعات بسیار افتضاح چینی ساخته شده وانبار شده و احتمالا تا اواسط سال ۹۵ هم بفروش نمیرسد حتی اگرخودرو سازان اینبار به قولشان برخلاف همیشه عمل کنند فعلا کیفیت بسیاررخراب است … بنا بر این اگربا کسی دشمنی دارید توصیه به خرید کنید !!!وگرنه شرمنده میشوید واگرخود بخرید دشمنی در حق خود کرده اید .

  7. مثل اینکه قراره تعرفه واردات خودرو ببشتر بشه و درصد بالاتری از ملت بگیرن در خلاف میل و اقبال عمومی این قانون میخوان مصوب کنن واقعا این گمرکی 145 درصدب و در واقعیت با تمام هزینه هایی که به اجبار بر یر مشتری خالی میکتن 300درصد کم نیست (قیمت خودرو در ایران بطور متوسط 4و نیم برایر قیمت جهانی است) پس یعنی این همه حرف فقط شعر و شعار بود؟؟تا باز محصولات اکسپیر شده و چندین چینی جدید و قدیم به خورد بازار بدن؟؟!

  8. اصلا کمپین ومنافع ملی به کنار منافع شخصی میگوید خرید خودرویی که طرحش قدیمی است وقطعاتش قلابی چینی غیرعاقلانه است !!! اونم خودرویی که اصلش رو با قطعات فرانسوی ۳سال قبل به نصف این قیمت میخریدید !!! حالا هرکس خود داند …

  9. دولت آمریکا در جهت حمایت از مصرف کنندگان خود شرکت فولکس را به صلابه کشانده است ولی دولت ایران باتعرفه های گمرکی ظالمانه مصرف کنندگان را در جهت منافع شرکتهای …. به ستوه آورده است !!! علت عقب افتادگی صنعت ما دقیقا همین است .تفاوت کشور پیشرفته وعقب افتاده خیلی جالب است ۱۸۰ درجه اختلاف در رفتار !!!

    1. البته با گرفتن چیزی حدود 37 هزار دلار خسارت برای هر ماشین معیوب سود خوبی هم عاید دولت امریکا شده است.

  10. چرا اینقدر تبلیغ ماشینای چینی رو میکنید؟؟؟ مردم تولیدات بی کیفیت و گران بازار رو نشونه گرفتن چینی و ایران خو درو و سایپا همشون یکین

  11. چینی و ایرانی فرقی نداره تمام خودروهای قیمتی نامتعارف و دروغیت دارن البته با این اوصاف بازهم انروز جیلیران مانور داد و برای اینکه بگه کمپین خودروی صفر شکست خورده قیمت جیلی های چینی این شرکت بین 1 و نیم تا 12 و نیم ملیون بالابرد که نشان بده خیلی بی در و پیکر ار از این حرف هاست قیمتگذاری و هرکس هر چی دلش بخواهد میتونه روی جنس هاش قیمت بذاره و لازم هم نیست به کسی جواب پس بده

  12. درود بر مدافعان مردم و مصرف کنندگان وننگ بر نمایندگانی که علیه ملت همدست وجیره خوار شرکتها هستند

  13. سید حسین مرعشی با بیان اینکه کلیه محصولات کرمان خودرو تولید داخل است و چینی نیست، اظهار داشت : در گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو محصولات چینی هم تولید می شود و در حال حاضر کلیه قطعات پژو ۲۰۶ چینی است اما به عنوان خودروی داخلی شناخته می شود.

  14. دولت آمریکا در جهت حمایت از مصرف کنندگان خود شرکت فولکس را به صلابه کشانده است ولی دولت ایران باتعرفه های گمرکی ظالمانه مصرف کنندگان را در جهت منافع شرکتهای …. به ستوه آورده است !!! علت عقب افتادگی صنعت ما دقیقا همین است .تفاوت کشور پیشرفته وعقب افتاده خیلی جالب است ۱۸۰ درجه اختلاف در رفتار !!! تعرفه ۱۰۰۰ درصدی که جوک سال است !!!!

  15. من 27 سال کار کردم و یک کارگرم ما نخریم گفتیم امسال ماشین میخریم هر سال این کاررا کردیم اما ما جم کردیم ماشین گرانی ماشن سرا ت ش بیشتر شد حالا 30 تومان داریم من وهمسرم به این نتیجه رسیدیم که 27 سال جم کردیم که بریم جاده کشته بشیم نخریم بهتره

  16. دوستان تا رسيدن به نتيجه مطلوب و حذف رانت به نفع مردم و ايجاد بازار آزاد با تعرفه حداقلى براى ورود خودروهاى برتر و روز دنيا صفر نمى خريم حتى با تخفيف كلى واقساط بلند مدت و بدون سود.
    خود رو سازى ايران بايد خصوصى باشد و دولت و مجلس دخالت در آن نداشته باشند .

  17. بنزین و برق و آب و نان مردم را گران میکنند که یارانه ۲۰۰ میلیاردی هدیه بدهند به خودروسازان تا بین آقا زاده هایی که فرمایشی استخدام کرده اند تقسیم شود !!!!خودشان کم خون ملت را میمکند که دولت نیز به آنها کمک میکند !!! این مردم هستند که مورد ظلم قرار گرفته اند نه مدیران گردن کلفت خودرو سازان .

  18. هرکسی با شرایط کنونی وقیمتهای من دراوردی خودروی صفر بخرد شعور اجتمایی خود را از دست داده وقتی تیبای 24000000میلیونی را به قاتلین خوانان ما یغنی عراقیها 9000دلار میفروشند ایا مگر منه ایرانی را از عراقی بی ارزشتر به حساب نیاوردند پس سایپا وایران خودرو بهتر است محصولات خود را به عبهای نمک نشناس بفروشند خداوند یاری دهنده مامظلومین هست ما یکی باشیم شاخ این دو تا قول را خواهیم شکست

  19. من پرسنل یکی از این شرکتها بودم میدیدم که آقایون تولید کننده پراید خودشون ماشینهای 700 میلیونی سوار میشوند اگربه ادعای شما کیفیتش خوب است چرا خودتان سوار نمیشوید “””” به قول قدیمیا ::مرگ برای همسایه خوبه::””””

  20. یارو میاد میگه شما با این کمپینی که راهانداختین ذهن پنج ملیون مشتری پرایدو مخشوش میکنیم.
    اقا بفهم این پنج ملیون نفر مجبورن برن پراید یا ماشینای تپلید شرکت های شمارو بخرن.همه مثل شما پول دار نیستن ک برن ماشینای چندصدمیلیونی سوارشن.

  21. راستی داشت یادم میرفت.مثل اینکه اقتصاد این دوشرکت از جون میلیون ها نفری ک دارن از این خودروهایی ک طراحیشون و ساختشون سالها پیش در چین متوقف شده(بهتره بگم فقط طراحی شده,چون اصلا تولید نشده)مهم تره.و جون این میلیون هاانسان اصلا برای دولت مردان ارزشی نداره

  22. ازدر بیرونش میکنیم از پنجره وارد میشه ؟ 10میلیارد دلار وام خودرو

    بیش از 30 سال است که این ملت مظلوم وساده ازخودروسازان داخلی از یکطرف واز طرف دیگر دولت با تزریقهای پی در پی ارزی و ریالی حمایت شده اند ، آنچنان آنها راگستاخ کرده اند که هنوز طلب شیر از مادران خود میکنند ، غافل از آنکه سالهاست بالغ شده ودندان درآورده اند .
    من وقتی به خودروهای داخلی نگاه میکنم ، به یاد فیلمهای قدیمی خارجی که ماشینهای بجا مانده از زمانهای دور را نسبت به تمدن جدیدنشان میدهد می افتم ، ووقتی بخودم می آیم ، ماشینهای برقی مثلا” ساخت فرانسه را میبینم که با سرعت 320 کیلومتر با فن آوری آیردینامیک وفول آپشن و از طریق جاده باطری آنها شارژ می شود و…..تمام افکار منوط به گزینه های داخلی ،مردود محو ونابود می شود .
    خودروسازان آنقدر ریشه دوانده که برای تامین منافع خودبدون در نظر گرفتن علوم وفنون ساخت خودرو و تامین مالی وجانی خریداران وتنها با یک موتور مونتاژی از رده خارج ،خودروهای من درآوردی جورواجور ساختند ، طوری که اگر به آنها فرصتی داده میشد روبه هواپیما سازی می آوردند ، انوقت از زمین وهوا بلا بود که …….
    • حال دولت اینبار میخواهد با تزریق 10 میلیارد دلار اعتبار دوباره این صنعت خانمان سوز را احیا کند ، وخودرو سازان درزیر این چتر حمایتی خودروهای بی کیفیت خود را میخواهند با طرفند 25 مییلیون وام 16درصد به مشتری غالب وانبارهای مملو از خودرو خود را خالی نمایند ، در صورتی که دولت میبایست با این پول بخش کشاورزی ودامپروری و کارگاه های کوچک ومبارزه بااعتیاد و بخش مسکن وصدها معضل دیگرکه از مشکلات عدیده جامعه میباشدرا مورد حمایت خود قرار دهد .
    در آخر باید گفت این همه ، این همه حمایت از خودرو ساز ، ایا در بر گیرنده منافع برای گروه خاصیست ..؟

  23. آخه تا کی مردم باید تاوان بی لیاقتی مدیران صنایع خودرو سازیو بدن ؟؟
    چرا تو این سی سال که ملت بدبخت پول جون کندنشونو میدادن که جیبشون پر بشه کاری نکردن ؟؟
    چرا هر کاری میکنن دولت پشتشون وایساده ؟؟
    تا وقتی رقیب نباشه و تو هر جوری تولید کنی ملت مجبور باشن بخرن وضع همینه .
    مگه کره و ژاپن و چین سابقه تولید خودروشون از ایران بیشتره که حالا دنیارو گرفتن اما ما هنوز پیکان و پراید باید سوار بشیم ؟؟
    بخدا زور داره

  24. واقعا من متوجه نمیشوم.ریس شرکت ایرانخودرو گفته که در اسفند تحولی در خودروسازی کشور رخ خواهد داد سوال اینجا پیش میاد که واقعا با این خودروهای چینی که اصلا معلوم نیست مال کدوم شرکت تولید کننده هس میخواید تحول ایجاد کنید. اصلا یه نظر سنجی،بزارید از مردم بپرسید که اسم این خودوسازی هارو تو عمرشان شنیده اند از قبیل هایما، و… واقعا متاسفم برای اون گروهی،از مردم که از جنس چینی حمایت میکنند .من میدونم جنس چینی درجه یک حتی،شاید با امریکایی رقابت کنه اما مشکل اینجاست که اینها بنجلشو میارن داخل ایران وبا قیمت درجه یک به مردم میفروشن.مردم ما هم که فقط بلدن پول بدن بخرن که چون خارجیه. بدرود

  25. دوروزه هرچی فکر میکنم کدوم لگن رو برم بخرم تا از وام ۲۵ میلیونی بی بهره نمونم بجایی نمیرسم همشون آشغالن ارزش قسط دادن رو هم ندارن !!! اگر راست میگن وام رو بدن مردم هرچی میخوان بخرن نه لگن های باد کرده رو .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا