اخبار خارجیاسلایدر

تنفر مهندسان تسلا از طراحی وانت برقی سایبرتراک!

برخی مهندسان تسلا طرفدار برنامه‌های ایلان ماسک برای تولید وانت پیکاپ برقی سایبرتراک نیستند و ظاهراً به دنبال جایگزینی برای آن بوده‌اند هرچند سرنوشت این طرح مشخص نشده است.

به گزارش دنده 6 – فرانر ون هولزاوسن مدیر طراحی ارشد تسلا در گفت‌وگو با والتر ایزاکسون که نویسنده کتاب زندگی‌نامه ماسک است چنین موضوعی را اعلام کرده و گفته است:

بخش اعظم تیم طراحی تسلا از سایبرتراک متنفر هستند. آن‌ها نمی‌خواهند هیچ کاری درباره این خودرو انجام دهند چراکه آن را بسیار عجیب می‌دانند

حتی برخی مهندسان تسلا در حال طراحی نسخه دیگری از این وانت برقی بوده‌اند. البته مشخص نیست که بر سر جایگزین سایبرتراک چه آمده است چراکه ماسک، ون هولزاوسن و سخنگوی تسلا به درخواست رسانه‌ها جهت شفاف‌سازی این موضوع پاسخی نداده‌اند. خود ایزاکسون خاطرنشان می‌سازد:

ون هولزاوسن زمان زیادی را صرف شنیدن نگرانی‌های مهندسان شرکت کرده است. اگر کارمندان اطراف شما علاقه‌ای به یک محصول نداشته باشند به سختی می‌توان کارها را پیش برد.

اما ایزاکسون می‌گوید ماسک خیلی صبور نیست و گوش شنوایی برای بررسی نگرانی کارمندان درباره سایبرتراک ندارد. بنا به گفته‌های ایزاکسون، ماسک اظهار داشته است:

من نمی‌خواهم روی گفته‌های این افراد تمرکز کنم.

ماسک بجای تمرکز روی بازنگری در طراحی سایبرتراک از مدیر طراحی تسلا خواسته تا نسخه‌ای قابل راندن از این خودرو را برای نمایش در مراسم ویژه تسلا تولید کند. هولزاوسن نیز تیم خودش را مجبور کرده تا به‌صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته کار کنند. پس از آن بود که ماسک با نسخه پیش‌تولیدی سایبرتراک در مراسم مشهور نوامبر ۲۰۱۹ روی صحنه آمد. این نویسنده قبلاً گفته بود ماسک سایبرتراک را به عنوان پاسخی به وانت‌های سنتی تولید کرده است زیرا آن‌ها را خسته‌کننده می‌داند. اولین بار در حدود ۴ سال پیش بود که نسخه مفهومی سایبرتراک رونمایی شد و از آن زمان تاکنون با تأخیرهای متعددی برای تولید روبرو بوده است. ماسک گفته است اولین نمونه‌های سایبرتراک در سال جاری میلادی به دست مشتریان خواهد رسید اما اشاره‌ای به قیمت این خودرو نمی‌کند. طراحی غیرعادی وانت پیکاپ تسلا از جمله بدنه دارای فولاد ضدزنگ و زوایای تیز آن از جمله دلایل تأخیر در تولیدش بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا